Yksin vietin joulun. Nyt ostin tarjouksesta savulohifileen

Anonyymi

Ostin myös samalla Prismasta Rainbow-siiderin 500 ml, 4,7 %, 2,21 € pamtti. En tehnyt konkurssia näillä ostoksilla, kun takuueläkkeeni nousi 48 €
(varhennettuna menin eläkkeelle, siksi ei noussut 50 €, Mulla leikkautuu pienen pieni eläkkeemo koko loppuikäni, kun varhennettuna aloitin)
Tulee halvat pikku hiprakat jo siideristä meikälle, kun en alkohoholia ole koskaan nauttinut enkä nauti vieläkään muuta kuin muutaman kerran vuodessa, kun vihtuttaa liian paljon, ja silloinkin mietona siiderinä.
En ollut onneton yksinäisenä joulunani. Mietin, että miten sanoisin jälkikasvulleni, ettei mua saa tulla katsomaan. Voitas tavata jossain muualla. On jo niin nähty tämä mun kämppä. Ja suuri vaiva mun keksiä hiille syötävää, josta tykkäävät. Kun itse syön terveellistä ja niiden mielestä tylsää ruokaa. Mulle maistuu Lidlin 59 sentin hernekeittokin, siitä saan kahden päivän lämpimän ruoan.

41

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä hernis on Lidlin rokka, lisää sekaan nöttköttiä tai tonnikalaa purkista, tulee tosi vahvaa ravintoa, vaikka savottatöihin menet.
      Ja mahtavat töräykset päästelet ehtoolla takapäästä, vaan varo naisväkkee, ne eivät kaikki tykkää töräyttelevistä pierumaakareista.

    • Anonyymi

      Se on hyvin tärkeää, jos on omistusasunto, että tulevat perilliset sitten seuraavat tarkoin kuntoasi tiheillä kotikäynneillä, päätelläkseen tulevan noutajasi ajankohdan tulevine hautajaisineen. Ja sitten perunkirjoituksessa kämpästäsi käyvät kiinni kuin sika limppuun.

      • Anonyymi

        Omistusasunto on velaton mulla. Kunto on hyvä. Omalääkärin seurannassa vuosittaiset laboratoriotestit erinomaiset. Hiukka on verenpaine koholla ollut mutta se talttuu miedolla lääketabletilla.
        Ei oo perintöä luvassa piiiiiiiitkääään aikaan. Paitsi jos auton alle jään. Täytyypä laittaa heijastin heilumaan. On unohtunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omistusasunto on velaton mulla. Kunto on hyvä. Omalääkärin seurannassa vuosittaiset laboratoriotestit erinomaiset. Hiukka on verenpaine koholla ollut mutta se talttuu miedolla lääketabletilla.
        Ei oo perintöä luvassa piiiiiiiitkääään aikaan. Paitsi jos auton alle jään. Täytyypä laittaa heijastin heilumaan. On unohtunut.

        Surullista luettavaa, että perilliset vain perinnön toivossa odottavat vanhempiensa kuolemaa. Miten olette hoitaneet vanhemmuutenne, kun tuohon jamaan on päädytty ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Surullista luettavaa, että perilliset vain perinnön toivossa odottavat vanhempiensa kuolemaa. Miten olette hoitaneet vanhemmuutenne, kun tuohon jamaan on päädytty ?

        Hyvää Päivää!
        Kirvesvartta.


    • Anonyymi

      No sepä on hassua..Olen itse junaillut asiani siihen malliin ettei mitään "perintöä" jää kenellekkään, itkevätpähän sitten ihan oikeasti ja syystä!

    • Kuulostaa mukavan askeettiselta, joulusi ja elämäsi, aloittaja.
      Hyvä terveys taitaa olla se suurin pääoma tässä elämänvaiheessa ja mielenrauha..))

    • Anonyymi

      Tämä 59 centin hernepurkki on myös minullekin tuttu, mutta se riittää minulle viikoksi, koska hyväsydäminen naapurini antaa perunoiden keitinveden jolla voin sitten jatkaa keittoani. Lokakuun lopulla aloin jo hamstrata itselleni joulujuomaa lasinkeräykseen joutuneista pulloista sekä metallinkeräysastian tölkeistä. Aattona sitten mittasin vanhoihin hernepurkkeihini liruttamani saaliin, joka oli peräti 627ml. Oli muuten mahtava koktaili viineineen, viskeineen, kaljoineen, sekä mahdollisine kusipullojen pohjineen, mutta tulipahan kuitenkin nautittua tämä edullinen jouluaaton juhlaglögi.

      • Kiitos kokemuksesi jakamisesta, Anonyymi 15.26..)) Neuvokas pärjää aina...,
        Mutta ihan noin vinkiksi vielä; kuivat herneet eivät maksa paljoa. Ne kun laittaa yöksi likoamaan ja keittää seuraavana päivänä, saa ison kattilallisen hernekeittoa. Sillä voi vaikka maksaa velkansa sille naapurille, joka sen perunoiden keitinveden tarjosi..))
        Juomiin en nyt puutu. Ei liikaa luksusta sentään...


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Kiitos kokemuksesi jakamisesta, Anonyymi 15.26..)) Neuvokas pärjää aina...,
        Mutta ihan noin vinkiksi vielä; kuivat herneet eivät maksa paljoa. Ne kun laittaa yöksi likoamaan ja keittää seuraavana päivänä, saa ison kattilallisen hernekeittoa. Sillä voi vaikka maksaa velkansa sille naapurille, joka sen perunoiden keitinveden tarjosi..))
        Juomiin en nyt puutu. Ei liikaa luksusta sentään...

        Tietääkseni Lidlin tuotevalikoimaan eivät kuulu kuivat herneet, joten vannoutuneenkin kanta-asiakkaankin on vain tyydyttävä purkkikeittoon. mikäli ei sitten osta herneitänsä naapurikaupasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tietääkseni Lidlin tuotevalikoimaan eivät kuulu kuivat herneet, joten vannoutuneenkin kanta-asiakkaankin on vain tyydyttävä purkkikeittoon. mikäli ei sitten osta herneitänsä naapurikaupasta.

        No pahus ! Ei muuta kuin toiseen kauppaan..))


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Kiitos kokemuksesi jakamisesta, Anonyymi 15.26..)) Neuvokas pärjää aina...,
        Mutta ihan noin vinkiksi vielä; kuivat herneet eivät maksa paljoa. Ne kun laittaa yöksi likoamaan ja keittää seuraavana päivänä, saa ison kattilallisen hernekeittoa. Sillä voi vaikka maksaa velkansa sille naapurille, joka sen perunoiden keitinveden tarjosi..))
        Juomiin en nyt puutu. Ei liikaa luksusta sentään...

        Onkos teikäläisella ilmainen energia kun noita kuivia herneitä kypsyttelet.

        Mitäs se sähkön kilowatti hinta onkaan tänään ?
        Olisito jo siirtoineen ja veroineen lähes puolet tuosta Lidlin hernepurkista.

        No ainakin yksi kilowatti on lähelle 0,20€ , siis siiro bero energia perusmaksu= (sekin joku kommari_sekomuksen ja sossujen vero ! )

        Pian se kannattaa tyhjätä paperinkeräys roskikset että saa lämmitettyä tuon Lidlin hernesopan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onkos teikäläisella ilmainen energia kun noita kuivia herneitä kypsyttelet.

        Mitäs se sähkön kilowatti hinta onkaan tänään ?
        Olisito jo siirtoineen ja veroineen lähes puolet tuosta Lidlin hernepurkista.

        No ainakin yksi kilowatti on lähelle 0,20€ , siis siiro bero energia perusmaksu= (sekin joku kommari_sekomuksen ja sossujen vero ! )

        Pian se kannattaa tyhjätä paperinkeräys roskikset että saa lämmitettyä tuon Lidlin hernesopan.

        Ei ole ilmaista energiaa meikäläisellä, mutta Aromapata on. Eli styroxrasia, johon keiton voi laittaa hautumaan sitä ensin vähän (5-10 min) keitettyään isolla lämmöllä.
        Kyllä kai markkinoilla on jokin modernimpikin haudutuskattila, mutta minua tämä vanha palvelee hyvin. Että suosittelen..))
        En kyllä tiennytkään, että sähkön hinta on noin korkea. Voisikohan sitä siirtyä raakaravintoon ?


      • demeter1 kirjoitti:

        Ei ole ilmaista energiaa meikäläisellä, mutta Aromapata on. Eli styroxrasia, johon keiton voi laittaa hautumaan sitä ensin vähän (5-10 min) keitettyään isolla lämmöllä.
        Kyllä kai markkinoilla on jokin modernimpikin haudutuskattila, mutta minua tämä vanha palvelee hyvin. Että suosittelen..))
        En kyllä tiennytkään, että sähkön hinta on noin korkea. Voisikohan sitä siirtyä raakaravintoon ?

        Minulla on varmaan tuo sama vanhan heinälaatikon modernimpi styroksinen versio . Olen nähnyt kaupassa uusia polyuretaanista valmistettuja ja aika hienosti muotoiltuja aromipatoja , mutten ole ostanut. Joskus laitan ohrapuuron hautumaan styrokslootaani, kunhan olen kattilassa keittänyt alkuun ja se on toiminut hyvin myös valmiin ruuan lämpimänä pidossa metsänistutustalkoissa. Meillä on paatilla pari aurinkopaneelia, saadaan ainakin kahvit keitettyä ilmaisenergialla, tosin onhan ne aurinkopaneelit pieni investointi.


      • Ramoona kirjoitti:

        Minulla on varmaan tuo sama vanhan heinälaatikon modernimpi styroksinen versio . Olen nähnyt kaupassa uusia polyuretaanista valmistettuja ja aika hienosti muotoiltuja aromipatoja , mutten ole ostanut. Joskus laitan ohrapuuron hautumaan styrokslootaani, kunhan olen kattilassa keittänyt alkuun ja se on toiminut hyvin myös valmiin ruuan lämpimänä pidossa metsänistutustalkoissa. Meillä on paatilla pari aurinkopaneelia, saadaan ainakin kahvit keitettyä ilmaisenergialla, tosin onhan ne aurinkopaneelit pieni investointi.

        Heinälaatikosta se taisi tosiaan alkaa, Ramoona..))
        Tämä Aromapata taisi ilmestyä markkinoille jo markka-aikaan. Ostin niitä monta ja lahjoitin pojille, jotka eivät poikamiehinä oikein keksineet niille käyttöä ja tilanpuutteen vuoksi palauttivat padat minulle. Niissä voi tosiaan pitää ruuat lämpiminä, jos on enemmän väkeä. Eivätkä ne vieraiden aikataulutkaan aina käy yksiin.


      • Anonyymi
        Ramoona kirjoitti:

        Minulla on varmaan tuo sama vanhan heinälaatikon modernimpi styroksinen versio . Olen nähnyt kaupassa uusia polyuretaanista valmistettuja ja aika hienosti muotoiltuja aromipatoja , mutten ole ostanut. Joskus laitan ohrapuuron hautumaan styrokslootaani, kunhan olen kattilassa keittänyt alkuun ja se on toiminut hyvin myös valmiin ruuan lämpimänä pidossa metsänistutustalkoissa. Meillä on paatilla pari aurinkopaneelia, saadaan ainakin kahvit keitettyä ilmaisenergialla, tosin onhan ne aurinkopaneelit pieni investointi.

        "...ilmaisenergialla, tosin onhan ne aurinkopaneelit pieni investointi."

        Kerropas paljonkohan nuo aurinkopaneelit tuotti kahvinkeittoon energiä syyskusta tähän päivään ?

        Esim. Etelä-Suomessa koko marraskussa aurinko oli näkyvissä seitsemän vaivaista tuntia, joten jos niillä muutamalla aurinkopaneelilla sitä kahvia olisi tuona aikana keittänyt niin valmista ei olisi vieläkään.

        Huom! itselläni on kokemusta aurinkoenergiasta jo vuodesta 1995 lähtien , tuo energia muoto on samanlaista näillä leveys asteilla kun Reetan puheet tai Sannan sähköautoilu !

        Siis, pelkkää mielipidevaikutusta, ja verorahan keräysmuotoa .


      • Anonyymi kirjoitti:

        "...ilmaisenergialla, tosin onhan ne aurinkopaneelit pieni investointi."

        Kerropas paljonkohan nuo aurinkopaneelit tuotti kahvinkeittoon energiä syyskusta tähän päivään ?

        Esim. Etelä-Suomessa koko marraskussa aurinko oli näkyvissä seitsemän vaivaista tuntia, joten jos niillä muutamalla aurinkopaneelilla sitä kahvia olisi tuona aikana keittänyt niin valmista ei olisi vieläkään.

        Huom! itselläni on kokemusta aurinkoenergiasta jo vuodesta 1995 lähtien , tuo energia muoto on samanlaista näillä leveys asteilla kun Reetan puheet tai Sannan sähköautoilu !

        Siis, pelkkää mielipidevaikutusta, ja verorahan keräysmuotoa .

        "Anonyymi"

        Kommenttisi saa minulta vihreän numeron.

        H.


      • Anonyymi
        Ramoona kirjoitti:

        Minulla on varmaan tuo sama vanhan heinälaatikon modernimpi styroksinen versio . Olen nähnyt kaupassa uusia polyuretaanista valmistettuja ja aika hienosti muotoiltuja aromipatoja , mutten ole ostanut. Joskus laitan ohrapuuron hautumaan styrokslootaani, kunhan olen kattilassa keittänyt alkuun ja se on toiminut hyvin myös valmiin ruuan lämpimänä pidossa metsänistutustalkoissa. Meillä on paatilla pari aurinkopaneelia, saadaan ainakin kahvit keitettyä ilmaisenergialla, tosin onhan ne aurinkopaneelit pieni investointi.

        Ei kai aurinkopaneeleitakaan ilmaiseksi saa, mitä ne maksaa ja asennus päälle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai aurinkopaneeleitakaan ilmaiseksi saa, mitä ne maksaa ja asennus päälle?

        Niin, ei Kiinalaisilta saa ilmaiseksi mitään, ei edes noita aurinkopaneeleita yn.muut mitä niiden lisäksi tarvitaan.

        Piti oikein katsoa sähköpostista millä hintaa Kiinasta tarjosivat viimeksi erästä virmasta.

        "For Mono 380w solar panel only need EXWUS$ 0.23/w based on 280pcs."

        Elikkä: Mono 380w-aurinkopaneelille tarvitaan vain EXWUS 0,23 dollaria / w, hinta perustuu 280kpl:n erän.

        Siis, yksi 380 Wattinen aurinkopaneeli maksaa ilman veroa ja kuljetusta Kiinasta 87,40 dollaria, ja on ostettava tuon kokoisia aurinkopaneeleita täysilavallinen eli 280kpl.

        Tällaisia aurinkopaneeleitä en löytänyt Suomesta myytävänä, mutta 100W pienempiä on ja edullisin hinta on nyt noin 150€/kpl eli tuon wattihinta tulee n. 0.526€/W

        Joten ei tuo ilmaista lystiä ole.

        Muuten onko joku näistä meitin sähkö-auto politikoista laskenut montako uutta ydinvoimalaa Suomen sähkö-auto kansa tarvitsee ? jos kaikki pari miljoonaa autoa on sähköllä toimivia.

        No, eihän tuo tosin tule toteutumaan edes Saksassa . niin miten se täällä toteutuisi kun meillä on EU:n vanhimmat autot, ja kaikkien autojen keskihinta on noin 3000€

        Niin mistä seinästä Sanna meinaa repäistä suomalaisille uudet täi vähän käytetyt sähkö-auto rahat ? Kuhan mietin noiden aivo pieruja.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Heinälaatikosta se taisi tosiaan alkaa, Ramoona..))
        Tämä Aromapata taisi ilmestyä markkinoille jo markka-aikaan. Ostin niitä monta ja lahjoitin pojille, jotka eivät poikamiehinä oikein keksineet niille käyttöä ja tilanpuutteen vuoksi palauttivat padat minulle. Niissä voi tosiaan pitää ruuat lämpiminä, jos on enemmän väkeä. Eivätkä ne vieraiden aikataulutkaan aina käy yksiin.

        Eikai se aluksi ollut Aromapata? Muistelen ensimmäisiä kutsutun Aromipesä nimityksellä

        https://www.iltalehti.fi/fiidifi/a/201705272200166781



      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Olet oikeassa, Anonyymi 14.22. Muistin nimen väärin..))

        "Harva myöntää sellaisen omistavansa" lie vähän sama ajatus kuin ilmoittaa omistavansa Kari Peitsamon levy?


    • Anonyymi

      Minä taas porskutan toisten siivellä. En omista mitään vaan bunkkaan toisten kämpissä ja annan toisten ostella minulle aterioita. Halvaks tulee arki ja pyhät.

    • Mietiskelet tuota, että miten heille kertoisi, että eivät tulisi luoksesi
      kun ruokailutottumuksenne eivät osu yksiin ja ovat nähneet kämppäsi,
      Luulenpa, että he tulevat katsomaan sinua ja hetkeksi jutustelemaan.
      eivät tarkastamaan asuntoasi.

      Voithan aivan suoraan heille kertoa, että mielelläsi heitä tapaisit.
      tulkaa käymään, mutta et jaksa enää passata, tuokaa omat eväät tullessanne,
      kahvit keitän, muuta en järjestä.

      Itselläni on iäkäs täti, joka toimii juuri noin, mielellään tapaa sukulaisia mutta ei passaa, kahvit keittää ja kun menen hänen luokseen, vien syötävät ja juotavat mennessäni ja sitten me
      parannetaan maailmaa ja pelataan korttia.
      Yleensä vien reilusti syötävää, että hän voi loput pakastaa tulevia päiviä varten.

      • Anonyymi

        Niinpä, Ei sitä voi suoraan töräyttää. En tykkää, kun tuutte mun luo käymään.

        Tylsä vanhanaikainen kyläily ei minua viehätä vaan tympii. = Istutaan ja jutellaan, töllistellään, syödään ja vaihdetaan kattaukset ja sitten kahvitellaan kera kakun komian.

        Jaksan hyvin laittaa vaikka minkämoiset tarjoilut ja rahatkin riittää. Ei se siitä ole kii.
        En vaan yhtään tykkää kaavoihin kangistumisesta.

        Kun mä pääsen hyvin liikkumaan Suomen päästä päähän ja kyljestä kylkeen. Niin jotain äksöniä tarvitaan, kun tavataan. Kun käyn jossain tapahtumissa tai näyttelyissä, niin tulkoot mukaan tai tavataan siinä yhteydessä, jos osuu heidän kotinsa lähettyville. Istutaan jossain kahvilassa ja jokainen haalikoon lautaselleen mitä murkinaa haluaa,

        Ilmavuutta kaipaan tähän. Enkä jatkuvuutta perinteiseen mummolassa käyntiin jouluna ja kesälomalla.

        Enköhän mä sanamuodon keksi, jolla toiveeni ilmiannan.

        Kiitos maissii!
        Kommenttisi virkisti pohdintaani siitä, mitä haluan ja edisti asian ratkaisemista kaiken ikäisten kannalta kivaksi.


      • Anonyymi

        Juuri näin pitääkin toimia mennessään varakkaan tätinsä luokse vierailulle. Varsinkin jos vierailija olettaa tai tietää olevansa tätinsä testamentissa mainittuna. Yleensä kannattaakin vieraillessa olla tarkkana mitä suustaan päästelee, pitääkin sopivasti( ei liioitellusti) aina tilaisuuden tullen imarrella häntä. Korttipelissä kannattaa tahallaan hävitä tädille useimmiten, ettei hänelle tule kiusausta tehdä muutoksia testamenttiinsa. Täti huomioi myös tarkasti sen, jos hänellä on kissa, ja viet sillekin oikein reilusti syötävää, jonka varmasti tiedät sen herkuksi, esim, pehmeäksi haudutettuja satakielen sydämiä. Tämä kaikki vaatii hieman viiteliäisyyttä, mutta kukapa ei näkisi pientä vaivaa tulevan perintönsä suhteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin pitääkin toimia mennessään varakkaan tätinsä luokse vierailulle. Varsinkin jos vierailija olettaa tai tietää olevansa tätinsä testamentissa mainittuna. Yleensä kannattaakin vieraillessa olla tarkkana mitä suustaan päästelee, pitääkin sopivasti( ei liioitellusti) aina tilaisuuden tullen imarrella häntä. Korttipelissä kannattaa tahallaan hävitä tädille useimmiten, ettei hänelle tule kiusausta tehdä muutoksia testamenttiinsa. Täti huomioi myös tarkasti sen, jos hänellä on kissa, ja viet sillekin oikein reilusti syötävää, jonka varmasti tiedät sen herkuksi, esim, pehmeäksi haudutettuja satakielen sydämiä. Tämä kaikki vaatii hieman viiteliäisyyttä, mutta kukapa ei näkisi pientä vaivaa tulevan perintönsä suhteen.

        Toimin juuri näin tämän tätini kohdalla,
        koska hän on mahdottoman hauska ihminen ja aikaa ja maailmaa seuraavaa mummeli,
        hän on hyvä kuntoinen ja reissailemme joskus yhdessä Viron kylpylöissä, ja Espanjassakin olemme kahdestaan käyneet.
        Hän ei tykkää huushollihommista ja minä puolestani joskus innostun niihinkin,
        ja on mukavaa kun yksinäisenä ihmisenä löydän lähipiiristäni
        jonkun joka tykkää yksinkertaisesta kotiruuasta, jota valmistan.

        Hänellä ei valitettavasti ole kissaa ei koiraa, jota voisin herkuillani hemmotella,
        joskus sitä vastoin kutsumme myös hänen naapurinsa syömään. Viimeksi kun kävin hänen luonaan, keitin kattilallisen tavallista makkarasoppaa ja naapurista saatiin myös vanha papparainen samaan pöytään.
        Se olikin hyvä päivä, lopuksi pelattiin trivial pursuittia ,
        minun ei koskaan tarvitse antaa tätini voittaa, koska hän vanhana kauppiaana osaa pelikuviotkin ja hyvämuistisena päihittää kenet vaan mennen tullen.

        Ilmeisesti rahalla ja perinnöillä on itsellesi iso merkitys, kun korostat sitä niin tuossa kommentissasi, voin tosin lohduttaa moista huoltasi ainakin oman tätini kohdalla,
        sillä hän on kertonut miten hänen omaisuutensa jaetaan,
        ihan perintökaaren mukaan kuulemma,
        lapset ja lapsenlapset huolehtivat niistä asioista aikanaan.


      • Anonyymi
        maissii kirjoitti:

        Toimin juuri näin tämän tätini kohdalla,
        koska hän on mahdottoman hauska ihminen ja aikaa ja maailmaa seuraavaa mummeli,
        hän on hyvä kuntoinen ja reissailemme joskus yhdessä Viron kylpylöissä, ja Espanjassakin olemme kahdestaan käyneet.
        Hän ei tykkää huushollihommista ja minä puolestani joskus innostun niihinkin,
        ja on mukavaa kun yksinäisenä ihmisenä löydän lähipiiristäni
        jonkun joka tykkää yksinkertaisesta kotiruuasta, jota valmistan.

        Hänellä ei valitettavasti ole kissaa ei koiraa, jota voisin herkuillani hemmotella,
        joskus sitä vastoin kutsumme myös hänen naapurinsa syömään. Viimeksi kun kävin hänen luonaan, keitin kattilallisen tavallista makkarasoppaa ja naapurista saatiin myös vanha papparainen samaan pöytään.
        Se olikin hyvä päivä, lopuksi pelattiin trivial pursuittia ,
        minun ei koskaan tarvitse antaa tätini voittaa, koska hän vanhana kauppiaana osaa pelikuviotkin ja hyvämuistisena päihittää kenet vaan mennen tullen.

        Ilmeisesti rahalla ja perinnöillä on itsellesi iso merkitys, kun korostat sitä niin tuossa kommentissasi, voin tosin lohduttaa moista huoltasi ainakin oman tätini kohdalla,
        sillä hän on kertonut miten hänen omaisuutensa jaetaan,
        ihan perintökaaren mukaan kuulemma,
        lapset ja lapsenlapset huolehtivat niistä asioista aikanaan.

        Valitettavasti voi tulla perintökaareen muutoksia, jos käytät tätä naapurin papparaista liian usein tätisi luona makkarasopalla. Jos tämä naapuri lopulta oppiikin käymään aivan omin nokkineen tätisi luona jopa epäsiveelliseen yöaikaan,niin mitähän lapset lapsenlapset ja jne. tuumivat tästä papparaiselle opettamastasi tavasta. Se selviää aikanaan sitten testamenttia luettaessa, irtaimiston ja varallisuuden siirtyessä papparaiselle ja hautauskulut ja velat edsvastuuttomille lapsille.


    • Anonyymi

      eileen sain ruotsalaista piparia rismasta,
      hintakin oli aivan passeli lompuukilleni 0,45€ /300g

      • Anonyymi

        Minä taas sain Alepan roskiksesta aivan ilmaiseksi kesäytyneitä särkiä.


      • Anonyymi

        Minä sain piparia 20 v nuoremmalta eikä maksanut mitään....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä sain piparia 20 v nuoremmalta eikä maksanut mitään....

        Ei maksa myöskään mahdollisesti sekään mitään, jos piparitarjouksen kylkiäisten seurauksena joudut käymään lääkärin vastaanotolla;~(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei maksa myöskään mahdollisesti sekään mitään, jos piparitarjouksen kylkiäisten seurauksena joudut käymään lääkärin vastaanotolla;~(

        Ehei, se on hoidettu ettei tarvitse. Netistä löytyy ohjeita, jos sinulla ei ole tietoa.:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehei, se on hoidettu ettei tarvitse. Netistä löytyy ohjeita, jos sinulla ei ole tietoa.:)

        Nyt löytyi netistä tietoa, tiedän kaiken nyt satiaisista, sekä toimenpiteistä niiden tuhoamisiksi, eli toisinsanoen lopullinen ratkaisu, jota aieminkin on hyvällä menestyksellä käytetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä sain piparia 20 v nuoremmalta eikä maksanut mitään....

        Mulla vielä isompi ikäero: Sain 40 vuotta nuoremmalta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla vielä isompi ikäero: Sain 40 vuotta nuoremmalta!

        Seuraava varmasti kertoo että hoitelee nyt Enon lapsia.

        Ku näistä risman Chocopipareista tuollainen huutokauppa tuli.

        Hain tänään niitä lisää, ku sai vieläkin tuohon hintaan, ja ensimmäiset meni heti parempiin suihin.

        Kyllä niitä näköjään syö jopa veli venäläinenkin.

        https://finka-spb.ru/index.php?route=product/product&product_id=2307


      • Piparihuutokaupasta en tiedä ja sen vähemmän enon lapsista,

        mutta sain tässä päivänä muutamana ruotsalaista Leksandin knäckäriä,
        ostin sen puuilosta, olikohan puuilo sitä rekallisen hommannut
        25% Mer Gott från Leksand,

        Puolikkaalle levylle, se levy on pyöreä halkaisija30cm
        juuston ja kinkun vuorohaukuiksi asettelin ja hyvältä maistui iltapalana.

        Taitaa se Leksand olla jossain Taalainmaalla kun pakkauksessa
        ratsastaa taalainmaalainen hevonen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraava varmasti kertoo että hoitelee nyt Enon lapsia.

        Ku näistä risman Chocopipareista tuollainen huutokauppa tuli.

        Hain tänään niitä lisää, ku sai vieläkin tuohon hintaan, ja ensimmäiset meni heti parempiin suihin.

        Kyllä niitä näköjään syö jopa veli venäläinenkin.

        https://finka-spb.ru/index.php?route=product/product&product_id=2307

        Laajasalon"Eno"on pidätetty, ja varmaan kohta istuu linnassa. Onhan jonkun hoidettava hänenkin lapsensa "istuntokautensa" aikana. Jahas, mennäämpäs toiseen asiaan, nimittäin pääsiäiseen, johon olen varautunut jo näin etukäteen, ostamalla S-marketista jäännöskinkkua 1,25 euron kilohintaan 18 kiloa kinkkua pakastimeen pääsiäiseksi. Mämmit taas ostan pääsiäisen jälkeen ale-myynneistä, tosin vain noin 15 rovetta.


      • Anonyymi
        maissii kirjoitti:

        Piparihuutokaupasta en tiedä ja sen vähemmän enon lapsista,

        mutta sain tässä päivänä muutamana ruotsalaista Leksandin knäckäriä,
        ostin sen puuilosta, olikohan puuilo sitä rekallisen hommannut
        25% Mer Gott från Leksand,

        Puolikkaalle levylle, se levy on pyöreä halkaisija30cm
        juuston ja kinkun vuorohaukuiksi asettelin ja hyvältä maistui iltapalana.

        Taitaa se Leksand olla jossain Taalainmaalla kun pakkauksessa
        ratsastaa taalainmaalainen hevonen.

        Myykö Puuilo muutakin kuin laminaatteja, sementtiä, klinkkerilaattoja sekä pinkopahvia ym? Erehdyitkö ehkä ostamaan näkkärin sijasta itsellesi ehkä tarjouksessa olevia korkkisia pannunalusia??


    • Anonyymi

      Mä pidin kans toisenlaisen joulun. Olin fysikaalisessa terapiassa ollut kuukauden päivät, yksityisellä puolella.
      Kädet juur ja juur kestivät tonttityöt. Aloitin aattoillan hämärrttyä.
      Joulu ja Tapanin päivänä sain jo paljon aikaan. Olin väsynyt mutta tyytyväinen.
      Söin tavallista arkiruokaa, perunoita paistettuna grillikastikkeessa, silliä ja Snellun lenkkimakkaraa kuten vuoden muinakin päivinä.

      Välipäivät piti levätä. Tänään tyrin enemmän kuin koskaan 40 vuoteen. Kun ulko-oven laitoin kii, huomasin että avaimet jäi sisään. Luulin pääseväni vähemmällä ja halvemmalla kun rikoin ulko-lämpölasi oven päästäkseni yöksi lämpimään. Lasiliike saa korjata, en osaa tollasii tehä. Karkausvuosikin, piletäh huoli ettei paras omaisuus, henkemme sentäs karka.
      . uqqeleison.

      • Anonyymi

        Karkausvuosi tosiaan. Hyvä, kun muistutit.
        Vapaus karkaa palstan vapailta miehiltä :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      287
      6701
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2092
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1541
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1351
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1107
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1053
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      307
      928
    8. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      767
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      763
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      44
      745
    Aihe