Keinutuolista - kirjallisuuteen

Anonyymi

Vierailulla ollessani huomasin siellä seniorikeinutuolin. Mitäs muuta nyt minunkin pitäisi löytää muodikas seniorikeinutuoli. Olisi niinä niin mukava istuskella lukea tai tehdä kässäreitä talvisen päivän iloksi.

Onko teillä hyvät seniorit käytössä keinutuoli? Informaatiota olen kuullut miten se on jopa terveydelle hyödyksi ja käyttäjälle antaa puhtia päiviin. Olisi suotavaa keinutuolin olla "vanhalle sopiva" jossa ei jalakset törrötä . meinaan ei olisi kompuroimisriskiä.
Turvallinen käyttäjälle. lukea vaikka mielenkiintoista näkemystä avartavaa kirjaa.

(Esim. Pajtim Statovci : BOLLA. On muuten Finlandia palkinnon saanut 2019. Vauhtia kerronnassa riittää.
Lainaus kirjan takakansi mainoksesta=
"Kansainvälisen tähtikirjailijan lumoava romaani"- !!??

L.

26

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Meillä on ihan tavallinen keinutuoli, siinä istun nytkin.

      • Anonyymi

        Meillä on uusin malli, siinä luistaa kytkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on uusin malli, siinä luistaa kytkin.

        Vaihda vanhaan, se toimii hyvin.


    • Anonyymi

      Statovci laajentaa näkemyksiä homoseksuaalisuuteenkin.
      Hienoa, että suomalaisten ennakkoluulot murtuvat.

      • Anonyymi

        Ole suvaitsevainen: Älä käännä selkääsi homoille...


      • Anonyymi

        Bolla on kirjailijan kolmas teos, ja selvästi selvin luettava. Kerronta sijoittuu Balkanille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bolla on kirjailijan kolmas teos, ja selvästi selvin luettava. Kerronta sijoittuu Balkanille.

        Vanhanmallinen kippujalaksinen antaa hyvät vauhdit, mutta voi mummoille olla liian raju.
        Uuden matalajalkasen luulisin olevan hyvän säyseään kiikutteluun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Bolla on kirjailijan kolmas teos, ja selvästi selvin luettava. Kerronta sijoittuu Balkanille.

        Olen lukenut vain "Kissani Jugoslavian" ja täytyy myöntää että alun homoeroottinen kuvaus hätkähdytti niin että ajattelin lopettaa kirjan siihen.
        Onneksi en tehnyt sitä, koska teos aukeni kyllä sellaisiin ulottuvuuksiin että harvoin saa kokea. Sain Bollan joululahjaksi, hyvä kuulla suositus..))
        Ai niin. Minulla on maalla perinteinen Askon keinutuoli ja täällä sellainen näppärä pieni kaluste, jonka valitsin hyvän selkänojan vuoksi. Jalaksiin joku on kyllä meinannut kompastua...


      • demeter1 kirjoitti:

        Olen lukenut vain "Kissani Jugoslavian" ja täytyy myöntää että alun homoeroottinen kuvaus hätkähdytti niin että ajattelin lopettaa kirjan siihen.
        Onneksi en tehnyt sitä, koska teos aukeni kyllä sellaisiin ulottuvuuksiin että harvoin saa kokea. Sain Bollan joululahjaksi, hyvä kuulla suositus..))
        Ai niin. Minulla on maalla perinteinen Askon keinutuoli ja täällä sellainen näppärä pieni kaluste, jonka valitsin hyvän selkänojan vuoksi. Jalaksiin joku on kyllä meinannut kompastua...

        Ostin muhkean topatun yhdistelmän noja& keinutuolista muuttaessani pienempään asuntooni. Ihana ja lämmin keinu, jossa katson tv-tä, mutta en juuri lue. Siihen tarvitsen kirjoituspöytääni, koska kaikki kirjani on nykyään e-kirjoja.

        Jotkut vanhat lempparini olen säästänyt paperisina tunne syistä, mutta pidän e-kirjoja helpompina kerätä. Tuohon Bollaan en ole vielä tutustunut, aihe kuullostaa kiinnostavalta, saatan tila jos löytyy e-kirjana.


      • sini-sirkku kirjoitti:

        Ostin muhkean topatun yhdistelmän noja& keinutuolista muuttaessani pienempään asuntooni. Ihana ja lämmin keinu, jossa katson tv-tä, mutta en juuri lue. Siihen tarvitsen kirjoituspöytääni, koska kaikki kirjani on nykyään e-kirjoja.

        Jotkut vanhat lempparini olen säästänyt paperisina tunne syistä, mutta pidän e-kirjoja helpompina kerätä. Tuohon Bollaan en ole vielä tutustunut, aihe kuullostaa kiinnostavalta, saatan tila jos löytyy e-kirjana.

        Tuollaisesta minäkin olen joskus haaveillut, siis noja/keinutuoliyhdistelmästä, mutta pelkään, että se ei tue tarpeeksi selkää.
        Moni lukee E-kirjoja mutta rasittavatko ne silmiä enemmän ? Sanovat, ettei ruudun katseleminen ole hyväksi. Pitäisi joskus kokeilla tietysti. Perinteinen kirja vie tilaa ja kerää pölyä..))


      • demeter1 kirjoitti:

        Tuollaisesta minäkin olen joskus haaveillut, siis noja/keinutuoliyhdistelmästä, mutta pelkään, että se ei tue tarpeeksi selkää.
        Moni lukee E-kirjoja mutta rasittavatko ne silmiä enemmän ? Sanovat, ettei ruudun katseleminen ole hyväksi. Pitäisi joskus kokeilla tietysti. Perinteinen kirja vie tilaa ja kerää pölyä..))

        Minä luen melkein pelkästään e-kirjoja, iltalukemisena sängyssä. Tabletissa on valo ruudussa, joten makuuhuone voi olla pimeänä. En ole huomannut sen rasittavan silmiä erityisesti, mutta luen vain keskimäärin puolisen tuntia, joskus pitempään jos ei nukuta.
        ***
        "Bolla" odottaa minua kirjastossa, olemme saaneet sen joululahjaksi kirjapiirin vetäjältä, mutta en ole vielä hakenut omaani.
        ***
        Tv/iltatorkkutuolini on vanha ja kulunutkin mutta joka siihen kajoaa auta armias. Jalat nousevat ja selkänoja kallistuu alas mekanismilla säädellen ja olen monet, monet kerrat nukkunut pienet siestat siinä. Jopa lapsenlapset tietävät että se on mormorin tuoli. Meillä on parikin perittyä keinutuolia, mutta en oikein löydä niille paikkaa. Sitä paitsi, koen että olemme molemmat vielä aivan liian nuoria istumaan keinutuoliin :))


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Minä luen melkein pelkästään e-kirjoja, iltalukemisena sängyssä. Tabletissa on valo ruudussa, joten makuuhuone voi olla pimeänä. En ole huomannut sen rasittavan silmiä erityisesti, mutta luen vain keskimäärin puolisen tuntia, joskus pitempään jos ei nukuta.
        ***
        "Bolla" odottaa minua kirjastossa, olemme saaneet sen joululahjaksi kirjapiirin vetäjältä, mutta en ole vielä hakenut omaani.
        ***
        Tv/iltatorkkutuolini on vanha ja kulunutkin mutta joka siihen kajoaa auta armias. Jalat nousevat ja selkänoja kallistuu alas mekanismilla säädellen ja olen monet, monet kerrat nukkunut pienet siestat siinä. Jopa lapsenlapset tietävät että se on mormorin tuoli. Meillä on parikin perittyä keinutuolia, mutta en oikein löydä niille paikkaa. Sitä paitsi, koen että olemme molemmat vielä aivan liian nuoria istumaan keinutuoliin :))

        Juuri tuollaista tuolia minäkin olen havitellut hankkia, Paloma. Jospa sitten tänä vuonna..))
        Niin, tehän olette vielä nuoria..)) Mutta ajattele sitä vatsalihasjumppaa mitä keinutuoli tarjoaa muun rentoutuksen ohella. Muistelen jossakin rentoutusopissa kuulleeni, että eestaas-keinuminen aktivoi, sivuttain keinuminen (riippumatto) rauhoittaa...

        Mutta kiitos tuosta kokemuksestasi E-kirjan osalta. Siihen siirtyminen tietysti tietäisi sitä "kulttuurin" muutosta, mitä tällainen arvokonservatiivi luonnostaan kammoksuu..))


    • Anonyymi

      Minulla on ihana wanha keinutuoli, mutta se ei puoliskon mielestä sovi/mahdu tähän uuteen asuntoon. Ostin sen aikoinaan kirpparilta kolmellakympillä. Onneksi miniä tykkää siitä, eli olkoon siellä entisessä kodissa.

      Minä pidin enemmän Kissani Jugoslavia -kirjasta kun kirjailijan toisesta, oliko se Tiranan sydän. Pitää tietysti Bollakin jossain vaiheessa lainata ja lukea.

      Viimeksi luin Lucia Berlin'in Siivoojan päiväkirjan. Kirjailijasta oli jokin aika sitten juttu Hesarissa, siitä bongasin. Pidin kovasti kirjan kertomuksista - jotka ovat kirjailijan omia kokemuksia, tosin osittain muunneltuina ja täydennettyinä. Hänen mottonsa oli: "Tärkeintä on hyvä tarina". Suosittelen.

      Mrs.W

      • Anonyymi

        Korjaan. Kirjan nimi on tietysti Siivoojan käsikirja. Anteeksi :)
        -MrsW-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaan. Kirjan nimi on tietysti Siivoojan käsikirja. Anteeksi :)
        -MrsW-

        Kauniisti sanottuna homoeroottisia kirjoja, joka on aikamme tunnuskuvia, myötäillen nykyhallitusta ja sen yhtä näkyvää edustajaa.
        Ajalle tunnusomaista on , että näitä homppeleita tunkee eräänlaisina kiintiöinä myös television puolella, eri ohjelmiin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauniisti sanottuna homoeroottisia kirjoja, joka on aikamme tunnuskuvia, myötäillen nykyhallitusta ja sen yhtä näkyvää edustajaa.
        Ajalle tunnusomaista on , että näitä homppeleita tunkee eräänlaisina kiintiöinä myös television puolella, eri ohjelmiin .

        Hehhee, Siivoojan käsikirjaa tuskin voi homoeroottiseksi luonnehtia :)
        Perussuomalaisetkin voi sen laitata kirjastosta ilman sydämentykytyksiä.


    • Tuo mainittu kirja on minulle tuntematon, muutoin kyllä olen kirjojen kimpussa useinkin.
      Perjantaina viimeksi kävin kirjastossa viemässä ja ottamassa.
      Yksi keinutuoli on mökillä. Keväällä sen nostan alamökin terassille. Näyttää siinä muutin istuvan, silloin, kun oma ahterini on muualla.
      Toinen samanlainen on kotimökin vintillä, sille ei vielä ole oikein paikka löytynyt. No jospa se joskus jollekin kelpaisi.
      Perintökaluja molemmat.

    • Anonyymi

      Maahanmuuttajia ei yleensä iäkkäitten piirissä yleensä hyväksytä ollenkaan
      saati homoja. Niitä kavahdetaan.
      Nyt yhdistelmä maahanmuuttaja-homo saa kuitenkin hyväksyntää
      vaikkakin vahingossa alunperin,
      koska kehujat eivät tienneet kirjailija taustaa,
      mutta hyvä kun ihmisen ajattelu voi edes "vahingossa"
      kehittyä iäkkäänäkin, jippii !
      Ehkä hyväksyntä yhden kohdalla antaa tilaa muittenkin hyväksymiselle.

      • En usko, että tuo ensimmäisen lauseen ´´yleensä´´ pitää paikkansa.
        Ne vaan huutavat lujenpaa ja sitten tulee vastahuutoa, josta seuraa kilpalaulanta.
        Ei maahanmuuttajia vastaan olla, vaan sitä, että tänne tuodaan uskonsodat ja naisten sorto.
        En ole kuullut esim, että virolaisten ja venäläisten maahanmuuttoa olisi vastustettu, vaikka heitä kuulemma on enemmän, kuin muita.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        En usko, että tuo ensimmäisen lauseen ´´yleensä´´ pitää paikkansa.
        Ne vaan huutavat lujenpaa ja sitten tulee vastahuutoa, josta seuraa kilpalaulanta.
        Ei maahanmuuttajia vastaan olla, vaan sitä, että tänne tuodaan uskonsodat ja naisten sorto.
        En ole kuullut esim, että virolaisten ja venäläisten maahanmuuttoa olisi vastustettu, vaikka heitä kuulemma on enemmän, kuin muita.

        Käydäänkö Suomessa uskonsotaa ?


    • Keinutuolini on jousikeinu, jossa on korkea selkänoja ja lyhyet jalakset jousialustan päällä, joten keinuminen on hallittua ja jalaksiin ei kompastu. Sitä kutsutaan myös Kennedy-keinuksi, oli kuulemma hyvä J.F.K:n selälle. Sain sen imetyskeinutuoliksi lahjana appivanhemmilta, kun olin kehunut heillä sen istumismukavuutta, yleensähän kiikkustuolin sai ennen , kun siirtyi eläkepäiville. Keinussa on nyttemmin hyvä neuloa, kun katselee telkkaria.

      Pajtim Statovci taitaakin olla oikein kirjallinen merkkitapaus, kun jo toisessa ketjussa hänet mainitaan. Bolla-jonossa olen yhä, ja suosittelen kirjaa Kissani Jugoslavia myös sen kirjallisten ansioiden takia, tietenkin aina tekee hyvää lisäymärrrys vähemmistöjä kohtaan. Olen nyt lukupiirin "läksykirjani" , eli Suomensomalialaisen Nura Farahin Aavikon tyttäret saanut luetuksi. Se on raikkaasti ja soljuvasti kirjoitettu, helppolukuinen ja konstailematon, avartaa ymmärtämystä afrikkalaisen ja tytön ja naisen osasta . Kirjassa on myös kaunista luonnonkuvausta aavikolta, ihmisten selviytymistä ankarissa oloissa.

      Tutkin kirjahyllyäni ja käteen osui australialaisen Murray Bailin teos Eukalyptus. Kansiteksti herääti lukuinnostuksen varsinkin näin suurten metsäpalojen aikaan : Mies istuttaa mailleen Kaakkois-Australiassa satoja eukalyptuspuita ja lupaa tuttärensä puolisoksi miehelle, joka osaa nimetä jokaisen eukalyptuslajin. Eukalyptukset ovat muodikkaita kukkasidonnassa , kauniit harmaanvihreät lehdet, jotka säilyvät kauan kauniina kuivinakin.

      • Anonyymi

        Kyllä nämä jousikiikut saa jokainen työntää hanukkaansa. Ja nyt menemme suoraan asiaan keinutuoleista, joiden kruunattu kunkku on kunnon massiivipuinen Nakkilan kiikkustuoli, optimaalisine heilahduksineen. Se on sitten jokaisen oma asia, jos haluaa ostaa vaikkapa itsekoottavan Ikean lujitepahvisen kiikuttimen, johon voi vielä saada kylkiäisenä jopa yhden kuminauhankin varalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nämä jousikiikut saa jokainen työntää hanukkaansa. Ja nyt menemme suoraan asiaan keinutuoleista, joiden kruunattu kunkku on kunnon massiivipuinen Nakkilan kiikkustuoli, optimaalisine heilahduksineen. Se on sitten jokaisen oma asia, jos haluaa ostaa vaikkapa itsekoottavan Ikean lujitepahvisen kiikuttimen, johon voi vielä saada kylkiäisenä jopa yhden kuminauhankin varalle.

        Minulla on Ikean "keinutuoli" viidettä vuotta, loivaa mallia, "korkeaselkäinen",
        oikein mukava istua.
        Se maksoi viitisenkymppiä pehmustetun päällisen kanssa, joka on vaihdettava,
        on monia värejä olemassa.
        Se ei ole varmaan ikuinen, mutta on rahansa edestä palvellut jo nyt.
        Etsin alunperin mukavaa hyvää TV-nojatuolia, jossa olisi oikein mukava istua,
        jonka selustaan pääkin voisi nojata, mutta niitä on vähän ja
        ensimmäinen kelvollinen maksoi alkaen noin 1500 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on Ikean "keinutuoli" viidettä vuotta, loivaa mallia, "korkeaselkäinen",
        oikein mukava istua.
        Se maksoi viitisenkymppiä pehmustetun päällisen kanssa, joka on vaihdettava,
        on monia värejä olemassa.
        Se ei ole varmaan ikuinen, mutta on rahansa edestä palvellut jo nyt.
        Etsin alunperin mukavaa hyvää TV-nojatuolia, jossa olisi oikein mukava istua,
        jonka selustaan pääkin voisi nojata, mutta niitä on vähän ja
        ensimmäinen kelvollinen maksoi alkaen noin 1500 euroa.

        Et sentään kuitenkaan raaskinut ostaa itsellesi"korkealaitaista", mukavasti pötkötettävää "pinnasänkyä" vaihdettavan patjanpäällisen kera?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sentään kuitenkaan raaskinut ostaa itsellesi"korkealaitaista", mukavasti pötkötettävää "pinnasänkyä" vaihdettavan patjanpäällisen kera?

        Anonyymi 19:24:lle
        Sellaisen pinnasängyn saamme laitoshoidossa sitten myöhemmin.
        Ei ole tarvetta vielä.


    • Tykkään keinutuoleista,
      oma keinutuolini on mummolasta huusholliini kulkeutunut vanha perinteinen,
      kädensijat ovat kuluneet , kuten jalaksistakin on se ikiaikainen harmaansininen
      maali karissut vuosikymmenien aikana.
      Siinä on hyvä tyyny ja valkoinen lampaantalja.
      keinutuolissa katselen teeveetä ja luen lehtiä mutta kirjaan syvennyn nojatuolissa.

      Keinuva liike on rauhoittava ja siihen tarvitaan liikettä, että keinunta on jatkuvaa.
      Olen kuullut, että joillekin dementiaa sairastavalle keinutuolin liike tekää häijyän,
      ja he valitsevat jonkin muun istuimen kuin keinutuolin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      28
      2749
    2. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      98
      1402
    3. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      80
      1172
    4. Todellinen brahmani ei koskaan menisi lastentarhaan

      Joku, joka tekee kaikkensa käännyttääkseen vääräuskoiset maailman ”ainoaan oikeaan” uskontoon, kristinuskoon, on kertonu
      Hindulaisuus
      375
      1060
    5. HS haukkuu Pate Mustajärven uuden levyn

      Täytyypä käydä ostamassa se. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010618367.html
      Maailman menoa
      84
      1021
    6. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      178
      920
    7. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      102
      920
    8. En oikeasti välitä sinusta nainen

      Naureskellaan sinulle ja palstajutuillesi kavereitten kesken. Ollaan lyöty vetoakin oletko se sinä oikeasti. Kirjoitat t
      Ikävä
      78
      844
    9. Mietin minä sitä vieläkin

      että rakastuitkohan sinäkin minuun silloin. Olin niin sekaisin ja onnellinen pelkästä näkemisestäsi aina....
      Ikävä
      44
      840
    10. Kohta tulee iso uutinen

      muutama päivä niin kuullaan tästä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      83
      806
    Aihe