Yksi lupaus tuli tehtyä, nimittäin

Anonyymi

en laihduta, vaan siivoan ruokalistani. Pois kaikki makea, siinä tulee turhia kaloreita, myös pulla pois, leipää pari palaa päivässä, kevytjuustoa pari viipaletta.

Runsaasti hedelmiä ja kasviksia, tomaattia ja kurkkua sekä lehtisalaattia.
Keittoja paljon kalasta ja myös hernekeittoa, sekä perunajuureskeittoa.
Pinaattikeittoa pakasteena, joskus olen pitänyt sitä kastikkeena perunoille myös!
Näkkileipää pitää aina olla varastossa!
Syön kohta aamulla kahvin kanssa pienen juustoleivän.

Jos sitten satun laihtumaankin näillä eväillä, on se vain plussaa!

Oletteko muut tehneet lupaksia vuodenvaihteessa?

10

59

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sulla on hyvä "lupaus". Mutta syö ihmeessä leipää vaikka enemmänkin, kunhan se on kokojyväistä, ei valkoista vehnäjauhopullaa. Parempaa väli- / iltapalaa ei ole kuin ruisleipä. - Nm. Kevyempää vuosikymmentä

• Anonyymi

Niin, se olisi tarkoitus, että verensokeri pysyisi tasaisena koko päivän, siksi kohta aamulla jotain aamupalaa ja kahvia, että pääsee kunnolla hereille.

Lounas klo 11,00, silloin on joniin nälkä, että kunnon monipuolisen ruoka-annoksen täytyy saada. Ei kuitenkaan liian raskasta, se väsyttää.

Kolmen tunnin kuluttua on hyvä saada välipalaa, että jaksaa iltapäivän ja kotiin mennessä usein vielä kappa-asiat.

Päivällisen vuoro, kunnon salaatti, jotain kalaa tai lihaa ja perunaa, tai riisiä.

Klo. 8,00 iltapala ja hampaiden pesu!

Olet terve ja reipas, jos tätä noudatat, lupaan sen!

• Anonyymi

"Riisiä" kunhan huolehtii, että se ei ole ravintoaineista puhtaaksi käsiteltyä valkoista höttöä. Parempia vaihtoehtoja löytyy kotimaisistakin. - Nm. Ohra ravintorikkaampaa

• Anonyymi

olet oikealla tiellä.
      Tyhjänpäiväinen höttöruoka (sokeria sisältävät, makeiset, leivonnaiset, valmisruuat) on kallista ja vaarallista pidemmällä tähtäimellä.
      Itse valmisteuilla ateriolla tietää mitä suuhunsa laittaa, ilman säilöntä-, lisämaku- ja väriaineita. Kilosta porkkanoita ja perunoita saa jo hyvän aterian perustan pitkäksi aikaa - lisäämällä kalaa ja kasviksia tuo ei maksa edes paljoa!
      Iso tölkki maustamatonta jugurttia on paljon halvempi kuin sokeroitu ja maustettu mansikka, tai jms., jugutti. Aina voit itse makeuttaa sen hunajalla ja marjoila/hedelmillä.
      näkkäri ja kokojyväleipä on niin paljon terveellisempää kuin mitkään valkeat leivät.

• Anonyymi

Terveys on tärkeää, sillä periaatteella olen itseäni ravinnut ja olo onenerginen,
      lisäksi on 3 kg rasvaa kehostani häipynyt.
      Ennemmin olisi jo pitänt tuo ruokavalio ottaa käyttöön, olen nimittäin syönyt aivan väärin, liikaa tärkkelys ja rasvapitoisia ruokia!
      Painoakin oli liikaa, jalat siinä on kovilla, tulee suonikohjuja ym. oireita, joita liika paino tuo mukanaan.
      Liikkuminenkin on mukavempaa vähän kevyempänä, tosin olen maltillinen nykyään siinäkin, ei mitään maratooneja!
      Olen armollinen itselleni.

• Anonyymi

Ilokseni huomasin, että "Olet mitä syöt"-ohjelmasta on ainakin Meiju ja Oskari myös Akin "Suurin pudottaja"-ohjelmassa. Akin ohjelmasta, Pippa Laukan ohjelmaa siirtyy Väisäsen Riitta. Arvostan näitä "tuplarääkin" suorittajia suunnattomasti.

• Anonyymi

Aloittajan kauan sitten tekemä aloitus on täyttä tuupaa.

• Anonyymi

Mikä "kauan sitten tekemä"? Näillä sivuilla on paaaljon kauempaakin tehtyjä nostoja. Eikä se mitään tuubaa ole, varsin tervehenkinen ruokaremontti. Toivottavasti hän on onnistunut aiheessa. - Nm. Ota opiksi

• Anonyymi

Minä myös lihoin lastensyntymän jälkeen melkein huomaamatta , että lopuksi painoin 75 ,kg. Työtä oli paljon, niin paljon, että oman itsen hoito jäi retuperälle!
      Jalkani siinä alkoi kärsimään, tuli suonikohjuja, tuli vaivaiseluu, koska korkeita korkoja tuli käytettyä usein.
      Nyt olen hieman saanut painoa alas, että paino alkaa nyt jo kuutosella, tosin seiska on lähellä.
      Mutta luulen, että tilanne on nyt hallinnassa ja paino tippuu pikkuhiljaa, joka onkin hyvä, ettei yhtäkkiä 10 kg. sentään.

• Anonyymi

Kevytjuustot on täyttä paskaa! Syö mieluummin se kaksi viipaletta kunnon juustoa, se ei sun elämää heivauta kumoon. Ja tätä mieltä on myös moni ravitsemusterapeutti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7820
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4504
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3757
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3118
    5. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2662
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      28
      2586
    7. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2296
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2170
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2123
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2059
    Aihe