Onko muilla tätä diagnoosia??

Anonyymi

Olen 18-v nuori mies ja sain viime keväänä diagnoosiksi paranoidisen skitsofrenian josta 'osittainen toipuminen'.(F20.04)
Onko muilla tätä dignoosia? Millaisia oireita on jäänyt?

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      https://madinfinland.org/psykoosilaakkeet/

      Psykoosilääkkeiden käyttö on ollut viime vuosina kasvussa. On arvioitu, että noin 200 000 suomalaista käyttää psykoosilääkkeitä, ja syntymäkohorttia 1997 seuranneen tutkimuksen perusteella psykoosilääkkeiden määrääminen on ulottunut Suomessa koskemaan laajamittaisesti myös lapsia. Itse asiassa niin sanotuista psykoosilääkkeistä on tullut yleislääkkeitä, joita määrätään monenlaiseen tarkoitukseen, kuten hankaliksi koettujen vanhusten ja lasten rauhoittamiseen. Tämän taustalla on se tosiasia, että psykoosilääkkeillä ei ole minkäänlaista erityistä vaikutusta psykoosiin. Kyse on todellakin yleislääkkeistä, jotka oli otettu ensin käyttöön leikkauspotilaiden rauhoittamiseksi, minkä jälkeen ne siirtyivät psykiatriaan voimakkaina rauhoittajina, jotka tuottivat potilaille lobotomiaa vastaavan tilan.

      • Anonyymi

        On mullakin psykoosilääke unettomuuteen vaikka mulla ei ole ollut ikinä psykoosia tai saanut siitä diagnoosia. Mulla on kelakorvaus näihin unilääkkeisiin koska ne on tarkoitettua vaikeaa psykoosiin. Kela ei tiedä ettei mulla ole ollut koskaan psykoosia ja ikinä lääkärinlausunnoissa edes mainittu koko sanaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On mullakin psykoosilääke unettomuuteen vaikka mulla ei ole ollut ikinä psykoosia tai saanut siitä diagnoosia. Mulla on kelakorvaus näihin unilääkkeisiin koska ne on tarkoitettua vaikeaa psykoosiin. Kela ei tiedä ettei mulla ole ollut koskaan psykoosia ja ikinä lääkärinlausunnoissa edes mainittu koko sanaa.

        On sulle joku diagnoosi laitettu lääkärin toimesta ihan Kelaa varten.
        Saadakseen oikeuden Kelakorvaukseen, on reseptissä luettava, mitä varten lääke on kirjoitettu.
        Ja Kela tosiaan tarvitsee diagnoosin.
        Jos sulla on Kelakortissa esim. 112 numerot, se tarkoittaa psykoosia ja muita psykoottisia sairauksia.
        Taudeille/sairauksille on numerokoodit olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sulle joku diagnoosi laitettu lääkärin toimesta ihan Kelaa varten.
        Saadakseen oikeuden Kelakorvaukseen, on reseptissä luettava, mitä varten lääke on kirjoitettu.
        Ja Kela tosiaan tarvitsee diagnoosin.
        Jos sulla on Kelakortissa esim. 112 numerot, se tarkoittaa psykoosia ja muita psykoottisia sairauksia.
        Taudeille/sairauksille on numerokoodit olemassa.

        Kyllä minulla lukee toisessa reseptissä psyykelääke ja toisessa unettomuuden hoitoon. Joo tiedän kyllä mitä tuo koodi 112 tarkoittaa. Mulla oli masennus 7 vuotta joka parani heti kun pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle.Masennukseen ei ollut käytössä lääkettä vaikka niitäkin kokeiltiin.Mutta eivät positaneet masennuksen syitä.Hyvin ne lääkärin lausunnot ja diagnoosit meni kelalle läpi,kun lausunnoissa luki aina mitä olen puuhallut ja tehnyt esim kotitöitä.

        Kun reseptissä lukee psyykelääke niin se psyyke on aika laaja käsite.Kyllähän se valvominen liittyy mieleen ja psyykkeeseen.

        Mulla oli myös 11 vuotta sitten diagnoosina ahdistuneisuushäiriö,johon siihenkään ei ollu lääkitystä.

        Eli ihan on lääkkeet vain siihen että ihminen saa nukuttua. Valvoin tossa olympialaisten aikaan yhen 1,5 vuorokauden moneen 10 vuoteen ja sain seurauksen verestävät silmät.Ja tämä jo 1,5 vuorokauden valvomisesta. En tiedä johtuiko siitä kun 20 vuotta olin jo siihen mennessä lääkkeitä käyttänyt niin silmät ei tykännyt siitä että niitä pidetään yli vuorokausi auki.

        Hoitosuhdetta ei ole ollut 11 vuoteen ja se hoitosuhde loppui kun lääkäri kirjoitti lausunnon työkyvyttömyydestä.

        Eli diagnoosit 11 vuotta sitten masennus ja ahdistuneisuushäiriö. Kun psykiatrian erikoislääkäri kirjoittaa reseptin niin eihän kela voi epäillä psykiatrian erikoislääkärin kantaa .

        Kuitenkin kela oli saanut lääkärinlausuntoja usemman kertaa esim sairaslomaa,kuntoutustukea ja työkyvyttömyyeseläkettä hakiessa. Ja sitten lääkekorvausta hakiessa. Ja koskaan ei ole psykoosi sanaa käytetty tai siitä ei ole keskusteltu terapiossa.Ja miksi?Koska sitä ei ole.Kyllä ne varmasti olis huomannut jos mä en ole tällä planeetalla.

        Varsinaiset unettomuuteen käytettävät lääkkeet eivät tehonneet pitkässä käytössä esim imovane,tenox.

        Mä en välitä vaikka resepteissä on tuo 112 koodi. Saa muutamalla eurolla lääkkeet kun maksanut vuoden vaihtumisen jälkeen sen alkuomavastuun.

        Jos psyk. erikoislääkäri ja terapeutit olis pitäneet mua psykoottisena niin kyllä he olisivat siitä diagnoosin antaneet ja kirjoittaneet siitä lausunnoissaan. Kuitenkin vaatetus ja hiusten väri oli mainittu viimeisessä lääkärinlausnnossa niin kyllä psykoosi olis ollut isompi asia kertoa kuin hiusteni harmaantuminen ja asiallallinen/sään mukainen pukeutuminen.


    • Anonyymi

      Kyllä kasvuprosessi ja aikuistuminen on niin ihmeellisiä muutoksia täynnä, että kyllä sitä välillä tuntuu että onko sekoamassa, tai että tajunnan tila on jotenkin ihan muuttunut. Nämä menee yleensä aina odottamalla ohi ja erityisen paljon auttaa se jos joku kaveri sanoo että se on ihan normaalia että on välillä "ihme oloja".

    • Anonyymi

      huastakkee puaska

    • Anonyymi

      Kiinnostaisi tietää kuinka aloittaja voi nykyään.
      Onko todella ollut oikea diagnoosi?
      Eräs psykiatri usutettiin kimppuuni kun moitin silloisen omalääkärin mitääntekemättömäksi ja halusin vaihtaa sen. Psyko yritti psykoosilääkettä pakottaa käyttämään vaikka minulla ei ollut mitään ongelmia todellisuuden tunnistamisessa eikä harhoja. Se ukko luuli että olen aivan yksin. No, laittoi pakkohoitokäskyn.
      Se temppu oli siltä turha teko ja onneksi viimeinen toimi minua vastaan. Lääkemäärääjä hävisi kuin pieru saharaan kun yritin tavoittaa yksiköstään sitä virheensä takia. Siihen aikaan luin yleisönosastolta lukuisia kirjoituksia siitä psykosta. Oli alistavaa ja vallanhimoista tyyppiä juttujen mukaan. En joutunut sen hullun hampaisiin. Jokin valvonta näille vastuuvapaille piruille olisi oltava.

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1779
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1694
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1525
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1521
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1508
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1395
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1371
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1202
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1135
    Aihe