Hei. Olen suunnitellut matkaa Ruotsiin mutta haluan päästä mahdollisimman halvalla. Löysin varaston perukoilta suht hyväkuntoisen kumiveneen jolla minä ja veljeni poikasina vielä soutelimme paikkakuntamme vesistöillä.
Nyt kysynkin, vaikka hullulta voisi kuulostaa, olisiko mitään mahdollisuuksia päästä ehjin nahoin perille Tukholmaan jos lähtisin täältä Kotkasta sinne päin tuolla kumiveneellä ? Mitä tällaisen matkan tekeminen vaatii varusteilta ? Entä kuinka kauan matkaan tulisi varata aikaa ?
ps. Olen käynyt purjehduskurssin ja hallitsen kyllä soutamisen, joten siitä on turha alkaa mitään meteliä nostamaan :)
Kumiveneellä
13
1159
Vastaukset
- ei enää lihava
Jos kellutin ei vuoda pahasti ja jaksatte ajelehtia useita päiviä, niin mikä ettei. Soutamalla jos liikutte, niin matkasta tulee ikimuistettava, suorastaan tahtoisin lähteä itsekkin. Miten olisi pelkkä uimapatja?
- Ilpo
Ei se vuoda - ja olen valmis useammankin päivän matkantekoon. Mutta lähtökohtana nyt on se että varusteet on hankittu ja matkasuunnitelma tehty. Keskustelin asiasta tänään rajavartiostolaitoksen edustajien kanssa ja tultiin siihen johtopäätökseen että matkaan pääsen. Eli ei ole mitään ongelmia lakihommeleidenkaan kanssa.
Uimapatjasta sen verran että hyvä idea tuo oli. Otan nimittäin mukaan uimapatjan "pelastusveneeksi" eli jos jotain tapahtuu kumiveneelle niin on jotain jolla jatkaa matkaa. Tältä pohjalta, palataan asiaan vielä.
- Mister Mate
En tiedä onko viestisi provo (sen verran hullulta se todella kuulostaa), mutta jos nyt ihan tosissasi olet moiseen (pähkähulluudessaan veikeään) yritykseen ryhtymässä, niin onnea.
Itseasiassa isoimpana riskinä ex-ammattimerenkulkijana pidän Ahvenanmeren ylistystäsi. Muualla saaristossa voit aina hakeutua merkitsemättömille (ja usein kaikkein kauneimmille) väylille ja näin pysyä poissa muun liikenteen jaloista. Sillä sieltä matalasta kumiveneestäsi Sinua on todella vaikea - lähes mahdoton havaita... ainakaan rahtilaivan brykalta. Kumiveneesi kun ei välttämättä anna tutkaan minkään valtakunnan kaikua. Nopeat moottoriveneet eivät nekään Sinua välttämättä havaitse. Purjeveneille ehdit tarvittaessa karjua!
Avovesillä liikkuessasi suosittelisin Sinua väsäämään jonkinnäköisen mastontyngän (sellaisen helposti kasattavan/purettavan) “jahtiisi”. Tämän maston huippuun kiinnität sitten jonkin värikkään viirin (ideana sama kuin lastenpyöriin kiinnitetyt siimat, joiden päässä on punainen/oranssi viiri) ja tutkaheijastimen.
Ilmeisesti operaatiosi henkeen ei kuulu se, että pistäisit Maarianhaminassa kumiveneesi pussiin ja ylittäisit Ahvenanmeren ruotsinlaivalla??
Ja eikun Lycka till!!!! - Alpo
Ei oo taaskaan käytetty kumia riittävän ajoissa.
- minä
...kuuluuko varustelistaasi perämoottori vai pelkät airot?Lähdetkö matkaan yksin?Mites tuon ruokapuolen olet ajatellut hoitaa?Jos haluaisit julkisuutta voisit kysäistä jostain että kiinnostaisiko Guinnesia...
- minä vielä..
...kannattaa varautua siihen että sinua ollaan ihmettelemässä pitkin matkaa...monet luultavasti luulevat että sinulla on jokin hätä siellä kumiveneessäsi...ja sitten toi aurinko voi täällä Suomen olosuhteissakin polttaa valkoisimmat immeiset, varsinkin kun valoa heijastuu merellä joka puolelta...mitäs sitten vielä...hmm...no ei varmaan muuta kuin onnea matkaan!Milloin on lähtöpäiväsi?Kuinka paljon olet varannut aikaa reissulle?Tuletko takaisin kumiveneellä vai jollain muulla kyydillä?
- Veneily on kivaa
Meille pääset lämpimään suihkuun ja saat vähän soppaakin. Saunaa kun ei ole.
[email protected] Tooto- Ilpo
Terves.
Kiitos tarjouksestasi mutta en tarvitse enää moisia. Homma nimittäin kaatui jo tässä alkumetreillä, tai pitäisikö sanoa kilometreillä.
Koko projekti lähti hyvin käyntiin, pääsin liikkeelle varhain tänä aamuna mökkini rannalta täällä Kotkan kupeessa. Vene pakattuna ja mieli korkealla, mutta kohtalo puuttui peliin.
Olin ehtinyt noin neljän tunnin verran soudella kun olin menettää hallinnan veneestä. Kenties tuulien myötä irtilähtenyt valtavan kokoinen ajopuu oli osunut pohjaan ja repi siihen melkein miehenmentävän aukon. Eli olin varusteineeni päivineeni vedessä hetkessä.
No, ei siinä mitään, pääsin rantaan sillä olin lähtenyt liikkeelle kuitenkin rantaviivan näkyessä horisontissa. Vene jäi sille matkalle kuitenkin mutta pääsinpähän ehjin nahoin kotiin.
Mutta tämä ei jää tähän.. Olen suunnitellut kunnon kumiveneen ostoa, sillä eihän tuo yli 20 vuotta vanha paska mihinkään olisi kestänyt. Pannutta ei laiteta! - ahaa
Ilpo kirjoitti:
Terves.
Kiitos tarjouksestasi mutta en tarvitse enää moisia. Homma nimittäin kaatui jo tässä alkumetreillä, tai pitäisikö sanoa kilometreillä.
Koko projekti lähti hyvin käyntiin, pääsin liikkeelle varhain tänä aamuna mökkini rannalta täällä Kotkan kupeessa. Vene pakattuna ja mieli korkealla, mutta kohtalo puuttui peliin.
Olin ehtinyt noin neljän tunnin verran soudella kun olin menettää hallinnan veneestä. Kenties tuulien myötä irtilähtenyt valtavan kokoinen ajopuu oli osunut pohjaan ja repi siihen melkein miehenmentävän aukon. Eli olin varusteineeni päivineeni vedessä hetkessä.
No, ei siinä mitään, pääsin rantaan sillä olin lähtenyt liikkeelle kuitenkin rantaviivan näkyessä horisontissa. Vene jäi sille matkalle kuitenkin mutta pääsinpähän ehjin nahoin kotiin.
Mutta tämä ei jää tähän.. Olen suunnitellut kunnon kumiveneen ostoa, sillä eihän tuo yli 20 vuotta vanha paska mihinkään olisi kestänyt. Pannutta ei laiteta!...että matka alkaisi paljon myöhemmin keväällä...mutta jos uuden startin otat niin hyvät hanskat kannattaa hommata ettei olisi kädet heti ekan päivän jälkeen rakoilla...
- Ilpo
ahaa kirjoitti:
...että matka alkaisi paljon myöhemmin keväällä...mutta jos uuden startin otat niin hyvät hanskat kannattaa hommata ettei olisi kädet heti ekan päivän jälkeen rakoilla...
Jep, tarkoitus oli oikeastaan vain kokeilla miten tuo homma lähtisi käyntiin. Eli olin jo alustavasti puhunut tuttujen kanssa Helsingissä että jättäisin matkan todennäkoisesti sinne.
Tavoitteena on lähteä varsinaiselle matkalle Toukokuun lopulla. Tuolla on niin pirun kylmä vielä toistaiseksi, totta. Lisäksi seurakseni lähtee velipoika, eli ei tarvitse yksin rehkiä koko matkaa.
Näillä eväillä, ehkä postitan vielä lisää asian tiimoilta, tai sitten en. - jepu
Ilpo kirjoitti:
Jep, tarkoitus oli oikeastaan vain kokeilla miten tuo homma lähtisi käyntiin. Eli olin jo alustavasti puhunut tuttujen kanssa Helsingissä että jättäisin matkan todennäkoisesti sinne.
Tavoitteena on lähteä varsinaiselle matkalle Toukokuun lopulla. Tuolla on niin pirun kylmä vielä toistaiseksi, totta. Lisäksi seurakseni lähtee velipoika, eli ei tarvitse yksin rehkiä koko matkaa.
Näillä eväillä, ehkä postitan vielä lisää asian tiimoilta, tai sitten en.Jos olet tosissasi kumiveneilyn ja matkasuunnitelmien suhteen, otappa yhteyttä sähköpostilla
- jepu
jepu kirjoitti:
Jos olet tosissasi kumiveneilyn ja matkasuunnitelmien suhteen, otappa yhteyttä sähköpostilla
- Jaska
Hohhoh kaikkea sitä ihmiset keksivätkin! Ei voi sanoa kuin että jos oikeasti olet noilla suunnitelmilla liikenteessä niin tsemppiä vaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama815519Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1114534Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1364115Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2162867Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.782836Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?322716Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta832534Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl892280- 1822113
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko431666