Hirvenliha menee pienen porukan pakastimiin

Anonyymi

Suomessa metsissä juoksevat hirvet eivät ole metsästäjien omaisuutta !

On tosi iso ongelma että kymmeniä tuhansia hirviä joita kaadetaan joka vuosi, ei suomen kansalaiset pääse nauttimaan, että voisi ostaa kohtuullisella hinnalla.

Ei ole oikein tälläinen peli ja tehtävä jotain.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hirvi on niin ruma eläin, että sen lihakin maistuu pahalle.

    • Anonyymi

      Aivan oikein.
      Kukaan ei omista elävää villieläintä taikka kalaa Suomessa.

    • Anonyymi

      Siitä vaan asetta, aselupaa ja metsästyslupaa hakemaan ja maksamaan. Mikä estää?Muista että kaikki sitten maksaa eikä niin vähääkään. Tätä metsämiesten ilmaista työtä ja kuluja ei valtio korvaa sentin senttiä, vaan se vie luvista maksut.
      Valtio vie vaikka hirvien aiheuttamat hirvivahingot maksat sinä itse jos niitä ei vähennetä. Hirvet valtio katsoo valtion omaisuudeksi, ei ne ole metsästäjän omaisuutta vaikka olisit jo maksanut mutta jos et saa ammutuksi on vahinko sinun. Vasta sitten hirvi on metsästäjän omaisuutta kun olet sen kaatanut ja sekin on ilmoitettava jos kaatui. Kovasti on valvottua poliisivaltion toiminta.
      Olet valtiolle ilmaista työvoimaa vähentäessäsi hirvikantaa ettei ne tee vahinkoja liikaa ihmisille, teillä liikkujille ja metsien omistajille, mutta maksaja olet sinä itse siitä mitä valtion ja ihmisten hyväksi teet. Onko järkeä kademielisten mielestä?
      Ei tällä pääse vielä, on haettava se lupa hirvenkaatoihin ja taas maksat.
      Kaikki maksat itse, matkat joita hirvimiehet ajelee jahdatessaan hirviä, ne ei ole mitään suoria pikiteitä ja matkat ovat usein pitkiä. Aikaa menee rutosti, ei hirviä noin vaan ammuta, ilman koiraa se ei tahdo onnistuakaan. Koiran opetus ja pito myös maksaa ja sen opetetun rotukoiran voi susi pistellä metsässä poskeensa. Sinun vahinkosi sekin tässä höyrypäisyyteen menneessä susien suojelussa.
      Hirvenmetsästäjät, ne jotka metsässä ravaa ovat yleensä toimeliaita ja jaksavia miehiä ja naisia. Osa heistäkin on laiskaa väkeä ja ottaa valmiiksi ammutut ja lahdatut lihat vastaan kun ahkerimmat jahtaa porukoissa ellei jahtiporukka laita sanktioita heille jotka ei osallistu itse metsästykseen. Tätäkö kadehtimaan?
      Ne oikeat metsästävät metsästäjät ostaa ampumansa hirvet kalliilla hinnalla! Helpommalla pääset jos ostat toisilta valmiiksi ammutut ja lahdatut lihat sopivalla hinnalla. Siinä vaiheessa voit ajatella mitä mahtoi itse metsästäjille tulla maksamaan jos hinnan katsot korkeaksi. Kauppa ottaa välistä vielä lisää jos lihat kaupan kautta kiertää.

      Etsi ja kysy kenen mailla saat metsästää jos omaa metsää ei ole. Sekään ei tule kuin manulle illallinen. Saattaapa sekin maksaa, vähintäänkin lihapalat metsäalueen omistajille on suotavaa antaa. Hirvet tuhoaa heidänkin metsiä ja niitä pitää vähentää joten he saa jo siinä apuja metsiinsä.
      Sen jälkeen ei muuta kuin raahaat metsästä sen ison hirvisonnin tai lehmän lahtivajalle (sellainenkin täytyisi olla, itse kustannettu sekin) ja alat nahkomaan.
      Sen jälkeen voit paloitella, pakastaa ja valmistaa ateriaksi miten haluat.
      Kovasti on työtä hirvimiehillä ja emännillä ja kaikesta tuosta lystistä he maksaa isojakin summia. Kannattaako?
      Helpoimmalla tietenkin pääset kun ostat kaupasta tai suoraan metsästäjältä jos saat. Ei hekään tule välttämättä tarjoamaan koska he itse teki raskaimman työn. maksoi siitä ja omakin perhe on ruokittava.

      • Anonyymi

        Niimpä niin, itse olin hirvimetsällä 12 päivää, arvioisin, että per päivä keskimäärin 10 tuntia per kerta. Mukaan lasketaan haavakoiden perässä juokseminen yötä myöden sekä tietenkin hirvien nylkeminen ym. Tuo 10 tuntia taitaa tosin olla alakanttiin, koska kotoa hirvimajalle on noin tunnin matka, eli 2 tuntia per päivä, joten taitaa olla yhteensä 150 tuntia aika lähellä totuutta päälle hirvikökät, hirvipeijaisten järjestelyt, ampumaratavuorot, hirvenlihan paloittelut/jako jne, niin tulee päälle toinen mokoma 150 tuntia, eli noin 300 tuntia. Vaikka ei laskisi aseen hankintaa, panoksien, ampumaharjoittelun eikä metsästysauton polttoaine- ja huoltokustannuksia, eikä hirvilupien hintaa mukaan, niin 10 euron tuntipalkan kun laskisi, niin 3000 euroa pitäisi saada lihoista. No kun sitä lihaa tulee noin 30 kg, niin vähintään 100 euroa pitäisi kilosta saada. Itse en myy edes tuolla 100 eurolla kilo vaikka sen joku maksaisi, jollekkin voin antaa, mutta en myy. Menkööt itse metsälle. Joskus kovassa räntäsateessa tuntitolkulla passissa kylmissään ollessa on tullut mietittyä, että on tämä hullua hommaa kun täällä vapaaehtoisesti on itseään “kiduttamass”


      • Anonyymi

        Enpä jaksanut lukea jaaritustasi, mutta kyllä noihin hirviporukoihin on lähes mahdoton päästä eteläsuomessa. On aseet ja luvat, mutta kun pitäisi vielä olla vähän hehtaarejakin että pääsisi paikalliseen porukkaan mukaan ja maata ei ole ihan solkenaan edes myynnissä, eikä sitä saa halvalla, eikä tosiaan tahdo saada edes kalliilla.


    • Anonyymi

      Nastolassa hirvimiehet (metsästäjät), jotka vuokranneet ilmaiseksi maata, eivät kertaakaan ole tuoneet lihaa. Ainoastaan peijaistapahtuma maamiesseuran talolla. Siellä huonoa soppaa, jossa ei kehumista. Kuulemma.

      Olemme ajatelleet peruuttaa metsiemme metsästyssopimuksen. Metsissä juoksee äijiä, joilla ei ole seipään alaa maata.

      Hirveä kiire oli saada vuokrasopimus aikanaan. Mainitsin silloin lihasta. Merkattiin sopimukseen, mutta ei ole toteutunut.

      • Anonyymi

        Meidän seurassa saaliista osa paisteista jaetaan metsänomistajille, mutta koska metsänomistajia on satoja, niin ne paistit arvotaan metsänomistajien kesken ja arvontaa jatketaan niin kauan, kunnes kaikki on paistin saanut ja sitten aloitetaan alusta. Jos hirviä saadaan 20-30 vuodessa ja metsänomistajia on satoja, niin luonnollisesti siinä voi mennä kauankin kunnes sen paistin saa.


      • Anonyymi

        Jaahas täällä taas tämä sivustolla jo toistakymmentä vuotta häiriköinyt trolli taas peruuttamassa maanvuokrasopimuksiaan :DD


      • Anonyymi

        Minkä verran olisi hehtaareja? Olistko kiinnostunut vuokraamaan ihan yksityiselle henkilölle metsästysoikeuden?


    • Anonyymi

      Niinkö. Tämä kansalainen ainakin nauttii kaatamiemme hirvien lihoista. Lupia paljon ja miehiä vähän joten 2 hirveä tulee osakasta kohden. Puolikkaan pidän itselläni ja puolitoista olen myynyt 20e/kg. Hyvin on kauppansa tehnyt. Tervetuloa ostamaan ensi syksynä jos ehdit.

      • Anonyymi

        kannattaa laittaa omat yhteystiedot niin ei tule trollaus heti mieleen...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1355
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1086
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      76
      888
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      817
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      65
      737
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      701
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      688
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      665
    Aihe