Syreeni ei "kasva"

Mökinakka

Pihalle oli istutettu 2 syreeniä,kun 3 kesää sitten ostin talon.Mikähän on,kun eivät ole kasvaneet sanottavammin.Lannoitetta ja vettä olen antanut.Pitääköhän vaan vaihtaa paikkaa.Hyväkuntoisilta vaikuttavat muutoin.

5

7197

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jack

mutta odotettavissa oleva vuotuinen kasvu kymmenisen senttiä.

• maron

Muutama vuosi sitten istutimme uuden omakotitalomme ympäri unkarinsyreeniaidan. Kymmenessä vuodessa aita oli kuollut ja alkanut uuden kasvunsa joka kevät. Silmut tulivat aikaisin keväällä, mutta kuivuivat pois kaikista kastelu ja hoitoyrityksistämme huolimatta.
      Sitten kesän aikan tuli uutta kasvua juureen joka taas seuraavana keväänä kuoli pois. Parhaimmillaan aita oli ehkä 20 senttinen harva ja surkean näköinen kukkimaton risukasa.
      Kysyimme neuvoa puutarhurilta joka kävi katsomassakin aitaa ja ihmetteli kovasti.Neuvoa ei osannut antaa.
      Sitten kaivoimme koko hirvityksen pois ja toisen naapurin kanssa laitoimme uudet unkarinsyreenit rajalle ja toisen kanssa tuomipihlaja-aidan.
      Komeasti ovat kasvaneet molemmat aidat ja aivan samassa paikassa kuin edellisetkin.
      Joten vika täytyi olla taimissa, sinulla voi kyllä olla syynä jokin muu jos kerran taimesi ovat muuten hyvän näköiset - oletko varma että ne ovat syreenejä eivätkä sireenejä?
      Syreeni on nopeakasvuinen, mutta sireeni todella hidas. Itselläni on 13 vuotta vanha sireenipensas, aivan villinä maasta kaivettu - kukkii upeita violetteja kukkia, on tosi tuuhea ja hyvännäköinen, mutta on pituudeltaa vasta juuri ja juuri metrin paremmalla puolella.

• eeroliini

Silloin kasvaa

• mutta

jos kyse on pihasyreenistä, Syringa vulgaris-lila-tai valkokukkainen, niin kyse on sienitaudista jota ei voi torjua. Parasta on vaihtaa jokin muu syreenilaji-kuten unkarin-tai puistosyreeni-tilalle. Tai muita kukkapuita kuten orapihlajaa, pihlajia, tuomea lajikkeineen, koristeomenapuita, pilvikirsikkaa jne.

• annabelle

Mulla oli unkarinsyreeniaita noin 5 m korkea kun ostimme vanhan talomme.kaikki vihreä oli katon korkeudella ja yläkerran ikkunasta vasta huomasin että sehän kukkii mokoma.Alakerran keittiön ikkunaan näkyi vaan harmahtavia runkoja.no osa rungoista oli lahon oloisia ja sammaloituneita joten leikkasin ne pois,mikä oli tosi hankalaa kun väkisinkin sahasin terveitäkin runkoja.Lopulta tuskastuin niihin ja leikkasin ne kaikki poikki ja osa uudemmista ohuemmista rungoista jätettin n metrin mittaiseksi ettei koko aita hetkessä häviä kokonaan.Naapurini kävi jo kauhistelemassa moista murhatekoa.en ollut ihan varma mitä se tuumaa niin rajusta leikkauksesta,mutta minä halusin ne ihanat kukat silmieni eteen.kärräsin jälleen hevosenpaskaa (kiitos Karin hepalle )juurelle ja puunkuorihaketta katteeksi ettei maa pääse kuivumaan ja voi taivas miten kaunismuotoinen puusto siihen kasvoi.Leikkasin oksat hiukan kerroksittain niin että kun jokainen latvus alkaa kukkia se on kuin kukkapallo.Latvukset saat tuuheiksi kun leikkaat joka vuosi joka latvuksen poikki.se jakautuu aina kahteen osaan.tulee upea!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      19
      4853
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      526
      2537
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      145
      2102
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      18
      2039
    5. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      19
      1675
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1624
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1515
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      112
      1113
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      127
      894
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      859
    Aihe