Antoisaa tulevaa vuotta 2020.

Anonyymi

Vuosikymmenhän vaihtuu vasta vuojen piästä. Aenahi meilläpäen opetettiin ykkösestä alottammaan uus kymmenluku.
Vaen ei siinä mittää. Nyt on Suomessa melekkein kaekki hyvin, ku naeshallitus. Sehän se on monellaa ukolla muutennii.
Mulla on ollu jo kolome akkoo, tosin eraekkaan. Ei niistä ou.
Jokkaenen koettivatsitä hallitusta rakenttoo. ei siitä mittää tule.
Jos akan meinovvaa hommata, niin kyllä se pittää josttae muuvalta, kun Suomesta. Nämä ovat niin älyttömän laeskojjaa, nämä suomalaeset akat. Kynssiinviilloojjii ja ihtteesä kuvvoojjii. Kyllä näe o.

15

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä kaikki alkaa nollasta. Minäkin aloitin oman ajanjaksoni ihan nollasta synnytyslaitoksella. En syntynyt yksivuotiaana, vaan nollavuotiaana. Yksivuotiaana olin elänyt jo yhden vuoden.

      Nyt alkaa 2020-luvun ensimmäinen vuosi. Ihan nollasta. Koulussa aloiteettiin luvunlasku nollasta: 0, 1, 2, ... 9. Kympistä aloitettiin seuraava kymmen: 10, 11, 12, jne.

    • Anonyymi

      Oli miten oli.. juhlia sai ja 1 ja 2 tuli tutkittua😘 nyt tasurii😂

    • Anonyymi

      Kyllä ilman nollaakin pärjätään. Esimerkiksi roomalaisessa lukujärjestelmässä ei ole nollaa. Vuosiluku 2020 kirjoitetaan MMXX.
      On myös kieliä, joissa ei ole nollaa. Hebreassa on 22 numeromerkkiä, mutta ei nollaa.

      Suomessa aloitetaan nollasta.

      • Anonyymi

        Ei muuten aloteta. Ykkösestä alkaa laskeminen, mäenlasku voi alakaa vaikka siitä nollasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuten aloteta. Ykkösestä alkaa laskeminen, mäenlasku voi alakaa vaikka siitä nollasta.

        Sinä saat olla ihan mitä mieltä hyvänsä. Olet ilmeisesti syntynytkin yksivuotiaana.

        Esimerkiksi kilpailuiden ajanotossa aika alkaa nollasta. Jos sadan metrin juoksu aloitettaisiin ykkösestä, ei alle 10 sekunnin aikoja olisi vielä saavutettu. Ensimmäinen sekunti kuluisi lähtötelineissä.

        Myös mäenlaskun eli syksylaskun ajanotto aloitetaan nollasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä saat olla ihan mitä mieltä hyvänsä. Olet ilmeisesti syntynytkin yksivuotiaana.

        Esimerkiksi kilpailuiden ajanotossa aika alkaa nollasta. Jos sadan metrin juoksu aloitettaisiin ykkösestä, ei alle 10 sekunnin aikoja olisi vielä saavutettu. Ensimmäinen sekunti kuluisi lähtötelineissä.

        Myös mäenlaskun eli syksylaskun ajanotto aloitetaan nollasta.

        Syksylasku? No, lasku ku lasku, vaikka sitte mahalasku. Kevätlasku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syksylasku? No, lasku ku lasku, vaikka sitte mahalasku. Kevätlasku.

        Nyt on talvilaskujen aika. varsinkin laskiaisena. Sitä ennen voidaan suorittaa välilaskuja.


    • Eikös virallisessakin ajanlaskussa ole vuosi nolla? On vuosi 1 eKr, sitten on vuosi nolla eli Jeesuksen syntymävuosi ja sitten 1 jKr. Ajanlasku alkaisi siis nollavuodesta?

    • Uskomme, että vuodesta tulee ihan hyvä. Nyt on silakoita ja sardiimeja vastustamassa oikeistopopulismia ja rasismia, Greta järjestää maailman ilmaston kuntoon ja Niinistökin huolestui uudenvuodenpuheessaan vihapuheesta. Tämä on vuosi jolloin me suomalaiset opimme kunnioittamaan ja kuuntelemaan toisiamme, tai sitten itkemme ja opimme sen jonain tulevana vuonna.

      • Onko tämä se vuosi jolloin käytöstavat tulevat lopultakin kunniaan, vai haukummeko vielä joulunakin toisiamme kuin vierasta sikaa?


      • Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Onko tämä se vuosi jolloin käytöstavat tulevat lopultakin kunniaan, vai haukummeko vielä joulunakin toisiamme kuin vierasta sikaa?

        Kyllä olet oikeassa! Tämä on se vuosi! Ykkönen on kakkonen ja kakkonen ykkönen... hyvää uuttavuotta ja pääsiäisen odotusta. T. Töhnämuna 🐣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä olet oikeassa! Tämä on se vuosi! Ykkönen on kakkonen ja kakkonen ykkönen... hyvää uuttavuotta ja pääsiäisen odotusta. T. Töhnämuna 🐣

        Missäs niitä käytöstapoja nykyään opetetaan? Ei ainakaa päiväkodeissa eikä kouluissa.
        Suvakkihommat on etusijalla. Kaikkea ja kaikkia pitää kylläki suvaita paitsi suomalaisia, varsinkin suomalaista miestä. Sitä kyllä saa haukkua ja irviä niin medioissa kun yleisellä tasolla muutenkin. Jos samanlaista kieltä käyttää esim. matuista, on mustalla listalla ja vähinttää rasisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missäs niitä käytöstapoja nykyään opetetaan? Ei ainakaa päiväkodeissa eikä kouluissa.
        Suvakkihommat on etusijalla. Kaikkea ja kaikkia pitää kylläki suvaita paitsi suomalaisia, varsinkin suomalaista miestä. Sitä kyllä saa haukkua ja irviä niin medioissa kun yleisellä tasolla muutenkin. Jos samanlaista kieltä käyttää esim. matuista, on mustalla listalla ja vähinttää rasisti.

        Äläpä huoli, minä sanoisin ja sanonkin, että suomalainen mies on se paras.
        Hän on reilu ja rehti, luotettava, mukava, kaikin puolin lähes valioluokkaa. Sopii hyvin suomalaiselle naiselle. Minulla on pitkä kokemus asiasta, joten voin suositella.
        Suomalainen mies on vähän jäyhä ja hiljainen, mutta vain vieraille, omilleen hän on puhelias ja ehdottomasti hyvä isä.
        Kiitos suomalainen mies, että olet olemassa!


    • Etsin kirjahyllystäni aiheeseen sopivaa teosta. Löysin.

      T-tekijä alkaa näin.
      Vuosisatojen ajan miehet ja naiset ovat painiskelleet ajan mysteerin kimpussa. Taiteilijat, filosofit ja tiedemiehet ovat kuvanneet, analysoineet ja mitanneet tätä luonnon näkymätöntä ja kiehtovaa voimaa, joskin suureksi osaksi vailla tyydyttäviä käytännön tuloksia.

      En sen enempää tulkitse aikaa ja ajanlaskua. Minulle aika ja sähkö ovat, molemmat mielenkiintoisia. Tieteellisessä merkityksessä niillä on oleva ilmeinen yhteys.

      Aika ja sähkö. Molemmat ovat näkymättömiä. Sen verran täsmennän, että virta vasta on näkyvää.
      Lampun valo ja muu sähköllä tuotettu on näkyvää. Ajatus päissämme ei näy, mutta se jonkun kaltaisen pienen sähkön myötä silti valaisee omia toimintojamme.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      120
      1301
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1163
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      48
      1133
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe