Sura minar ?

Anonyymi

Dvarför har den svenska högerextrema (östra und västra ) folkgruppen så himla sura minar nuförtiden o hela tiden ?

Dvarför oi dvarför ?

24

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suomenna tuo aivopieru meille? miksi "Dvarför" muoto, mikä on tuo hapan miina, ymmärtäisin kyllä happomiinan=viinamiinan.

      Olitko pössytellyt?

    • Anonyymi

      Därför att deras...
      Här bor apparaatten den.

      • Anonyymi

        Sluta lura runt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sluta lura runt.

        Dvarför oi dvarför ?

        Jag har ju bara börjat...
        För att aalla i hela världen und under himlen skulle få veta, att deras apparaatten bor här.
        Alla spelare skal komma till kännedom ock ingen skal lämnas under mattan.

        Skjortor deras skal lyftas högt uppe i taket, utan nummer, bara med namnet, spelets spelaren.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dvarför oi dvarför ?

        Jag har ju bara börjat...
        För att aalla i hela världen und under himlen skulle få veta, att deras apparaatten bor här.
        Alla spelare skal komma till kännedom ock ingen skal lämnas under mattan.

        Skjortor deras skal lyftas högt uppe i taket, utan nummer, bara med namnet, spelets spelaren.

        Skulle det vara bättre att gå till ett annat språk för att prata skit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skulle det vara bättre att gå till ett annat språk för att prata skit?

        Jag älskar Jeppis flicka...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skulle det vara bättre att gå till ett annat språk för att prata skit?

        Dvarför skulle det vara ?
        Det här är ju et bra språk för att prata om skit...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dvarför skulle det vara ?
        Det här är ju et bra språk för att prata om skit...

        Me odotamme täälä Tukholmassa sinua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me odotamme täälä Tukholmassa sinua.

        Nämen jag är ju här...
        Dvarför väntar ni där, Stockholm värld i staden stad i världen ?

        Jag kan ju skriva svenska kanska bra, men jag kan tala svenska mycket betre.
        Vill ni diskuteera på svenska ?

        Vi kan ju diskuteera om den apparaatten ers höghets friska lukten den ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämen jag är ju här...
        Dvarför väntar ni där, Stockholm värld i staden stad i världen ?

        Jag kan ju skriva svenska kanska bra, men jag kan tala svenska mycket betre.
        Vill ni diskuteera på svenska ?

        Vi kan ju diskuteera om den apparaatten ers höghets friska lukten den ?

        För i Finland är det inte tillåtet att vara 2/2 och i Stockholm kan du och bör


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        För i Finland är det inte tillåtet att vara 2/2 och i Stockholm kan du och bör

        Dvarför är det så at när man försöker ha en diskussion av den här lokala svenska högerextrema apparaattens levande exsistens ock prinsiipperna till den ?

        Så börjar dom genast vända diskussionen till deras sexsuella atribuutter ock beteende...
        Är det där unter den som dom har den riktiga levande prinsiippen till ock av exsistenssen deras ?

        Den alt seende ock vetande ögat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dvarför är det så at när man försöker ha en diskussion av den här lokala svenska högerextrema apparaattens levande exsistens ock prinsiipperna till den ?

        Så börjar dom genast vända diskussionen till deras sexsuella atribuutter ock beteende...
        Är det där unter den som dom har den riktiga levande prinsiippen till ock av exsistenssen deras ?

        Den alt seende ock vetande ögat.

        Meihin suomalaisiin liitetään tietty ominaisuus (finnkniv) ja teihin ruotsalaisiin liitetään toinen toista ominaisuus.

        Se onko niissä mitään todellista perää olettamukset elävät kuitenkin omaa elämäänsä kansojen keskuudessa.

        Ruotsissa ja Suomessa asuneena tiedän kummankin kansan alitajuiset uskomukset.

        Ei niille tunnu olevan muutosedellytyksiä.


    • Anonyymi

      Hyvää oppimateriaalia Seinäjoen sairaalan ruotsinkieliopinnoille.

      Hyvässä tulossa nämä nuoret swedut tuossa kieli asiassa. Lyhennellään De varför muotoon Dvarför.

      Siksi, kun enkun kielessä tapahtuu samaa ja me ollaan niin maailman kansaa .

      Tässä rannikolla joka10 kilometrin jälkeen vaihtuu murre joten Pietarsaareen mennessä murteita n.70-80. Ruotsinkieliset ei itsekkään ymmärrä näitä murteita joten Närpesin- ja Pietarsaaren murteet ovat aivan eri kielet.

      Nyt vielä nämä slangia sopertavat siihen lisäksi. Onneksi RTV on tasoittanut tilannetta, kun katsojaluvut peittää koko alueen.

    • Anonyymi

      Det är Fredag...
      Dvarför är det så inte himla många här som kan ha en diskussion på svenska ?
      Jag tycker nog at om jag måste diskuteera här med mig själv bara, så blir dom som jag diskuteerar av, irriterade ock röda på ansikten sura sina.

      Jaa-a jag bara Wanda Wendy Wanda undrar i mina tankar...
      Kanske jag måste efter alt detta diskuteerande med mig ta ock packa väskan min. Fly-tta till Östermyra eller enda ner till Anaendaöstermyra ?

      Det är nog en nogorlunda liten ändring till den hära lokala status guon eller ?

      • Anonyymi

        Vad du ville diskutera?

        Tyhjä pää niin ei hän tiedä mistä haluaisi keskustella mutta kunhan vain saa ruotsiksi pämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vad du ville diskutera?

        Tyhjä pää niin ei hän tiedä mistä haluaisi keskustella mutta kunhan vain saa ruotsiksi pämistä.

        Vad jag ville med er intellektuella diskutera ?

        Dvarför vill dom ock ni kanske inte diskutera den här svenska högerextrema gruppens sak ?
        Kanske det är bara för mycket, irriterande ock det är inte så roligt diskuteerings ämne ?
        Kanske det kommer slutligen fram under dikussionens gång at apparaatten deras prinsiipper är inte så...friska luktande. Dom kanske vill heller ha den största möijiga tystnaden om den deras ?

        Kanske skulle vi ta ock breda diskussionen lite till deras finska (hang around) högerextrema gruppens sak ?
        Deras sak är nu just den samma som svenska storebrons...

        Pämistäänkö suomeksi heistä ja heidän asiastaan ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vad du ville diskutera?

        Tyhjä pää niin ei hän tiedä mistä haluaisi keskustella mutta kunhan vain saa ruotsiksi pämistä.

        Riemuruotsiksi tehty aloitus asiassa ei sitten ymmärtääkseni olekkaan saanut niin riemukasta kommentoitia ja elävöittävää diskuteeraamista aikaan.
        Jopa suomenkieliset repliikit sen suomenkieliseltä puolelta ovat jääneet kovin lyhyiksi ja keskustelua pois itse heidänkin asiastaan eksyttäviksi ja dementoiviksi.
        Voisiko syy olla pelkästään riemuruotsini osaamattomuudessa ? Vai lieneekö asia heidänkin heille sitten liian vaikea avoimesti avattavaksi ja palasteltavaksi jopa näin "anonyymiä" kommentoinnin mahdollisuutta käyttäen ?

        Sillä vaikka he pelaavat yhtä porukalla jossa on voimaa, sitä voi yksi vivuttamalla kääntää sen voiman takaisin sinne pelaavan porukan suuntaan.
        Ja näin pärjätä heitä kaikkia apuna käyttäen heidän omassa pelissään...

        Dvarför är den diskussions ämne av den deras inte så himla mys ock hygge framkallande ?
        Miksi ei nyt sitten olekkaan omasta ja omassa asiassaan mukavaa ja kivaa diskuteerata ?


    • Anonyymi

      "prinsiipper är inte så...friska luktande."

      Tarkoititko: prinsipper

      • Anonyymi

        Därför kanske jag har till sist...
        Tänkt, fundeerat, diskuteerat med mig ock frågat aviis av skogens gamla intellektuella trä.

        O meningen är att börja bjuda dom alla som kommer ock närmar mig dagligen ock margnadsför sina prinsiipper ock atribuutter.
        Jag ska ta med mig inne i handväskan min, en liten termos av varmt mjölkshoklad drikkande ock hjärtligt formade pepparkakor att bjuda till...

        Så kanske dom får i alla fall en varmt ock god smak i munnen sin när dom igen ock den hundradegången blir besvikna med sin sak med mig.
        För ingenting annat får dom ju inte av mig eller med mig.


    • Anonyymi

      Missä asut nykyisin. Asuit ennen Huutoniemellä, kun keskusteltiin.

      Var bor du nu? Du bodde tidigare på Huutoniemi när vi pratade.

      • Anonyymi

        Därför är jag så taksam för er kommentarer i den här diskussionens gång.
        Ni listar många av dom värktyg ock metoder av den apparaattens er prinsiipper ock atribuutter som jag ock många andra människor i levande livet sin har fåt ock får... njuta av.

        Ruotsinkieltä taitamattomille suomenkielisille oikeisto extremamisteille myös ystävällisesti käännettynä tekstin saa ottamalla älypuhelimeen tai aatekoohon kiännösappin.
        Svenskan min-suomi siun.

        Ni har ju kanske ingentinki at säga för er eller at bortförklara dessa diskuteerings öpningar som har skrivits. För inte kan man väl med någon bortförklaring bortförglara den ?
        Den bara är ock mår bra.

        Bortförklara ock svartmåla försöker ni bara, mig som här diskuteerar om er saken den.
        Men det går ju inte för jag är okso ock mår bra.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Därför är jag så taksam för er kommentarer i den här diskussionens gång.
        Ni listar många av dom värktyg ock metoder av den apparaattens er prinsiipper ock atribuutter som jag ock många andra människor i levande livet sin har fåt ock får... njuta av.

        Ruotsinkieltä taitamattomille suomenkielisille oikeisto extremamisteille myös ystävällisesti käännettynä tekstin saa ottamalla älypuhelimeen tai aatekoohon kiännösappin.
        Svenskan min-suomi siun.

        Ni har ju kanske ingentinki at säga för er eller at bortförklara dessa diskuteerings öpningar som har skrivits. För inte kan man väl med någon bortförklaring bortförglara den ?
        Den bara är ock mår bra.

        Bortförklara ock svartmåla försöker ni bara, mig som här diskuteerar om er saken den.
        Men det går ju inte för jag är okso ock mår bra.

        Sura=mököttää.


    • Anonyymi

      Det regnar alltid.

      • Anonyymi

        Sura minar på suomeksi?


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2221
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1710
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe