Suru-uutinen

Anonyymi

96

2889

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toivottavasti eivät lue Maailman menoa -palstan ketjua tapahtumasta, jos nyt jonkun omaisen ,ystävän sait Ketjunavauksellasi tänne vilkaisemaan.

      • Anonyymi

        Vinkkasit kuitenkin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vinkkasit kuitenkin...

        Uups, nyt tuli tehtyä moka 😱 saank tätä koskaan anteeksi, pitää hypätä virtaan!


    • Anonyymi

      Ihan kamalaa, voimia vanhemmille ja kaikille asianosaisille. En voi edes kuvata sitä surua jota vanhemmat joutuvat kantamaan, itselläkin samanikäinen nuori.

      • Anonyymi

        Ihanat nuoret rakkaat😢


    • Anonyymi

      Osanottononi vanhemmille ja sukulaisille. Maailman hirvein uutinen menettää omat lapset..

    • Anonyymi

      Näyttäisi kiltiltä hevostytöltä toinen uhreista. Mitä sellainen ihminen tekee ravintolassa, jotka ovat yleensä täynnä juoppoja idiootteja?

      • Anonyymi

        Lopeta älä yleistä .. Suru on suuri


    • Anonyymi

      Edelliselle,Joskushan nuoretkin käyvät ravintolassa .Eikä ravintolat ole pelkästään juoppoja varten. Alkoholin liika käyttäjäthän yleensä juo kotona neljän seinän sisällä.Omaisille lämmin osanotto.

      • Anonyymi

        Nuorethan niissä käykin, joissakin suurin osa alaikäisiä.


      • Anonyymi

        Mutta tää kuolema oli viinan aiheuttama koska ei varmaan olisi selvinpäin hukkuneet tonne .miten paljon turhia kuolemia alkoholin takia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tää kuolema oli viinan aiheuttama koska ei varmaan olisi selvinpäin hukkuneet tonne .miten paljon turhia kuolemia alkoholin takia

        Alkoholi aiheuttaa paljon norten kuolemia ja onnettomuuksia, alkoholin rskeistä ei kerrota nuorille tarpeeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholi aiheuttaa paljon norten kuolemia ja onnettomuuksia, alkoholin rskeistä ei kerrota nuorille tarpeeksi.

        Pianhan tuo tiedetään oliko alkoholia veressä. Ruumiinavaukset on tänään KYS:issä ja labratulokset saadaan parin viikon päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tää kuolema oli viinan aiheuttama koska ei varmaan olisi selvinpäin hukkuneet tonne .miten paljon turhia kuolemia alkoholin takia

        Voi jumalauta, vai että viina tässä nyt onkin sinulla pääasia. Pysy mielummin poissa täältä.
        Vanhemmilla ja lähiomaisilla on suuri suru niin sinä jauhat jostain ihan muusta.


    • Anonyymi

      Perin outoa porukkaa siellä Iisalmessa. Iltasanomien mukaan toinen nuorista oli ehkä yrittänyt saada apua läheisestä talosta. Mummeli oli kuullut yhden aikaan koputusta ovelta, muttei ollut reagoinut mitenkään. Harmillista, ehkä toinen nuorista olisi pelastunut, jos ovi olisi koputtajalle avattu. Toivottavasti ko. mummeli ei itse koskaan tarvitse apua.

      • Anonyymi

        Älä nyt viatonta mummoa käy tässä syyttämään. Jokainen tietää, että unenpöpperössä ottaa hetken ennen kuin alkaa pää toimimaan. Sitä paitsi mummo oli mennyt ovelle katsomaan, mutta siellä ei ollut ketään ollut. Eikä se vajaa ysikymppinen olisi kuitenkin ketään virrasta ylös nostanut. Ehkä olisi apua voinut soittaa, mutta jos siellä jos siellä ovella joku on käynyt koputtamassa niin hyvin mahdollista hänkin olisi voinut sen tehdä. Toki voi olla, että ei edes liity mitenkään tapaukseen. Lisäksi voidaan kyseenalaistaa se, että kannattaako yksinäisen vanhuksen yleensäkään edes avata ovea miten sattuu keskellä viikonloppuyötä...


      • Anonyymi

        Nyt täytyykin pyytää syvästi anteeksi tätä asiatonta kommenttiani. Luin uutisen uudestaan ja olihan se ovi avattu. Koputtelija vain oli ehtinyt häipyä. Eli anteeksi kommentista. Pyysin ylläpidolta myös sen poistoa. Olen vain niin syvästi järkyttynyt näiden nuorten kohtalosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt viatonta mummoa käy tässä syyttämään. Jokainen tietää, että unenpöpperössä ottaa hetken ennen kuin alkaa pää toimimaan. Sitä paitsi mummo oli mennyt ovelle katsomaan, mutta siellä ei ollut ketään ollut. Eikä se vajaa ysikymppinen olisi kuitenkin ketään virrasta ylös nostanut. Ehkä olisi apua voinut soittaa, mutta jos siellä jos siellä ovella joku on käynyt koputtamassa niin hyvin mahdollista hänkin olisi voinut sen tehdä. Toki voi olla, että ei edes liity mitenkään tapaukseen. Lisäksi voidaan kyseenalaistaa se, että kannattaako yksinäisen vanhuksen yleensäkään edes avata ovea miten sattuu keskellä viikonloppuyötä...

        Juu. Pyysin jo anteeksi kommenttia. Olin aivan väärässä.


      • Anonyymi

        Olen alle 70, kerran ovikello soi juuri yhden aikaan yöllä kun olin yksin kotona. Säikähdin ja vapisin enkä uskaltanut edes katsoa ovisilmästä kuka soittaja oli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen alle 70, kerran ovikello soi juuri yhden aikaan yöllä kun olin yksin kotona. Säikähdin ja vapisin enkä uskaltanut edes katsoa ovisilmästä kuka soittaja oli.

        Toiveajattelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt täytyykin pyytää syvästi anteeksi tätä asiatonta kommenttiani. Luin uutisen uudestaan ja olihan se ovi avattu. Koputtelija vain oli ehtinyt häipyä. Eli anteeksi kommentista. Pyysin ylläpidolta myös sen poistoa. Olen vain niin syvästi järkyttynyt näiden nuorten kohtalosta.

        Kuka etenkään vanhempi ihminen uskaltaa edes avata, tai vanhemmat ei osaakaan usein pelätä ja joutuvat siksi ryöstäjien uhreiksikin. En ainakaan itse avaa tuntemattomille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt viatonta mummoa käy tässä syyttämään. Jokainen tietää, että unenpöpperössä ottaa hetken ennen kuin alkaa pää toimimaan. Sitä paitsi mummo oli mennyt ovelle katsomaan, mutta siellä ei ollut ketään ollut. Eikä se vajaa ysikymppinen olisi kuitenkin ketään virrasta ylös nostanut. Ehkä olisi apua voinut soittaa, mutta jos siellä jos siellä ovella joku on käynyt koputtamassa niin hyvin mahdollista hänkin olisi voinut sen tehdä. Toki voi olla, että ei edes liity mitenkään tapaukseen. Lisäksi voidaan kyseenalaistaa se, että kannattaako yksinäisen vanhuksen yleensäkään edes avata ovea miten sattuu keskellä viikonloppuyötä...

        Juuri noin, ei pidä syyttömiä syyllistää, eikä ainakaan Vanhoja ihmisiä.


      • Anonyymi

        Minä en ole mummeli, keski-ikäinen kylläkin ja en taatusti avaa ovea keskellä yötä tuntemattomille!! JOs koputtelijalla on oikea hätä, pitää soittaa hätänumeroon.

        Maailma on mennyt valitettavasti sellaiseksi, ettei ihan kenelle tahansa uskalla päivälläkään avata ovea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toiveajattelua.

        Mitähän tällä iällä (<70) toivoo? Ettei tulisi hakatuksi/tapetuksi viimeisen vitosen takia.


    • Anonyymi

      Tuntuu pahalta . Mitä menehtyneet nuoret viime hetkillään tekivät ja ajattelivat.
      Ja mikä suru on nyt omaisilla.
      Kuullostaa typerältä, mutta kävimme uuden vuoden aattona Iisalmessa sukuloimassa ja ihastelimme Paloisvirtaa, nyt siitä tuli noiden nuorten kuolinvirta.

    • Anonyymi

      Mikä se sinne virtaan käski menemään, ei mitään järkeä koko asiassa.

      • Anonyymi

        Niinpä. Olisiko kuitenkin alkoholilla enemmän ollut tekemistä asian kanssa kuin Darwinilla.


      • Anonyymi

        Poliisi varmasti selvittää asiaa, ovatko itse virtaan menneet, vai olisiko joku voinut tönäistä tai heittää heidät sinne. Surullista kaikella tavalla.


    • Anonyymi

      Kyllä tuntuu kamalalta jos oma lapsi kuolisi.tuskin siitä koskaan selviäisin järjissäni. Osanottoni vanhemmille. Kavereille myös järkytys kun ihminen vain yhtäkkiä ei olekaan siinä lähellä enää. Tyhjää. Loputon miettiminen, miksi niin voi tapahtua. Suru vain. arkea jaksettava jatkaa.

    • Anonyymi

      Voimia omaisille ja läheisille. Kokemuksesta voin sanoa, että lapsen menettämisen jälkeinen sarka kaipuun kanssa on ikuinen. Auringon noususta seuraavaa kohti on parasta hoitoa tuskan keskellä.

    • Anonyymi

      Ikävä tapaus. Jos ja korostan joa takana on huumeita, viinaa yms.sekaisin, kuten Iisalmessa tuntuu olevan tapana, niin ehkä tämä pysäyttää jonkun ja laittaa ajattelemaan. Kukaan selväjärkinen ei mene yöllä irtaavan veden rantajäille. Ruumiinavauksesta selviää, mitä on nautittu ja sitä emme saa koskaan tietää.

      • Anonyymi

        Rikoskomisario on jo tuohon jäällemenomahdollisuuteen oman arvionsa antanut.


    • R.I.P.

      Ovat jo kaiken kärsimyksen ulkopuolella.
      Vanhemmille, läheisille ja omaisille syvä osanotto. 🌷

    • Anonyymi

      Minä en käsitä miten tyttö on lähtenyt ravintolasta pelkässä topissa ja olisi voinut mennä virran lähellekään. Toivottavast Caven illan meininki tutkitaan todella tarkoin jotta selviäisi mitä siellä on nautittu. Ovatko olleet huumattuja ja menneet jäälle. Voimia perheelle ja kaikille läheisille!!

      • Anonyymi

        Muutakin kuin alkoholia?Normi"humalassa (alkoholi) osaa edes jotenkin varoa, mutta huumeet ovat eri juttu. Silloin esim. voi hypätä korkealta kun tuntee pystyvänsä lentämään, yms.
        Olisi hyväksi, jos kerrottaisi julkisuuteen mitä nuorten verestä oli löytynyt.
        Täällä Espanjassa kerrotaan aina kaikki täysin avoimesti heti TVuutisissa.
        Luemme uutisia Suomesta ja tämä oli nyt kaikkein murheellisin.

        Osanottomme omaisille raskaassa surussa. 🙏🙏


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutakin kuin alkoholia?Normi"humalassa (alkoholi) osaa edes jotenkin varoa, mutta huumeet ovat eri juttu. Silloin esim. voi hypätä korkealta kun tuntee pystyvänsä lentämään, yms.
        Olisi hyväksi, jos kerrottaisi julkisuuteen mitä nuorten verestä oli löytynyt.
        Täällä Espanjassa kerrotaan aina kaikki täysin avoimesti heti TVuutisissa.
        Luemme uutisia Suomesta ja tämä oli nyt kaikkein murheellisin.

        Osanottomme omaisille raskaassa surussa. 🙏🙏

        Vai että ihan Espanjasta asti piti tulla tänne spekuloimaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai että ihan Espanjasta asti piti tulla tänne spekuloimaan?

        Se on kuule ihan mahottoman pitkä matka, jotta kyllä ihmettä on ku nuin kaukoo tulloo tänne asti.
        Yhen kerran minäkii tempasin ja pistin kommentin Ameriikkaan asti.
        Eikö ollunna rohkeeta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kuule ihan mahottoman pitkä matka, jotta kyllä ihmettä on ku nuin kaukoo tulloo tänne asti.
        Yhen kerran minäkii tempasin ja pistin kommentin Ameriikkaan asti.
        Eikö ollunna rohkeeta.

        No joo, äkkiähän sitä nykyisin pääsee netitse vaikka Etelänavalle asti.
        Muuten, joko siellä Espanjassa on Välimeri jäässä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo, äkkiähän sitä nykyisin pääsee netitse vaikka Etelänavalle asti.
        Muuten, joko siellä Espanjassa on Välimeri jäässä?

        Asutaan Atlantin rannalla Teneriffalla Puerto de la Cruzissa.
        Vesi uimakelpoista.
        Teidelle satoi hiukan lunta, mutta sekin on sulanut pois helteiden takia.

        Voi lukea ja kommentoida asuipa missäpäin palloa tahansa.😉


      • Anonyymi

        Poliisin lausunnossa sanottiin, että ei ole TIETOA MILLAINEN TAKKI tytöllä oli. TOPPI kuului sisävaatetukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliisin lausunnossa sanottiin, että ei ole TIETOA MILLAINEN TAKKI tytöllä oli. TOPPI kuului sisävaatetukseen.

        STOPP! Entäpä jos hän meni ravintolaankin ilman takkia, mieti sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliisin lausunnossa sanottiin, että ei ole TIETOA MILLAINEN TAKKI tytöllä oli. TOPPI kuului sisävaatetukseen.

        No eikös niillä ollut löydettäessä samat vaatteet päällä kuin ravintelista lähtiessä?
        Miksi ylipäätään julkaista uutista kun MITÄÄN ei kuitenkaan kerrota?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eikös niillä ollut löydettäessä samat vaatteet päällä kuin ravintelista lähtiessä?
        Miksi ylipäätään julkaista uutista kun MITÄÄN ei kuitenkaan kerrota?

        Nyt alkaa jo naurattamaan tuo yksityisetsiväuteliaisuutesi, valitettavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt alkaa jo naurattamaan tuo yksityisetsiväuteliaisuutesi, valitettavasti.

        Naurajan yksinkertaisuus voisi naurattaa, mutta se ei ole sopivaa tässä ketjussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naurajan yksinkertaisuus voisi naurattaa, mutta se ei ole sopivaa tässä ketjussa.

        Alkaa naurattamaan on vasta valmistautumista nauramaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkaa naurattamaan on vasta valmistautumista nauramaan.

        Naara tok hyvä immeinen ni on jottai illoo siunkii elämässäs.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naara tok hyvä immeinen ni on jottai illoo siunkii elämässäs.

        Mittee persu sano ku matu putos Paloivirtaan?
        - Nyt ee naarata!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mittee persu sano ku matu putos Paloivirtaan?
        - Nyt ee naarata!

        Olen kuullut että ee naarata kun anoppi hukku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kuullut että ee naarata kun anoppi hukku.

        Niskavuoren miniän kuuluisat sanat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mittee persu sano ku matu putos Paloivirtaan?
        - Nyt ee naarata!

        Poistakaa nämä älyttömät kommentit, on sentää kuolemantapaukset aiheena, hävytöntä tuollaine irvistely, aatteleppa ite, iha ite jos Sinun omainen on täällä älyttömien pilkattavana!


    • Anonyymi

      Jossain spekuloitiin jopa virkavallan toimesta, että olisivatko yrittäneet oikaista jään poikki? Saanen kysyä, että minkä jään? Virrassa on jäätä vähän reunassa ja muuten koko virta sula. Eli tuskinpa. Sen sijaan on voineet joko horjahtaa ja sitten lähteneet leikkimään sille jään kielekkeelle joka siinä reunassa. Mutta ylitysyritys todella kaukaa haettu teoria. Veikkaisin jopa tätä jälkimmäistä teoriaa. Tehneet joko yhdessä tai sitten toinen mennyt perässä pelastamaan ja jäänyt hänkin sille tielleen.

      • Anonyymi

        Mitenkäs tämä henkilö jonka ovella oltiin käyty koputtamassa yöllä?

        Siinähän on selvä avunantovelvollisuuden laiminlyönti jota pitäisi tutkia.

        Sama tilanne kuin liikenneonnettomuuspaikan ohi ajava syyllistyy avunannon laiminlyöntiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkäs tämä henkilö jonka ovella oltiin käyty koputtamassa yöllä?

        Siinähän on selvä avunantovelvollisuuden laiminlyönti jota pitäisi tutkia.

        Sama tilanne kuin liikenneonnettomuuspaikan ohi ajava syyllistyy avunannon laiminlyöntiin.

        Tilannetta ei voi verrata mihinkään ohi ajavaan henkilöön. Kyseessä oli iäkäs ihminen ja nykyisin ei ikäihmisten ole terveellistä aukoa ovia, edes päiväaikaan. Niin paljon on sekopäitä jokapuolella. Johan nuo kadullakin rollaattori-ihmisiä mukiloivat ja ryöstävät.
        Missään nimessä ei yöllä mennä ovia aukomaan, jos ei ole itse kutsunut esim. ambulanssia tms. Turha kenenkään syyllistää vanhaa ihmistä tai oli minkä ikäinen tahansa, jos ei uuden vuoden yönä ole heti oveaan aukomassa, jos joku koputtelee.
        Itse hörhöt ja kännissä riehujat rosvot olette tehneet maastamme näin turvattoman, ennen voi pitää omakotitalon ovetkin auki yötä päivää, eikä häiriöitä ollut. Nykyisin murtaudutaan, kun vain vähän aikaa on pois. Alkaa jo kakarasta asti ryöstöjengit heilua.
        Antakaa kyseisen ikäihmisen olla rauhassa näistä keskusteluista.
        Osanotto läheisille nuorten menettämisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilannetta ei voi verrata mihinkään ohi ajavaan henkilöön. Kyseessä oli iäkäs ihminen ja nykyisin ei ikäihmisten ole terveellistä aukoa ovia, edes päiväaikaan. Niin paljon on sekopäitä jokapuolella. Johan nuo kadullakin rollaattori-ihmisiä mukiloivat ja ryöstävät.
        Missään nimessä ei yöllä mennä ovia aukomaan, jos ei ole itse kutsunut esim. ambulanssia tms. Turha kenenkään syyllistää vanhaa ihmistä tai oli minkä ikäinen tahansa, jos ei uuden vuoden yönä ole heti oveaan aukomassa, jos joku koputtelee.
        Itse hörhöt ja kännissä riehujat rosvot olette tehneet maastamme näin turvattoman, ennen voi pitää omakotitalon ovetkin auki yötä päivää, eikä häiriöitä ollut. Nykyisin murtaudutaan, kun vain vähän aikaa on pois. Alkaa jo kakarasta asti ryöstöjengit heilua.
        Antakaa kyseisen ikäihmisen olla rauhassa näistä keskusteluista.
        Osanotto läheisille nuorten menettämisestä.

        Olin vanha tapauksen sattuessa, olin päissäni tapauksen sattuessa, olin väsynyt tapauksen sattuessa, olis kusella tapauksen sattuessa, olin paskalla tapauksen sattuessa... jne.

        Laki on kierretty hyvillä syillä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilannetta ei voi verrata mihinkään ohi ajavaan henkilöön. Kyseessä oli iäkäs ihminen ja nykyisin ei ikäihmisten ole terveellistä aukoa ovia, edes päiväaikaan. Niin paljon on sekopäitä jokapuolella. Johan nuo kadullakin rollaattori-ihmisiä mukiloivat ja ryöstävät.
        Missään nimessä ei yöllä mennä ovia aukomaan, jos ei ole itse kutsunut esim. ambulanssia tms. Turha kenenkään syyllistää vanhaa ihmistä tai oli minkä ikäinen tahansa, jos ei uuden vuoden yönä ole heti oveaan aukomassa, jos joku koputtelee.
        Itse hörhöt ja kännissä riehujat rosvot olette tehneet maastamme näin turvattoman, ennen voi pitää omakotitalon ovetkin auki yötä päivää, eikä häiriöitä ollut. Nykyisin murtaudutaan, kun vain vähän aikaa on pois. Alkaa jo kakarasta asti ryöstöjengit heilua.
        Antakaa kyseisen ikäihmisen olla rauhassa näistä keskusteluista.
        Osanotto läheisille nuorten menettämisestä.

        Ihmisiä on kuollut tämän päätöksen seuraamuksena. Siinä on aika vakava syy tutkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisiä on kuollut tämän päätöksen seuraamuksena. Siinä on aika vakava syy tutkia.

        Just, ihan varmaan 84-vuotias olisi pelastanut hukkumiselta. Olisi kolme menehtynyttä siinä tapauksessa, jos sitä olisi yrittänyt.
        Ei mitään tutkimista tuolta osin. Kenenkään ei tarvitse yöllä oveaan aukoa oli asukas minkä ikäinen tahansa.
        Kaikenlaista järjen juoksua ihmisillä on.
        Eikä kukaan edes voi todistaa mikä kulkija on koputellut, kunhan luuloja heitellään ilmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin vanha tapauksen sattuessa, olin päissäni tapauksen sattuessa, olin väsynyt tapauksen sattuessa, olis kusella tapauksen sattuessa, olin paskalla tapauksen sattuessa... jne.

        Laki on kierretty hyvillä syillä!

        Outoa rinnastusta asiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just, ihan varmaan 84-vuotias olisi pelastanut hukkumiselta. Olisi kolme menehtynyttä siinä tapauksessa, jos sitä olisi yrittänyt.
        Ei mitään tutkimista tuolta osin. Kenenkään ei tarvitse yöllä oveaan aukoa oli asukas minkä ikäinen tahansa.
        Kaikenlaista järjen juoksua ihmisillä on.
        Eikä kukaan edes voi todistaa mikä kulkija on koputellut, kunhan luuloja heitellään ilmaan.

        Kädettömät ovat tietenkin erikseen.

        Mutta soittaa apua hätäkeskuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outoa rinnastusta asiaan.

        Kannatta kokeilla selityksenä seuraavan kerran kun näet liikenneonnettomuuden.

        Olin liian anha auttaakseni tai edes selvittääkseni avuntarvetta!

        Katsotaan kuinka nakki napsahtaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kädettömät ovat tietenkin erikseen.

        Mutta soittaa apua hätäkeskuksesta.

        Niin, kun nykynuorilla ei ole puhelinta ollenkaan:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannatta kokeilla selityksenä seuraavan kerran kun näet liikenneonnettomuuden.

        Olin liian anha auttaakseni tai edes selvittääkseni avuntarvetta!

        Katsotaan kuinka nakki napsahtaa!

        En vielä ole niin vanha, mutta aivan varmasti en avaa oveani yökoputtelijoille ja en iäkkäänä ajelisi ohi mistään, kun tuskin autonratissakaan saisi enää olla. Ja jos liikuntakyky, näkö ja kuulo olisivat heikkoja, niin en mitään huomaisikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En vielä ole niin vanha, mutta aivan varmasti en avaa oveani yökoputtelijoille ja en iäkkäänä ajelisi ohi mistään, kun tuskin autonratissakaan saisi enää olla. Ja jos liikuntakyky, näkö ja kuulo olisivat heikkoja, niin en mitään huomaisikaan.

        Eli jätät avuntarpeen selvittämättä...

        No se kertookin teistä aivan kaiken tarvittavan. Toivottavasti joudutte joskus itse vastaavaan tilanteeseen ja muut kävelevät kylmästi ohi ja eivät selvitä vointiasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisiä on kuollut tämän päätöksen seuraamuksena. Siinä on aika vakava syy tutkia.

        Onhan se mummo saattanut unessaan luulla ilotulitteiden paukahduksia koputukseksi. Lisäksi nuo liiketunnistinvalot syttyvät monesti eläinten liikkuessa ja myös kun tuuli heiluttaa oksia tai vaikka jotakin pressua ym. pihassa. Eli ei siellä välttämättä ole edes kukaan käynyt koputtelemassa, vaikka mummo niin luulee.
        Toivottavasti vanha ihminen ei pode tästä nyt semmoista syyllisyyttä, että käy oman terveyden päälle, vaikka juuri näin vanhukset monesti valitettavasti menettelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli jätät avuntarpeen selvittämättä...

        No se kertookin teistä aivan kaiken tarvittavan. Toivottavasti joudutte joskus itse vastaavaan tilanteeseen ja muut kävelevät kylmästi ohi ja eivät selvitä vointiasi.

        Eikös ne nykyisin jo kävele ohi, jos jotain tapahtuu tai pysähtyvät kännykällä kuvaamaan, että saavat äkkiä kuvia nettiin onnettomuus- yms. paikoilta.
        Itseltäsi puuttuu jotain ajatusmaailmastasi.
        Jos ikäihminen nukkuu kotonaan rauhassa uudenvuoden yönä, hänellä ei ole mitään avunantovelvollisuuksia ketään kohtaan, hänellä on oikeus nukkua kenenkään häiritsemättä. Vai pitäisikö olla yöt vahtimassa ettei vaan kukaan satuta itseään, kun on vuoden kovimpia "riekkujaisöitä". Varmaan mielestäsi kyseisen henkilön tai kaikkien ukkojen ja mummojen on valmistauduttava jo vappuun valvomalla puhelin kädessä ettei nuoriso vaan vahingoitu millään tavoin.
        Niiden omat kännykät, jotka ovat kasvaneet käteen kiinni eivät "toimi" asian kohdalla ollenkaan.
        Yrität syyllistää viatonta ulkopuolista henkilöä toisten onnettomuudesta.
        Jätän tämän nyt tähän, ei viitsi repostella ikävää asiaa enempää...mutta turhaa syyttelyä nuo juttusi ovat, ota järki käteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös ne nykyisin jo kävele ohi, jos jotain tapahtuu tai pysähtyvät kännykällä kuvaamaan, että saavat äkkiä kuvia nettiin onnettomuus- yms. paikoilta.
        Itseltäsi puuttuu jotain ajatusmaailmastasi.
        Jos ikäihminen nukkuu kotonaan rauhassa uudenvuoden yönä, hänellä ei ole mitään avunantovelvollisuuksia ketään kohtaan, hänellä on oikeus nukkua kenenkään häiritsemättä. Vai pitäisikö olla yöt vahtimassa ettei vaan kukaan satuta itseään, kun on vuoden kovimpia "riekkujaisöitä". Varmaan mielestäsi kyseisen henkilön tai kaikkien ukkojen ja mummojen on valmistauduttava jo vappuun valvomalla puhelin kädessä ettei nuoriso vaan vahingoitu millään tavoin.
        Niiden omat kännykät, jotka ovat kasvaneet käteen kiinni eivät "toimi" asian kohdalla ollenkaan.
        Yrität syyllistää viatonta ulkopuolista henkilöä toisten onnettomuudesta.
        Jätän tämän nyt tähän, ei viitsi repostella ikävää asiaa enempää...mutta turhaa syyttelyä nuo juttusi ovat, ota järki käteen.

        Apua on haettu aktiivisesti koputtamalla oveen. Ei sen mummon tarvitse päivystää kaikkien tilanteiden varalta. Eihän kukaan niin teekään. Mutta kun apua haetaan/pyydetään ja sitä ei anneta, niin se muuttaa tilanteen.
        Yrität luoda tarkoituksella epärealistista skenaariota jossa jokaisen pitäisi olla valveilla 24/7 jos jotakin sattuisi tapahtumaan. Haluat selittää mustaa valkoiseksi luomalla olkipukki/straw man argument tyyppistä tilannetta jonka jo itsekin tiedät epätodelliseksi. Se kertoo vain epärehellisestä "en se minä ollut" tyyppisestä luonteestasi!

        Tuolla edellä onkin asia hyvin ilmaistu: "Toivottavasti joudutte joskus itse vastaavaan tilanteeseen ja muut kävelevät kylmästi ohi ja eivät selvitä vointiasi."
        Kyllä se mieli muuttuu sitten kun asia on omalla kohdalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apua on haettu aktiivisesti koputtamalla oveen. Ei sen mummon tarvitse päivystää kaikkien tilanteiden varalta. Eihän kukaan niin teekään. Mutta kun apua haetaan/pyydetään ja sitä ei anneta, niin se muuttaa tilanteen.
        Yrität luoda tarkoituksella epärealistista skenaariota jossa jokaisen pitäisi olla valveilla 24/7 jos jotakin sattuisi tapahtumaan. Haluat selittää mustaa valkoiseksi luomalla olkipukki/straw man argument tyyppistä tilannetta jonka jo itsekin tiedät epätodelliseksi. Se kertoo vain epärehellisestä "en se minä ollut" tyyppisestä luonteestasi!

        Tuolla edellä onkin asia hyvin ilmaistu: "Toivottavasti joudutte joskus itse vastaavaan tilanteeseen ja muut kävelevät kylmästi ohi ja eivät selvitä vointiasi."
        Kyllä se mieli muuttuu sitten kun asia on omalla kohdalla.

        "Apua on haettu aktiivisesti koputtamalla oveen." Silminäkijä vai muuten tarkka tieto kuka tai mikä koputti?
        Sähän voisitkin sitt kertoa, kuka soitti 13 vuotta sitten yöllä meidän ovikelloa, ketään ei näkynyt missään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Apua on haettu aktiivisesti koputtamalla oveen." Silminäkijä vai muuten tarkka tieto kuka tai mikä koputti?
        Sähän voisitkin sitt kertoa, kuka soitti 13 vuotta sitten yöllä meidän ovikelloa, ketään ei näkynyt missään.

        Mummo väitti näin. Hänen velvollisuutensa olisi ollut vähintään tarkistaa ikkunasta koputuksen syy tai soittaa hätäkeskukseen ja pyytää poliisia tarkastamaan oudot koputtelijat jos kerta pelottaa ja epäilyttää.

        "kuka soitti 13 vuotta sitten yöllä meidän ovikelloa, ketään ei näkynyt missään."

        Olet toiminut aivan oikein tarkistaessasi asian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mummo väitti näin. Hänen velvollisuutensa olisi ollut vähintään tarkistaa ikkunasta koputuksen syy tai soittaa hätäkeskukseen ja pyytää poliisia tarkastamaan oudot koputtelijat jos kerta pelottaa ja epäilyttää.

        "kuka soitti 13 vuotta sitten yöllä meidän ovikelloa, ketään ei näkynyt missään."

        Olet toiminut aivan oikein tarkistaessasi asian.

        Ajat vat muuttuneet. Muutama vuosikymmen sitten ovet saivat olla auki ja avuntarvitsia olisi päässyt sisälle koputtamatta, Nykyisin ovi pitää olla visusti kiinni, ja silti vanhuksia ryöstetään. Liikkeellä on valepoliiseja jos jonkinlaista hyväksikäyttäjää, en minäkään menis aukomaan ovia jokaiselle koputtajalle.
        Miettikää ensin miksi ja kuka on pilannut asuinympäristömme, ei ainakaan ne vanhukest jotka peloissaan ovat lukkojen takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajat vat muuttuneet. Muutama vuosikymmen sitten ovet saivat olla auki ja avuntarvitsia olisi päässyt sisälle koputtamatta, Nykyisin ovi pitää olla visusti kiinni, ja silti vanhuksia ryöstetään. Liikkeellä on valepoliiseja jos jonkinlaista hyväksikäyttäjää, en minäkään menis aukomaan ovia jokaiselle koputtajalle.
        Miettikää ensin miksi ja kuka on pilannut asuinympäristömme, ei ainakaan ne vanhukest jotka peloissaan ovat lukkojen takana.

        Sitä suuremmalla syyllä pitäisi sitten soittaa poliisille oudoista koputtelijoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apua on haettu aktiivisesti koputtamalla oveen. Ei sen mummon tarvitse päivystää kaikkien tilanteiden varalta. Eihän kukaan niin teekään. Mutta kun apua haetaan/pyydetään ja sitä ei anneta, niin se muuttaa tilanteen.
        Yrität luoda tarkoituksella epärealistista skenaariota jossa jokaisen pitäisi olla valveilla 24/7 jos jotakin sattuisi tapahtumaan. Haluat selittää mustaa valkoiseksi luomalla olkipukki/straw man argument tyyppistä tilannetta jonka jo itsekin tiedät epätodelliseksi. Se kertoo vain epärehellisestä "en se minä ollut" tyyppisestä luonteestasi!

        Tuolla edellä onkin asia hyvin ilmaistu: "Toivottavasti joudutte joskus itse vastaavaan tilanteeseen ja muut kävelevät kylmästi ohi ja eivät selvitä vointiasi."
        Kyllä se mieli muuttuu sitten kun asia on omalla kohdalla.

        Jos joku näki aktiivisen koputuksen, miksei mennyt näkijä auttamaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku näki aktiivisen koputuksen, miksei mennyt näkijä auttamaan?

        Mummo sanoi kuulleensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannatta kokeilla selityksenä seuraavan kerran kun näet liikenneonnettomuuden.

        Olin liian anha auttaakseni tai edes selvittääkseni avuntarvetta!

        Katsotaan kuinka nakki napsahtaa!

        Omassa kodissa on asia erikseen kun liikenteessä????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omassa kodissa on asia erikseen kun liikenteessä????

        Olen liian vanha liikkuakseni omassa kodissa?

        Laitospaikka etsittävä heti!


    • Anonyymi

      Millaisia nuoret henkilöt olivat luonteeltaan? Olivatko uhkarohkeita? Miten suhtautuivat toisiin?

    • Anonyymi

      Surullinen tapaus ja valtava suru omaisille.

    • Anonyymi

      Entä jos joku tyrkkäsi miehen ja nainen pääsi karkuun juoksi ovelle koputtelemaan. Kun ei aukaistu meni takasin rantaan katsomaan hukuttivatko miehen ja joutui itse hukutetuksi. Oliko eräs hukuttaja lomalla.

    • Anonyymi

      Liikkuuki Iisalmessa huumekauppiaita ja velan perijöitä? Onko vielä rauhallinen pikkukaupunki?
      Ainakin siellä oln yritetty profiilia nostaa.

      • Anonyymi

        Ajat vat muuttuneet. Muutama vuosikymmen sitten ovet saivat olla auki ja avuntarvitsia olisi päässyt sisälle koputtamatta, Nykyisin ovi pitää olla visusti kiinni, ja silti vanhuksia ryöstetään. Liikkeellä on valepoliiseja jos jonkinlaista hyväksikäyttäjää, en minäkään menis aukomaan ovia jokaiselle koputtajalle.
        Miettikää ensin miksi ja kuka on pilannut asuinympäristömme, ei ainakaan ne vanhukest jotka peloissaan ovat lukkojen takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajat vat muuttuneet. Muutama vuosikymmen sitten ovet saivat olla auki ja avuntarvitsia olisi päässyt sisälle koputtamatta, Nykyisin ovi pitää olla visusti kiinni, ja silti vanhuksia ryöstetään. Liikkeellä on valepoliiseja jos jonkinlaista hyväksikäyttäjää, en minäkään menis aukomaan ovia jokaiselle koputtajalle.
        Miettikää ensin miksi ja kuka on pilannut asuinympäristömme, ei ainakaan ne vanhukest jotka peloissaan ovat lukkojen takana.

        Näin on. Ennen ei tosiaan maaseudulla ovia tarvinnut lukita. Nykyään huumeet aiheuttavat arvaamatonta käytöstä nuorisossakin, lisäksi rikollisjengit.


    • Anonyymi

      Ruumiinavausilmoituksessa ei mainita tärkeintä asiaa sanallakaan, eli löytyikö huumejäämiä tai alkoholin olemusta, se on kummallista kerrontaa.

      • Anonyymi

        Milloin olet tyytyväinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloin olet tyytyväinen?

        Sitten kun kerrotaan paljonko uhreissa oli verta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten kun kerrotaan paljonko uhreissa oli verta.

        Olet varmaan nyt tyytyväinen kun oikeuslääketieteellinen tulos on ettei ole pahoinpitelyn merkkejä kummassakaan uhrissa eli ei verta.
        Promillemäärät tms. ei kuulu kenellekään ulkopuoliselle. Ilmeisesti olet absolutisti joten toivon sinulle epätietoisuuden vallassa loppuelämääsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet varmaan nyt tyytyväinen kun oikeuslääketieteellinen tulos on ettei ole pahoinpitelyn merkkejä kummassakaan uhrissa eli ei verta.
        Promillemäärät tms. ei kuulu kenellekään ulkopuoliselle. Ilmeisesti olet absolutisti joten toivon sinulle epätietoisuuden vallassa loppuelämääsi.

        Kyllä se veri on uhrien sisällä jos ei verta ulkopuolella. Ihmisessä keskimäärin viisi litraa. Terveisin T. Rakula

        Ps tuo ylempi kommenttini oli sarkastista savolaishuumoria sivullisten tiedonjanoon. Ehkäpä kirjoitin myöskin sitä edeltävän ’Milloin olet tyytyväinen? -kommentinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet varmaan nyt tyytyväinen kun oikeuslääketieteellinen tulos on ettei ole pahoinpitelyn merkkejä kummassakaan uhrissa eli ei verta.
        Promillemäärät tms. ei kuulu kenellekään ulkopuoliselle. Ilmeisesti olet absolutisti joten toivon sinulle epätietoisuuden vallassa loppuelämääsi.

        Tuossahan vain kyseltiin verimäärää, mistä sinä promillet nappasit kommenttiisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossahan vain kyseltiin verimäärää, mistä sinä promillet nappasit kommenttiisi?

        Kysyjähän kysyi alkoholinolemusta. Suosittelen luetunymmärtämystä sinulle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se veri on uhrien sisällä jos ei verta ulkopuolella. Ihmisessä keskimäärin viisi litraa. Terveisin T. Rakula

        Ps tuo ylempi kommenttini oli sarkastista savolaishuumoria sivullisten tiedonjanoon. Ehkäpä kirjoitin myöskin sitä edeltävän ’Milloin olet tyytyväinen? -kommentinkin.

        Jospa tässä tarkoitettiin sitä, että oliko veressä alkoholia, vai alkoholissa verta. Se on aika paljon erijuttu, jos on niin paljon juonut, että joutuu mittaamaan verenmäärän alkoholista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa tässä tarkoitettiin sitä, että oliko veressä alkoholia, vai alkoholissa verta. Se on aika paljon erijuttu, jos on niin paljon juonut, että joutuu mittaamaan verenmäärän alkoholista.

        No niin nyt on tankattu tarpeeksi tässä ketjussa verta ja promilleja.


    • Anonyymi

      Pääkysymys on miksi pitää yöllä kävellä vesipaikkoja kohden, eikö muualla ollut enää mitään kiinnostaa kuin koskessa hohoijaa näitä juttuja.

    • Anonyymi

      Pääasia ettei aleta syytellä jotakuta vanhusta hukkumiskuolemasta.
      Yhtähyvin pitäisi kaivella kaikkia Iisalmen tapauksia. Eikö mukamas autojen särkijöiden teoilla ole silminnäkijöitä tai varkaustapauksissa? Ilmoitettiinko poliiseille? Joka koputukseen poliisit eivät ehdi. Maaseudulla ei edes ilkivallan tekoja selvittämään.

      • Anonyymi

        "Eikö mukamas autojen särkijöiden teoilla ole silminnäkijöitä tai varkaustapauksissa?"

        Kukaan särkijä ei ole tullut julkisuuteen. Sen sijaan tämä mummo tuli.

        Mummojen pitää lopettaa pelkäämästä avun pyytämistä jos aikovat kotonaan asua. On uakallettava soittaa apua jos pelottaa. On sangen erikoista kun pelätään oveen kopputelijoita, mutta samalla myös pelätään pyytää apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eikö mukamas autojen särkijöiden teoilla ole silminnäkijöitä tai varkaustapauksissa?"

        Kukaan särkijä ei ole tullut julkisuuteen. Sen sijaan tämä mummo tuli.

        Mummojen pitää lopettaa pelkäämästä avun pyytämistä jos aikovat kotonaan asua. On uakallettava soittaa apua jos pelottaa. On sangen erikoista kun pelätään oveen kopputelijoita, mutta samalla myös pelätään pyytää apua.

        Elekee, elekee, elekee ennää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elekee, elekee, elekee ennää.

        Hys! Hys!

        Hyssyttelemällä parempi maailma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hys! Hys!

        Hyssyttelemällä parempi maailma.

        Elekee, elekelee hyssytellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elekee, elekelee hyssytellä.

        Täällä suomi24fi:ssä on myös Salaliittoteoria niminen palsta.


    • Anonyymi

      Siinä sitä sitten ollaan.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      328
      2826
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      105
      2130
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      914
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe