Ahdistaa niin paljon etten kestä

Anonyymi

Olen ollut joululomalla vanhempien luona. Mua ahdistaa niin paljon etten kestä tätä enää. Kaikki nukkuu, mä en saa unta. En tiiä miten oon mennyt alta parissa viikossa tähän jamaan. Täällä oli mun päihdeongelmainen veli kylässä vaikka oli luvattu ettei se tuu tällä kertaa tänne sekoilemaan. Se oli varastanut sitten mun lääkkeet (voxra), jotka mulle on määrätty siis masennuksen ja tarkkaavaisuushäiriön takia. Kun se veli oli täällä niin se jotenkin myrkytti koko ilmapiirin ja sit se ikäänkun jäi se ihme fiilis päälle mikä siitä tuli. Ylipäätään mun äiti ei oo lainkaan läsnä vaan sen vain hyysää ja hössöttää tän veljen asioita. Meidän mummu kuoli eli äitin äiti nyt joululomalla. Mä en tiedä mikä on mutta nyt on vaan ihan sietämätön olo ja mä tiedän et mun pitäis lähteä takas kotiin Helsinkiin jolloin treenijutut jatkuu ja saan muutenki nähtyä ystäviä ja muuta ajateltavaa. Mä en tiedä mikä siinä on mut melkeen aina kun käyn täällä porukoilla niin menen tällaseen kuntoon. Mulla on täältä toki paljon traumoja lapsuudesta mitä vanhemmat ei oo myöntäneet. Nyt on olo tällanen et vihaan ja häpeän ja inhoan itseeni ja pelkään mitä muut ajattelee musta. Mietin et kaveritkin helsingissä varmaan pitää mua ihan outona ja nolona ja tyhmän näkösenä. Mua ahdistaa palata treeneihin, mietin et mitäköhän ne treeniporukkakin musta miettii. Jaoin myös facebookissa tilapäivityksen jossa sanoin etten voi hyvin ja nyt mua vaan hävettää sekin. Että tää oleminen ja elämä on ahdistavaa....

3

197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Älä mieti että kaverisi pitäisivät sinua outona tai muuta sellaista, eihän se taida oikeasti pitää paikkaansa. Varmaan pitävät sinusta yhtä paljon kuin muistakin kavereista.
      Ja siellä kotona varmasti ahdistaa tilanteet, mummosi kuolema, veljesi käytös, entiset traumat. Kaikki ne saavat olon tuntumaan pahalta.
      Yritä olla syyttämättä niistä itseäsi, ei ole sinun vikasi että asiat menevät ja ovat menneet niinkuin ovat.
      Ajattele että pian pääset taas Helsinkiin ja palaat niinsanottuun normaaliin elämääsi. Joululomakaan ei kestä ikuisesti.
      Se on kyllä ikävää ettet ole saanut nukuttua mutta eiköhän unikin palaa viimeistään sitten kun arki alkaa.
      Äläkä vihaa ja moiti itseäsi, olet varmasti hyvä tyyppi. Ja ajattele että olet hyvä, sekin vähän auttaa.
      Tsemppiä tälle alkaneelle vuodelle ja uudelle vuosikymmenelle!

    • Anonyymi

      Perheenjäsenen päihdeongelma, menneisyyden traumat isoäidin kuolema... Normaaliahan se on että ahdistaa tuossa tilanteessa. Ei sun kaverit mitään pahaa susta ajattele, siis sen enempää mitä ihmiset nyt yleensä joskus ajattelevat jotain kielteistä toisista.

    • Todella kurjaa, että olet joutunut kärsimään joululomalla ahdistuksesta ja ikävästä tunnelmasta. Kertomasi perusteella vaikuttaa siltä, että sinun ympärilläsi on ollut aika monta kuormitusta ja ahdistusta aiheuttavaa asiaa, kuten tilanne veljen kanssa ja mummun kuolema. Osanottoni mummusi poismenon johdosta. Ei ole ihme, jos olet reagoinut noihin asioihin pahalla ololla, etenkin jos lapsuuden ympäristöön vielä lisäksi liittyy traumaattisia muistoja.

      Kirjoitit, että jaoit Facebookissa tilapäivityksen, jossa kerroit huonosta voinnista. Pohdit myös, mitä kaverit mahtavat ajatella sinusta. Minun mielestäni on kuitenkin hienoa, että olet pystynyt olemaan avoin mielen päällä pyörivistä huolista. On tosi tärkeää, että et jää yksin niiden kanssa. Usein helpottaa, kun pääsee jakamaan ajatuksia, oli se sitten kirjoittamalla (kuten olet nyt hienosti tehnyt) tai puhumalla. Jos tahdot kertoa, niin olisi todella mukavaa kuulla, mikä tilanteesi ja vointisi on nyt? Oletko saanut unta? Toivottavasti olo on helpottanut edes hieman.

      Mikäli tahtoisit käsitellä mielen päällä pyöriviä asioita ja tulla juttelemaan niistä anonyymisti ja kahden kesken, siihen löytyy paikkoja myös netistä. Voit halutessasi olla yhteydessä meidän Netari-chatiin tai meidän NetariWA-palveluun. Löydät kyseisten palvelujen tiedot minun käyttäjäprofiilistani.

      Ystävällisin terveisin,
      -Lauri/Pela

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      48
      3251
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2421
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1780
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1613
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1097
    6. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      45
      985
    7. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      974
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      876
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      77
      861
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      804
    Aihe