En juuri ulkoile talvella

Minulle on talvella vastenmielistä mennä ulos. Kauhea pukeminen, aina pimeä ja liukas, kylmä tai kostea yms. Ulkomaanlomalla etelässä olen sitten taas koko ajan ulkona ja menen sinne heti kun aurinko nousee ja tulen pois kun se laskee. Kesällä täällä kotimaassakin tulee ulkoiltua tosi paljon, mutta syksyä kohden vähenee, kunnes talvella melkein loppuu kokonaan. Miten muilla?

127

250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä olen nainen 65 täytin syksyllä. Pääsin eläkkeelle ja aikaa on. Olen aina ollut kova ulkoilmaihminen, ihan pikkulapsesta. Tuntuu että tukehdun jos en pääse joka päivä ulos!
      Nyt ohjelmassa on tyttären koiran ulkoilutus arkipäivinä kun hän on töissä. Käyn päivällä hakemassa sen ulos ja kierrämme puolen toista tunnin- kahden tunnin lenkin meren rannoilla ja luonnossa. Nautin joka hetkestä, samoin koira :)
      Viikonloppuisin ulkoilen sitten ilman koiraa. Tarkkailen lintuja ja oravia ja muita eläimiä, on mukava tavata ihmisiä jotka ovat samalla asialla. Virkistää mieltä kovasti.
      En itsekään pidä välttämättä tavesta, ainakaan jos on kovin kylmä, mutta ulos menen silti.

      • Ehkä sekin auttaisi, jos itse pystyisi valitsemaan ajankohdan milloin lähtee, eikä tarvitsisi siihen pahimpaan kaatosateeseen lähteä? Itsellä vielä työelämän palvelusta jäljellä ja aamulla, kun töihin lähtee on pimeä, samoin kuin töistä kotiin tullessa. Koira on varmasti hyvä ja liikkeellepaneva voima. Luonnossa on mukava olla ja etenkin metsässä tulee hyvä ja rauhallinen olotila.


    • Anonyymi

      En koskaan miettinyt sitä ongelmaksi asti, olisi ongelma jos en pääsisi ulos.

      • Olen useinkin harkinnut muuttoa etelän lämpöön, pois Suomesta.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Olen useinkin harkinnut muuttoa etelän lämpöön, pois Suomesta.

        Asuin yli 20 v lämpimässä. Siihenkin kyllästyy. Neljä vuodenaikaa tuntuu taas kivalta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Asuin yli 20 v lämpimässä. Siihenkin kyllästyy. Neljä vuodenaikaa tuntuu taas kivalta.

        Ymmärrän kyllä vuodenaikojen hienouden, mutta talvi on jostain syystä muodostunut minulle synkäksi ajaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asuin yli 20 v lämpimässä. Siihenkin kyllästyy. Neljä vuodenaikaa tuntuu taas kivalta.

        Suomalainen elimistö on NELJÄ VUODENAIKAA. Piste. Kiitos että tulit takaisin. Tarvitsemme kanta suomalaisia.


    • Anonyymi

      Ei eroa.

      Tupakoin ympäri vuoden. Talvella tokikin tupakkitakki, kesällä harvemmin. Auton parkkipaikalle vähän matkaa, mutta talvisin pitää sitten pukeutua aika raskaasti ja lisäksi joskus joutuu lumihommia tekemään. En autoile nykyisin kovinkaan paljon, kerran/pari viikossa ehkä. Jonain talvena en innostunut lumihommista ja auto sitten odotteli kevättä aika pitkään lumessa.

      Eniten nyppii liukkaus, lisäks joskus lumityöt on löperösti tehty ja joutuu kahlaileen. Mutta pitääpi koittaa miettiä liikkumisiaan kelien mukaan. Palstallakin paljon puheena ollut liukkaus kuitenkin keljuin asia.

      =DW=

      • Lopetin tupakan pössyttelyn 35 vuoden jälkeen. Aika nopeasti tuli käytyä parvekkeella aikaisemmin tupakalla. Kuvittelin tupakoimattomuuden parantavan verenkiertoa, mutta kissan viikset, palelen aivan yhtä paljon mitä aikaisemminkin.

        Lumityöt on hyvää hyötyliikuntaa, kroppa saa monipuolista rasitusta ja lämpenee kivasti. Tänä talvena ei ole tarvinnut tehdä ensimmäisiäkään lumitöitä. Ihan paljas maa ja vettä sataa! Liukkauden kanssa pitää olla tosi varovainen. Jos tässä iässä teloo itsensä, paraneminen ei enää suju kuin poikasena.


      • Anonyymi

        Taas karmea tuuli ulkona.
        Tämä pimeys helpottaa vasta kuukauden kuluttua.
        En ihan hinkuvinkuna ulkoista itseäni.
        Oikeastaan tänään siivoaminen on hyvä alibi, jos päivemmällä vielä hirvittää.
        Yritän kovasti tehdä lähes päivittäin jonkin hyötylenkin.

        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taas karmea tuuli ulkona.
        Tämä pimeys helpottaa vasta kuukauden kuluttua.
        En ihan hinkuvinkuna ulkoista itseäni.
        Oikeastaan tänään siivoaminen on hyvä alibi, jos päivemmällä vielä hirvittää.
        Yritän kovasti tehdä lähes päivittäin jonkin hyötylenkin.

        Beng

        Hyötylenkki jää talvella melko lyhyeksi, vaan jotain 15 minuuttia tai jotain sen suuruista. Ei vaan huvita kastella eikä palella. Nenä vuotaa koko ajan ja yskittää. Parempi pysyä pirtissä vaan...


      • Sie sitten nautit raittiin ulkoilman filtterin läpi pää-asiassa:).


      • siilivain kirjoitti:

        Sie sitten nautit raittiin ulkoilman filtterin läpi pää-asiassa:).

        Siis tämä kommentti DW:lle.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Siis tämä kommentti DW:lle.

        Itse poltan menthol savukkeita, olen polttanut jo 35 vuotta. Se menthol raikkaus korvaa saastuneen ulkoilman kyllä.

        No, en tietenkään polta sisällä; joko takapiha patiolla tai etupihan puolella rapulla. Tai sanottakoon, että oikein kovalla pakkasella liesituulettimen alla, jonka säännöllinen puhdistaminen on silmäteräni. Se nimittäin höyrystyy ja rasvoittuu muutenkin.

        Joskus yöllä on pakko lähteä oven rakoon viilenemään, yleensä tupakille, olen turhan kuuma ihminen yötä päivää. En tiedä mistä johtuu. Olen ollut sitä ikäni.

        Hiljattain hoksasin uutisen, että menthol savukkeiden myynti loppuu toukokuussa. Alkoi raksuttamaan että lienee pakko lopettaa kessuttelu. Tavis tupakit on turhan väkeviä.


    • Anonyymi

      Kannattaisi varmaan jotain esim. no pyöräily talvisinkin on hyvää vanhuksillekin, saa happea hyvin jos kovaakin vauhtia polkee menemään.

      Jos tupakoi niin hyvin sitten joku pyöräily lajina antaa keuhkoille hyvää työtä sitten puhdistaa niitä, ellei sitten ole joku pelkuriajoneuvo eli sähköinen MOOTTORIKULKUNEUVO, eli sähköpyörä tai potkulauta.

      • Harrastan kyllä pyöräilyä kuntopyörällä sisätiloissa. Samalla musiikkia kuunnellen ja ikkunasta katsellen kuinka vaan sataa ja sataa...


      • Noilla keleillä en nousisi pyörän selkään ulkona ainakaan.


      • Anonyymi

        Ikäihmisen pyöräily talvella voi muuttua lumileikiksi.
        Tai liukumiseksi esteittä.
        En uskalla.
        Beng
        Tuulen nopeus nyt 13 m/sek. Mielestäni on tuplasti. Kukahan mittaillut?


    • Kurjalta näyttää päivän sää, jos vähän sade ja tuuli hellittää niin pienen ulkoilun teen.
      Maanantaina oli mukava ilma, käveltiin puolison kanssa lähes kolmen tunnin ajan.
      Pyrin ulkoilemaan päivittäin edes puolisen tuntia.

      • Ihan pieni hyötylenkki on aina paikallaan, mutta ei mitään tunti tolkulla sateessa. Vaihtelevat nämä ilmat melkoisesti, välillä pakkasta välillä 5°C lämmintä, kuten nyt meillä täällä Porvoossa.


    • Anonyymi

      Minä muutin lämpimään 23-vuotiaana. En toki sen takia, että olisin inhonnut talvea, vaan elämyksien ja kokemuksien takia. Uuden oppimisen vuoksi. Uudessa kulttuurissa tarvitaan sopeutumiskykyä, nöyryyttäkin. Stressinsietokykyä. Kaikenlaisia kokemuksia on vuosien varrella kertynyt, positiivista ja negatiivista. Perspektiivi on laajentunut. Arvaa mitä? Totesin 30 vuoden jälkeen että Suomi on hieno ja hyvä maa. Palasin.

      • Uudessa kulttuurissa on aina omat opettelunsa, ehkä tähän suomalaiseen mentaliteettiin on jo oppinut 60 vuoden aikana. Toisaalta pääseehän sieltä etelästä takaisin, jos ei viihtyisi.


    • Minä ulkoilen joka päivä about tunnin ajan. Eli siis koiran kanssa keskimäärin kaksi kertaa puoli tuntia oli keli mikä hyvänsä ja tykkään raittiista ulkoilmasta.

      Nyt tänä talvena olleet vaan niin kosteat kelti jotta koiran tassut alkaa oireilla. Nuolee niitä jatkuvasti ja yhdessä rtassussa varpaanväli punoittaa. Tympii.

      Näin leudolla talvella paksuimmat vaatteet ovat saaneet jäädä kaappiin, samoin kuin vinkkelit :).

      • Sinä kuulut tähän sinnikkääseen ja reippaaseen koiranulkoiluttajien joukkoon. Hyvää syy lähteä ulos. Melkein pakko, jos kerran on koiran ottanut.

        Meidän kisuli on hauska, kun se pyytää välillä ulos niin lähden sen kanssa. Näin talviaikaan se tyytyy istuskelemaan ulkoterassilla katoksen alla, eikä lähde tassujaan kastelemaan.

        Olisiko hiekkoitushiekkaa jäänyt kiinni koirasi tassuun, melko teräviä siruja hiekan seassa.


      • Anonyymi

        Olet eläinrääkkääjä. Etkö ole lukenut koirien tossuista, sukista jne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet eläinrääkkääjä. Etkö ole lukenut koirien tossuista, sukista jne.

        Kääkkääkkääk! Ehkä nyt kuitenkin uskon enemmän
        asiantuntijoiden lausuntoja koirastani kuin sinun.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Sinä kuulut tähän sinnikkääseen ja reippaaseen koiranulkoiluttajien joukkoon. Hyvää syy lähteä ulos. Melkein pakko, jos kerran on koiran ottanut.

        Meidän kisuli on hauska, kun se pyytää välillä ulos niin lähden sen kanssa. Näin talviaikaan se tyytyy istuskelemaan ulkoterassilla katoksen alla, eikä lähde tassujaan kastelemaan.

        Olisiko hiekkoitushiekkaa jäänyt kiinni koirasi tassuun, melko teräviä siruja hiekan seassa.

        Olen katsonut koirani tassut, Leikannut anturoiden välistä karvat lyhyiksi, ei näy mitään ylimääräistä eikä haavoja. Koiralla oli syksyllä veriripuli ja -oksennusjakso, sen jälkeen yksi kutina-jakso. Allergiaa epäiltiin ja ruokavalio vaihdettiin viljattomaksi. Tähän asti mennyt hyvin. Oisko atopiaa, kipua, närästystä? Vaikea tietää kun hän ei osaa itse puhua. Siksi ell.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Kääkkääkkääk! Ehkä nyt kuitenkin uskon enemmän
        asiantuntijoiden lausuntoja koirastani kuin sinun.

        Minä olen koira lehmä kissa hevonen sika asiantuntija. Myös maan matosille suon katseeni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen koira lehmä kissa hevonen sika asiantuntija. Myös maan matosille suon katseeni.

        No ei kyllä siltä kirjoitustesi perusteella vaikuta.


    • Anonyymi

      Vuosikymmeniä töissä säällä, kun säällä ravanneena, ei ulkoilu, kävely ym. kiinnosta. En keksi mitään syytä kävellä jossain itsekseen. Sain siitä raivaamisesta niin tarpeekseni. Vanhemmiten inhottaa kylmyys, kuumuus, pimeys. Jos ei muuta, niin pissalla täytyy alvariinsa ravata ja vessoja täytyy matkanvarrella olla.

      Eilen sateessa kyllä kävelin kaverin kanssa Helsinki LUXin läpi, pimeässä. Oli ihan kiva juttu, vaikka olinkin läpimärkä, mutta tee Stockalla lämmitti mukavasti. Kotiin tultua nukutti mukavasti. Ei kyllä sessio olis yksin pimeässä käveltynä innostanut.

      • Olemme ulkoilun kanssa samalla aaltopituudella. Minulla oli myös aikaisemmin tarve käydä vessassa jatkuvasti ja menin siitä ihan lääkäriin. Otetiin verikokeet ja tutkittiin eturauhanen yms. ja lopputoteama lääkäriltä oli, että juo vähemmän kahvia. Aikaisemmin meni 10 kuppia päivässä, nyt alle 5 kupillista eikä tarvitse käydä jatkuvasti myöskään vessassa.

        Poikani joka asuu Helsingissä kehui tuota LUX:ia, mutta itse en viitsinyt lähteä katsomaan. Uskon että olisi näyttävän näköistä.


    • Anonyymi

      Isoissa marketeissa voi ulkoilla, ilmastointi pitää ilman optimaalisena ulkoilmana.
      Markettia voi kiertää myötä tai vastapäivään
      njjjjj

      • Tulee Itäkseskuksen kauppakeskus mieleen, eikä siellä ainakaan voi kävellä kunnolla, kun maahantulleet ovat vallanneet käytävät.

        Ajatuksena todella hyvä, ehkä vielä parempi, jos etsii jotain ostettavaa mitä ei ole pakko edes löytää. Siis kuljeksii vaan haahuilemassa...


      • Anonyymi

        Kompataan.

        Jossain isossa ostoshelvetissä kilometrejä kertyy kuin huomaamatta. Liiketilat aina ilmastoituja ja aina sopiva lämpö, ilmankosteuskin. Eip haitaa helteet, ei pakkaset.

        Huonojakin puolia toki on. Helpolla sortuu jotain ostamaan, herätteenä. Toinen paha on ravintolatarjonta, jos ei kaljalle, ainakin hampurilainen.

        Mutta noit tasalaatuiset olosuhteet ympäri vuoden, niistä sais jossain liikuntahallisssa maksaa sitten rahaakin.

        =DW=


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Tulee Itäkseskuksen kauppakeskus mieleen, eikä siellä ainakaan voi kävellä kunnolla, kun maahantulleet ovat vallanneet käytävät.

        Ajatuksena todella hyvä, ehkä vielä parempi, jos etsii jotain ostettavaa mitä ei ole pakko edes löytää. Siis kuljeksii vaan haahuilemassa...

        Itäkeskus on itäkeskus eli Itis. Mutta Itäkeskuksen Cittari ja Prisma ovat aivat omat rakennuksensa. Niissä voi kävellä suht mamuvapaasti. Itiksessä ei ole kuin pieni S-market kaikkia muita puljuja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itäkeskus on itäkeskus eli Itis. Mutta Itäkeskuksen Cittari ja Prisma ovat aivat omat rakennuksensa. Niissä voi kävellä suht mamuvapaasti. Itiksessä ei ole kuin pieni S-market kaikkia muita puljuja.

        Kiitos tarkennuksesta, en ole käynyt noissa Cittarissa tai Prismassa, joten ei ole kokemusta. Isoja kauppakeskuksia alkaa olla melkein joka kaupungissa, joten jos tykkää niin niissä voi kyllä haahuilla tuntitolkulla.


    • Anonyymi

      Ulkomailla olen asunut yhdessä melko muhkean lompakkoni kanssa ja voin kyllä suositella.
      Viimeksi asuin maassa/kaupungissa, jossa talvella saattoi pahimmillaan sataa kerran tai kaksi kertaa lunta yhteensä jopa 2 millimetriä.

      Voin sanoa, että nautin, mutta on talvikin aika jännää aikaa kun ainakin autolla saa sladitella lumessa, jos auton omistaa toisin kuin minä.

      Nyt tavoitteeni on seikkailla, matkustella ja tehdä oikein paljon töitä ja sitten kun eläkepäivät koittaa voin joko muuttaa lämpimään tai alkaa nauttimaan elämästä Suomessa. ja nimenomaan Helsingissä.

      Suomi on tosi hyvä maa ihmiselle, jolla on raha-asiat hyvällä mallilla. Kaikkea saa mitä tahtoo!

    • En minäkään nauti ulkoilusta talvella. Nytkin sataa vettä taivaan täydeltä. Yleensä on tähän aikaan vuodesta ollut kovat pakkaset.
      Kissan kanssa kävellään pieni lenkki päivittäin, kissakaan ei tykkää kun tassut kastuu tai niitä palelee, silti haluaa tehdä päivittäisen lenkin.
      Marmatan joskus kissalle kun odottelee malttamattomana oven edessä, hyvähän sinun on lähteä ulos kun ei tarvitse pukea päälleen ennen lähtöä.

      • Meidän kissa alkaa polkemaan tassuillaan sitä ulko-ovea, kunnes joku menee päästämään sen hetkeksi ulkoilmaan. Minulla on sellainen pitkäkarvainen norjalainen metsäkissa, jolle on joutunut ostamaan kissanruohoa talviaikaan, että se saa oksennettua karvapalleroita vatsastaan. Tänä vuonna ei ole tarvinnut, kun talon seinän vieressä on vielä ruohoa jäljellä, jota kissa käy silloin tällöin syömässä. Jos liikaa sataa tai on liian kylmä, kissani ei kuin käy pihalla ja haluaa heti takaisin kodin lämpöön, heh.


      • Eikö kissoillekin ole saatavana sade- tai talvivaatteita, tossut tassuihin, niin jo tarkenee :)


      • pinewood kirjoitti:

        Eikö kissoillekin ole saatavana sade- tai talvivaatteita, tossut tassuihin, niin jo tarkenee :)

        Et saa mitenkään laitettua kissalle tossuja jalkoihin. Se on ihan mahdoton tehtävä, eikä myöskään tykkää vaatteista. Alkaa heti kiemurtelemään, että päästäkää minut pois...


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Et saa mitenkään laitettua kissalle tossuja jalkoihin. Se on ihan mahdoton tehtävä, eikä myöskään tykkää vaatteista. Alkaa heti kiemurtelemään, että päästäkää minut pois...

        Uskon että on vaikeaa, jopa vaikeampaa kuin lääkkeen antaminen, siitä on kokemusta.


    • Anonyymi

      Minäpä ulkoilen ja mitä kovempi tuuli tai sade tai pimeys sitä innokkaammin lähden, liukkaus ainoastaan este joskus

      • Huh huh!


    • Anonyymi

      Olen henkeen ja vereen ulkoilija (kaikkina vuodenaikoina). Vuodenaikojen vaihtelu on minulle rikkaus. MUTTA. Ymmärrän sinua erittäin hyvin. Sinunkaltaisia on erittäin paljon. Meitä kun on niin moneksi(onneksi). Valitettavasti jotkut asettuvat tuomarin rooliin, ja näkevät vain sen oman olemisenmallinsa oikeaksi.

      • No, ei tämän aloituksen tarkoituksena ole selvittää kuka on oikeassa ja kuka väärässä. Tarkoitus on keskustella ja kiitettävän hyvin on lähtenyt liikkeelle. Nuorempana tuli urheiltua oikein enemmänkin ja muistan kuinka säästä riippumatta mentiin urheilukentille ja suunnistamaan metsiin, sekä hiihtokilpailuihin ilman pakkasrajoja. Vanhemmiten minusta vain on tullut tällainen nynny ja vilukissa.


    • Anonyymi

      Jo on taas sellaista marmatusta säistä, että ihan hirvittää. Mitä kovempi tuisku, niin sen parempi ulkoilla. On raitista ilmaa, ja sitä on riittävästi. Pimeys vielä mukavana tekijänä lisäksi, luo mukavuutta ulkoiluun.

      • Anonyymi

        Onhan se ikävää kun on erilaisia kuin sinä.


      • Anonyymi

        Niin ihan varmaan joo!

        Höpö höpö!


      • Anonyymi

        Kandee tosiaan ulkoilla, eriti vanhojen puiden alla. Siinä voi oksa kopsahtaa päähän: kaksi puuta kohtaa toisensa ja the end.

        Beng
        Nyt on nyt ja aloitus lienee, että otetaan fiilikset siitä.
        Sisäliikuntakin on hyväksi ja voi avata ikkunan.
        Olen siivoillut koko päivän tähän asti ja lomassa hoitanut toisen asioita.
        Aivotkin sillai käytössä....


      • Just joo ja vielä, kun ihan pilkkopimessä pääsee lenkille, niin se on luksusta.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Just joo ja vielä, kun ihan pilkkopimessä pääsee lenkille, niin se on luksusta.

        Kauan sitten anoppivainaa sanoi meitsiä hulluksi, kun lähdin illalla pimeään lenkille. Täällä maalla ei ole katuvaloja eikä fikkarikaan tullut aina mukaan. Metsätiellä kuljin vaalemapaa taivasvanaa seuraten ja kun tuli auto, niin olin keskellä tietä. Syyspimeillä oli totisesti mustaa, mutta lenkki veti, että pääsi hetkeksi irti ... - Nm. Ruuhkavuosien rentoutus


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kauan sitten anoppivainaa sanoi meitsiä hulluksi, kun lähdin illalla pimeään lenkille. Täällä maalla ei ole katuvaloja eikä fikkarikaan tullut aina mukaan. Metsätiellä kuljin vaalemapaa taivasvanaa seuraten ja kun tuli auto, niin olin keskellä tietä. Syyspimeillä oli totisesti mustaa, mutta lenkki veti, että pääsi hetkeksi irti ... - Nm. Ruuhkavuosien rentoutus

        Ehkä olet joskus kuunnellut Eppu Normaalin kappaletta - Urheiluhullu?


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Ehkä olet joskus kuunnellut Eppu Normaalin kappaletta - Urheiluhullu?

        Tiedän biisin, mutta reipas kävelylenkki pimeässä, eikä myöhemmin valoisassakaan, tehnyt eikä tee meitsistä urheiluhullua. Mutta liikettä piti ja pitää olla. - Nm. Ikiliikkuja


    • Anonyymi

      Ymmärrän aloittajaa täydellisesti. Talvella on joko liian kylmä tai liian kuuma, hiostaa, iho kutiaa, väsyttää. Kesällä on kivaa, etenkin kun on hellettä, eikä tarvitse miettiä mitä laittaisi päälle.

      • Anonyymi

        Paitsi, kun on läski, eikä vähät vaatteet oikein istu tai pue tai näyttävät jotenkin naurettavilta.

        Parempi on sellainen sopiva ilma sopiville vaatteille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi, kun on läski, eikä vähät vaatteet oikein istu tai pue tai näyttävät jotenkin naurettavilta.

        Parempi on sellainen sopiva ilma sopiville vaatteille.

        Vaatteet tai ulkonäköpaineet eivät enää kosketa tämän ikäistä ihmistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaatteet tai ulkonäköpaineet eivät enää kosketa tämän ikäistä ihmistä.

        Samaa mieltä ja se on ihanaa eikö olekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaatteet tai ulkonäköpaineet eivät enää kosketa tämän ikäistä ihmistä.

        Kyllä minua ainakin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minua ainakin!

        Ainahan niitä botox ja silikoni naisia löytyy jotka vaatteillaan kuvittelevat koreilevansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainahan niitä botox ja silikoni naisia löytyy jotka vaatteillaan kuvittelevat koreilevansa.

        Viime aikainen villitys vanhoille ämmänläyskille ovat Personal trainerin hankkiminen. Herranne aika sentään, sus siunakkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viime aikainen villitys vanhoille ämmänläyskille ovat Personal trainerin hankkiminen. Herranne aika sentään, sus siunakkoon.

        Henkilökohtainen valmentaja / kunto-ohjaaja on paaaljon paree vaihtoehto kuin henkilökohtainen avustaja siinä kohdassa, kun ei enää omin voimin ja toimin pysty ja / tai pääse liikkumaan, kun on niiin totaalisesti jämähtänyt.

        Kroppa, nivelet ja kaikki paikat tarvitsevat liikettä, ja kaikki eivät todellakaan saa itse itseään liikkeelle, jotta patistelija on tarpeen. Vanhat ämmänläyskät, jotka ovat tämän tajunneet, ovat fiksuimmasta päästä naisia. - Nm. Liike on lääke


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainahan niitä botox ja silikoni naisia löytyy jotka vaatteillaan kuvittelevat koreilevansa.

        Minusta ei siinä ole oikeastaan mitään pahaa, jos hankkii kätevät, kivat ulkoilureleet, jos se sitten saa paremmin innostumaan liikkumisesta.

        Beng


      • Kesällä kuitenkin kokonaisuutena parempi liikunnan kannalta, kun ei tarvitse miettiä niin paljon pukeutumista, eikä räkä juokse koko ajan nenästä.


    • Anonyymi

      Ihanan happirikasta ilmaa kun sataa, tuulee. Tänäänkin pari tuntia lenkkeillyt,
      lenkin jälkeen on virkeä olo. Sisällä istuminen tekee olon masentuneeksi ja tunkkaiseksi.
      Joka aamu ylös vaan ja lenkille.

      • Anonyymi

        Tosiasiassa ilmassa on happea aina varsin tarkkaan 20,95 prosenttia, se "happirikkaampi" ilma on vain yhdenlainen ilmaisu kun ikään kuin tuntuu raikkaammalta tms. Jos ilman happipitoisuus alkaisi nopeasti merkittävästi vaihdella, ihmisen osa kävisi kovin vaikeaksi!


      • Sisätiloissa voi tehdä monenlaista mukavaa, ei itsessään se ulos lähteminen huonolla ilmalle ketään onnelliseksi tee.


    • Anonyymi

      Nykyajan talvi- eli toppavaatteet ovat kevyitä ja mukavia, helppoja pukea, jotta käväisepä kaupassa ja ala opetella oikeaa pukeutumista ja vähin erin talvesta nauttimista. - Nm. Talvi-ihminen

      • Muista aina tohtori Kiminkisen neuvo, että ei tule liikkua väkisin vaan kuunnella omaa elimistöään. Vaikka olisi kuinka mukavat vaatteet, eivät ne minua saa lenkkipolulle, vaan kehon kehoituksesta tämä poika lähtee baanalle.


      • Anonyymi

        Lopeta yllytys ja kannusta. Toisaalta taas; uskon, että aloittaja kyllä hallitsee pukeutumisen mitä mieiestäsi nohevana ohjeistat. Selvää on, että se pukeminen ketuttaa. Lämpimässä on paljon helpompaa. Ja valkoinen tai musta talviluonto on synkkä, ei sille mitään voi. Aurinko parantaa tilannetta paljon. Ja suomalainen ihmine: Hänhän on kateellinen ja ei pidä kun joku ajattelee jostakin toisin. Ei ymmärrä että jokainen on yksilö. Joku ihminen voi olla hormonaalisesti sellainen, ettei sopeudu Suomeen, vaikka täällä kärvistelee.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Muista aina tohtori Kiminkisen neuvo, että ei tule liikkua väkisin vaan kuunnella omaa elimistöään. Vaikka olisi kuinka mukavat vaatteet, eivät ne minua saa lenkkipolulle, vaan kehon kehoituksesta tämä poika lähtee baanalle.

        Mutku sulla(kin) on korvain välissä se elin, jonka voit halutessasi ohjelmoida käskemään kehoa. - Nm. Alitajuntasi voima


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutku sulla(kin) on korvain välissä se elin, jonka voit halutessasi ohjelmoida käskemään kehoa. - Nm. Alitajuntasi voima

        Toivotaan niin!


    • Anonyymi

      Ulkoilen päivittäin, vain kovilla pakkasilla ja sateilla jätän ulkoilun väliin. Minulla loppuu happi jos en ole ulkona, niinpä huonolla ilmalla on vaikka kortteli kierrettävä että edes hiukan saa happea. Yleensä sellainen tunnin-kahden lenkki, kesällä sitten parikin kertaa.

      • Anonyymi

        Talvella on mukava lukea...sitten keväällä maastoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talvella on mukava lukea...sitten keväällä maastoon.

        Tuon voi tulkita niinkin, että talvella on mukava lihoa ja sitten keväällä ulos ja lenkille, jopa luontoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon voi tulkita niinkin, että talvella on mukava lihoa ja sitten keväällä ulos ja lenkille, jopa luontoon.

        Tuo liikunta-hössötys menee överiksi aika monella. Paljon liikuntaa enemmän vaikuttaa kuinka paljon syö ja mitä syö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo liikunta-hössötys menee överiksi aika monella. Paljon liikuntaa enemmän vaikuttaa kuinka paljon syö ja mitä syö.

        Väärin. Liikunnalla vaikutat suoraan kaikkeen aineenvaihduntaasi, ts. elimistösi toimintaan. Ja se on ihan hemmetin tärkeä juttu normipainoisena pysymiseen. Puhumattakaan siitä, mikä merkitys sillä on nivelille yms. liikkumiseen tarvittaville elimistön osille. Sekä esim. hapenottokyvylle. J n e ... - Nm. Liike on lääke


      • Varmaan minulle olleet nämä viime päivät riittävän huonoja. Joka päivälle tulee meikäläiselle kyllä liikuntaa, kun raahautuu työpaikalle ja siirtyy paikasta toiseen useita kertoja päivän mittaan.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Varmaan minulle olleet nämä viime päivät riittävän huonoja. Joka päivälle tulee meikäläiselle kyllä liikuntaa, kun raahautuu työpaikalle ja siirtyy paikasta toiseen useita kertoja päivän mittaan.

        Viimeiset vuodet motoristisesti olin aika rikki tai sillai vajavainen. Maitohapot iski jo kauppaan kävellessä. Heti kun lopetin rehkimisen ja työn tekemisen, paranin jota kuinkin täysin. Ei kramppeja ei suonenvetoja ole kuulunut lähes vuoteen. Liikunnaksi riittää puoli pakolliset kaupoissa käymiset, eikä nekään olisi pakollisia koska on mahdollista tilata kauppakassi ovelle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Viimeiset vuodet motoristisesti olin aika rikki tai sillai vajavainen. Maitohapot iski jo kauppaan kävellessä. Heti kun lopetin rehkimisen ja työn tekemisen, paranin jota kuinkin täysin. Ei kramppeja ei suonenvetoja ole kuulunut lähes vuoteen. Liikunnaksi riittää puoli pakolliset kaupoissa käymiset, eikä nekään olisi pakollisia koska on mahdollista tilata kauppakassi ovelle.

        Minulla lähti viimeinen vuosi työelämässä käyntiin, joten joskus tämä työpaikalle raahautuminen todellakin loppuu ja uskon vakaasti, että muutun paljon onnellisemmaksi ihmiseksi. Kaikenlaista kremppaa ilmaantunut viime vuosina ja uskon lähes 40 vuoden palveluksen työelämässä tehneen tehtävänsä. Odotan malttamattomana eläkeelle pääsyä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väärin. Liikunnalla vaikutat suoraan kaikkeen aineenvaihduntaasi, ts. elimistösi toimintaan. Ja se on ihan hemmetin tärkeä juttu normipainoisena pysymiseen. Puhumattakaan siitä, mikä merkitys sillä on nivelille yms. liikkumiseen tarvittaville elimistön osille. Sekä esim. hapenottokyvylle. J n e ... - Nm. Liike on lääke

        Tottakai liike on lääke sanonta on tullut kaikille suomalaisille tutuksi, on sitä sen verran usein toistettu. Mutta jos vuosikymmenien saatossa on kertynyt ylimääräisiä kiloja, kannattaa ensin pudottaa painoa ruokailutottumuksia muuttamalla ja vasta sen jälkeen alkaa kokeilla miten ylirasittuneet nivelet, polvet ja nilkat kestävät liikuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin. Liikunnalla vaikutat suoraan kaikkeen aineenvaihduntaasi, ts. elimistösi toimintaan. Ja se on ihan hemmetin tärkeä juttu normipainoisena pysymiseen. Puhumattakaan siitä, mikä merkitys sillä on nivelille yms. liikkumiseen tarvittaville elimistön osille. Sekä esim. hapenottokyvylle. J n e ... - Nm. Liike on lääke

        Ei sekään toimi, että rääkätään keho palasiksi ja luullaan, että kroppa kestää samaa kyytiä kuin teininä. Ryhdytään urheiluhulluiksi ja rikotaan paikat. Luullen, että tällä olisi jotain suurta vaikutusta elopainoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sekään toimi, että rääkätään keho palasiksi ja luullaan, että kroppa kestää samaa kyytiä kuin teininä. Ryhdytään urheiluhulluiksi ja rikotaan paikat. Luullen, että tällä olisi jotain suurta vaikutusta elopainoon.

        Liikkua voi muutenkin kuin panemalla "keho palasiksi". Onko se sinun tekosyysi liikkumattomuuteen? - Nm. Liikkeellä on vaikutusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikkua voi muutenkin kuin panemalla "keho palasiksi". Onko se sinun tekosyysi liikkumattomuuteen? - Nm. Liikkeellä on vaikutusta

        Mielipiteesi on jo tullut selväksi. Sinä liikut vaikka jalka ja käsi olisivat poikki. Ole onnellinen. Muilla voi ihan totta olla jotain vaivaa minkä vuosi eivät voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielipiteesi on jo tullut selväksi. Sinä liikut vaikka jalka ja käsi olisivat poikki. Ole onnellinen. Muilla voi ihan totta olla jotain vaivaa minkä vuosi eivät voi.

        Juu-u, mullakin on. - Nm. Liikun silti


    • Anonyymi

      En kyllä voi ymmärtää mitä kaunista talvessa on. Kaitpa sitä alkaa kaikenlaista kuvitella ja uskoa kun itseään aivopesee.

      • Olemme varmaan osaltaan kasvaneet näihin vuodenaikoin kiinni ja yritetään hakea kaikkea mahdollisista hyvää eri vuodenajoista.


      • Anonyymi

        Sinä olet siis sokea. - Nm. Hanki okulaarit


    • Anonyymi

      Ulkoilen lähes päivittäin kesällä pyöräillen 10-60km ja talvella kävellen 5-15km, ainoastaan kovalla sateella ja tuulella jään kotiin jos ei ole pakko johonkin lähteä. Vaatteet ja jalkineet erikseen ulkoiluun olen hommannut niin että pärjään kelillä kuin kelillä eikä tarvii esim sateenvarjoa kanniskella mukana. Talvella merinovillaa alle ja vedenpitävää hengittävää päälle ja nastakengät jalkaan niin on mukava tallustella. Myös pyöräilyvermeet sellaiset ettei tarvii pelätä kastumista ja hengittävää materiaalia niin pysyy olo mukavana.


      vn

      • Hyvä sinä! Uskon että olet hyvässä kondiksessa ja olet tottunut tuohon jokapäiväiseen liikuntaan. Itse lähinnä odottelen tällä hetkellä eläkkeelle jäämistä, ehkä sen jälkeen sitten?


    • Anonyymi

      Älä vaan ota koiraa jos et ulkoilua kestä. ite kun on kakarasta asti tottunut olemaan ulkona säässä kun säässä ja aikuisena on ollut koiria niin pää tulee kipiäksi jos ei pääse ulos,, vaikka kuinka sairas olen niin käyn ainaki pihalla seisomassa.. pari päivää menee sisällä mutta sitte on pakko päästä ulos... ja vaatetus on toki oikeanlainen oltava että kestää kelit kun kelit.... :) mikä sen ihanampaa kun luminen metsä,, kuunnella kun linnut sirkuttaa ja katsella pupujen ja hiirten jälkiä.... siellä rauhoittuu keho että sielu....

      • En otakaan koskaan koiraa, koska en ole pätkääkään koiraihminen. Luonnossa kieltämättä on mukava kävellä, etenkin metsässä.


    • Anonyymi

      Olin minäkin ennen tai siis joinain vuosina tuollainen (en tykännyt käydä paljon ulkoilemassa talvisin), mutta tilanteeni on muuttunut parempaan suuntaan. Kävelylenkille on nykyään kiva mennä ja se on osin puustoista seutua. Nautin ja kunto kohoaa.

      • Anonyymi

        Well now how come? Jos ei ulkoilu kiinnosta vain möllöttää sitten jonkun ruudun edessä katsoen miten ampuvat ilotulitusrakettejaan iranissa ja irakissa?`

        T: Military Staff.


      • Ehkä minullakin on kyse vain väliaikaisesta haluttomuudesta liikkua ulkosalla talvella. Tänään on ainakin parempi ilma ja jopa aurinkoa vähän tyrkkää. Mahdollisesti hyvin pieni kävelylenkki iltapäivästä mikäli kelit pysyy kohillaan...


    • Anonyymi

      Siis olet sitä mieltä, että kukaan ei kertakaikkiaan voi pitää lumesta ja talvesta, ja kaikki jotka niin väittävät pettävät itseään? Ei mitenkään ole mahdollista, että kenellekkään olisi mieluisinta asua Suomessa?

      • En todellakaan ole väittänyt etteikö monet ihmiset voisi pitää lumesta tai talvesta. Täällä etelässä ei edes ole sitä lunta tällä hetkellä kaunistamassa näkymää ja ehkä siksi tuntuu juuri nyt niin synkältä.


    • Anonyymi

      Mielestäni pitäisi antaa Nobelin palkinto heille jotka keksivät windstopperin, coretexin ja tekniset alusasut. En edes omista toppatakkia. Kuljen läpi talven windstopperilla ja coretexillä. Ovat vähän hinnakkaampia, mutta kestävät hyvällä hoidolla pitkään. Hinnat on tosin vuosien varrella tippuneet paljon. Ei Suomen oloissa saa talvisin pukeutua puuvillaisiin alusasuihin. Nehän on aivan kauheita ja varmasti ovat epämiellyttäviä ulkona. Myös lapsille teknisiä alusasuja niin ulkona peuhaaminen on mukavaa. Kylmyyden vuoksi ei kenenkään tarvitse jäädä pirttiin istumaan. Ihania tuulen ja sateen pitäviä lämpöisiä vaatteita on vaikka kuinka paljon. Niihin kannattaa sijoittaa !

      • Anonyymi

        teknisia alusasuja - voi kuinka keksitään ihmeellisiä sanoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        teknisia alusasuja - voi kuinka keksitään ihmeellisiä sanoja

        On se aika metkaa, kun sellainen alusasu vetää hien seuraavaan kerrokseen, mutta alimmainen, se tekninen, pysyy kuvana. - Nm. Tekniikka on ihmeellistä


      • Varmaan hyviä keksintöjä pitämään sadetta ja tuulta pois ihmisiholta. Itse olen palellut oikeastaan koko ikäni aina talvikaudella pukeutumisesta riippumatta. Esihistoriallisina aikoina minä varmaan olisin ollut se henkilö, joka pitää tulta yllä luolan hämärissä.


    • Anonyymi

      Oletpas viluherkkä!
      Olen enempi talviliikkuja kuin helletouhuuja. Johtuisko, että olen syntynyt kovimpien pakkasten aikaan. Ehkä se on vain omaa kuvitelmaa, tiedä sitten.

      Minulle taas kesäkuumuudet maassa kuin maassa ovat puoliksi myrkkyä. Koitan etsiä varjoisamman kadun, kuppilan päästäkseni hetkeksi varjoon. Ei tulisi mieleenkään esim asua talvikuukaudet jossain aurinkokohteessa, vaikka matkan takana asuisi millainen prinssi!
      Harmittaa tällainen mukamas talvi, koska en saa ulkonautintoa edes alkumetreille starttaamaan. Odottelen vielä helmi -maaliskuun pakkasia. Jos ei tänä vuonna, niin viimeistään loppuvuodesta ja 2021 kylmenee lumen saattelemana.

      Saitkin vihjeitä oikeaan pukeutumiseen. Ohuilla vaatekerroilla pärjää, kun valitset oikeat materiaalit alle ja päälle.
      Hopi hopi, otat rouvan illemmalla mukaan ja ulkoileen niinkuin olisitte jo:)

      • En usko syntymäajalla olevan merkitystä viluherkkyyteen, koska olen itse maaliskuussa syntynyt.

        Koskaan ei ole liian kuuma, olen käynyt Afrikan kuumuudessa ja Floridan ihanassa lämmössä, enkä todellakaan kuulu siihen suomalaisten joukkoon, jotka valittavat lomakohteessa, että on liian kuuma.

        Ehkä tosiaan ilmat tästä paranevat ja alkaa pikkuhiljaa tyrkätä aurinkoa, se piristää jopa kylmänä talvipäivänä.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        En usko syntymäajalla olevan merkitystä viluherkkyyteen, koska olen itse maaliskuussa syntynyt.

        Koskaan ei ole liian kuuma, olen käynyt Afrikan kuumuudessa ja Floridan ihanassa lämmössä, enkä todellakaan kuulu siihen suomalaisten joukkoon, jotka valittavat lomakohteessa, että on liian kuuma.

        Ehkä tosiaan ilmat tästä paranevat ja alkaa pikkuhiljaa tyrkätä aurinkoa, se piristää jopa kylmänä talvipäivänä.

        Voisiko vilutus johtua ääreiskåverenkierrosta.
        Missä ihmisen ääret?
        Tai syömmestä, jos se läpättää vaisusti.

        Beng
        Eppu tietäisi, vaan mis' hää on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisiko vilutus johtua ääreiskåverenkierrosta.
        Missä ihmisen ääret?
        Tai syömmestä, jos se läpättää vaisusti.

        Beng
        Eppu tietäisi, vaan mis' hää on.

        Kyllä voi hyvinkin johtua siitä, että liian paksu veri ei pääse periferioiden hiussuoniin asti. Kantsii muistaa Omegat, jotka pitävät veren sopivan juoksevana, se on paree olomuoto myös syränpumpulle. - Nm. Ota Omegat oikein


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voisiko vilutus johtua ääreiskåverenkierrosta.
        Missä ihmisen ääret?
        Tai syömmestä, jos se läpättää vaisusti.

        Beng
        Eppu tietäisi, vaan mis' hää on.

        Voi varmaan johtuakin jostain elimistöllisestä, mutta uskon toki suurimman syyn olevan, että toiset ihmiset vain palelevat toisia enemmän. Puolustukseksi voin kertoa, että en kesäaikaan hikoile läheskään yhtä paljon mitä parempi puolisko ja jaksan liikkua paremmin ja pidempään.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Voi varmaan johtuakin jostain elimistöllisestä, mutta uskon toki suurimman syyn olevan, että toiset ihmiset vain palelevat toisia enemmän. Puolustukseksi voin kertoa, että en kesäaikaan hikoile läheskään yhtä paljon mitä parempi puolisko ja jaksan liikkua paremmin ja pidempään.

        Jos et hikoile kesäkuumalla liikkuessasi, niin sulla on joku aineenvaihduntaongelma. Ja ihmisessä, jossa kiertää veri joka paikassa / pääsee joka paikkaan, ei palele. Ainakaan siinä määrin kuin hän, jonka ääreis- / periferinen verenkierto ei toimi normaalilla tavalla.

        Liike lisää myös sekä verenkiertoa, aineenvaihduntaa että lämpimän tuntua. - Nm. Perusjuttuja


      • Anonyymi

        Voisko hkoilemattomuus olla geneettistä. Katsoin F & T aamulla. Keskusteluissa oli dna-tutkimuksesta jne. Siinä toisella vierailjalla oli jokin hikihajuttomuusgeeni.
        Jändeä.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä voi hyvinkin johtua siitä, että liian paksu veri ei pääse periferioiden hiussuoniin asti. Kantsii muistaa Omegat, jotka pitävät veren sopivan juoksevana, se on paree olomuoto myös syränpumpulle. - Nm. Ota Omegat oikein

        Miten tuon veren juoksevuuden voi todeta: jos nyt kökköä ja omegan jälkeen juoksee.
        Voiko juosta liian nopeasti? Ei pysy kärryillä? Meni jo.

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuon veren juoksevuuden voi todeta: jos nyt kökköä ja omegan jälkeen juoksee.
        Voiko juosta liian nopeasti? Ei pysy kärryillä? Meni jo.

        Beng

        Sen voi helposti todeta elämän edetessä siitä, että säästyt kaikenkarvaisilta trombeilta, embolioilta ja infarkteilta. Ja jaksat vaikka juosta, jos tahdot. - Nm. Paksu pahasta


      • Totta turiset. Kun lähtee liikkelle ja esimerkiksi kuntopyöräilee, niin kyllä minulle lämmin tulee, jopa hiki.


    • Anonyymi

      Olen melkein samanlainenkuin sinä, Niin vaan ulkoilu hyytyy sitä mukaa kuin syksy ja talvi tulevat. Varsinkin tänä talvena ja 2019 syyspuolella on töiden jälkeen ulos reippailemaan lähtö ollut yhtä myrkkyä. Liekö syynä tuo ainainen sade ja mahdoton pimeys. Miksi tuo luoja ei voi ohjata noita sadepilviä sinne Australiaan?
      Hytinäx1

      • Anonyymi

        Pari päivää on väsyttänyt niin maan perusteellisesti. Viime yönä dingdong hereillä. No mitäpä mitä. Keitin kahvit ja tein leivät. Mässyn mässyn yöllä. Vilkaisin taivaalle ja syyllinen löytyi.
        Hetken harkitsin ja pikaisesti käytin sitä korvien välissä olevaa elintä!
        Pakottauduin iltapäivällä asioille ja kas, kummasti piristi.
        Pitäisi olla älykengät. Ne alkoisivat pomppimaan, jos niitä ei ole käytetty hetkeen, eivätkä rauhoittuisi ennen kuin jaloissa. Ulos.


        Beng


      • Kiitos hyvästä ja kannustavasta palautteesta. Kevään tullen ikään kuin heräämme taas uudelleen henkiin ja liikuntaa alkaa lähes kokopäiväisesti ja mieliala paranee, hehee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pari päivää on väsyttänyt niin maan perusteellisesti. Viime yönä dingdong hereillä. No mitäpä mitä. Keitin kahvit ja tein leivät. Mässyn mässyn yöllä. Vilkaisin taivaalle ja syyllinen löytyi.
        Hetken harkitsin ja pikaisesti käytin sitä korvien välissä olevaa elintä!
        Pakottauduin iltapäivällä asioille ja kas, kummasti piristi.
        Pitäisi olla älykengät. Ne alkoisivat pomppimaan, jos niitä ei ole käytetty hetkeen, eivätkä rauhoittuisi ennen kuin jaloissa. Ulos.


        Beng

        Kuuhulluus on tyypillinen naisten vaiva kuten myös bulimia, anoreksia ja miesviha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuhulluus on tyypillinen naisten vaiva kuten myös bulimia, anoreksia ja miesviha.

        Aika raju kommentti. Ja kaikki rinnastettavissa.
        Niin, perehtyy tieteellisiin tutkimuksiin vai empirisin tietoihisi.
        Hehheh. Hyvää aamua!

        Beng


    • Eipä tänä talvena toistaiseksi kovinkaan kauheaa pukemista ole tarvittu. Pimeyskään ei ole järin suuri este, vaikka täällä periferiassa oikeasti onkin pimeää pimeään aikaan.Jos ei pimeimpään aikaan sen kuuden valoisan tunnin aikana ehdi, niin nykyiset tehokkaat ja pienikulutuksiset ledilamput auttavat kummasti.

      Olisi edes kunnon talvi, eikä tällainen musta kuratalvi. Mutta talvi kuin talvi, mitään
      ilmastoa vielä lisää lämmittäviä ulkomaan"lomia" en tarvitse.

      • Ihan riittävän kylmä on tänäänkin, että harkitsen tarkoin mitä päälleni laitan, kun ja jos menen ulokoilemaan. Pimeys ei varsinaisesti ole täällä keskikaupungilla ongelma, kun kaikki tiet ovat valaistuja. Onneksi porvoolainen öljyfirma omistautuu ilmastotalkoisiin ja kehittää uusiutuvaa lentopolttoainetta, joten minä ja kaltaiseni pystymme lentämään etelään hieman paremmalla omatunnolla.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Ihan riittävän kylmä on tänäänkin, että harkitsen tarkoin mitä päälleni laitan, kun ja jos menen ulokoilemaan. Pimeys ei varsinaisesti ole täällä keskikaupungilla ongelma, kun kaikki tiet ovat valaistuja. Onneksi porvoolainen öljyfirma omistautuu ilmastotalkoisiin ja kehittää uusiutuvaa lentopolttoainetta, joten minä ja kaltaiseni pystymme lentämään etelään hieman paremmalla omatunnolla.

        Mikä Porvoolainen firma tätä uutuutta kehittää? Vai onko se osakkeenomistajiensa omistama putiikki siinä Sköldvikissä.
        Tuo muuten kuulostaa jo lupaavalta, uusiutuva polttoaine. Minä tästä menen nyt tekemään uusiutuvan voileivän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä Porvoolainen firma tätä uutuutta kehittää? Vai onko se osakkeenomistajiensa omistama putiikki siinä Sköldvikissä.
        Tuo muuten kuulostaa jo lupaavalta, uusiutuva polttoaine. Minä tästä menen nyt tekemään uusiutuvan voileivän.

        Neste


    • Anonyymi

      Ulkomailla olen asunut yhdessä melko muhkean lompakkoni kanssa ja voin kyllä suositella.
      Viimeksi asuin maassa/kaupungissa, jossa talvella saattoi pahimmillaan sataa kerran tai kaksi kertaa lunta yhteensä jopa 2 millimetriä.
      Voin sanoa, että nautin, mutta on talvikin aika jännää aikaa kun ainakin autolla saa sladitella lumessa, jos auton omistaa toisin kuin minä.
      Nyt tavoitteeni on seikkailla, matkustella ja tehdä oikein paljon töitä ja sitten kun eläkepäivät koittaa voin joko muuttaa lämpimään tai alkaa nauttimaan elämästä suomessa ja nimenomaan ihanassa Oulussa.
      Suomi on tosi hyvä maa ihmiselle, jolla on raha-asiat hyvällä mallilla. Kaikkea saa mitä tahtoo!

      • Anonyymi

        Eihän ole kupla siellä sun muhkeassa lompakossasi?


      • Anonyymi

        Eihän ole kupla siellä sun muhkeassa lompakossasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän ole kupla siellä sun muhkeassa lompakossasi?

        Vai tarkoitatko rakkulaa tai paisetta?

        👀


      • Varmaan jonkinlainen sisäänrakenne kotimaan kaipuu meillä kuitenkin on, kun monet palaavat niistä lämpimistä maista takaisin.


    • Anonyymi

      Ainakaan eteläisessä Suomessa ei ole ollut toistaiseksi mahdollista ulkoilla talvella, talvea kun ei ole ollut. Hyödynnän lumettomuutta ja käyn kävelylenkeillä sulilla keleillä sivuteillä ja metsäpoluillakin. Vaikka on harmaata ja hämärää, täällä on kuitenkin keskipäivällä se noin kolmen tunnin aika jolloin tuolla näkee eteensä, sinne sekaan vaan, pahimpia sateita toki vältellen. Jos vähänkään uhkaa olla liukasta, sitten vaan nastakenkulia koipiin ja taas menoksi.

      • Ei ole vähääkään liukasta, kun on satanut vettä aamusta saakka Eteleä-Suomessa, lämpötila 7 asteen särmässä ja tuulee lähes 10 m/s. Ainoa tavoite on kävellä työpaikalta parkkipaikalle ja autoilla kotiin työpäivän jälkeen. Ei sitä valoisaa aikaa oikein ole tänään erottanut, kun on yhtä sumuista ollut koko päivän.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1305
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1076
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      73
      861
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      787
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      715
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    7. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      681
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      668
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      655
    Aihe