Ahdistus vie kaiken elämästä :(

Anonyymi

Hei, kyselisin onko muita kovista traumoista ja muustakin johtuvasta kovasta ahdistuksesta ja paniikista, jännittämisestä kärsiviä, joilla se on päällä melkein 24/7. Vaikuttaa ihan koko elämään tällä hetkellä. Ruoka ei maistu, laihtuminen rajua eikä varaa olisi ollut laihtua, oksettaa koko ajan ja muut vatsavaivat päälle (IBS suolistosairaus) ja kaikenlaisia oireita koko kehon jännittyneisyyteen. Nukkuminen ei myöskään onnistu kovin hyvin, ilmeisesti öisinkin niin ahdistaa. Kaikki pelottaa eikä mitään valoa näy tunnelin päässä oikein juuri nyt. Jokainen päivä on yhtä taistelua.

Onko muita kohtalotovereita ja miten selviätte tai onko jollain muuten kokemusta miten tällaisesta voisi selvitä vielä elämään? Tämä ei nyt ole elämää kyllä.
Parempaa ja hyvää uutta vuotta 2020 silti toivon kaikille! 🌟🙏🌟

15

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On. Ex, narsisti harjoitti henkistä väkivaltaa, alistamista, manipulointia, aivopesua vuosia ennenkuin pääsin irti. Nyt vainoaa. Pelkään autoja, puhelimen soimista, viestiääniä, ovikelloa, herään öisin ahistukseen jos hän on edellisenä päivänä esim. Yrittänyt soittaa, painajaisia, unettomuutta, kokoaikaista ahdistusta. Toivoisin saavani apua, odotan turvakodilta apua.

      • Anonyymi

        Avioliiton ongelmista ja kriiseistä sekä väkivallasta minullakin nämä ovat peräisin, pahin vaan puhkesi kun kaikki oli jo tavallaan ohi mutta siis koko aviokriisin ajan oireillut enemmän tai vähemmän mutta tällaista kauheutta en ollut vielä tiennyt olevan edessä. Minä säikyn myös kaikkea ja jännitän koko ajan keholla ja pelkään suunnilleen kaikkea ja voin pahoin. Se on ehkä pahinta kun ei pysty syömään eikä juomaan kunnolla ja menee niin heikkoon kuntoon ja paniikki on läsnä ja kaverina myös liian usein. Voimia sinulle kovasti ja toivottavasti saat turvakodista apua ja elämäsi helpottuu ja olo paranee. Niin kauan kuin on elämää on kai toivoa kuitenkin. - Ap


    • Anonyymi

      Kyllä on. Muutto laukaisi sopeutumishäiriön. Kaikki mainitsemasi oireet koko ajan päällä. Häiriön voi laukaista kaikki kuormittavat asiat. Jonkin verran helpotti kun tajusin mistä on kyse. Oireet menivät niin rajuiksi että olin psykiatrisessa sairaalassa kuusiviikkoa. Todella vaikeaa on vieläkin. Lääkitystä säädetään. Rauhoittavat auttaisivat. Pelkään koukuttumista niin paljon etten uskalla kovin usein niitä käyttää. Tsemppiä meille, kyllä tästä selvitään! Kaikki avut ja oljenkorret kannattaa käyttää!

      • Anonyymi

        Eiköhän se lääkkeitten säännöllinen käyttö juurikin auttaisi pahimpaan hätään aluksi.


      • Anonyymi

        Voin hyvin kuvitella, että muutto uuteen ympäristöön ja mahdollisesti kaupunkiinkin aiheuttaa myös elämään suuren kriisin joskus ja saa aikaan vaikka mitä eli juurikin samoja oireita mistä itse kärsin. Tänään erityisen huono päivä ja tuntuu ettei kohta jaksa eikä selviä enää. Minulla menee Diapam ihan säännöllisesti nyt useamman kerran päivässä, ainut harmi vaan ettei auta mitään. Melkein tuntuu, että välillä jopa pahentaa joitakin oireita. Ja pahoinvointilääke on myös käytössä, joskus helpottaa ihan vähän ja toisinaan ei yhtään. Sairaalaan ei haluaisi joutua kun on kauhea sairaalakammo niin luulen, että olotilani ei ainakaan siellä helpottuisi ja pelkäisin nyt muita potilaitakin varmasti.

        Pahinta tässä traumaoireilussa on myös kun hermosto käy koko ajan yötä päivää ylikierroksilla eikä siis minkäänlaista lepoa ole missään välissä kunnolla. Elimistö on tosi kovilla. Mutta ei kukaan lääkäri osaa sanoa eikä tehdä oikein mitään. Mutta kiitos paljon vertaistuesta, se on usein sitä tärkeintä ja tsemppiä sinnekin ihan hurjan paljon ja täytyy vaan uskoa, että me vielä selvitään voittajina tästä elämän kauheasta jaksosta, joka kyllä saisi jo alkaa helpottaa niin kauan minulla ainakin kestänyt. Voimia ihan kaikille, jotka kärsivät yhtään samankaltaisista jutuista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin hyvin kuvitella, että muutto uuteen ympäristöön ja mahdollisesti kaupunkiinkin aiheuttaa myös elämään suuren kriisin joskus ja saa aikaan vaikka mitä eli juurikin samoja oireita mistä itse kärsin. Tänään erityisen huono päivä ja tuntuu ettei kohta jaksa eikä selviä enää. Minulla menee Diapam ihan säännöllisesti nyt useamman kerran päivässä, ainut harmi vaan ettei auta mitään. Melkein tuntuu, että välillä jopa pahentaa joitakin oireita. Ja pahoinvointilääke on myös käytössä, joskus helpottaa ihan vähän ja toisinaan ei yhtään. Sairaalaan ei haluaisi joutua kun on kauhea sairaalakammo niin luulen, että olotilani ei ainakaan siellä helpottuisi ja pelkäisin nyt muita potilaitakin varmasti.

        Pahinta tässä traumaoireilussa on myös kun hermosto käy koko ajan yötä päivää ylikierroksilla eikä siis minkäänlaista lepoa ole missään välissä kunnolla. Elimistö on tosi kovilla. Mutta ei kukaan lääkäri osaa sanoa eikä tehdä oikein mitään. Mutta kiitos paljon vertaistuesta, se on usein sitä tärkeintä ja tsemppiä sinnekin ihan hurjan paljon ja täytyy vaan uskoa, että me vielä selvitään voittajina tästä elämän kauheasta jaksosta, joka kyllä saisi jo alkaa helpottaa niin kauan minulla ainakin kestänyt. Voimia ihan kaikille, jotka kärsivät yhtään samankaltaisista jutuista!

        Ketjun aloittaja oli siis äskeisen viestin lähettäjä, unohtui laittaa se ap :)


    • Anonyymi

      Moi. voin sanoa että helpolla en ole elämässäni ole ollut. Lapsuus, ei lapsuutta vaan työtä 8v. 10v maatilantöitä, huono koulussa, en ehtinyt enkä jaksanut lukea tai tehdä läksyjä.
      Alkoholisti perheessä missä oli kaikenlaista henkistä sekä fyysistä väkivaltaa.
      Nuoruus. Piilotin työstä saadut rahat ettei niitä olis juotu, ostin sukset ja mopon siis omilla rahoillani.
      Murrosikä. Ei tyttöystävää vaan maksoin kotona asumisen työllä. Ammattikoulu, siskoni synnytyksen jälkeinen masennus, hoidin siskoni lasta,tosin hän oli omassa kodissa onneksi.
      Töitä ja naimisiin, sekä töissä että kotona paljon reissuhommia. Reissuhommien takia ero. Oma alkoholismi.
      Asun nyt erilläni yksin ja makselen laskuja, elämälläni ei ole mitään mitä antaa vaikka uhrasin elämäni työllä.
      Tämä pähkinänkuoressa.

      • Anonyymi

        Olisiko aihetta aloittaa se alkoholin käytön vähentäminen. Omasta kokemuksestani tiedän sen jo helpottavan elämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko aihetta aloittaa se alkoholin käytön vähentäminen. Omasta kokemuksestani tiedän sen jo helpottavan elämää.

        Heips. Alkoholin olen jättänyt melkein kokonaan, lääkärit ovat sanoneet tupakasta, jätä tupakanpoltto. Mitä sitten jäisi? naiset, viina, pois mitä jäisi tupakointi. Vaikka mulla on keukoahtauma tauti, tupakkaa en jätä. Pitäiskö ottaa rauhottavia lääkkeitä, mielestän ei. Täytyy arvoja vähän katsella, mutta ei kaikkee.


    • Anonyymi

      Hei vielä, kyselisin edelleen onko joillain ihmisillä löytynyt hyväksi havaittuja keinoja traumojen ja ahdistuksen helpottamiseksi ja myös niihin ikäviin fyysisiin oireisiin, jotka haittaa elämää melkeinpä eniten? Kaikki neuvot ja keinot otetaan enemmän kuin mielellään vastaan. :) Mukavaa ja mahdollisimman rentouttavaa iltaa kaikille! 😊🌟✨✨ - Ap

    • Anonyymi

      Hei! Kokeile vagushermon eli kiertäjähermon aktivointia. Epätasapaino tässä hermossa voi aiheuttaa vaikka mitä oireita. Jotkut fyssarit ja hierojat tuntevat asian ja osaavat auttaa. Itse voit tehdä hermoa aktivoivia hengitysharjoituksia.

      • Anonyymi

        Kiitos paljon neuvoista, tuota vagushermoa eräs lääkäri epäilikin tai mainitsi sen, että voi aiheuttaa närästystä ja vatsaoireita ja kurkun puristusta ja ihan kaikkea melkein ja olen kyllä lukenut asiasta sen jälkeen ja rentoutumisharjoituksia olen yrittänyt tehdä mutta ei ole oikein auttanut kuin hyvin hetkellisesti mutta ne on olleet ihan tavallisia videoita vaan. Mutta kiitos vielä!!! :)


    • Anonyymi

      Kokeile ruusunjuuriuutetta (vaikka Puhdistamon). Ruusunjuuri on vanhan kansan yrtti, jota on tutkittu paljon. Tehohan tietysti vaihtelee henkilöstä riippuen. Itse sain apua ahdistukseen ja pms-oireisiin ja vaikutus tuntui heti ensimmäisenä päivänä, kun olin uutetta ottanut.

      • Anonyymi

        Kiitos myös sinulle paljon kokemuksistasi ja neuvoista, kaikki tulevat tarpeeseen! 🙏 Toivottavasti teidän muiden vointi on jo tosiaan parempi. Sitä odotellessa.


    • Anonyymi

      Minäkin kyselisin juuri samaa, kärsin erityisesti vaikeista fyysisistä oireista trauman vuoksi, jotka eivät millään helpota eikä kukaan lääkäri osaa sanoa oikein mitään tai jättää traumat kokonaan vaan pois kuin niitä ei olisikaan. Onko teillä kokemusta tai neuvoja mitä voisi kenties itse ainakin tehdä tai mistä löytää apua?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    9. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe