Millainen olo teille on tullut spinaalipuudutuksen aikana?
Tarkoitan, että onko sellainen olo, kun ei olisi jalkoja ollenkaan tai, että jalat olisi koukussa, vaikka ne olisikin suorassa.
Onko ne kauheita kokemuksia?
Jos joku viittisi ystävällisesti vastata..olen kuullut vaikka minkälaisia kauhukertomuksia.
KIITOS jo etukäteen!
spinaalipuudutus
8
1746
Vastaukset
- koettu
Heippa!
Mut leikattiin viime viikon keskiviikkona spinaalipuudutuksessa ja tunne leikkauksen aikana ja jälkeen oli sellanen, niinkuin jalat olis tosiaan ollut koukussa ja en tuntenut niitä ollenkaan, olin kuin halvaantunut, mutta se tunne vähisi kyllä hyvin pian. Jalkoihin palasi normaali tunto noin 3 tunnissa. Mitään en tuntenut koko leikkauksessa ja mielestäni se ei ollut ollenkaan kamala kokemus. Itse myös pelkäsin vähän etukäteen ko. puudutusta, mutta se oli täysin turhaa, kaikki meni tosi hienosti, eikä mitään jälkijuttujakaan ollut. - SpinalTap
Tuntuu niinkuin jalat olisi koukussa. Outo tunne kun näkee että jalat onkin suorana! Ei mitään kauheita kokemuksia, ei sinne päinkään.
Lähinnä kokemus on mielenkiintoinen, kun jalat ei liiku vaikka kuinka ponnistaisi. Antaa vähän ehkä esimakua siitä millaista olisi olla halvaantunut...
Ei mitään pelättävää koko hommassa.- minä
Ja tämä jalat koukussa oleva "asento" tulenee siitä ,kun spinaalipuudute laitetaan, niin pitää olla ns. sikiöasennossa ja jalat koukussa.
Tai en ole varma, että johtuuko siitä, mutta näin itse ajattelin.
- Antsu1
Itselläni sanottiin käytetyn epiduraali-spinaali-puudustusta - mitä nyt sitten tarkoittaakin.
Mulla itse leikkaus kesti niin pitkään, että olin pyytänyt "rauhallista oloa". Tämä tarkoittaa, että koko leikkauksesta muistan vaan sen kun katetri laitettiin selkään ja sitten kysyttiin tuntuuko jaloissa (mulla valtimonohitusleikkaus - jalka auki nivusista nilkkaan).
Muuten nukuin mitä nyt välillä havahduin kysymykseen "millainen on olo". No hyvä oli olo koko ajan ja mitenkään oudosti en kokenut sitä "jalattomuuden" tunnettakaan.
Ja mitään jalat-koukussa -oloa ei ollut missään vaiheessa.
Koko hommasta jäi vain positiivisia kokemuksia :) - spinaali
Minulla jalan operointi spinaalipuudutuksessa ei mennyt ihan nappiin. Puudutteen laitto ei sattunut lainkaan, mutta sen jälkeen ne ongelmat sitten alkoivatkin. Tarkoitushan oli siis puutua vyötäröstä alaspäin, mutta minä puuduinkin kaulasta alaspäin. Olo oli siis kuin neliraajahalvaantuneella. Jalat tuntuivat kuin olisivat koukussa, käsiä en tuntenyt ollenkaan. Hengitys oli hankalaa, kun tuntui kuin rinnan päällä olisi joku istunut. Lisäksi sain koko operaation ajan (3h) noin kymmenen minuutin välein kramppeja, joita lääkittiin epilepsialääkkeillä. Tuntui kuin koko kroppa olisi tärissyt ja mitään ei voinut tehdä kun oli kaulasta alaspäin "halvaantunut". Käsiin palasi tunto parin tunnin kuluttua, jalkoihin vasta n. 10 tuntia puudutteen laittamisen jälkeen. Anestesialääkärin mukaan puudute tehosi minulla "vähän liian hyvin".
- Pro
Olet lyhyenpuoleinen ja reilusti ylipainoinen?
- spinaali
Pro kirjoitti:
Olet lyhyenpuoleinen ja reilusti ylipainoinen?
Olen kyllä lyhyt, mutta ihan normaalipainoinen. Kuinka niin?
- Pro
spinaali kirjoitti:
Olen kyllä lyhyt, mutta ihan normaalipainoinen. Kuinka niin?
Lyhyet ja lihavat (keskivartaloltaan palloa muistuttavat) ovat alttiimpia puutumaan korkealle. Lisäksi olo on tavallista tukalampaa korkealle puutuneena, koska massat painavat kun lihakset ovat poissa pelistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773184
- 492400
- 322117
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291731Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101569Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51290Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61254