Asunto-osakeyhtiö haltuunotto

Anonyymi

Eli olen omistanut kerrostalo osakkeen kolme vuotta ja tähän mennessä ei ole ollut isompia ongelmia. Pari päivää sitten kylässä oli ystäviä ja kuuntelimme musiikkia, kun taloyhtiön hallituksen jäsen, joka asuu samassa rapussa tulee ovelle huutamaan että nyt on viimeinen varoitus tai hän ottaa asian puheeksi yhtiökokouksessa ja järjestää minulle varoituksen haltuunottoon liittyen. Olen ymmärtänyt että häirinnän pitäisi olla jatkuvaa ja aiheuttaa isompaa häiriötä kun yhtenä päivänä kolme tuntia klo 18-21? Taloyhtiössä muutenkin huonot välit kaikkien kanssa asuu lähinnä eläkkeellä olevia ja viime aikoina alkanut kuulla muualta että asunnossani kuuluisi vaikka mitä ääniä iltaisin, vaikka asunnossa ei ole pesukoneet päällä ja itse olen ollut jossain aivan muualla. Mitenhän asiassa kannattaisi edetä jos naapuri nyt meinaa alkaa viedä asiaa eteenpäin? En mielellään käräjille ole lähdössä se ei ainakaan paranna taloyhtiössä jo valmiiksi huonoja välejä vaikka tiedänkin että en ainakaan häviä siinä.

7

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yleensäkin asuntoyhtiöissä hiljaisuuden aika alkaa klo 22.00. Sitä ennenkään ei tolkutonta ja jatkuvaa meteliä saa pitää. Normaaleja asumisen ääniä kerrostalossa pitää sietää hallituksen jäsentenkin. WCssä saa käydä yölläkin, suihkun käytöllekään ei ole aikarajaa, pesukonetta saa käyttää illalla jne.
      Kovin helpolla eivät yhtiöt lähde hallintaanottoon, vielä vaikeampaa hakemus on saada läpi. Joten ehdotan ottamaan rauhallisesti.

      • Anonyymi

        Kerro et olet maahanmuuttaja joka asuu yhteiskunnan piikkiin.
        Et ikinä joudu ulos asunnosta.
        Vai onko jollakin esittää tietoa että suomessa olisi joskus niin tapahtunut?


    • Anonyymi

      Hallituksen jäsen huusi nyt on viimeinen varoitus eli oliko niitä aiempia kirjallisia varoituksia?
      Asunnon haltuunotto ei ole mikään yksinkertainen juttu ja aiheuttaa yleensä myös tappioita taloyhtiölle.
      Ei syytä huoleen...

    • Anonyymi

      On ollut pitkäpinnainen hallituksen jäsen kun kolme tuntia sieti musiikin huudatusta ennen kuin ryhtyi toimiin. Vai että pitäisi sallia jatkuva häirintä... :D

      • Anonyymi

        Meidän naapureina oli yläkerrassa, alakerrassa sekä seinänaapureina maahanmuuttajia ketkä eivät käyneet töissä.
        Yleensä meteli alkoi illalla ennen uutisia. Ja jatkui pitkälle aamuun. Vuosia.
        On kuulemma kulttuuriin kuuluvaa eikä siitä valittaminen auta.
        Meille kerrottiin ettei muuta vaihtoehtoa ole kuin etsiä itse uusi asunto mikä sitten viimein tapahtuikin.
        Meitä haukuttiin rasisteiksi ja suvaitsemattomiksi kun ei jaksa kuunnella normaalia asuinmölyä yöt ja käydä päivisin normaalisti töissä nukkumattomien öiden ohessa.

        Myös kantasuomalaiset kaupungin asuntoviraston ihmiset haukkuivat rasisteiksi kun emme sopeutuneet tuohon elämäntyyliin.

        Nyt asutaan omakotialueella jossa ei oo ollut enää ongelmia. Yöt saa nukkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän naapureina oli yläkerrassa, alakerrassa sekä seinänaapureina maahanmuuttajia ketkä eivät käyneet töissä.
        Yleensä meteli alkoi illalla ennen uutisia. Ja jatkui pitkälle aamuun. Vuosia.
        On kuulemma kulttuuriin kuuluvaa eikä siitä valittaminen auta.
        Meille kerrottiin ettei muuta vaihtoehtoa ole kuin etsiä itse uusi asunto mikä sitten viimein tapahtuikin.
        Meitä haukuttiin rasisteiksi ja suvaitsemattomiksi kun ei jaksa kuunnella normaalia asuinmölyä yöt ja käydä päivisin normaalisti töissä nukkumattomien öiden ohessa.

        Myös kantasuomalaiset kaupungin asuntoviraston ihmiset haukkuivat rasisteiksi kun emme sopeutuneet tuohon elämäntyyliin.

        Nyt asutaan omakotialueella jossa ei oo ollut enää ongelmia. Yöt saa nukkua.

        Heidän kulttuuri, heidän kulttuuri.
        MEIDÄN SÄÄNNÖT. Kun kerran täällä asutaan.
        Meiltä on mamuja häädetty. Kyllä pitää olla vatipää, jos noita ei ulos saada möykkäämästä.
        Saahan ne tuomiot lastenraiskaamisestakin, vaikka kuuluu kulttuuriin.
        Valoja päälle. Kirjallinen valitus. Poliisi joka kerta paikalle kun ölisevät yöllä, niin saa todistusaineiston. Poliisin kun pyytää paikalle, niin missään nimessä ei saa sanoa, että kyse on matuista. Sanoo vaan että ASUNNOSSA ON METELIÄ. Pitää suunsa kiinni, vaikka tietää, keitä siellä on.
        Järjenkäyttö on sallittu tuostakin.
        Valitukseen vain asunto. Ei mitään asukkaista...


    • Anonyymi

      Kyllä, myös omistusasunto voidaan ottaa haltuun jos rikotaan järjestysmääräyksiä.

      Häiritsevästä elämästä pitää tehdä ilmoitus isännöitsijälle ja hallitus käsittelee asian. Hallitus päättää, viekö isännöitsijä asian eteenpäin.

      Isännöitsijä soittaa ensimmäisen ilmoituksen jälkeen puhelimitse häiriön aiheuttajalle ja antaa suullisen huomautuksen. Jos tämä ei tehoaa, isännöitsijä lähettää kirjallisena toisen varoituksen. Kolmannesta kirjallisesta varoituksesta asia voidaan viedä yhtiökokouksen päätettäväksi ja mahdollisesti asunto voidaan ottaa haltuun kolmeksi vuodeksi.

      Häiritsevästä elämästä pitää olla kahden eri huoneiston ilmoitus.
      Yksi hallituksen jäsen ei voi päättää, mutta asukkaana voi ilmoittaa häiritsevästä elämästä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      58
      4120
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      171
      2533
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2329
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      155
      2315
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      429
      1604
    6. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      152
      1408
    7. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      157
      1307
    8. 79
      1271
    9. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      98
      1268
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      58
      1195
    Aihe