20w-60w öljyt talveksi dieseliin

Anonyymi

sain isoja määriä peruna isoisältä 20-60w öljyä. on mineraalia ja todella vanhoissa peltisissä avaamattomissa purnukoissa. sitä riittäisi vuosien öljyvaihtoihin. autona on 6v vanha hiukkassuodattimella varustettu diesel-kulkine. eikai se niin t arkkaa ole öljyistä että olisi moksiskaan jos ei ihan täysin luokitukset täsmää? sormeen kun kokeilin öljyä niin liukkaampaa se oli kuin joku ohut liru. sellaista rasvaista.

sitäpaitsi mineraali on alkuperäistä eikä mitään synteettistä keinoöljyä. ennen tehtiin paremmat koneet, esim pesukoneet. ne kesti 50 vuotta, joten kai öljytkin on parempia kun puhutaan vanhoista öljyistä, toki uusista kuitenkin.

8

241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä auto? Uusiin itäautoihin kuten Skoda, tuo 20w60 taitaa edelleen olla ykkössuositus.

    • Anonyymi

      Laita mieluummin jäykät öljyt kesäksi. Talveksi sitten jotain liruja.

    • 20W öljyn pumpattavuuden rajaläpötila on -20C, eli toimii leudoissa ja keskitason pakkasissa. Alle -20C pakkasessa ei ole enää takuuta että öljypumppu pystyisi öljyä pumppaamaan, mikä johtaa moottorivaurioon voitelun puutteen vuoksi. Ei siis mikään paras talviöljy, mutta pärjää tuolla kun pakkasrajan tiedostaa.

      Ja ne laatuluokitukset, ne kertovat onko öljy autoosi sopivaa eikä auton iällä ole suoranaisesti merkitystä ;)

      • Anonyymi

        Vaikka öly on nipin napin pumpattavaa, se ei tarkoita että se voiteilisi enää hyvin noin kylmässä.

        Muistaakseni Saab 900 ohjekirjassa suositeltiin 10W öljyä -18 asteeseen asti, kylmempiin oloihin 5W.

        Käytännössä sanoisin että 20W rajalämpö on joku -5, mieluiten nollan yläpuolella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka öly on nipin napin pumpattavaa, se ei tarkoita että se voiteilisi enää hyvin noin kylmässä.

        Muistaakseni Saab 900 ohjekirjassa suositeltiin 10W öljyä -18 asteeseen asti, kylmempiin oloihin 5W.

        Käytännössä sanoisin että 20W rajalämpö on joku -5, mieluiten nollan yläpuolella.

        Juu 10W:kin olisi talveksi parempi valinta, mutta jos haluaa säästää tuossa kuten aloittajan viesti antoi ymmärtää...

        Toisaalta tuli mieleen että aloittaja mainitsi diesel hiukkassuodattimella 10W-60 = huono yhdistelmä. Auto vaatinee lowSAPS öljyn tai on hiukkasloukku tukossa, tuo wanha 20W-60 tuskin on lowSAPS 🤔


      • Anonyymi
        acid_rain kirjoitti:

        Juu 10W:kin olisi talveksi parempi valinta, mutta jos haluaa säästää tuossa kuten aloittajan viesti antoi ymmärtää...

        Toisaalta tuli mieleen että aloittaja mainitsi diesel hiukkassuodattimella 10W-60 = huono yhdistelmä. Auto vaatinee lowSAPS öljyn tai on hiukkasloukku tukossa, tuo wanha 20W-60 tuskin on lowSAPS 🤔

        Tuo aloitushan on pelkkä provo, luulisi kenen tahansa huomaavan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo aloitushan on pelkkä provo, luulisi kenen tahansa huomaavan

        Australiassa ja Afrikassa toimiva viskositeetti ei siberiassa?


    • Anonyymi

      Kyllä voit laittaa huoletta, Uudempiin Euro 6 dieseleihin ei sovi. Sinulla on kuitenkin vanha diesel johonka ko. öljy on ensiasennus öljyä.
      ps. Kiinnostaa minkä merkkistä öljyä sait isoisältäsi. Itse käytin 60 luvulla Manoil 20W/60 öljyä uudessa diesel Mersussa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      113
      910
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      279
      679
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      556
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      520
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe