Paljonko maksoit sormuksesta?

CheapShit

eli paljonko maksoitte kihlasormuksesta? mietin tässä vaan, että minkälaisissa sfääreissä näissä yleensä liikutaan... ja mikä on teidän naisten mielestä liian halpa sormus, jos mies sen siis maksaa ja itse valitsee? ;)

47

9017

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ida

maksoi 67 euroa, ja sanoisin että se on aika halpa. Monet varmaan on sitä mieltä että on liiankin halpa, mutta minulle se itse sormuksen arvo ei ollut niin tärkeä. Pidän siitä sen takia mitä se minulle merkitsee (tosin pidän siitä kyllä tietenkin myös ulkonäöllisesti!).

• Minni

Kihlasormukseni maksoi 1700€ ja vihkisormukseni 1000€. Näin meillä.

• Minni

Olen mieheni kanssa hyvin onnellinen! Sormuksiin käyttämämme rahat eivät kerro mitään liitostamme. Satsaamme elämässämme laatuun ja koska meillä on varaa, olemme toimineet näin! Emme aikoinaan pitäneet mitään tuhansien eurojen mahtihäitä. Kukin tomii miten haluaa ja parhaakseen katsoo.

• Ida
        Minni kirjoitti:

Olen mieheni kanssa hyvin onnellinen! Sormuksiin käyttämämme rahat eivät kerro mitään liitostamme. Satsaamme elämässämme laatuun ja koska meillä on varaa, olemme toimineet näin! Emme aikoinaan pitäneet mitään tuhansien eurojen mahtihäitä. Kukin tomii miten haluaa ja parhaakseen katsoo.

Olen Minnin kanssa samaa mieltä. Se laittaa rahansa sormukseen ken haluaa ja kenellä on varaa. Oma 67 euron sormus on minulle erittäin rakas eikä minua käy millään tavalla kateeksi ne joilla on jokin 1000 eruon sormus.

• Ida
        Ida kirjoitti:

Olen Minnin kanssa samaa mieltä. Se laittaa rahansa sormukseen ken haluaa ja kenellä on varaa. Oma 67 euron sormus on minulle erittäin rakas eikä minua käy millään tavalla kateeksi ne joilla on jokin 1000 eruon sormus.

lisäyksenä että ei meillä minkäänlaista rahanpuutetta ollut. Emme vaan katsoneet tarpeelliseksi satsata kovin isoa summaa kihlasormuksiin.

• outsi

siis onko 1500 mielestäsi paljon? ei minusta vaan, mulle paljon on n. 10 000 sormuksesta. omani on 5 000. eli siltä väliltä.

• tais

kihlasormukset maksaa yhteensä 535 markkaa
      ja vihkisormukseni 240 euroa teetettynä.
      Halpaa!

Sormus on vain symbooli ja rakkaus on avioliitto!

• Skete

sormus on "vaan" symboli... harmi vaan, että tää sormus symbolisoi sitä itse liittoa. ja mitä kovempi kivi, sitä kovemmin sitä pystytään yhdessä. ja mitä vähemmän törsää, niin sitä vähemmän sitä haluaa pitää sen liiton koossa, tällä logiikalla.

• logiikalla
        Skete kirjoitti:

sormus on "vaan" symboli... harmi vaan, että tää sormus symbolisoi sitä itse liittoa. ja mitä kovempi kivi, sitä kovemmin sitä pystytään yhdessä. ja mitä vähemmän törsää, niin sitä vähemmän sitä haluaa pitää sen liiton koossa, tällä logiikalla.

ei pitkälle pötki. Meillä ei ollenkaan kihlasormuksia, niin ei vissiin ois pitäny naimisiinkaan päästä.

• ananas

Kihla maksoi aikoinaan 500 markkaa, eurot saa jokainen laskea itse ;)

• Morsian05

Kihlasormus 700e ja vihkisormus 2600e. Ja kyllä, vaikka sormukset ovat arvokkaita menemme naimisiin rakkaudesta ja bonuksena kaiken päälle sain/saan sellaiset sormukset, jotka olen aina halunnut :)

• CheapShit
        Morsian05 kirjoitti:

Kihlasormus 700e ja vihkisormus 2600e. Ja kyllä, vaikka sormukset ovat arvokkaita menemme naimisiin rakkaudesta ja bonuksena kaiken päälle sain/saan sellaiset sormukset, jotka olen aina halunnut :)

jotenkin mukava mun mielestä kuulla, että joku antaa jotain arvoa sille kalliimmalle sormukselle... se että vetää ittensä ees hieman lähemmäks vararikkoa, semmosen halpissormuksen sijaan, mun mielestä kertoo vähän siitä, että todella uskoo siihen suhteeseen. siis tottakai jos ostaa halvan, niin voi silti uskoa yhtälailla, mutta mun mielestä toi korostaa sitä lisää. ja mm. tän takia tahtoisin, että oma naiseni odottais mun törsäävän vähän enemmän. koska se on romanttisempaa!

jos ei oo ees varaa ostaa sormusta, niin tarviiko sitä kiiruhtaa vielä naimisiinkaan? vähän sama ku lasten hankkimisessa - kannattaa odottaa vähän aikaa, että talous saadaan kuntoon... ei sen naimisiin tai kihloihin menemisen pitäs paljoa elämässä kuitenkaan muuttaa, siis silleen konkreettisesti. kuitenkin sitä mennään naimisiin vaan kerran.. ja sormukset ostetaan vaan kerran...

• Ihmettelijä
        CheapShit kirjoitti:

jotenkin mukava mun mielestä kuulla, että joku antaa jotain arvoa sille kalliimmalle sormukselle... se että vetää ittensä ees hieman lähemmäks vararikkoa, semmosen halpissormuksen sijaan, mun mielestä kertoo vähän siitä, että todella uskoo siihen suhteeseen. siis tottakai jos ostaa halvan, niin voi silti uskoa yhtälailla, mutta mun mielestä toi korostaa sitä lisää. ja mm. tän takia tahtoisin, että oma naiseni odottais mun törsäävän vähän enemmän. koska se on romanttisempaa!

jos ei oo ees varaa ostaa sormusta, niin tarviiko sitä kiiruhtaa vielä naimisiinkaan? vähän sama ku lasten hankkimisessa - kannattaa odottaa vähän aikaa, että talous saadaan kuntoon... ei sen naimisiin tai kihloihin menemisen pitäs paljoa elämässä kuitenkaan muuttaa, siis silleen konkreettisesti. kuitenkin sitä mennään naimisiin vaan kerran.. ja sormukset ostetaan vaan kerran...

Häät > Sormukset keskustelussa joku kysyy niiltä joilla on halvat kihlasormukset ovatko he päässeet naimisiin ja kuinka kauan olivat kihloissa. Kun hänen ystävänsä sanoi, että halppissormuksien ostajilla on leikkikihlat ja häitä ei tule… Jollekkin sormus on siis jopa niin tärkeä! Tai siis se mitä se maksaa!

Emmekö me naiset halua sittenkään olla tasa-arvoisia? Vai silloin vaan kun se meille sopii…? Miehenkö sormus pitää ostaa naiselle (tai molemmille) ja sen pitää olla mahdollisimman kallis? Miehen pitäisi varmaan olla mieluusti myös varakas? Tai varakkaampi kuin nainen. Mitä jos nainen onkin varakkaampi, onko silloin väliä millaisen sormuksen hän miehelle ostaa? Ja eikö miehen muut ominaisuudet merkkaa enemmän, kun se paljonko hän naiseen tuhlaa?

Mun mielestä sillä sormuksella ei ole mitään tekemistä sillä uskooko siihen suhteeseen! Miks joku menis ees kihloihin ja naimisiin, jos ei usko siihen… Ja tuhoon on varmasti sitten tuomittu ne joilla sormusta ei ole ollenkaan? Ja entä häät, mitä kalliimmat niin sen varmemmin suhde kestää jne.? Miksi satsata vain sormukseen? Eiköhän suhde voi kestää tai ero tulla yhtälailla halvan kuin kalliin sormuksen ostajille… Ja naurettavaa ajatella, että naimisiin voi mennä vasta kuin talous on kunnossa… Naimisiin menoa ei muuta mitään, mutta sormuksen hinta muuttaa…? (takuuvarmasti suhde kestää, kun ostaa vaikka 50 000 euron sormuksen! Otetaan vaikka lainaa sitä varten...) No mikä on kellekkin tärkeää…

Jos johonkin tarvis tuhlata niin tuhlaisin mieluummin vaikka häämatkaan kuin sormukseen.

Ja kummasta sormuksesta olikaan siis kyse... unohdin jo! Kihla vai vihki...? Pitääkö molemmat olla mahdollisimman kalliita?

• marina
        CheapShit kirjoitti:

"jos ei oo ees varaa ostaa sormusta, niin tarviiko sitä kiiruhtaa vielä naimisiinkaan?"

mitä ihmeen tekemistä rahalla ja avioliitolla on keskenään? oletko siis todellakin sitä mieltä, että en olisi saanut avioitua mieheni kanssa koska olin työtön?

tavallaan, enkä sitäkään ihan oikeasti, ymmärrän kantasi mitä rahattomien lasten saamiseen tulee, mutta että avioon ei saisi mennä varattomana.

minäpä kerron sinulle uutisen, meillä oli 20 hengen hääjuhla, jossa tarjolla oli vain kakkua ja karjalanpiirakoita. vaikka meillä olisi ollut rahaa enemmän, emme siltikään oli järjestäneet mitään sen kummallisempaa, koska meistä se on turhaa. läsnä olivat kaikki rakkainpamme ja mitä muuta saatoimme päivältä toivoa? ja ainakin vielä olemme onnellisia, vaikka rahaa ei tuhlattu sen paremmin sormuksiin kuin häihinkään.

• Ihmettelijä
        CheapShit kirjoitti:

Ai sä olit mies...

Jos uskot, että naisesi tulee sitä onnellisemmaksi mitä enemmän häneen törsäät, niin siitä vaan. Ja jos oikein haluat, että naisesi odottaa sinun törsäävän… Eiköhän sellaisiakin naisia löydy (ja tunnenkin ainakin yhden) joka haluaa, että mies ostelee hänelle kaikennäköistä ja riemusta kiljuen ottaisivat sinun kaltaisesi miehen! Mutta rakkaudella tai romanttisuudella ei välttämättä ole tekemistä sen kanssa… Ja aina voi löytyä rikkaampi mies… Eli mitään takuuta ei ole, että suhde kestää vaikka olisit törsännyt kuinka. Ja mitäpä jos nainen arvostaa muuta enemmän, eikä sinulla ole muuta tarjottavana? (en tarkoita etteikö ole, mutta jos ei ole) Pelkkä sormus ja hyvä taloudellinen ei saa suhdetta toimimaan. (meneekö kaikilla rikkailla perheillä hyvin?)

Romantiikkaa voi kyllä järjestää halvemmallakin, jos on mielikuvitusta. Ei se aina rahaa vaadi. Että vinkkinä teille köyhemmät tai pihit miehet!

• Ihmettelijä
        marina kirjoitti:

"jos ei oo ees varaa ostaa sormusta, niin tarviiko sitä kiiruhtaa vielä naimisiinkaan?"

mitä ihmeen tekemistä rahalla ja avioliitolla on keskenään? oletko siis todellakin sitä mieltä, että en olisi saanut avioitua mieheni kanssa koska olin työtön?

tavallaan, enkä sitäkään ihan oikeasti, ymmärrän kantasi mitä rahattomien lasten saamiseen tulee, mutta että avioon ei saisi mennä varattomana.

minäpä kerron sinulle uutisen, meillä oli 20 hengen hääjuhla, jossa tarjolla oli vain kakkua ja karjalanpiirakoita. vaikka meillä olisi ollut rahaa enemmän, emme siltikään oli järjestäneet mitään sen kummallisempaa, koska meistä se on turhaa. läsnä olivat kaikki rakkainpamme ja mitä muuta saatoimme päivältä toivoa? ja ainakin vielä olemme onnellisia, vaikka rahaa ei tuhlattu sen paremmin sormuksiin kuin häihinkään.

Ei pienet ja pienellä budjetilla toteutettavat häät tosiaan ole automaattisesti huonommat. Monesti pienet häät voi olla hyvinkin tunnelmalliset. Ja jotkut haluaa kutsua vain läheisimmät ihmiset. Tai ei pidä huomion keskipisteenä olemisesta tai "prinsessahäistä". Jotkut eivät kutsu ketään. Joillekkin taas on tärkeää, että häät on suuret ja kutsutaan ihmisiä esim. sukulaisia joiden kanssa ei juuri olla tekemisissä. Hyvä ettei kadulta raahata porukkaa häihin... Vaikka kyllä isotkin häät voi olla mukavat ja jollakin on enemmän läheisiä ihmisiä.

Ja mistä kukin tykkää. Ei kaikki pidä samanlaisista asioista. Pääasia, että häät on "omannäköiset".

Ja joillekkin tärkein asia, on että mennään naimisiin. Tavalla ei niin kauheasti ole väliä.

• Ida
        Ihmettelijä kirjoitti:

Ai sä olit mies...

Jos uskot, että naisesi tulee sitä onnellisemmaksi mitä enemmän häneen törsäät, niin siitä vaan. Ja jos oikein haluat, että naisesi odottaa sinun törsäävän… Eiköhän sellaisiakin naisia löydy (ja tunnenkin ainakin yhden) joka haluaa, että mies ostelee hänelle kaikennäköistä ja riemusta kiljuen ottaisivat sinun kaltaisesi miehen! Mutta rakkaudella tai romanttisuudella ei välttämättä ole tekemistä sen kanssa… Ja aina voi löytyä rikkaampi mies… Eli mitään takuuta ei ole, että suhde kestää vaikka olisit törsännyt kuinka. Ja mitäpä jos nainen arvostaa muuta enemmän, eikä sinulla ole muuta tarjottavana? (en tarkoita etteikö ole, mutta jos ei ole) Pelkkä sormus ja hyvä taloudellinen ei saa suhdetta toimimaan. (meneekö kaikilla rikkailla perheillä hyvin?)

Romantiikkaa voi kyllä järjestää halvemmallakin, jos on mielikuvitusta. Ei se aina rahaa vaadi. Että vinkkinä teille köyhemmät tai pihit miehet!

Itse en ikinä edes ole ajatellut että oma (halpa) sormukseni oli niin halpa, ennenkuin eksyin näille sivuille. Täällä kaikki näyttävät vertailevan sormusten hintoja ja olen ällistynyt siitä että joku haluaa laittaa tuhansia euroja sormukseen! Itselläni ja tulevalla miehelläni on molemmilla hyvät työpaikat joten ei meillä mitään rahapulaa ole vaikkei rikkaita ollakaan. Silti valitsimme nämä yksinkertaiset sileät sormukset joihin olemme molemmat oikein tyytyväisiä.

Jos joku haluaa satsata paljon rahaa sormukseen niin mikä ettei. Ei se suhdetta huononna mutta tuskin parantaakaan.

• Tä?
        CheapShit kirjoitti:

Milloin talous on mielestäsi kunnossa? Kun on varaa kalliiseen sormukseen, mutta mites muuten?

Varmaan naiset ajattelee, että ei se mitään että oon joutunut tai joutuu oottaan 5 vuotta, että mies kosii? Kun talouskaan ei vielä ole kunnossa niin emmehän voi mennä edes naimisiin. Tai edes kihloihin.

Kyllä naimisiin mennessä muut asiat pitää olla kunnossa kuin talous!

• Valaistusta tarvitseva
        Tä? kirjoitti:

Milloin talous on mielestäsi kunnossa? Kun on varaa kalliiseen sormukseen, mutta mites muuten?

Varmaan naiset ajattelee, että ei se mitään että oon joutunut tai joutuu oottaan 5 vuotta, että mies kosii? Kun talouskaan ei vielä ole kunnossa niin emmehän voi mennä edes naimisiin. Tai edes kihloihin.

Kyllä naimisiin mennessä muut asiat pitää olla kunnossa kuin talous!

Avoliitossa voi siis olla vaikkei talous olisi kunnossa? Mihinkä siellä avioliitossa sitä rahaa tarvii enemmän? En tiedä kun en ole vielä mennyt naimisiin, mutta valaise nyt minua. Niin osaan varautua ja alan vaikka säästämään. Tai hankin parempipalkkaisen työn! Ja paljonko sitä rahnoo tai omaisuutta tarvii?

• sivustaseuraaja....
        Valaistusta tarvitseva kirjoitti:

Avoliitossa voi siis olla vaikkei talous olisi kunnossa? Mihinkä siellä avioliitossa sitä rahaa tarvii enemmän? En tiedä kun en ole vielä mennyt naimisiin, mutta valaise nyt minua. Niin osaan varautua ja alan vaikka säästämään. Tai hankin parempipalkkaisen työn! Ja paljonko sitä rahnoo tai omaisuutta tarvii?

Niin tosiaan.. minun teorian mukaan siitä avoliitosta avioliittoon siirryttäessä tarvitaan rahaa nimenomaan niiden sukulaisten yms. kestittämiseen semmottisessa juhlassa kuin häät. En tiedä onko tämä vastaus tuohon avioliiton kalleuteen, mutta luulisin ihmisten koittavan säästää ekana noihin häihäkkeisiin. Tai minä ainakin säästän, koska nehän _toivottavasti_ ovat sellainen once in a lifetime juhla.. Kun ei kehtaa muillakaan maksattaa..

• jokainen tyylillään
        CheapShit kirjoitti:

..kihlasormukseni maksoi 1000 euroa, olihan se kallis mutta on juuri sellainen mistä olen aina haaveillut ja pidän sitä toivottavasti lopun elämääni! En tosiaan olisi voinut kuvitellakaan että mieheni olisi kosinut jollain halpis-sormuksella, vaikka toiset niin saa rauhassa tehdäkin. Vihkisormuksiakin olen jo silmäillyt ja hinnaksi tulee n. 3000-4000 euroa..

• ihmettelen.
        jokainen tyylillään kirjoitti:

..kihlasormukseni maksoi 1000 euroa, olihan se kallis mutta on juuri sellainen mistä olen aina haaveillut ja pidän sitä toivottavasti lopun elämääni! En tosiaan olisi voinut kuvitellakaan että mieheni olisi kosinut jollain halpis-sormuksella, vaikka toiset niin saa rauhassa tehdäkin. Vihkisormuksiakin olen jo silmäillyt ja hinnaksi tulee n. 3000-4000 euroa..

Ukko olis lähteny pellolle jos olisi halvalla sormuksella kosinut? Sekös se hinta ratkaisee? Luultavasti miehesi on rikas kun sinulle on varaa noin kalliita helyjä ostaa...mutta entäs jos ei olisikaan varaa ostaa sitä 1000e kihlasormusta tai 3000-4000e vihkisormusta, niin mitäs sitten? Et menisi naimisiin ollenkaan? Sinulla on nyt vähän tärkeysjärjestys hukassa...

• teitä
        jokainen tyylillään kirjoitti:

Menette siis naimisiin rakkaudesta rahaan, ette rakkaudesta toisiinne. Just tommosta pinnallista kauniit&rohkeat- tyyliä. Timantit kiiltelee, mutta rakkaudella ei väliä. Pyh, minä ja monet muut sentään menimme naimisiin rakkaudesta puolisoihimme emme timantteihin...=)

Sääli miestäsi, kun tommosen kanan nai...

• Tane_k
        teitä kirjoitti:

Menette siis naimisiin rakkaudesta rahaan, ette rakkaudesta toisiinne. Just tommosta pinnallista kauniit&rohkeat- tyyliä. Timantit kiiltelee, mutta rakkaudella ei väliä. Pyh, minä ja monet muut sentään menimme naimisiin rakkaudesta puolisoihimme emme timantteihin...=)

Sääli miestäsi, kun tommosen kanan nai...

Minkä takia rahan vuoksi solmittu avioliitto olisi jotenkin huonompi kuin rakkaudesta solmittu? Jos tarkemmin asiaa mietit, niin rahasta solmittu avioliitto sentään perustuu todellisuudelle. Raha on helppo tarkistaa. Tiliotteesta näkee, paljonko sitä on. Sen sijaan rakkaus on oikeasti vain rakkautta johonkin mielikuvaan, varsinkin suhteen alussa. Ei ole mitenkään sanottua, että se rakkaus on todellista muutaman kuukauden seurustelun jälkeen.

Minä olen naimisissa rakkaudesta, joten en puolustele rahaliittoa siksi. Ensimmäisessä avioliitossani vaimo oli työtön, joten rahasta oli tiukkaa. Raha ei tuo onnea, mutta olen iloinen siitä, ettei minulla enää ole rahahuolia. Onpahan yksi huoli vähemmän.

Jos esimerkiksi nainen on sellainen, että käyttää paljon rahaa ja haluaa luksusta, jotenkin se luksus on hankittava. Jos ei itse ole hyväpalkkaisessa työssä, täytyy naida mies, jolla rahaa piisaa. Sehän on vain tuon avioparin valinta, miksi menevät naimisiin.

• olenko muka väärässä
        CheapShit kirjoitti:

Kommentistasi päätellen olet sitä mieltä, että köyhemmillä ei ole oikeutta mennä naisiin koska ei ole varaa? Jokaisella on yhtä suuri oikeus avioliittoon ja kihloihin!!! Rakkaus ei katso varakkuutta todellakaan. Naimisiin mennään kun siltä tuntuu, ei sen takia että saa kalliin sormuksen!

• jatkoa edelliseen
        olenko muka väärässä kirjoitti:

Kommentistasi päätellen olet sitä mieltä, että köyhemmillä ei ole oikeutta mennä naisiin koska ei ole varaa? Jokaisella on yhtä suuri oikeus avioliittoon ja kihloihin!!! Rakkaus ei katso varakkuutta todellakaan. Naimisiin mennään kun siltä tuntuu, ei sen takia että saa kalliin sormuksen!

oikeutta mennä NAIMISIIN (ei naisiin)

• hmm
        Tane_k kirjoitti:

Minkä takia rahan vuoksi solmittu avioliitto olisi jotenkin huonompi kuin rakkaudesta solmittu? Jos tarkemmin asiaa mietit, niin rahasta solmittu avioliitto sentään perustuu todellisuudelle. Raha on helppo tarkistaa. Tiliotteesta näkee, paljonko sitä on. Sen sijaan rakkaus on oikeasti vain rakkautta johonkin mielikuvaan, varsinkin suhteen alussa. Ei ole mitenkään sanottua, että se rakkaus on todellista muutaman kuukauden seurustelun jälkeen.

Minä olen naimisissa rakkaudesta, joten en puolustele rahaliittoa siksi. Ensimmäisessä avioliitossani vaimo oli työtön, joten rahasta oli tiukkaa. Raha ei tuo onnea, mutta olen iloinen siitä, ettei minulla enää ole rahahuolia. Onpahan yksi huoli vähemmän.

Jos esimerkiksi nainen on sellainen, että käyttää paljon rahaa ja haluaa luksusta, jotenkin se luksus on hankittava. Jos ei itse ole hyväpalkkaisessa työssä, täytyy naida mies, jolla rahaa piisaa. Sehän on vain tuon avioparin valinta, miksi menevät naimisiin.

mitä järkeä mennä naimisiin ellei rakasta???

• Tane_k
        hmm kirjoitti:

mitä järkeä mennä naimisiin ellei rakasta???

Jätitkö lukematta viestini, vai miksi kyselet? Jos haluaa luksuselämää, muttei ole valmis sitä itse hankkimaan, avioliitto on yksi tapa hankkia sitä varallisuutta. Vaikkei rahaa itselleen saisi, voi rikas puoliso silti käyttää rahaa molempien hankintoihin. Jotkut menevät naimisiin myös siksi, että saavat jonkun maan kansalaisuuden. Onhan niitä syitä muitakin kuin rakkaus.

• kiinni?
        sivustaseuraaja.... kirjoitti:

Niin tosiaan.. minun teorian mukaan siitä avoliitosta avioliittoon siirryttäessä tarvitaan rahaa nimenomaan niiden sukulaisten yms. kestittämiseen semmottisessa juhlassa kuin häät. En tiedä onko tämä vastaus tuohon avioliiton kalleuteen, mutta luulisin ihmisten koittavan säästää ekana noihin häihäkkeisiin. Tai minä ainakin säästän, koska nehän _toivottavasti_ ovat sellainen once in a lifetime juhla.. Kun ei kehtaa muillakaan maksattaa..

Joo mutta niiden häiden jälkeen...? Mihin sitä rahaa silloin menee? Verrattuna avoliittoon? Ja kaikilla ei mene niihin häihinkään rahaa.

• ja raha
        Tane_k kirjoitti:

Jos raha on niin helppo tarkistaa niin miksi jotkut tulee huijatuksi? Ainahan on näitä, jotka väittää että rahaa on jne. Ja ovatkin tyhjätaskuja. (tai rahaa on sen verran, että pystyy alussa huijaamaan). Ja velkaakin on kenties korvia myöten.

Ja mitäpä, jos toinen luulee että toinen on hänen kanssaan rakkaudesta ja onkin rahasta? Perustuuko sekään aina todellisuudelle? Mutta tietysti jos heti sanoo, että olen kanssasi vain rahan takia...

• tyttönen vain

Mihin se sormus voi olla liian halpa? Herranjestas, eihän se sormuksen hinta rakkauden määrää kerro. Minusta jos ihmiselle on tärkeää saada kallis sormus, niin ollaan vähän väärästä syystä menossa kihloihin/naimisiin. Sitten jos se unelmien sormus sattuu olemaan kallis, ja siihen on varaa, niin se on eri juttu. Mutta että varta vasten kallis sormus? Pyh. Pitäiskö siihen joku hintalappukin vielä liimata, että varmasti menee viesti perille? Kas kun sormuksen ulkonäkö ei sitä aina kerro...

Minulla on hyvin selvä kuva siitä, millaisen kihlasormuksen haluan. Siron, ohuen, sileän valkokultasormusen. Sitä en tiedä mitä tuollainen maksaa. Jos se on halpa, niin hyvä niin, jos se on hintava, niin se on kestettävä, ja jos se on yltiöpäisen kallis niin sitten voi miettiä tilanteen mukaan onko siihen varaa... Mutta en aio muuttaa makuani jos valitsemani sormus sattuukin olemaan "liian halpa". (Sitä tuskin valkokultaisen kanssa pääsee käymään?)

Minusta miehen itse valitsema sormus ei voi olla liian halpa. Onko sinulla kummallinen kumppani vai vain kummallisia kuvitelmia meistä naisista?

• hmm

Olen aivan samaa mieltä. Itselleni kelpaisi vaikka lanka solmittuna sormeen =) Sormuksen hinnalla ei ole mitään tekemistä rakkauden määrän kanssa. Vaan jos rakastaa toista tosissaan ei sormuksen ulkonäöllä, saatika hinnalla ole mitään merkitystä! Ei sitä sormuksen kanssa kihloihin/naimisiin mennä, vaan ihmisen! Ja itse olisin todella otettu jos mies itse olisi valinnut sormuksen. (tai vaikka lanka-sormuksen värin =) )

• Esteetikko

Sormuksen hinta ei varmaan ole tärkein. Tärkeämpi on varmaan se, että se miellyttää silmää. Ensimmäisenä ei varmaan tutkita hintalappua vaan tartutaan siihen mikä näyttää hyvältä. Sitten katsotaan hintaa ja sormusta tuskin hylätään, jos se on halpa… Minä en ainakaan ajattele, että sormuksen on vähintään maksettava jonkun tietyn summan.

• heinäkuun morsian

No just! Tää "keskustelu" alkaa mennä nyt siihen suuntaan että jos on halvat sormukset niin pari varmasti ihan oikeesti rakastaa toisiaan ja jos on kalliit sormukset niin avioliitossa ei ole rakkautta. Oikeesti! Jokainen valitsee sellaiset sormukset kuin itse haluaa ja mitä ihmettä se kenellekkään kuuluu millaiset ne on ja mitä ne maksoi! Antakaa nyt jo olla, molemmat; köyhät, joilla ei oo varaa kalliisiin ja jupit, jotka vaan brassailee sormuksilla!

• nyt
        heinäkuun morsian kirjoitti:

No just! Tää "keskustelu" alkaa mennä nyt siihen suuntaan että jos on halvat sormukset niin pari varmasti ihan oikeesti rakastaa toisiaan ja jos on kalliit sormukset niin avioliitossa ei ole rakkautta. Oikeesti! Jokainen valitsee sellaiset sormukset kuin itse haluaa ja mitä ihmettä se kenellekkään kuuluu millaiset ne on ja mitä ne maksoi! Antakaa nyt jo olla, molemmat; köyhät, joilla ei oo varaa kalliisiin ja jupit, jotka vaan brassailee sormuksilla!

vielä kerran nämä kirjoitukset läpi ennenkuin tulet tänne aukomaan typerää päätäsi

• Ihmettelijä
        heinäkuun morsian kirjoitti:

Mä en ymmärtänyt ainakaan, että keskustelijat tarkoittivat sitä. Vaan juuri sitä, että sormuksen hinnalla ei ole mitään merkitystä rakkauden kannalta. Oli se kallis tai halpa.

Ne joilla on halpa sormus eivät varmaan tarkoittaneet arvostella kalliimman sormuksen ostajia. Ja väittää, että heidän avioliitossaan ei ole rakkautta. Jos taas oli tarkoitus niin ihmettelen suuresti.

Ja tässä kai tuli myös ilmi se, että "köyhätkin" ostelee kalliita sormuksia ja rikkaat halpoja. Että ei se aina rahasta ole kiinni.

Eipä se kellekkään kuulu, mutta eipähän keskustelupalstalla kai aina tarvi vaan omista asioista kirjoitella...

• Pörriäinen

Me maksettiin yhteensä noista sormuksista 450e, joten ei ne siitä halvimmasta päästä kuitenkaan olleet. Sattui vain löytymään molempia miellyttävä malli, joten otettiin sitten nuo :)

• näin...

Me saatiin kummankin sormukset hintaan 255 ekeä, oli silloin tarjous, jossa siis kaksi sormusta yhden hinnalla. Faktahan on että sormuksien tulisi kestää elämän loppuun asti (tietenkään ei kaikki enää vanhana pidä sormuksia),kuten liitonkin, ja tämän vuoksi siis niiden täytyy olla mieleiset. Itse koin helpoksi oman "simppelin" sormukseni (tulevan vihkisormuksen kanssa yhteensovittaminen helppoa), ja sitten vihkisormukseen ajattelin suunnitella kaikenmaailman kiviä ja satsatakin enemmän. (tosin itse en kyllä kihloja maksanut)

• vaimo ja äiti

kihlasormus maksoi aikanaan 350 markkaa,vihkisormus maksoi 168 euroa.

ei hinnalla väliä,kunhan on sellainen et haluaa lopun ikänsä pitää...

• naimisissa

Kun menimme kihloihin ainoa vaatimus sormuksille oli, että haluamme molemmat samanlaiset sormukset ja sellaiset mitkä sitten voisivat sopia vihkisormuksiin. Maksoimme kihloista yhteensä 140 euroa. Tällä hinnalla saimme haluamamme sormukset, jotka eivät kuitenkaan olleet ihan perinteiset sileät sormukset.

Vihkisormukseni maksoi 369 euroa ja miehen sormus 168 euroa. Olimme alunperin varautuneet maksamaan sormuksista huomattavasti enemmän, mutta sattuipa löytymään miellyttävimmät sormukset edullisemmasta hintaluokasta.

Ei ole käynyt mielessäkään, että voisimme olla onnellisempia ja enemmän tosissamme avioliitossamme jos olisimme valinneet kalliimmat sormukset... hmmm, jos tulee ryppyjä rakkauteen niin täytyypä kokeilla palaisiko rakkaus ostamalla uudet ja kalliimmat sormukset... joo sehän voisi auttaa..

• vähällä rahalla

Ei ole olemassa liian halpaa sormusta =)
      olemme aikeissa poikaystäväni kanssa mennä kihloihin... hän haluaa maksaa sormukset ja hän haluaa minulle nätin sellaisen ja on valmis maksamaan siitä... itselleni kuitenkin tuli huono omatunto jos hän maksaisi kaiken, enkä voisi mitenkään sallia että hän ostaisi minulle kalliin ja todella upean sormuksen! haluan ennemmin yksinkertaisen kauniin ja RAKKAUDELLA annetun =)

• vähällä rahalla

arvostaisin miehen valitsemaa sormusta varmasti enemmän kuin itse valikoimaani

• kinuski

Meillä makso n.100e molempien sormus.

• misuli

Sanoisin että jokainen sellainen joka brassailee noilla tonnin sormuksilla niin on oikeassa elämässä varsin onneton eikä rakkaudesta ole hajuakaan. Meillä sormukset taisivat yht.olla jotain 100e ja olemme keskiluokkaa ansaitseva pariskunta. Sormuksessa on joko hintaa tai tunnetta ja meillä se on tunne! zemppiä kaikille!

• meillä

Kihlasormukseni maksoi 1600 euroa. Mieheni maksoi ja kosinta tuli yllätyksena. Oli pienestä palkastaan säästänyt aina tapaamisestamme saakka. Kyllä siinä ilon kyynel vierähti poskelle, kun tiesi miehen luopuneen monesta muusta rahaa vievästä asiasta minun tähteni.

• pimu

mun tai siis meidän sormukset maksoi yhteensä noin 20 euroa, ku haluttiin hopeiset,eikä rakkaus ole rahasta kiinni........

• Seelia

Minun kihlasormus maksoi 15.000 euroa ja vihkisormus 25.000. En ikinä naisi miestä joka tarjoisi minulle jotain parin kympin Kindersormusta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      74
      3387
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3127
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3002
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2661
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1729
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1695
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1679
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1618
    Aihe