Minulle tulee selvästi iho ja silmäoireita kun oleskelen erään henkilön seurassa (viikonloppuisin). Iholle tulee paikoittain näppylöitä, kutinaa ja nokkosihottumaa (kasvot, rinta, kaula, kädet). Minulla on myös ollut pitkään huulten iholla ongelmana kuivuus, hilseily ja kutina, välillä pahana ja välillä paranee. Silmänympärysiholle tulee välillä punaista kovin kutisevaa ihottumaa. Myös silmät kutisevat. Intiimialue kutisee karvoituksen alueelta. Lääkäri on ajatellut tämän johtuvan atopia taipumuksesta ja lähtenyt selvittelemään allergioita. Olen kuitenkin vähän tutkittuani asiaa alkanut epäillä että josko olisinkin allerginen kumppanin rasvahiivoille (hänellä hilseilevä päänahka ja muutenkin parrakas). Siis jos hänellä ajateltaisiin olevan Tali-ihottumaa (vaikkakin oireeton) niin voisiko se aiheuttaa minulla sille tyypillisiä oireita jos olen vaikka herkistynyt näille rasvahiivoille? Itselläni ei ole ollut koskaan hilse ongelmia eikä ole nytkään, mutta ihmetyttää että oireet alkoivat vähän sen jälkeen kun olen alkanut seurustella ja pahenevat tavatessa. Tali-ihottuma käsittääkseni voi levitä myös intiimialueelle joka voisi selittää minulla sen alueen oireet.
Allergiaa ja atopia oireita toisesta
Anonyymi
1
82
Vastaukset
- Anonyymi
Voi olla hyvin mahdollista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1817697
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes923776- 672569
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se721609Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3781539Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201436- 621430
Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171101Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791050Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841048