Minulle tulee selvästi iho ja silmäoireita kun oleskelen erään henkilön seurassa (viikonloppuisin). Iholle tulee paikoittain näppylöitä, kutinaa ja nokkosihottumaa (kasvot, rinta, kaula, kädet). Minulla on myös ollut pitkään huulten iholla ongelmana kuivuus, hilseily ja kutina, välillä pahana ja välillä paranee. Silmänympärysiholle tulee välillä punaista kovin kutisevaa ihottumaa. Myös silmät kutisevat. Intiimialue kutisee karvoituksen alueelta. Lääkäri on ajatellut tämän johtuvan atopia taipumuksesta ja lähtenyt selvittelemään allergioita. Olen kuitenkin vähän tutkittuani asiaa alkanut epäillä että josko olisinkin allerginen kumppanin rasvahiivoille (hänellä hilseilevä päänahka ja muutenkin parrakas). Siis jos hänellä ajateltaisiin olevan Tali-ihottumaa (vaikkakin oireeton) niin voisiko se aiheuttaa minulla sille tyypillisiä oireita jos olen vaikka herkistynyt näille rasvahiivoille? Itselläni ei ole ollut koskaan hilse ongelmia eikä ole nytkään, mutta ihmetyttää että oireet alkoivat vähän sen jälkeen kun olen alkanut seurustella ja pahenevat tavatessa. Tali-ihottuma käsittääkseni voi levitä myös intiimialueelle joka voisi selittää minulla sen alueen oireet.
Allergiaa ja atopia oireita toisesta
Anonyymi
1
128
Vastaukset
- Anonyymi
Voi olla hyvin mahdollista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5942084- 1031036
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18987Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki4847Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101845- 71760
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50749- 63715
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?78700- 65563