Esikoiset vs. esikoislestadiolaiset vs, vanhoilliset

Anonyymi

Kaikissa kolmessa lestadiolaisuuden suunnassa, niin kuin Rauhan sanassakin on elävätuntoisia armoa kaipaavia kristittyjä. Kirjoitan näitä nimeltä täällä siksi, kun on lessujen palsta, mutta onhan niitä kristittyjä muuallakin, ne joita Jumala on lähestynyt ja kutsunut.

Olisiko jo aika kääntää katseet toisistamme siihen itse pääperkeleeseen, joka lyö meitä kaikkia joka puolelta. "Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa."

Hyväksytään se, että me olemme kristittyjä ja elämme elämäämme päästäksemme Taivaaseen kerran. Meitä jokaista tarvitaan, yhtenä rintamana taistelussa tämän ajan antikristillisyyttä vastaan. Jos me lyömme toisiamme, me emme ole vahvoja tässä taistelussa.

Siunattua 2020 -lukua jokaiselle armoa kaipaavalle kristitylle.

20

1485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä aloitus, mutta essulessujen joulunajan puheiden perusteella tuo on valitettavasti toiveajattelua, niin vahvasti vain me henkeä vahvistettiin puheissa.
      Samaten vanhoillisten siion on vain me hengen vallassa.
      Mutta Jumala voi kaiken muuttaa.

      • Anonyymi

        Esikoisten joukossa voi olla vielä sellaisia, jotka palaavat. Edellisen vuosituhanteen vaihteen erojen jälkeen sanottiin, että oli sellaisia, jotka jäivät kaaruneiden puiden alle. Niin on nyt sellaisia, jotka ovat lähteneet esikoisten johtohenkilöiden mukana eriseuraan.

        On vain yksi seurakunta, jossa Jeesus itse on päänä. Ei voi olla montaa ruumista, joilla olisi yksi ja sama pää.

        Aloittajalle: Tämä ei ole mikään lessujen palsta, vaan lestadiolaisten. Aloitit tämän vuosikymmenen pilkkaamalla ja seuraava jatkoi sitä. Voiko sellaisissa ihmisissä olla elämää? Eli voiko pilkkaaja olla elävätuntoinen kristitty?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esikoisten joukossa voi olla vielä sellaisia, jotka palaavat. Edellisen vuosituhanteen vaihteen erojen jälkeen sanottiin, että oli sellaisia, jotka jäivät kaaruneiden puiden alle. Niin on nyt sellaisia, jotka ovat lähteneet esikoisten johtohenkilöiden mukana eriseuraan.

        On vain yksi seurakunta, jossa Jeesus itse on päänä. Ei voi olla montaa ruumista, joilla olisi yksi ja sama pää.

        Aloittajalle: Tämä ei ole mikään lessujen palsta, vaan lestadiolaisten. Aloitit tämän vuosikymmenen pilkkaamalla ja seuraava jatkoi sitä. Voiko sellaisissa ihmisissä olla elämää? Eli voiko pilkkaaja olla elävätuntoinen kristitty?

        essulessu 09:42 itse pilkkaa muita VAIN ME kirjoituksillaan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Esikoisten joukossa voi olla vielä sellaisia, jotka palaavat. Edellisen vuosituhanteen vaihteen erojen jälkeen sanottiin, että oli sellaisia, jotka jäivät kaaruneiden puiden alle. Niin on nyt sellaisia, jotka ovat lähteneet esikoisten johtohenkilöiden mukana eriseuraan.

        On vain yksi seurakunta, jossa Jeesus itse on päänä. Ei voi olla montaa ruumista, joilla olisi yksi ja sama pää.

        Aloittajalle: Tämä ei ole mikään lessujen palsta, vaan lestadiolaisten. Aloitit tämän vuosikymmenen pilkkaamalla ja seuraava jatkoi sitä. Voiko sellaisissa ihmisissä olla elämää? Eli voiko pilkkaaja olla elävätuntoinen kristitty?

        "On vain yksi seurakunta, jossa Jeesus itse on päänä. Ei voi olla montaa ruumista, joilla olisi yksi ja sama pää."
        Tämähän pitää paikkaansa. Esikoislestadiolaisekin kuuluvat osan kristuksen kirkkoon, mutta eivät voi Kristuksen kirkon rajoja määritellä omalla seurakuntaopillaan.
        Kristuksen kirkon rajat ovat ihmissilmälle (-järjelle) näkymättömät, ja erotus vuohiin ja lampaisiin tehdään vasta viimeisellä tuomiolla.
        Kirkkohistoriassa on usein esiintynyt harhaoppeja, jotka ovat yrittäneet rajata vain oman joukkonsa Kristuksen kirkoksi ja samalla tuominneet muut kadotukseen.
        Tästä Raamattu varoittaa: Matt. 7:2
        sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esikoisten joukossa voi olla vielä sellaisia, jotka palaavat. Edellisen vuosituhanteen vaihteen erojen jälkeen sanottiin, että oli sellaisia, jotka jäivät kaaruneiden puiden alle. Niin on nyt sellaisia, jotka ovat lähteneet esikoisten johtohenkilöiden mukana eriseuraan.

        On vain yksi seurakunta, jossa Jeesus itse on päänä. Ei voi olla montaa ruumista, joilla olisi yksi ja sama pää.

        Aloittajalle: Tämä ei ole mikään lessujen palsta, vaan lestadiolaisten. Aloitit tämän vuosikymmenen pilkkaamalla ja seuraava jatkoi sitä. Voiko sellaisissa ihmisissä olla elämää? Eli voiko pilkkaaja olla elävätuntoinen kristitty?

        Heh, lessu tarkoittaa tosiaankin LESBOA.


      • Anonyymi
        kalle334 kirjoitti:

        "On vain yksi seurakunta, jossa Jeesus itse on päänä. Ei voi olla montaa ruumista, joilla olisi yksi ja sama pää."
        Tämähän pitää paikkaansa. Esikoislestadiolaisekin kuuluvat osan kristuksen kirkkoon, mutta eivät voi Kristuksen kirkon rajoja määritellä omalla seurakuntaopillaan.
        Kristuksen kirkon rajat ovat ihmissilmälle (-järjelle) näkymättömät, ja erotus vuohiin ja lampaisiin tehdään vasta viimeisellä tuomiolla.
        Kirkkohistoriassa on usein esiintynyt harhaoppeja, jotka ovat yrittäneet rajata vain oman joukkonsa Kristuksen kirkoksi ja samalla tuominneet muut kadotukseen.
        Tästä Raamattu varoittaa: Matt. 7:2
        sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.

        Kristuksen kirkon, kuten lammashuoneen seinät ovat Jumalan sana, Kristuksen oppi. Jeesus sanoo, että kaikki lampaat johdatetaan tähän yhteen lammashuoneeseen. Tässä ei sanota, että siellä olisi vuohia, vaan varkaita ja ryöväreitä, jotka eivät ole tulleet sisälle oven kautta. Järki tosiaan sanoo, että voiko olla näin vähän. Jeesus sanoo, että pyrkikää ahtaasta portista sisälle. Harvat ovat, jotka siitä menevät, Monet yrittävät mutta eivät voi.

        Kristus on antanut omilleen vallan sitoa ja päästää synneistä. Paavali kirjoittaa:
        2. Ettekö te tiedä, että pyhät pitää maailmaa tuomitseman? Ja jos maailma pitää teidän kauttanne tuomittaman, ettekö siis te kelpaa pienempiä asioita tuomitsemaan?
        3. Ettekö te tiedä, että meidän pitää enkeleitäkin tuomitseman? kuinka siis ei ajallisia asioita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        essulessu 09:42 itse pilkkaa muita VAIN ME kirjoituksillaan

        Ei kai vain sattunut, kun tarvitsi jatkaa pilkkaamista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esikoisten joukossa voi olla vielä sellaisia, jotka palaavat. Edellisen vuosituhanteen vaihteen erojen jälkeen sanottiin, että oli sellaisia, jotka jäivät kaaruneiden puiden alle. Niin on nyt sellaisia, jotka ovat lähteneet esikoisten johtohenkilöiden mukana eriseuraan.

        On vain yksi seurakunta, jossa Jeesus itse on päänä. Ei voi olla montaa ruumista, joilla olisi yksi ja sama pää.

        Aloittajalle: Tämä ei ole mikään lessujen palsta, vaan lestadiolaisten. Aloitit tämän vuosikymmenen pilkkaamalla ja seuraava jatkoi sitä. Voiko sellaisissa ihmisissä olla elämää? Eli voiko pilkkaaja olla elävätuntoinen kristitty?

        Anonyymi 09:42
        Esikoislestadiolainen pilkkaa, panettelee ja ylönkatsoo muita kristittyjä, koska hänet on siihen saarnapuheilla opetettu.

        Hän ei edes ymmärrä, että se voi olla Pyhän Hengen pilkkaamista, kun seuroissa väitetään vain Esikoislestadiolaisilla olevan Pyhä Henki seurakunnassaan.


    • Anonyymi

      He ovat eriseuraa Vai valehteleeko Raamattu He ovat meistä lähtöisiä Jos he olisivat olleet meitä olivat he meidän kanssamme

      • Anonyymi

        "He ovat eriseuraa Vai valehteleeko Raamattu He ovat meistä lähtöisiä Jos he olisivat olleet meitä olivat he meidän kanssamme"
        Mikä on mielestäsi Kristuksen kirkko? onko se esikoislestadiolaiset, vaiko joku muu?
        Mitä Raamattu seurakunnasta sanoo?
        Mitä Raamattu eriseurasta sanoo? viimeiseen kysymykseen vastaus on että ne, jotka Kristuksen hylkäävät ovat eriseuraa. Väitäkö, että muut, kuin esikoislestadiolaiset ovat Kristuksen hyljänneet?
        Jos näin on, lue uudestaan tuo kallen viittaama Raamatun paikka.


    • Raamattu ei puhu esikoislestadiolaisista lähteneistä sanaakaan. Tuollaista valhetta ei kenenkään luulisi kehtaavan kirjoitella nettiin.

      Ja tuo mitä avaaja kirjoitti on täyttä asiaa. Aamen! 👍

      • Anonyymi

        Esikoislestadiolaisuus on vain yhdistyksen nimi, Me olelemme samoja kristittyjä kuin apostolien aikana olivat. Meillä on Kristuksen ja apostolien oppi. Apostoli sanoo:

        22. Vaan te olette käyneet Zionin vuoren tykö, ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin, ja monen tuhannen enkelitten joukon tykö,
        23. Yhteisen kokouksen ja esikoisten seurakunnan tykö, jotka taivaissa kirjoitetut ovat, ja Jumalan, kaikkein tuomarin tykö ja täydellisten vanhurskasten henkein tykö,
        24. Ja uuden Testamentin välimiehen Jesuksen tykö, ja priiskotusveren tykö, joka parempia puhuu kuin Abelin (veri).

        Tähän seurakuntaan tuli vääriä työntekijöitä, jotka viettelivät kristyttyjä pois yhteisestä rakkaudesta. Historia on toistanut moneen kertaan itseään, niin myös tällä vuosi tuhannella ja koska Jumalan sana pysyy iankaikkisesti, niin Johanneksen sanat sopivat myös tähän päivään:

        18. Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika, ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin nyt myös monta antikristusta rupee olemaan; sillä me tunnemme, että viimeinen aika on.
        19. He ovat meistä lähteneet, mutta ei he olleet meistä; sillä jos he meistä olleet olisivat, niin he tosin olisivat meidän kanssamme pysyneet: mutta että ne julki tulisivat, ettei he kaikki ole meistä.

        Paavali kirjoittaa myös siitä, mitä väärät työntekijät saavat aikaan:

        13. Mutta te tiedätte, että minä olen lihan heikkoudessa teille ensisti evankeliumia saarnannut,
        14. Ja minun kiusaustani, jota minä lihan puolesta kärsin, ette ole katsoneet ylön ettekä hyljänneet, vaan korjasitte minun niinkuin Jumalan enkelin, niinkuin Kristuksen Jesuksen.
        15. Kuinka autuaat te silloin olitte! Minä olen teidän todistajanne, että jos se olis mahdollinen ollut, niin te olisitte teidän silmänne kaivaneet ulos ja minulle antaneet.
        16. Olenko minä siis nyt teidän viholliseksenne tullut, että minä teille totuuden sanon?
        17. Ei he teitä oikein kiivaudesta rakasta, vaan he tahtovat teitä minusta pois kääntää, että te heitä kiivaudessa rakastaisitte.
        18. Kyllä kiivaten rakastaa hyvä on, aina hyvyydessä, ja ei ainoastaan silloin, kuin minä teidän tykönänne olen.
        19. Minun rakkaat lapseni, jotka minun täytyy vasta-uudesta kivulla synnyttää, siihenasti kuin Kristus teissä jonkun muodon sais!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esikoislestadiolaisuus on vain yhdistyksen nimi, Me olelemme samoja kristittyjä kuin apostolien aikana olivat. Meillä on Kristuksen ja apostolien oppi. Apostoli sanoo:

        22. Vaan te olette käyneet Zionin vuoren tykö, ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin, ja monen tuhannen enkelitten joukon tykö,
        23. Yhteisen kokouksen ja esikoisten seurakunnan tykö, jotka taivaissa kirjoitetut ovat, ja Jumalan, kaikkein tuomarin tykö ja täydellisten vanhurskasten henkein tykö,
        24. Ja uuden Testamentin välimiehen Jesuksen tykö, ja priiskotusveren tykö, joka parempia puhuu kuin Abelin (veri).

        Tähän seurakuntaan tuli vääriä työntekijöitä, jotka viettelivät kristyttyjä pois yhteisestä rakkaudesta. Historia on toistanut moneen kertaan itseään, niin myös tällä vuosi tuhannella ja koska Jumalan sana pysyy iankaikkisesti, niin Johanneksen sanat sopivat myös tähän päivään:

        18. Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika, ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin nyt myös monta antikristusta rupee olemaan; sillä me tunnemme, että viimeinen aika on.
        19. He ovat meistä lähteneet, mutta ei he olleet meistä; sillä jos he meistä olleet olisivat, niin he tosin olisivat meidän kanssamme pysyneet: mutta että ne julki tulisivat, ettei he kaikki ole meistä.

        Paavali kirjoittaa myös siitä, mitä väärät työntekijät saavat aikaan:

        13. Mutta te tiedätte, että minä olen lihan heikkoudessa teille ensisti evankeliumia saarnannut,
        14. Ja minun kiusaustani, jota minä lihan puolesta kärsin, ette ole katsoneet ylön ettekä hyljänneet, vaan korjasitte minun niinkuin Jumalan enkelin, niinkuin Kristuksen Jesuksen.
        15. Kuinka autuaat te silloin olitte! Minä olen teidän todistajanne, että jos se olis mahdollinen ollut, niin te olisitte teidän silmänne kaivaneet ulos ja minulle antaneet.
        16. Olenko minä siis nyt teidän viholliseksenne tullut, että minä teille totuuden sanon?
        17. Ei he teitä oikein kiivaudesta rakasta, vaan he tahtovat teitä minusta pois kääntää, että te heitä kiivaudessa rakastaisitte.
        18. Kyllä kiivaten rakastaa hyvä on, aina hyvyydessä, ja ei ainoastaan silloin, kuin minä teidän tykönänne olen.
        19. Minun rakkaat lapseni, jotka minun täytyy vasta-uudesta kivulla synnyttää, siihenasti kuin Kristus teissä jonkun muodon sais!

        Mutta uskotko sinä ystävä hyvä tuohon selitykseen yhdistyksen nimestä? Onko sinulle joku kertonut jotakin tuollaista vai oletko itse keksinyt sen?

        Tarkoitat kuitenkin, että vain niillä sen nimisen yhdistyksen rukoushuoneilla kokoontuu se "yksi ja ainoa oikea elävä seurakunta"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esikoislestadiolaisuus on vain yhdistyksen nimi, Me olelemme samoja kristittyjä kuin apostolien aikana olivat. Meillä on Kristuksen ja apostolien oppi. Apostoli sanoo:

        22. Vaan te olette käyneet Zionin vuoren tykö, ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin, ja monen tuhannen enkelitten joukon tykö,
        23. Yhteisen kokouksen ja esikoisten seurakunnan tykö, jotka taivaissa kirjoitetut ovat, ja Jumalan, kaikkein tuomarin tykö ja täydellisten vanhurskasten henkein tykö,
        24. Ja uuden Testamentin välimiehen Jesuksen tykö, ja priiskotusveren tykö, joka parempia puhuu kuin Abelin (veri).

        Tähän seurakuntaan tuli vääriä työntekijöitä, jotka viettelivät kristyttyjä pois yhteisestä rakkaudesta. Historia on toistanut moneen kertaan itseään, niin myös tällä vuosi tuhannella ja koska Jumalan sana pysyy iankaikkisesti, niin Johanneksen sanat sopivat myös tähän päivään:

        18. Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika, ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin nyt myös monta antikristusta rupee olemaan; sillä me tunnemme, että viimeinen aika on.
        19. He ovat meistä lähteneet, mutta ei he olleet meistä; sillä jos he meistä olleet olisivat, niin he tosin olisivat meidän kanssamme pysyneet: mutta että ne julki tulisivat, ettei he kaikki ole meistä.

        Paavali kirjoittaa myös siitä, mitä väärät työntekijät saavat aikaan:

        13. Mutta te tiedätte, että minä olen lihan heikkoudessa teille ensisti evankeliumia saarnannut,
        14. Ja minun kiusaustani, jota minä lihan puolesta kärsin, ette ole katsoneet ylön ettekä hyljänneet, vaan korjasitte minun niinkuin Jumalan enkelin, niinkuin Kristuksen Jesuksen.
        15. Kuinka autuaat te silloin olitte! Minä olen teidän todistajanne, että jos se olis mahdollinen ollut, niin te olisitte teidän silmänne kaivaneet ulos ja minulle antaneet.
        16. Olenko minä siis nyt teidän viholliseksenne tullut, että minä teille totuuden sanon?
        17. Ei he teitä oikein kiivaudesta rakasta, vaan he tahtovat teitä minusta pois kääntää, että te heitä kiivaudessa rakastaisitte.
        18. Kyllä kiivaten rakastaa hyvä on, aina hyvyydessä, ja ei ainoastaan silloin, kuin minä teidän tykönänne olen.
        19. Minun rakkaat lapseni, jotka minun täytyy vasta-uudesta kivulla synnyttää, siihenasti kuin Kristus teissä jonkun muodon sais!

        Juuri näin oli ihana kirjoitus . Esikoislestadiolaisuus on yhdistys jonka viranomaiset vaativat mutta se on aivan sama kristillisyys kuin Pietarilla Pasvalilla Johanneksella Matteuksella Lutherilla. Se on oikea kristillisyys joka on sieltä Iisain juuresta eli Jeesuksesta amen


    • Anonyymi

      Kyllä se on kamala paikka kun aina vaan vuodesta toiseen nuo samat jankutukset elävätuntoisista ja eriseuroista tämä kristillisyys ja kymmenkunta vastaavaa fraasia toistuu, niiden varaan on kaikki lastadiolaisuus rakentunut, pätkitään toisiaan milloin leevin teksteillä milloin milläkin ukaasilla.
      mitä vanhmpi sitä parempi, ja bibliaa lainataan ei mitään muuta kuin tuota huonolla suomella tehtyä rakennelmaa.

      ja mitä hirveintä koko joukossa ei ole kuin muutama joka tajuaa noista fraaseistaan mitään.

      • Anonyymi

        Ei voi mitään, jos Pyhä Henki ei kirkasta. Sokeat eivät näe, evätkä kuurot kuule.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kitarat esiin.


      • Anonyymi

        Harjaoppiset lopettakaa tio valehtelu "taivaasta saaduista". Petätte vain itseänne.


    • Anonyymi

      Suuresti arvostettu ja korkeasti kunnioitettu nimimerkki Anonyymi !
      Ei ihminen sillä pääse taivaaseen että saako hän todistuksen toisilta ihmisiltä ennen kuolemaa. Ei todistus ole autuuden perusta vaan ihminen tulee autuaaksi sillä että hänellä on sydämessään elävä usko . Jumalalle ei kelpaa ihmisen oma vanhurskaus vaan hänelle kelpaa ainoastaan Kristuksen vanhurskaus uskolla omistettuna . Jos Paavilaiset esimerkiksi opettavat että ihminen vanhurskautetaan uskosta ja töistä niin mitä siitä sanomme . Kristitty saa autuuden yksin armosta eikä ansion mukaan . Jos joissakin seurakunnissa on Pyhän Raamatun vastaisia opetuksia mitä siitä sitten sanomme . Oikea kristillisyys on hengessä ja totuudessa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      754
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe