Sukat ei nykyään kovin kestäviä ole,kanta päästä puhki aika nopsaan. Mummo parsi aikanaan sukkia.Itse en parsi, roskiin menee reikäset sukat.
Vieläkö joku parsii sukkia?
18
849
Vastaukset
- Anonyymi
Villasukat parsin, jos ovat muuten kivat ja siistit. Kantapää tehtoo helposti hankautua rikki. On mulla villalankoja jemmassa, ihan parsimista varten.
Ja sitten on nuo jälkeläiset jotka silloin tällöin toivoo että parsisin heidän sukat. Tietysti sen teen. Oma tekniikkansa parsimisessa on, ja nuoret ei oikein osaa.- Anonyymi
Olen mies ja pitkään ihmetellyt miksi villasukat menee rikki tosi nopeesti? no sitten katsoin jalkojani joissa jotakin rantuja, aloin raspaamaan ja voiteleen, no sukat alkoi kestää pitempään, sitten tutkin mattoni ja havaitsin keinokuitu mattojen olevan jokseekin terävän oloisia ja varmistin vertaamalla entis ajan matonkude mattoihin joissa tuota terävyyttä ei ollut. no vaihdoin matot. ja kas kummaa sukkien ikä pidentyinkin jo melkoisesti,
vanha totuus, kaikki vaikuttaa kaikkeen.
- Anonyymi
Nautin parsimisesta, siinä on jotain hyvin rauhoittavaa. Koska sukat ovat huonompaa laatua kuin ennen, kantapäät muuttuvat verkkomaiseksi, eli niistä häviää joku kuitu. Jo silloin parsin, vahvistan kantapään ja joskus myös päkiän kohdalta ja sukkien ikä pitenee varmaan puolella.
Lapsenlapset keräävät pussiin kaikki mikä menee rikki, nalleista prinsessahameisiin ja kaikki mahdollinen siltä väliltä. Äidillänsä, käsityöihminen, on runsaasti erilaisia lankoja. Korjailen siinä lastenohjelman pyöriessä, tunnelma on suorastaan onnellinen.- Anonyymi
Olet hyvä ihminen !
- Anonyymi
Kotikutoiset parsin, myös muutaman naapurin papan sukat. Välillä kudon vanhoihin varsiin uudet terät. Tehdaskutoisia villasukkia ei kannata ostaa, ne ei kestä mitään.
Esim. seitsemän veljestä on hyvä sukkalanka, kestää pesua ja kulutusta. Täysvillasta tehdyt sukat kuluvat nopeasti.- Anonyymi
Minäkin parsin ja joskus varsiin uudet terät, kuten nyt on meneillään. Sukkia olisi kiva kutoa TV:tä katsoessa, mutta ei niitä niin monia tarvitse. Nykyisiin talvikenkiin ei villasukat mahdu. Sisällä kotona talvella kylmillä lattioilla tarvitsee. Kohta tulee varmaan parsiminen muotiin, luulen.
- Anonyymi
Miten se vanha sanonta meni: paikka paikan päällä on markka markan päällä? Vaikka en enää parsi edes villasukkia, kun tytär tykkää tehdä varsiin uudet terät, niin joskus on ollut pakko parsiakin. Vaikka muita pakkoja ei olekaan, kuin köyhän kuolema. - Nm. Taito tallella
- Anonyymi
Mutta kuka parsii elämäänsä? Vieläkin. Kokoo lankoja?
Käsin nysväämiset olen jättänyt. Niin kauan kun on varaa ostaa tilalle uutta sekundaa.
Kestävää ei ole edes hautapaikka. Nekin määräaikaisia.
Harvakseltaan ostan mitään.- Anonyymi
Kyllä meitä sellaisia taitaa olla paljon, elämänsä parsijoita. Mutta parsitusta ja paikatusta voi tulla aivan yhtä eheä ja vahva kuin uudesta. Ehkä pareekin, koska säröt, aukot, rikkoutuneet ... yms. paikatut kertovat, että on eletty. - Nm. Koossa
- Anonyymi
Käytän ohuita puuvillasukkia villasukkien alla,
lämmittää yhtä hyvin eikä kantapäät mene rikki niin nopeasti.
Yritän hoitaa kantapäitäni ja jalkoja yleensäkin,
mutta kantapää kuluttaa sukkia ja keinokuitumatot ilmeisesti,
en ole tullut ajatelleeksi sitä aiemmin.
Yhteen aikaan laitoin haalealla lämmöllä silitettävää paikkakangasta sukan kantapään sisäpuolelle pienen palan. Sekin auttoi.
Kangas loppui enkä ole muistanut hankkia lisää.
Olen hidas parsija ja kärsimätön, en jaksaisi parsia.
Tusina sukkaparia odottaa parsimista, kun ostan uusia tilalle
eikä tule parsituksi. Sääli heittää pois muuten hyvää sukkaa
sen takia, että on olen niin laiska parsija.
Ei sen ole mielestäni väliä, onko parsiminen niin taidokasta ja lanka samanväristä.- Anonyymi
En parsi. Teen sukkiksiin krymppyjä.
Minulla on useita villasukkapareja ja vaihtelen usein, joten ne kuluvat kaikki tasaisesti.
Ostan kirppiksiltä käsinkudottuja, tulee 'kudottua' nopeammin.
Kantapää on Akilleen. En kestä, kun sen neulominen menee pieleen.
Beng
- Anonyymi
En tiedä.
Alkanut vanhemmiten käyttämään talvisin vilasukkia joskus ja äsken hokasin, muutama reikä oli ilmaantunut. Eip kiinnosta parsiminen, mietin, jonkinlainen liimapaikka. Polkupyörän sisäkumia kontaktiliimalla?
=DW=- Anonyymi
Sun katsii panna samalla koko sukan pohja siitä sisäkumista. - Nm. Heh
- Anonyymi
Sukanhan voi kääntää, siten et kantapään reikä on jalkapöydän päällepäin, niin se käy.
Jossain vanhassa suomal. filmissä oli pihi firma, jossa oli ns. 'käännettäviä', eli firmaan tulleet kirjekuoret käännettiin ympäri toisinpäin, ja voitiin käyttää siten postitukseen uudestaan....:-) - Anonyymi
www.sukat.com :ista löydät laadukkaita sukkia joka käyttöön. Tutustu ja tilaa sukat kätevästi netistä postilaatikkoosi!
- Anonyymi
Kyllä parsin, vaikken siitä hommasta tykkää enkä hyvin osaakaan.
Minulla on pari tusinaa villasukkia ja yritän pitää ne käyttökuntoisena.
Mikä piru siinä on, että kantapäät kuluu niin helposti ?
Rasvaan kantapäitä, että ne pysyvät pehmeinä eivätkä kuluttaisi sukkia,
ja nykyään pidän puuvillasukkia villasukkien alla, ettei sukan kantapäät kuluisi
ja koska jalkahoitaja kertoi, että villasukka kuivattaa ihoa ja ihoni on ryppyisen kuiva.
GRRR. Ruma ja ryppyinen akka - mutta lämpimät jalat ja sydän ❤️ - Anonyymi
Mulla on äitin peruja jopa sellainen puinen "sieni", jonka voi laittaa sukan sisään, esim. kantapäähän, kun parsii. Käyhän asiaan mikä tahansa vastaava, kova esine.
Harvemmin parsin nykyään, on paljon sukkia. - Anonyymi
Joskus lipasen saumirilla reiän umpeen, jos on kyse mieleisestä sukasta. Jos on vähintään70% villainen sukka on, niin toki sellaista laatukamaa kannattaa parsia ennen kuin ostaa tilalle, jotain huonompaa. Tietty, jos on niin urpo, ettei osaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401440Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981365Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2971280- 1091115
- 191061
- 651048
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161029- 711012
Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176878Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju18841