Hyvät nastaliuku

Anonyymi

estekengät, Icebugigko?

34

2138

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Icebugit on sata kertaa paremmat kuin ne halpisnastakengät mitä Cittari ym kaupat myy. Kaverini osti halpiskengät Cittarista ja kahdessa talvessa jo osa nastoista hävinnyt ja nastat tylsyneet. Mulla alkoi viides talvi samoilla Icebugeilla eikä yhtään nastaa ole irronnut ja pitokin vielä hyvä, kävellyt olen niillä lähes päivittäin ensimmäisistä liukkaista viimeisiin talven yli ja lenkkini pituudet 5 - 12 kilsaa.
      Niitä kengän alle vedettäviä läpysköitä en suostuisi edes harkitsemaan enää, nekin ennätin kokeilla yhtenä talvena ennen Icebugeja.

• Hyvät nastakengät ovat ne jotka sopivat juuri sinun jalkaasi. Esimekiksi lesti on riittävän leveä.

• Anonyymi

Leveä lesti. Stana kun kenkä pitää olla kokoa 50, että lesti on riittävän leveä.
        Kengän koko normaalisti 43. Olen kokeillut montaa eri merkkiä.

• Anonyymi kirjoitti:

Leveä lesti. Stana kun kenkä pitää olla kokoa 50, että lesti on riittävän leveä.
        Kengän koko normaalisti 43. Olen kokeillut montaa eri merkkiä.

Juuri tuota tarkoitin. Kenkä ei ole sopiva sinun jalkaasi jos kengän koko ei ole sopiva. Siis lesti niin kape että kengän kooksi pitää leveyden sopivaksi saadakseen olla puoli metriä liian iso.

• Anonyymi

1eero

Vuosi on alkanut nastasti

• Anonyymi

Saletisti natsaa

• Nastaa vuotta Eerolle :).

• Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

Nastaa vuotta Eerolle :).

Joo kiitoksia, myös sinulle :))

En ole liukuesteitä käyttäny , yrittänyt valikoida kengät, edelliset talvikengät oli jäännös parit äly halvat mutta pito ettei yrittämälläkään kaatunut, harmi kun heitin roskiin.
        Alkutalvesta ostin uudet laatu kengät maksoi maltaita, aattelin maksakoot jos vaikka viimeiset talvikengät, mut ei näissä ole pito entisten veroiset mutta pärjäillään.

Talvi tullut keikkuen marraskuusta lähtien, väliin lunta ja pakkasta mut kohta melkein kesäkeli, nytkin sulaa viimeiset tuota pikaa.
        Kun näin jatkuu ni ens'kuussa kiäntyy kevvään korvalle voi huokasta, siinä meni tuas talavi.

1eero

• Anonyymi kirjoitti:

Joo kiitoksia, myös sinulle :))

En ole liukuesteitä käyttäny , yrittänyt valikoida kengät, edelliset talvikengät oli jäännös parit äly halvat mutta pito ettei yrittämälläkään kaatunut, harmi kun heitin roskiin.
        Alkutalvesta ostin uudet laatu kengät maksoi maltaita, aattelin maksakoot jos vaikka viimeiset talvikengät, mut ei näissä ole pito entisten veroiset mutta pärjäillään.

Talvi tullut keikkuen marraskuusta lähtien, väliin lunta ja pakkasta mut kohta melkein kesäkeli, nytkin sulaa viimeiset tuota pikaa.
        Kun näin jatkuu ni ens'kuussa kiäntyy kevvään korvalle voi huokasta, siinä meni tuas talavi.

1eero

Täälläki ollu ihan ihimeellinen talavi ainaki lämpötilojen suhteen. Nollassa miltei koko ajan ja nytkin vettä sataa ja vesi lirisee. Muutama aste pakkasta aina väliin mutta muistaakseni ei kertaakaan yli -20.

Mulla on pari vuotta vanhat nastakengät. Yhen kerran oon jo kerenny tälle talavelle polvistua polven mustaksi ku jätin natsakengät kotio.

• Anonyymi

Tilaa lenkkikenkiin, kunnon kantapäänastaläpyskät, hinta noin 30€ ja toimii sekä pysyy hyvin kiinni. Tilasin kahdet ja voin vakuuttaa, että yhdellä parilla pärjäät 2-3 talvea.

• Anonyymi

Eikö ne nastat pidä olla edessäkin?
        Suutariltako tilasit?

• Anonyymi

DEVISYS-liukuesteet.

• Anonyymi

Vaivaton kiinnitys tarranauhoilla.

• Anonyymi

Aivan huiput, voi kantaa taskussa ja kelin niin vaatiessa laittaa kenkiin. Kovametallinastat, samat kun autonrenkaissa, jopa heijastimet.

Elämäni toiseksi paras hankinta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan huiput, voi kantaa taskussa ja kelin niin vaatiessa laittaa kenkiin. Kovametallinastat, samat kun autonrenkaissa, jopa heijastimet.

Elämäni toiseksi paras hankinta.

Kotimaiset tarrakiinnitys-liukuesteet, kantaosaan . Hyvät Reebok lenkkarit ja ko esteet yht 100€.

t. Bile Sanna Fani

• Anonyymi

Icebugit ehdottomasti parhaat.

T. Jalkatyöläinen

• Anonyymi

Eli olet kapeajalkainen.

leveä lesti hahahahhaaaa!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli olet kapeajalkainen.

leveä lesti hahahahhaaaa!!!!

Minulla aika leveä ja rintava jalka, Icebugin Muurame W BUGrip GTX sopii vallan mainiosti ja joustavat kengännauhat pikalukolla on piste I:n päälle, ei mene lumi varsista kun laittaa nauhat ylemmistä hakasistakin ja kiristää.

• Anonyymi

Voi hindes sentään. Oli pakko istua alas, mennä suggessioon ja kysyä itseltäni, kuinka hemmetissä olen pärjännyt 60 vuotta ilman nastoja tai muita vermeitä valtavassa määrässä kenkiä joita olen kuluttanut elämäni aikana.
      Että olen hengissä. Suomessa!

• Anonyymi

Voi että !!!
        Se on ihan siitä kiinni missä asuu. Kaupungeissa yleensä kadut hiekoitetaan tarvittaessa, täällä peräkylässä ei. Kunnaninsinjööri perusteli kehnoa hiekoitusta ''...iso homma keväällä hiekan keräämisesssä...'' Kerroin herralle että täällä on valtaosa sorateitä, eiköhän sinne hieman hiekkaa mahdu....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi että !!!
        Se on ihan siitä kiinni missä asuu. Kaupungeissa yleensä kadut hiekoitetaan tarvittaessa, täällä peräkylässä ei. Kunnaninsinjööri perusteli kehnoa hiekoitusta ''...iso homma keväällä hiekan keräämisesssä...'' Kerroin herralle että täällä on valtaosa sorateitä, eiköhän sinne hieman hiekkaa mahdu....

Voi hindes sentään.
        Olen syntynyt ja kasvanut maalla nuoreksi mieheksi saakka. Oli silloinkin vesikelejä useinkin vuoden aikana eli niitä tosi liukkaita.
        Asun taas "peräkylässä" ja on kyllä tasapainosta ja kehon koordinaateista kiinni, tahtooko mennä pyrstölleen vai ei.
        Kyllä, tuttua on, että joku säästää ja soraus eli hiekoitus niukkaa tai harvinaista.
        Mutta silloin pitää liikkua james potkukelkalla tai fillarilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi että !!!

Voi ei kaupungeissa mitään katuja enää hiekoiteta, kun ei ole enää aitoja, ns. julkisia palveluja, kaikki on YKSITYISTETTY, eli lakkautettu, ainakaan Tampereella, paitsi keväällä, kun jäät ovat jo sulaneet, silloin sitä kivisoraa riittää. Talvisin muhkuraiset, liukkaat, erittäin jäiset kadut.

• Anonyymi

Nastakenkä on se kunnollinen ratkaisu, en ala mainosmieheksi kun siitä ei täällä kai mitään makseta, mutta yksi hyvä merkkikin sivulla on jo mainittu. Asiaahan on useilla muillakin sivuilla lähimenneisyydessä käsitelty, en jaksa taas tännekin niitä kaikkia perusteluja kertoa.
      Nastakengissä on toki omat "heikkoutensa", eli voivat olla jopa liukkaat jossain oikein superkovilla laattalattioilla, näitä kulutusta kestäviä pintoja löytyy esim. kaupoista, että niissä paikoissa vähän varovaisuutta niin hyvin menee. Onneksi noissa tiloissa sentään on kohtuullinen valaistus, hämärä tai pimeys ja liukkaus yhdessä ovat se vihoviimeinen yhdistelmä.

• Anonyymi

älynastoilla voi hyvin kävellä kovilla kivipinnoilla turvallisesti kun ei ala sipsuttelemaan vaan kävelee reilusti

• Anonyymi

rautakaupasta saa ruuveja parilla euroolla, ne saa kengänpohjiin ruuvimensselilä,
      ja kesäsi voi ruuvata pois
      njjj

• Anonyymi

• Anonyymi

Laittakaa ruuvikierteisiin vedenkestävää liimaa, niin ruuvit ei irtoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laittakaa ruuvikierteisiin vedenkestävää liimaa, niin ruuvit ei irtoa.

Ja sitten ruuvatkaa kesäksi ruuvit kuitenkin pois...kyllä kannattaa. Toisaalta, jos haluaa hyvät talvella ei- liukkaat kengät ostaa nastakengät, ei tarvitse ährätä ruuvien kanssa eikä jännittää ovatko ruuvit irtoilleet. Itselläni kolmas talvi menossa reilun satasen maksaneilla nastakengillä, siis tähän mennessä kuluja tulee näistä kengistä noin 40 Euroa per vuosi. Kannattaa alkaa ruuvailemaan...Ja autonrenkaisiin laitoin ja itse ruuvit, selviää yhdellä rengaskerralla kun ruuvit sopivasti joka tapauksessa irtoavat kevääseen mennessä...säästöä tuokin.
        Tämän kunniaksi käyn tänään Alkossa, se lienee sellainen noin 40 Euron menoerä sinne taas tällä kertaa, säästäminen kannattaa aina ja kaikessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sitten ruuvatkaa kesäksi ruuvit kuitenkin pois...kyllä kannattaa. Toisaalta, jos haluaa hyvät talvella ei- liukkaat kengät ostaa nastakengät, ei tarvitse ährätä ruuvien kanssa eikä jännittää ovatko ruuvit irtoilleet. Itselläni kolmas talvi menossa reilun satasen maksaneilla nastakengillä, siis tähän mennessä kuluja tulee näistä kengistä noin 40 Euroa per vuosi. Kannattaa alkaa ruuvailemaan...Ja autonrenkaisiin laitoin ja itse ruuvit, selviää yhdellä rengaskerralla kun ruuvit sopivasti joka tapauksessa irtoavat kevääseen mennessä...säästöä tuokin.
        Tämän kunniaksi käyn tänään Alkossa, se lienee sellainen noin 40 Euron menoerä sinne taas tällä kertaa, säästäminen kannattaa aina ja kaikessa.

Mä maksoin niistä hyvistä nastakengistä tarjouksessa 99€ ja nyt menossa viides talvi samoilla kengillä, eipä tule kalliiks ja kengät on vieläkin lähes kuin uudet vaikka lähes päivittäin käytän lenkillä ensimmäisistä liukkaista viimeiseen talven aikana. Monta talvea vielä kerkeen niillä tallustaa ja täytyy sanoa että mitkään muut kengät ei noin hyvinä ole käytössä kestäneet .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä maksoin niistä hyvistä nastakengistä tarjouksessa 99€ ja nyt menossa viides talvi samoilla kengillä, eipä tule kalliiks ja kengät on vieläkin lähes kuin uudet vaikka lähes päivittäin käytän lenkillä ensimmäisistä liukkaista viimeiseen talven aikana. Monta talvea vielä kerkeen niillä tallustaa ja täytyy sanoa että mitkään muut kengät ei noin hyvinä ole käytössä kestäneet .

Nastakengistä puheenollen, laitoin itse lisää nastoja, noin 15 mm mittaisia.

Nyt vähän kävelleenä ehkä 50-70 km viime talvena, ne alkuperäiset ovat melko löysiä.
        Kun koetin, alkuperäiset kaatuvat jos luistaa, eli eivät pidä mitään.
        Omista on hienosti se rauta kulunut ja kovametalli jäänyt. Ja pysyvät pystyssä.

Sen voin sanoa kokemuksesta, kaikkia kenkiä ei voi nastoittaa, esim KUOMU-jalkineiden, on niin pehmeä kumi, kiertyy vai, ei onnistu ainakaan sellaisella ruuvimaisella nastoitus.

Vielä, ne kymmenkunta nastaa ei paljoa auta ja pidä.
        koko pohja pitää olla ja varsinkin edestä ja koron takana. Ja mikään ei pidä paljoa jos on kova pakkanen ja teräsjää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nastakengistä puheenollen, laitoin itse lisää nastoja, noin 15 mm mittaisia.

Nyt vähän kävelleenä ehkä 50-70 km viime talvena, ne alkuperäiset ovat melko löysiä.
        Kun koetin, alkuperäiset kaatuvat jos luistaa, eli eivät pidä mitään.
        Omista on hienosti se rauta kulunut ja kovametalli jäänyt. Ja pysyvät pystyssä.

Sen voin sanoa kokemuksesta, kaikkia kenkiä ei voi nastoittaa, esim KUOMU-jalkineiden, on niin pehmeä kumi, kiertyy vai, ei onnistu ainakaan sellaisella ruuvimaisella nastoitus.

Vielä, ne kymmenkunta nastaa ei paljoa auta ja pidä.
        koko pohja pitää olla ja varsinkin edestä ja koron takana. Ja mikään ei pidä paljoa jos on kova pakkanen ja teräsjää.

Olisipa hauskaa päästä näkemään ne 15 mm hokit?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tein eilen saman jutun, säästin käymällä Alkossa. Siinä olin hilkulla ottaa 70 Euron pullon mutta otinkin sitten vain alle neljäkymppiä maksavan, huomattava säästö ja kuitenkin illemmalla muistaakseni oli hauskaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2228
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1843
    3. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1460
    4. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      21
      1444
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      75
      1127
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      177
      1114
    7. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      21
      1074
    8. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      104
      1047
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      912
    10. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      75
      898
    Aihe