Yksinäistä uuttavuotta.

Anonyymi

Yksinäistä erakkoelämää täällä kerrostaloyksiössä.
Tämä alkoi Toukokuussa 2010.
Ei tämä tästä mihinkään muutu yksinäistä elämää myös 2020.

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mulla ollut yksinäisyyttä ja erakoitumista yli 15 vuotta kun yhtä omaistani hoidan 24/7. Ei mitään muuta elämässä. En voi mennä minnekään.
      Sinä joka voit mennä ulos ja minne vain, mene !!!
      Ei ole pakko olla yksin. Ihmiset eivät tule oven taakse,
      lähde liikkeelle !

      • Anonyymi

        Olin samoin 11 v omaishoitajana, nyt se tehtävä hoidettu. Iso muutos elämässä ja haluan olla yksin sekä tehdä historiikkiä oerheemme elämän vaihteista. Muutokset yhteiskunnassa vaikuttivat elämään ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin samoin 11 v omaishoitajana, nyt se tehtävä hoidettu. Iso muutos elämässä ja haluan olla yksin sekä tehdä historiikkiä oerheemme elämän vaihteista. Muutokset yhteiskunnassa vaikuttivat elämään ym.

        Itse myös erakoitunut, ei kiinnosta käydä missään. Kaikki on vaan loppuun verotettua muka markkinataloutta. Siihen päälle ristiriidat ym. Ihan tyhjä ja turha maailma. Yksin on hyvä olla, voi lukea ym.Ei muuta kuin maailman turhuutta,siinä se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse myös erakoitunut, ei kiinnosta käydä missään. Kaikki on vaan loppuun verotettua muka markkinataloutta. Siihen päälle ristiriidat ym. Ihan tyhjä ja turha maailma. Yksin on hyvä olla, voi lukea ym.Ei muuta kuin maailman turhuutta,siinä se.

        Yksinäisyyteen kyllä tottuu mutta se vie aikansa.
        Jos vain terveys ja olo hyvä niin yksinäisyys ei ole ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksinäisyyteen kyllä tottuu mutta se vie aikansa.
        Jos vain terveys ja olo hyvä niin yksinäisyys ei ole ongelma.

        Tottuu kyllä, yhteiskunnassa silti pitää olla. Tehtävänsä on hoidettava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse myös erakoitunut, ei kiinnosta käydä missään. Kaikki on vaan loppuun verotettua muka markkinataloutta. Siihen päälle ristiriidat ym. Ihan tyhjä ja turha maailma. Yksin on hyvä olla, voi lukea ym.Ei muuta kuin maailman turhuutta,siinä se.

        "Itse myös erakoitunut, ei kiinnosta käydä missään."

        Tuo kinnostumattomuus riskeeraa ruokkia itse itseään negatiivisen spiraalin tavoin.

        Samoin aktiivisuus ja erilaisten asioiden harrastaminen ja aktiviteeteistä riippuen samalla toisten tapaamisineen ruokkii myönteisesti itse itseään, sitä kaipaa lisää, pyörivä kivi ei sammalloidu, vaikka kaipaisikin myös ihan omaa aikaa.

        "Kaikki on vaan loppuun verotettua muka markkinataloutta."

        Paljon voi harrastaa myös ilman kuoliaaksi verotusta ja "markkinataloutta" mutta jos takertuu / keskittyy aisioihin joita ei voi itse muuttaa, niin aina on syy vetäytyä kaikesta syrjään, sillä (teko-) syitä tulee riittämään.

        "Siihen päälle ristiriidat ym. Ihan tyhjä ja turha maailma. Yksin on hyvä olla, voi lukea ym.Ei muuta kuin maailman turhuutta,siinä se."

        Ihmiskunta on globaalilla tasolla kokonaisuudessaan toimintatavoillaan seissyt päällään kautta ihmiskunnan historian ja jatkaa ain avain samaan idiootitmaisen myopiseen malliin.

        Siinä sivussa se on toki saavuttanut ihan hyviäkin asioita, vaikkapa vain lääketieteen kehitttämistä ajatellen ja senmahdollistamaa apua ajatellen, vain tämä mainitakseni. Jotkut menevät jopa selkkausalueille konfliktimaihin toisia auttamaan oman henkensä uhalla.

        Mutta syntymä on aina samalla kuolemantuomio. Kehdon ja haudan välimaastossa olisi kuitenkin hyvä koettaa oppia ottamaan hommasta sen parhaat puolet esille, mieluusti enempikin monipuolisesti, niin kauan kuin vain oma filmi pyörii ... sen jälkeen onkin sitten jo liian myöhäistä ;-)


    • Anonyymi

      Nyt 2020 Suomessa on yli miljoona ihmistä jotka asuvat yksin.

      • Anonyymi

        Oikea ratkaisu asua yksin, säästyy monelta harmilta. Tietysti kiva tytsi ois ok, mutta jokaisella omat tehtävänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikea ratkaisu asua yksin, säästyy monelta harmilta. Tietysti kiva tytsi ois ok, mutta jokaisella omat tehtävänsä.

        Yksin saa tulla ja mennä niinkuin huvittaa, se on hyvä puoli ja se paras.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksin saa tulla ja mennä niinkuin huvittaa, se on hyvä puoli ja se paras.

        On se hienoa kun sai nukkua pitkään ja kukaan ei häirinnyt, huoh. Kyllä yksin eläminen on hienoa!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se hienoa kun sai nukkua pitkään ja kukaan ei häirinnyt, huoh. Kyllä yksin eläminen on hienoa!!!

        Samaa mieltä, saa olla vapaasti.


    • Anonyymi

      Olen nyt tavannut aikuisia lapsiani.
      Ollut edes vähän vaihtelua yksinäiseen erakko elämään.

      • Anonyymi

        Samoin erakko, ok ratkaisu moneen asiaan.


    • Anonyymi

      Yksinäinen erakkoelämä jatkuu nyt alkoi jo 10.vuosi.
      Yksinäisyyteen kyllä tottuu.Ei tässä nyt suurempaa ongelmaa ole.
      Kunhan vain terveystilanne on hyvä niin kaikki on hyvin.

      • Anonyymi

        Tänään kävin ulkona, grillillä. Oli kova nälkä, 5 pv ollut sisällä. Huomenna kauppaan, sitten taas 5 pv kotiaskeettina.

        Opiskelen mm. ortodoksista teologiaa netin kautta. Tuolla ulkona on vain paha, kotiasketismi on luostarityylistä elämää, sulkeutunutta,omin ehdoin. Tavoitteena on 9 m2 skiitta, pieni huone.Nyt asun yksiössä, liian iso minulle ja meluisa.

        Kävisin joka ilta ortodoksien Jumalanpalveluksessa jos se olisi mahdollista. Kuulun tosin ev.luterilaiseen kirkkoon.

        Syy kotiasketismiin on monenlainen, olen käynyt 23 maassa. Paha toimii joka puolella, Suomessakin. Kun opiskelee ortodoksien teologiaa, monet asiat selkeytyvät.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1047
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      930
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      796
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      710
    Aihe