Miten menee nyt?

Anonyymi

Miten sinulla menee nyt?
Mitä sinulee kuuluu tänään?

142

1029

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siinähä tuo vuan männöö.
      Suattaa sitä männä pereminnii tai sitte huonommin.

    • Anonyymi

      Aika huonosti. Ei niin huonosti mitä voisi mennä.

    • Anonyymi

      Yksinäisyys ei nyt niin paha ongelma ole kun siihen on jo tottunut.
      Kuhan tässä nyt vain terveys pysyisi kunnossa.

    • Anonyymi

      Tosi surullinen olo. Näin aamuyöstä autuaanonnellista unta siitä, kun kaikki oli vielä hyvin, onnellisesti. Yks'kaks herättyäni siihen putosin surun kuoppaan,
      kun todellisuus iski päin naamaa.
      Tunteet löivät yli laidan, itkin kauan. Surusta ei pääse yli helpolla.
      Toivottavasti muilla menee paremmin. Ehkä minullakin huomenna.
      Tsemppiä kaikille yksinäisille ! Yritetään jaksaa tehdä vielä jotain lisää
      itsemme eteen, löytää ihmisiä.

      • Anonyymi

        ♥️
        Toivottavasti voit pian paremmin. Tsemppiä sinulle myös!


    • Anonyymi

      Viimeisen kahden viikon aikana olen jutellut vaan kaupan kassaneidin kanssa. Keskustelu oli sitä "Päivää. Kiitos. Näkemiin". Kerran kysyin "onkos tuo tarjous vielä voimassa?". Se oli pisin lause koko viikolla!
      Muuten ei valittamista.

      • Anonyymi

        Hyvä että puhut joka päivä edes muutaman sanan. Itsekin käyn kaupassa sanoakseni kassalle: "Hyvää päivää!" Sillä tavalla pysyy ihmisenä ihmisten joukossa.


    • Anonyymi

      Apea mieli. Join eilen illalla alkoholia, ja sillä tuppaa nykyään olemaan sellainen vaikutus, että seuraavana päivänä masentaa. Pitäisi lopettaa yksin tissuttelu, mutta aina välillä siihen vaan tulee sorruttua. Nyt en oikein jaksa mitään tehdä, makailen vain kotona miettien asioita. Kaupassa sentään kävin, onneksi kävelin Alkon ohi sentään.

      • Anonyymi

        Oon ollut 11 päivää tipattomalla, hyvä olo.
        Saan paljon tehdyksi. Nukun hyvin.
        Oli hyvä päätös.
        Katselen filmejä ja dokumenttejä netiltä.


      • Anonyymi

        Sama mulla, juon tai tissutan alkoholia yksinäisyyteen ja tajuan että se on huono asia.
        Seuraavat pari päivää sit pysyy rauhallisena ja väsyneenä kotona eikä jaksa ajatella mitään edes
        tätä yksinäisyyttä.


    • Anonyymi

      Menin tänäänkin pieneen kauppakeskukseen. Käyn pari kertaa viikossa.
      Siellä on aina joku mummu tai pappa penkillä huilaamassa,
      jolla ei ehkä ole ketään myöskään.
      Kysyn "miten päivä on mennyt?". Syntyy useimmiten pieni rupatteluhetki,
      joka piristää kumpaakin osapuolta.

      Ei ole kukaan vielä karkuun syöksynyt, vaikka joskus
      huomaan ennakkoluuloisuutta, epäröivän katseen että
      "mitähän tuokin haluaa",
      mutta kun kertoo vaikka omasta ostoskierroksestaan,
      epäilyt haihtuvat.
      Viimeksi sanoinkin, että tuoreita silakoita lähdin hakemaan, mutta ei ollut,
      torstaina kuulemma tulee, niin mummo sanoi, että hyvä tietää,
      hänkin tykkää silakoista ja sitten juttelimme siitä millä lailla laitettuna
      ne on parhaat ja muuta pientä höpinää.
      Jotkut on jo tulleet sillai tutuksi,
      että moikataan ja istutaan kuulumiset vaihtamaan.
      Satunnaisia tapaamisia ne on, mutta kuitenkin tuntee olevansa tässä maailmassa
      kun jonkun kanssa puhuu joskus.

      Moni ihminen ajattelee samoin kuin itsekin,
      olisipa joku jonka kanssa vaihtaa edespari sanaa,
      mutta kukaan ei uskalla tehdä aloitetta.

      • Anonyymi

        Teen hyvin usein aloitteen, ilahtuvat monet.
        Olen ruvennut myös hymyilemään tuntemattomille, hymyilevät takaisin.

        Ei maksa mitään, tulee itse ja muut hyvälle mielelle.


    • Anonyymi

      Olen tässä nyt tavannut aikuisia lapsiani.
      Se on tuonut nyt vähän lohtua yksinäiseen erakkoelämään.
      Terveydenhoitaja soitti ja sanoi labrakokeet olivat ok.
      Paastosokeri vähän koholla mutta pitkäaikainen arvo on hyvä.
      Päivä vain ja hetki kerrallaan Jumalan apuun ja armoon luottaen tässä mennään.

      • Anonyymi

        Jatkan tätä tipatonta.
        Muuten oon vain siivoillut. Että voi kertyä niin paljon roinaa!
        Heittelen pois.
        En oo käynyt ulkona koko päivänä.

        Eipä tässä sen kummasempaa kuulu.


    • Anonyymi

      Mulla tipatonta kymmenes vuosi menossa.

      • Anonyymi

        10 vuotta tipatonta on hyvä saavutus.


    • Anonyymi

      Joskus on hyvä päivä joskus huonompi.
      Tänään ollut huonompi.
      Aamu ja aamupäivä meni vähän heikosti,
      Nyt vähän parempi fiilis.

    • Anonyymi

      Kyllä tässä on nyt jotain hyvääkin.
      Tänään parempi päivä kuin eilen.

    • Anonyymi

      Siinä tuo on tuassii männynnä.

    • Anonyymi

      Päivä vain ja hetki kerrallansa.

    • Anonyymi

      Mikä tekee päivästänne mukavan ja mikä ei ?
      Minun päiväni on mukava, kun ei ole sydämen rytmihäiriöitä,
      jotka ovat lähes kroonisia ja pilaavat elämäni.
      Olen tehnyt pientä järjestelysiivousta, laiskan siivousta,
      sitten syön ja sen jälkeen meinaan röhnöttää lukien kirjaa
      jonka eilen aloitin:
      Asta Leppä: "Voittajien varjot - Elämää eriarvoisten tasavallassa".
      Erittäin hyviä analyyseja tavallisten ihmisten elämästä eri ikäkausilla,
      minuudesta ja siitä miten hilkulla on, miten elämämme voi mennä
      ja mikä kaikki sitä ohjaa. Kenestä tulee voittaja ja kenestä häviäjä.
      Miksi joku pärjää, miksi toinen ei.
      Sujuvaa ja kiinnostavaa luettavaa tavallisella kielellä.
      Ei "tieteellistä" kieltä. Kiva kirja. Ei raskas, vaikka aiheesta voisi luulla niin.

      Semmoiset terveiset minulta.
      Nm. Lukuhullu

      • Anonyymi

        Iltaa vietän yksin, katson netiltä elokuvaa, juon mehua, söin sushia ja valkosipulimakkaraa.
        18 päivä tipattomalla, hyvä olo, lainasin kirjastosta Edward Snowdenin kirjoittaman kirjan miten Jenkeissä salakuunneltiin, hyvä tietää.

        Ihan mukava,
        Johan tuo rupeaa nukuttamaan, kohta pötkähdän maata, uusi lämmin untuvapeitto.
        Yleensä nukun koko yön, varsinkin nyt kun oon tipattomalla.

        Hyviä iltoja ja öitä!


    • Anonyymi

      Tänään parempi kuin eilen.

    • Anonyymi

      Olemme maapallolla, jotta oppisimme asioita toinen toisiltamme. Oravan pyörä ei ole tärkeää. Jumala rakastaa meitä kaikkia ihan yhtä paljon. Rakkaudettomuudesta ei tarvitse kärsiä. Rakkaus on meissä jokaisessa, Jumalan rakkaus.

      Jokaisella on oma suojelusenkeli. Kannattaa pyytää häneltä apua ihan päivittäisiin asioihinkin esimerkiksi parkkipaikan etsintään ja kiittää kolme kertaa: kiitos kiitos kiitos. Tunne kiitollisuutta koko ajan asioista, jotka ovat hyvin. Rakasta itseäsi ja maailmaa. Siitä se lähtee avautumaan. Kaikki on mahdollista. ❤️

      • Anonyymi

        Tuo parkkipaikan etsimisapu pitää muuten paikkansa!

        Oli niin täynnä autoja, että pyysin enkeliä auttamaan. Heti löytyi!


      • Anonyymi

        Tuo parkkipaikan etsimisapu pitää muuten paikkansa!

        Oli niin täynnä autoja, että pyysin enkeliä auttamaan. Heti löytyi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo parkkipaikan etsimisapu pitää muuten paikkansa!

        Oli niin täynnä autoja, että pyysin enkeliä auttamaan. Heti löytyi!

        Tuosta tuli mieleen parinkymmenen vuoden takainen juttu, mitä olen muistellut monta kertaa. Ihmettelin sitä silloin ja usein jäljestäpäinkin olen muistellut.
        Olin autolla Stuttgartissa ja oli joku kuuluisa kirkko mihin menin käymään. Joka paikka oli täynnä autoja. Mutta sitten tuli yks mies joka vinkkasi tyhjän paikan. Ihmettelin itsekseni sitä miestä, oli jotenkin erikoinen ja tuli niin lämmin olo.
        Nyt kun muistelen tuota edellä kertomaani, niin luulenpa todella että hän oli enkeli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta tuli mieleen parinkymmenen vuoden takainen juttu, mitä olen muistellut monta kertaa. Ihmettelin sitä silloin ja usein jäljestäpäinkin olen muistellut.
        Olin autolla Stuttgartissa ja oli joku kuuluisa kirkko mihin menin käymään. Joka paikka oli täynnä autoja. Mutta sitten tuli yks mies joka vinkkasi tyhjän paikan. Ihmettelin itsekseni sitä miestä, oli jotenkin erikoinen ja tuli niin lämmin olo.
        Nyt kun muistelen tuota edellä kertomaani, niin luulenpa todella että hän oli enkeli.

        Se olikin Strasbourg se kaupunki, ei Stuttgart.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta tuli mieleen parinkymmenen vuoden takainen juttu, mitä olen muistellut monta kertaa. Ihmettelin sitä silloin ja usein jäljestäpäinkin olen muistellut.
        Olin autolla Stuttgartissa ja oli joku kuuluisa kirkko mihin menin käymään. Joka paikka oli täynnä autoja. Mutta sitten tuli yks mies joka vinkkasi tyhjän paikan. Ihmettelin itsekseni sitä miestä, oli jotenkin erikoinen ja tuli niin lämmin olo.
        Nyt kun muistelen tuota edellä kertomaani, niin luulenpa todella että hän oli enkeli.

        Mitä huumeita pitää vetää että luulee ihmistä enkeliksi?


    • Anonyymi

      Päivä ja hetki kerralaan Jumalan armoon ja apuun luottaen.

    • Anonyymi

      Ei tässä nyt mitään suurempaa ongelmaa ole.

    • Anonyymi

      Vähän meinaa laulattaa toisinaan.

    • Anonyymi

      Tänään vähän huonompi fiilis kuin eilen.

    • Anonyymi

      Kyllä tämä tästä vielä hyväksi muuttuu.

    • Anonyymi

      On parempia päiviä ja on huonompia päiviä.
      Tänään jotain siltä väliltä.

    • Anonyymi

      On parempia päiviä ja on huonompia päiviä.
      Tänään jotain siltä väliltä.

    • Anonyymi

      Hyvvee päevee sitä vuan.
      Siinähä tuo tuassii männynnä.
      Vopiha se olla jotta männöö hyvinnii tai sitte huonmmi.

    • Anonyymi

      Nyt parempi jakso,3. vähän parempi päivä,

    • Anonyymi

      Mitäs täs. Kuolemaa oottelen (lue: itsemurhaa) lähes ypöyksin. Naapurit sentää joskus tervehtii. Muita ei enää kiinnosta. Ovat sen sanoneet ihan itse.

    • Anonyymi

      Olen niin väsähtänyt, alakuloinen, voimaton, etten edes jaksa kirjoittaa sitä kaikkea mitä olisi sanottavana.

    • Anonyymi

      Hyvvee ystävänpäevee sitä vuan.

    • Anonyymi

      Eipä tässä nyt suurempaa ongelmaa ole.
      Yksinäistä erakkoelämää.
      Menen tänään kirkon tilaisuuteen illalla.

      • Anonyymi

        Ulkona tuulee, on tosi myrsky.
        Istun sisällä lämpimässä ja olen kiitollinen että ei tartte värjötellä kylmässä.

        Kävin kaupassa ja osteskelin herkkuja. Yleensä viikolla en pahemmin turhia osteskele kun yritän elää säästeliäästi, ei oo isot tulot.

        Ostin puoli pulloa viiniä ja yhden olusen, olen vähentänyt juomistani.
        Viikonloppuna kuitenkin, kun on yksinäistä ja on jonkinlainen pakotie että ei tartte miettiä.
        En kaipaa sen kummempaa seuraa just nyt. Parasta kun pääsee köllähtämään omaan sänkyyn puhtaisiin lakanoihin. Olen sikäli erikoinen kai nykyaikana, että silitän aina lakanat kun mankeli meni rikki.

        Maailma on muuttunut paljon. Lehdissä ei ole enää nykyisin muuta kuin kauheuksia.
        Kauhistelen että osa muslimeista tekevät niin paljon pahaa. En ymmärrä.

        Yritän tietoisesti olla onnellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulkona tuulee, on tosi myrsky.
        Istun sisällä lämpimässä ja olen kiitollinen että ei tartte värjötellä kylmässä.

        Kävin kaupassa ja osteskelin herkkuja. Yleensä viikolla en pahemmin turhia osteskele kun yritän elää säästeliäästi, ei oo isot tulot.

        Ostin puoli pulloa viiniä ja yhden olusen, olen vähentänyt juomistani.
        Viikonloppuna kuitenkin, kun on yksinäistä ja on jonkinlainen pakotie että ei tartte miettiä.
        En kaipaa sen kummempaa seuraa just nyt. Parasta kun pääsee köllähtämään omaan sänkyyn puhtaisiin lakanoihin. Olen sikäli erikoinen kai nykyaikana, että silitän aina lakanat kun mankeli meni rikki.

        Maailma on muuttunut paljon. Lehdissä ei ole enää nykyisin muuta kuin kauheuksia.
        Kauhistelen että osa muslimeista tekevät niin paljon pahaa. En ymmärrä.

        Yritän tietoisesti olla onnellinen.

        Maailmassa on edelleen paljon hyvää, mutta lehdet ovat keskittyneet pahaan. Tulet onnellisemmaksi, kun tajuat tämän ja seuraat maailman menoa harvemmin. Pitkässä juoksussa tapahtuu oikeasti aika vähän oikeasti uutisen arvoisia asioita, kun oikein mietit uutisotsikoita.


    • Anonyymi

      Vältän yksineläjänä, miespuolisena, alkoholipitoisia juomia kahdesta syystä: Ne kuluttavat elimistöstäjust niitä tärkeitä dopamiineja, altistaen masefiiliksille.

      Hammaslääkärin odotustilassa luin artikkelin vihreän teen hyville terveysvaikutuksille. Sen väkevänä nauttimisella on mm. tarpeettoman näläntunteelle.
      Kuumennan aamulla vettä. Laitan pari lusikallista irtoteetä lasikannuun. Jätän se hautumaan.

      Kun iltapäivällä tulee vahva nestevajaus, juon sen teen vähitellen loppuun. Niille jäähtyneille teenlehdille kaadan kylmää vettä. Hörpin senkin illan mittaan.
      Kroppani on risa. Olen huomannut, että vihreän teen, sen pahanmakuisen litkiminen vähentää puoleen Panadol-särkylääkkeen syömistä. Aamuöiset REM-unetkin ovat aiheiltaan kannustavia; uskon että jokapäiväisestä vihree-teen litkimisestä johtuen.

    • Anonyymi

      Vituttaa kroonisesti.

      Paha olo ei enää pysy sisällä, vaan se roiskahtelee ympäriinsä. Saatan sanoa ihan kenelle tahansa pahasti milloin tahansa, ilman mitään varsinaista syytä.

      Työn takia olen ihmisten kanssa tekemisissä, mutta porukka välttelee. Ei ihme, näkee ihan varmasti jo naamasta, että parempi pysyä etäisyyden päässä. Vaikka yritän hymyillä. Väkisin. Irvikissa.

      Ahdistaa myös ihan helvetisti. Itkin eilen illalla. En kovin pitkään eikä se ollut sellainen kostea räkäitku, vaan jotenkin paljon lohduttomampi.

      Päässäni on outoja ajatuksia fyysisen olemukseni disintegratiosta.

    • Anonyymi

      Tänään olen tehnyt kotitöitä: siivonnut ja pessyt pyykkiä. Ulkona on aurinkoinen sää, olisi mahtavaa, jos saisin itseni ulko-ovesta ulos. En muista milloin olen poistunut kotoa... Voi, kun olisi joku ihminen, jonka kanssa mennä kävelylle!

      • Anonyymi

        Minä voisin lähteä lenkkikaveriksi, kun ei aina haluaisi mennä yksin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä voisin lähteä lenkkikaveriksi, kun ei aina haluaisi mennä yksin.

        Kiitti tuosta vihreä teen tiedosta!
        Pitääpä kokeilla.
        Aion olla myös juomatta alkomahoolia ainakin Pääsiäiseen saakka, samalla sopii hyvin kun alkoi paaston aika. Mitä ne "dopamiinit ja masefiilit" ovat?

        Minulla sunnuntai on lepopäivä, otan lunkisti ja kuuntelen aamuhartauden.
        Ulkona olin ja istuin vähän aikaan naama aurinkoon päin. Ihme ja kumma mutta kyllä rauhoitti. Olikin ensimmäinen kerta tänä keväänä.

        Iltapäivällä lueskelin.
        Selkä on kipeä ja makasin jonkun aikaa piikkimatolla.
        Juttelin tyttäreni kanssa puhelimessa.
        Menen saunaan illalla.

        Täältä voi muuten katsoa suomalaisia filmejä ilmaiseksi netiltä:
        https://elonet.finna.fi/


    • Anonyymi

      Moro.Mitä kuuluu?
      Taas on maanatai ja alkaa uusi viikko.
      Yksinäistä erakkoelämää täällä.

      • Anonyymi

        Iltaan meni, aika mennä unten maille.
        Huomenna päivä uusi!


    • Anonyymi

      Yksinäistä erakkoelämää tänäänkin.

      • Anonyymi

        Olen siivoillut koko päivän. Pitänyt välillä taukoa ja sitten jatkanut taas.
        Vielä on paljon jäljellä.
        Ulkona kävin sen verran että laitoin takaisin auton ikkunan lumisuojan kun tuuli oli
        repinyt. Lunta on satanut, ja sataa kuulemma yölläkin.
        Olis kiva hiihdellä, ei oo suksia, ei monoja ja ei lunta tarpeeksi.
        Nuorempana luistelin, on vielä tallessa ne luistimet.

        Pitäis ruveta kävelemään enemmän että sais liikuntoa.


    • Anonyymi

      Se on nyt Perjantai ja viikonloppu alkamassa.

      • Anonyymi

        No niinpä onkin. Lähden jumppaan ja kohentamaan kuntoani muiden samanhenkisten pariin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niinpä onkin. Lähden jumppaan ja kohentamaan kuntoani muiden samanhenkisten pariin.

        Kyllä olet reipas kun lähdet jumppailemaan!
        Oon ite ottanut tavan että aamulla jumppailen jonkin verran, kun on pirteänä heti herättyä.


    • Anonyymi

      Siinä se vuan on tuassii männynnä.
      Päevä karrallaa joskus paremmi tai sitte joskus männöö huonommi.

      • Anonyymi

        Oli aamulla kurja olo, ei huvittanut mikään.
        Olen tilaillut ilmaista Positiivarit <[email protected]
        kirjettä mikä tulee joka päivä.

        Tämän päivän kohdalla oli tää:
        Käytä maailman tehokkainta työkalua

        Jokainen osaa olla myönteinen, kun asiat menevät hyvin. Työ sujuu kuin leikki, pienet ongelmat tuntuvat mitättömiltä ja ne ovat helposti ratkaistavissa. Maailma näyttää mahdollisuutensa ja menestyt hankkeissasi. Tässä kohtaa mukaan voivat tullakin jo myönteiset tunteesi; ilo, riemu, onnellisuus ja innostus. Ne ovat siis seurausta omista ajatuksistasi ja toimistasi. Olet iloinen, kun onnistut jatkuvasti toimissasi, eivätkä pienet vastoinkäymiset lannista sinua.

        Entä sitten, kun on huono päivä? Mikään ei ota onnistuakseen, pelkkiä huonoja uutisia, pomo haukkuu ja puoliso nipottaa. Tuntuu siltä, ettei millään jaksa olla positiivinen, jo pelkkä sana tuntuu huonolta vitsiltä: ”Ole tässä nyt sitten vielä p-o-s-i-t-i-i-v-i-n-e-n, ei voisi vähempi kiinnostaa.”

        Tosiasiassa tarvitset myönteistä asennetta juuri silloin, kun elämä koettelee: ongelmien ratkaisemiseen, mahdollisuuksien näkemiseen, toivon virittämiseen silloin, kun toivoa ei näytä olevan. Otat porakoneen esille, kun tarvitset reiän seinään. Kytket kahvinkeittimen päälle, kun haluat kupposen kuumaa. Tankkaat autosi, kun polttoaine on lopussa. Myönteisyys vaatii harjoittelua ja se toimii parhaiten, kun harjoittelet sitä päivittäin. Käyttämättömänä taitosi ruostuvat.

        -Tom Lundberg/Onnistujan Pikku-jättiläinen

        Auttoi muuten heti!
        Suosittelen, tilatkaa muutkin tää kirje.

        No sitten päivä on mennyt iltaan, oli sitä sun tätä.
        Tässä kuitenkin olen ja huomenna on uusi päivä.


    • Anonyymi

      Olo on kestopenseä, -kyyninen,- tyytymätön, -ynseä, -välinpitämätön. Ei itketä eikä naurata, en osaa pitkästyä enkä viihtyäkään

      • Anonyymi

        Meditointi auttaa uupuneenakin. Silloin uni keskeyttää sen luonnollisesti. Siitä tietää, että äärirajoilla mennään. Siihen on tyydyttävä. Ainakin joka viikko tulee fiiliksiä, joissa tulevaisuus hämärtyy. Lepo-ajan tulisi olla rauhallinen.

        Vihreän teen juominen joka päivä päivän ensimmäisen luonnollisen janon sammuttaminen auttaa; Panadolin käytön tarve puolittuu.
        Tällä on tärkeä osuus REM-unien selkeytymisessä; niistä tulee mukavia seikkailusarjoja.
        Toivo Lång 82v. Inkeroinen


    • Anonyymi

      Sain luettua kirjan Yksinäisyys - tehtäväkirja avuksesi tänään. Mietin ostaisinko kirjan omaksi, että voisin työstää asioita enemmän. Olen jotenkin niin jumissa tässä yksinäisyydessäni. Koen vahvasti, että minussa persoonana on jotain pahasti vialla, enkä edes voi omilla teoilla vaikuttaa yksinäisyyden vähenemiseen. Tuntuu, että olen aina ja kaikkialla persona non grata, vaikka kuinka yrittäisin käyttäytyä "kaikkien sääntöjen mukaan", muut ihmiset huomioiden jne. Esimerkkinä naapurini saattavat aluksi olla ystävällisiä, tervehtiä ja jutella. Sitten yhtäkkiä eivät edes tervehdi, näin on käynyt nykyisessä asuinpaikassani pari kertaa. Haluaisin kysyä heiltä syytä tuolle, mutta en halua tungetella. Jokin vika minussa on, ja "kaikki" sen huomaavat, en vain itse tiedä sitä tarkkaa syytä.

      • Anonyymi

        Huomasin 20 vuotta sitten merkillisen ilmiön. Olin päiväunilla. Kuljin unessa näyttely-yleisön joukossa.
        Huomasin kauhukseni, että useimmat ihmiset näyttivät tietävän ajtusteni sisällön. He reagoivat siihen ilmeillään suoraan, mitä sillä hetkellä ajattelin, mikä miul oli mielessä.

        Vaim'ihminen istui keittiössä vakipaikallaan, ehkä ristikoita täyttämässä. Lähdin siitä asioilleni liikkeisiin.
        Etenkin vanhemmat ihmiset todellisuudessakin näyttivät tietävän mieleni sisällöt.
        Ihan valtava tietoisuuden selkeneminen; kantsii funtsia vain yleishyödyllisiä asioita.
        Niin että jos suunnittelet pankinryöstä vaikka omassa kämpässäsi, se rekisteröidään monien ihmisten tahoilla.
        Nyt se sana tuli mieleeni: Ilmiön nimi on k o l l e k t i i v i n e n t i e t o i s u u s. Tästä on tullut esimerkkejä mm. psykoanalyysin praktikoilla työssään.

        Toivo Lång Inkeroinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomasin 20 vuotta sitten merkillisen ilmiön. Olin päiväunilla. Kuljin unessa näyttely-yleisön joukossa.
        Huomasin kauhukseni, että useimmat ihmiset näyttivät tietävän ajtusteni sisällön. He reagoivat siihen ilmeillään suoraan, mitä sillä hetkellä ajattelin, mikä miul oli mielessä.

        Vaim'ihminen istui keittiössä vakipaikallaan, ehkä ristikoita täyttämässä. Lähdin siitä asioilleni liikkeisiin.
        Etenkin vanhemmat ihmiset todellisuudessakin näyttivät tietävän mieleni sisällöt.
        Ihan valtava tietoisuuden selkeneminen; kantsii funtsia vain yleishyödyllisiä asioita.
        Niin että jos suunnittelet pankinryöstä vaikka omassa kämpässäsi, se rekisteröidään monien ihmisten tahoilla.
        Nyt se sana tuli mieleeni: Ilmiön nimi on k o l l e k t i i v i n e n t i e t o i s u u s. Tästä on tullut esimerkkejä mm. psykoanalyysin praktikoilla työssään.

        Toivo Lång Inkeroinen

        Sehän olisi hyvä että hankit sen kirjan, saat itsellesi selvitettyä ja varmasti auttaa!
        Tee tehtävät ja kyllä se siitä sitten.
        Pitäisi meidän muidenkin hankkia se kirja!

        Ei sinussa tartte olla mitään vikaa.
        Sehän on niissä muissa, jotka eivät välitä muista.

        Rattoisaa luettavaa!


      • Anonyymi

        Ei sinussa mitään vikaa ole, mutta oletko tullut ajatelleeksi, että haet muilta ihmisiltä hyväksyntää, etkä ota huomioon, että jokaisella ihmisellä on omakin elämä murheineen, jolloin ei ehkä tule ajatelleeksi tai huomanneeksi, että se uusi naapuri (sinä) odottaa tervehtimistä. Hyväksy ja rakasta itseäsi, silloin rakastat ja hyväksyt myös muut ihmiset sellaisena kuin he ovat. Helppoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinussa mitään vikaa ole, mutta oletko tullut ajatelleeksi, että haet muilta ihmisiltä hyväksyntää, etkä ota huomioon, että jokaisella ihmisellä on omakin elämä murheineen, jolloin ei ehkä tule ajatelleeksi tai huomanneeksi, että se uusi naapuri (sinä) odottaa tervehtimistä. Hyväksy ja rakasta itseäsi, silloin rakastat ja hyväksyt myös muut ihmiset sellaisena kuin he ovat. Helppoa!

        "Hyväksy ja rakasta itseäsi, silloin rakastat ja hyväksyt myös muut ihmiset sellaisena kuin he ovat. Helppoa!"

        Tämä neuvoksi kaikille kiusatuille, kaltoinkohdelluille ja hyljeksityille?? Ei täällä mitään oikeuslaitosta enää tarvita, kun rikosten uhreja kehoitetaan vaan hyväksymään ja rakastamaan!

        Joidenkin ihmisten kyky tuottaa idioottimaisia aivopieruja jaksaa aina hämmästyttää.


    • Anonyymi

      Tänään olin hammaslääkärissä.
      Kela-korvaus 23€ ja maksettavaa jäi vielä 100€.
      Yksinäinen viikonloppu on tässä nyt jo alkanut.

    • Anonyymi

      Yksinäinen lauantai.

    • Anonyymi

      Mitähän tästä Korona-viruksesta vielä tulee?
      Sitä tässä nyt mietin.

      • Anonyymi

        Kuihtuu pikkuhiljaa pois, muutama perussairas ja vanhus kuolee, mikä on tietysti ikävää.

        Kesäkuussa hommat rupeavat pyörimään jälleen normaalisti. Itse asiassa jos olet yksinäinen, niin eipä tuota eroa edes huomaa. Kirjadtot ovat kiinni, se on ainoa muutos minun elämässäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuihtuu pikkuhiljaa pois, muutama perussairas ja vanhus kuolee, mikä on tietysti ikävää.

        Kesäkuussa hommat rupeavat pyörimään jälleen normaalisti. Itse asiassa jos olet yksinäinen, niin eipä tuota eroa edes huomaa. Kirjadtot ovat kiinni, se on ainoa muutos minun elämässäni.

        Muutama perussairas???? Jo pelkkiä heikentynyttä immuniteettia sairastavia esim. diabeetikkoja on n. 500TUHATTA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutama perussairas???? Jo pelkkiä heikentynyttä immuniteettia sairastavia esim. diabeetikkoja on n. 500TUHATTA.

        Ei kannata lietsoa turhaa paniikkia. Suomessa kuolee n.1000 ihmistä viikossa ihan normaalioloissa (52.000/vuosi) , joten siihen tuleva "koronalisä" on mitätön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutama perussairas???? Jo pelkkiä heikentynyttä immuniteettia sairastavia esim. diabeetikkoja on n. 500TUHATTA.

        Ikävää, mutta median tapa maalailla ikäviä koskien KAIKKIA on väärin, kun merkittävä osa koronapotilaista on perussairaita/vanhoja. Terveitäkin kuolee kyllä, mutta hyvin, hyvin vähän.


    • Anonyymi

      Sama täällä. Tartuntojen huipun arvioidaan Suomessa olevan kesällä.
      Joskus on "onni" olla eläkeläisraakki. Voi pysyä " mökissään".
      Eipä tartte tunkea ihmisjoukkoihin eikä töihin.
      Sen kun vaikka makaa ja silti tilille kilahtaa rahaa. Se pieni eläke,
      mutta sillä pärjää jotenkuten.
      Voicea ajatteli katsoa illalla, mutta erehdyin päivästä,
      se tuleekin vasta huomenna.
      Mitäs muille kuuluu ?

    • Anonyymi

      Korona vähän hirvittää, mutta onhan niitä basiliskoja viruksinen ennenkin päihitetty.

    • Anonyymi

      Kerrankin me vielä perusterveet eläkeläiset eletään etuoikeutettujen vaunussa.
      Ei sitä rahaa meikällä olisikaan matkusteluun. Nyt kehotetaan ihmisiä pysymään kodeissaan virusvaaran takia.
      Sitä mie ihmettelen, että ihmiset hamstraavat wc paperia. Olen jo vuosia käyttänyt bulkki-saippuanestettä ja pidee-pesua. Siinä tulee kädet pestyä tullen mennen.
      . maaningan men .

      • Anonyymi

        Jotenkin satuin tulemaan tälle palstalle.
        Laitanpa muillekin tään linkin. Jo on kaikenmaailman sapuskaa.
        Itse en paljon kurmeeruokia laittele, mutta voihan sitä katsella mitä muut touhuu.

        En myöskään eri viinisorteista välittele, mutta täällä näitä näyttää olevan:
        https://www.facebook.com/sivumaku/photos/a.10151819688307859/10158257439567859/?type=3&theater

        Muuten meni päivä mukavasti.
        Annoin kerjäläisille 12 euroa.
        En kerro tätä kehuakseni, vaan siksi että huolettaa nää.
        Kun aattelee, että ite lemmessä ostaa kaikkea, esim viinejä, niin eihän näillä oo varaa ees mihinkään.

        Tuli kuitenkin hyvä mieli, vaikka pientä oli.

        Sitten istuin saunassa.
        Luin että lämpö tappaa koronaviirukset.
        Ostin myös sinkki-c vitamiinipurkin.
        Luin että sinkki varmistaa immuniteettia.

        On ollut myös iso huoli, kun oon ollut mukana pienen porukan oikeustaistelussa "maffiaa" vastaan. On oppinut paljon ja taistelu on vielä kesken.

        No tälläinen on ollut tää päivä.

        Öitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotenkin satuin tulemaan tälle palstalle.
        Laitanpa muillekin tään linkin. Jo on kaikenmaailman sapuskaa.
        Itse en paljon kurmeeruokia laittele, mutta voihan sitä katsella mitä muut touhuu.

        En myöskään eri viinisorteista välittele, mutta täällä näitä näyttää olevan:
        https://www.facebook.com/sivumaku/photos/a.10151819688307859/10158257439567859/?type=3&theater

        Muuten meni päivä mukavasti.
        Annoin kerjäläisille 12 euroa.
        En kerro tätä kehuakseni, vaan siksi että huolettaa nää.
        Kun aattelee, että ite lemmessä ostaa kaikkea, esim viinejä, niin eihän näillä oo varaa ees mihinkään.

        Tuli kuitenkin hyvä mieli, vaikka pientä oli.

        Sitten istuin saunassa.
        Luin että lämpö tappaa koronaviirukset.
        Ostin myös sinkki-c vitamiinipurkin.
        Luin että sinkki varmistaa immuniteettia.

        On ollut myös iso huoli, kun oon ollut mukana pienen porukan oikeustaistelussa "maffiaa" vastaan. On oppinut paljon ja taistelu on vielä kesken.

        No tälläinen on ollut tää päivä.

        Öitä!

        Spurgu pummasi tarjoatko kahvit?
        Sitten mentiin spurgun kanssa kahville.


    • Anonyymi

      Korona siellä.
      Korona täällä.
      Joka puolella Koronaa.

    • Anonyymi

      Ihan mukavasti menee.
      Taidan olla poikkeusihminen kun elän karanteenissa ja olen onnellinen.

      On kerrankin aikaa touhuta sellaista mikä on jäänyt rästiin, kun ei oo velvotteita että pitäis mennä sinne ja tehdä tätä.

      Kyllä on tekemistä! Ei puoliakaan kerkee päivässä.
      Tänään panin herneitä multaan, että saa herneen versoja.
      Ne oli olleet yön vesikupissa.

      Huomenna rupeen kylvämään siemeniä pikkupurkkeihin, jääkaappi pitäis siivota.

      On aina pitkät listat mitä tehdä.
      Vaatteita korjailen, kirjoja oon heittämässä.
      Jos joku haluaa, niin jätän oven taa pussiin.

      Päivällä otin lepotauon ja kuuntelin rentoutuskasetin.
      Oon ottanut tavaksi että en aukaise nettiä ja mitään muutakaan ennen klo 12 päivällä, että saan tehtyä hommia.

      Kun ei auta mitään jos koko ajan olisi kuuntelemassa/lukemassa kauheuksia.
      Suosittelen samaa!

      Eläkää omaa elämäänne ja olkaa iloisella mielellä!

    • Anonyymi

      Kerrankin voi hyvillä mielin olla tyytyväinen siitä, että osaan olla onnellisesti yksin, mutten suinkaan yksinäinen. Kevät tulee suurin harppauksin, aurinko paistaa, linnut kirmailevat pareittain. Nämä asiat saavat hymyilemään! Orava kävi eilen lintulaudalla ja sitä oli mukava seurata.

      Läheisistäni kuitenkin olen huolissani. Toivottavasti kaikki selviävät tästä korona kurimuksesta.

      Hyvää kevättä kaikille! Pidetään mieli aurinkoisena, eiksös niin!

    • Anonyymi

      Kyllä harmittaa jos tässä korona-virus iskee.
      Täällä on ollut karanteeni jo 10 vuotta.
      En ole koskettanut toista ihmistä enkä ole ollut kovin lähelläkään.

    • Anonyymi

      Olen yksineläjä mies. Olen huomannut, että olen kuukausi kuukaudelta aina vaan kiukkuisempi.
      Niin helavatan kärsimätön kun kaikki ei menekään niin kuin olisin toivonut. Kuitenkin se ääneen tiuskiminen tuntuu helpottavan.
      Samaa jumputusta on jatkunut 5 vuotta putkeen. Kovin vähällä duunilla on talvi mennyt. Harmittaa kun työt jäävät tekemättä. Väsyttää kuin kroonikoilla.
      Kun luulee jo olevansa pohjilla, alamäki silti vaan jatkuu.
      > juha paskelin

      • Anonyymi

        Niin, jokainen on ite "oman onnensa seppä"!

        Jos on elämänasenne sellainen, että ei tässä koko aikaa valitella, niin sitä jaksaa.

        Ei se elämä siitä tuu kivemmaksi kun voivottelee.

        Ite ainakin viihdyn yksikseni päivät pitkät.
        Kun tylsyys alkaa tulla, niin keitän vaikka kahvit, tai meen ulos/parvekkeelle tai teen jotain muuta.

        Nyt rupee nukuttamaan, meenkin pehkuihin.
        Kiva on lämpimässä köllöttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, jokainen on ite "oman onnensa seppä"!

        Jos on elämänasenne sellainen, että ei tässä koko aikaa valitella, niin sitä jaksaa.

        Ei se elämä siitä tuu kivemmaksi kun voivottelee.

        Ite ainakin viihdyn yksikseni päivät pitkät.
        Kun tylsyys alkaa tulla, niin keitän vaikka kahvit, tai meen ulos/parvekkeelle tai teen jotain muuta.

        Nyt rupee nukuttamaan, meenkin pehkuihin.
        Kiva on lämpimässä köllöttää.

        Keittelen porkkana-appelsiini-sitruunamarmeladia.

        Kun ei voi mennä kauppaan, niin teenkin itse.
        Sattui olemaan porkkanoita ja appelsiineja kotona, sokeria ja tyhjiä lasipurkkeja.

        Eilen laitoin sametti- ja kehäkukan siemeniä multaan.
        Myös paprikan ja tomaatin siemeniä, niitähän saa paprikasta ja tomaatista, ei tartte ostaa erikseen.
        Samoin laitoin herneitä multaa, niitä ituja voi syödä ja laittaa salaattiin.
        Ei tarvitse ostaa erikeen hernesiemenpussejakaan.
        Kokeilen myös lipstikkaa.

        Tämmöistä puuhailen.


    • Anonyymi

      Ihmisiäkin on joka lähtöön. On mm. tavikset ja neurologisesti jotenkin hiukan erilaisia. Kuulun näihin.
      On valo- ja ääniherkkyyttä.
      Onhan se pieni riesa ollut pitkän elämäni aikana. Olen asperger. Siihen ei ole parannuskeinoa.

      Toivo Lång 82v. Inkeroinen

    • Anonyymi

      Tähän asti on selvitty ilman korona-virus tartuntaa.

    • Anonyymi

      Korona on vienyt vähäisetkin yhdeydet muihin ihmisiin.

    • Anonyymi

      Huonosti... kiitos kysymästä

      Piirustus tyylini on rumaa, masentaa ja stressaa edelleen suuresti, eikä minulle anneta surra ja toipua rauhassa kun vanhemmat koko ajan häiritsee kaikella turhalla tekemisellä...

    • Ai nyt vai? Aamulla kävin lenkillä,samalla kaupassa ja alkossa. No apteekissakin piti käydä. Katselen YouTubesta vanhojja hammerin kauhuleffoja ja juon paukkuja tietyin väliajoin. muuten limua ja karkkii kun tuli ruokailtua. mitään hienoo en jaksanu laittaa. Ekaa kertaa 6 pivään kaupassa. Toissa viikolla alkoi oikeasti yksinäisyyden ja surun fiilis kun traumat pyrki ulos kun kännissäkin tuli vähän toilailtua, ei mitään traagista mutta aiheutti sen että ihmiset ahdistaa. Yksinhän mä aika paljon oon ja aina kun juominne päättyy tulee mieleen hyvät ajat. Ja sit masentaa tai no mä en oo masennukseen taipuvainen mut toivoo et ois niikuin silloin "ennen". Silloin kun oli hyvin.kyllä niitäkin aikoja on ollu.

    • Anonyymi

      Siinähä tuo on tuassii männynnä.
      Eipä ou Koronasta ainakkaa vielä oireita tullu.

      • Anonyymi

        Sikäli hyvä, että en oo kolmeen viikkoon juonut mitään, kun en viiti lähteä alkoon.
        Olin tipattoman tammikuunkin, joten raitista on ollut.
        Ei oo mitään hinkua ja hyvin menee. Kahvia kyllä menee.
        Kunhan nää karanteenit loppuu niin sitten kyllä juon viiniä.
        Ihan hyvä kun osaa olla ilman.

        Ruokaakin on jemmassa. Tein tuossa lettuja vohveliraudalla.
        Hommaa riittää aamusta iltaan, kyllä on tekemistä.
        Katselen välillä jotain filmiä.

        Yöt nukun hyvin. Ennen heräsin pari kertaa, nyt en herää koko yönä.
        Aamulla pirteänä ryhdyn toimiini.

        Ei valittamista.
        Tyytyväinen olotilaani. Hyvä kun pärjää yksin.

        Hyvää koronaa kaikille!



        Olen kuin lomilla, ihan mukavasti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sikäli hyvä, että en oo kolmeen viikkoon juonut mitään, kun en viiti lähteä alkoon.
        Olin tipattoman tammikuunkin, joten raitista on ollut.
        Ei oo mitään hinkua ja hyvin menee. Kahvia kyllä menee.
        Kunhan nää karanteenit loppuu niin sitten kyllä juon viiniä.
        Ihan hyvä kun osaa olla ilman.

        Ruokaakin on jemmassa. Tein tuossa lettuja vohveliraudalla.
        Hommaa riittää aamusta iltaan, kyllä on tekemistä.
        Katselen välillä jotain filmiä.

        Yöt nukun hyvin. Ennen heräsin pari kertaa, nyt en herää koko yönä.
        Aamulla pirteänä ryhdyn toimiini.

        Ei valittamista.
        Tyytyväinen olotilaani. Hyvä kun pärjää yksin.

        Hyvää koronaa kaikille!



        Olen kuin lomilla, ihan mukavasti

        Nyt painun pehkuihin.

        On kaikista suurin kuu vuodesta.
        Kun on kuutamo, niin en laita verhoja kiinni.


    • Anonyymi

      Yksinäinen aamu,päivä,ilta,yö seuraa toisiaan.
      Joka aamu alkaa uudestaan.

    • Anonyymi

      Olen käynyt kaupassa päivittäin, sillä mitään muutakaan tekemistä ei ole. Muutoin makaan lähinnä sohvalla, en ole saanut motivoitua itseäni lenkille tai tekemään edes mitään kotihommia. Olen lomautettuna, ja se masentaa. Alkossakin olen käynyt lähes päivittäin, no tänään ei onneksi pääse, mutta huomennahan ne taas ovat auki joten varmaan tulee käytyä. Rahat alkaa kyllä olla loppu, sekin ahdistaa.

    • Anonyymi

      Aurinkoinen kevät aamu.
      Kerrostalon pihalta kuuluu linnunlaulua.
      Yksinäistä erakkoelämää.
      Korona vei vähäisetkin yhteydet muihin ihmisiin.

    • Anonyymi

      Mieli on levollinen. Aurinko ja luonnon herääminen tuo iloa päiviin.
      Välillä kaipaan mukavaa rupatteluhetkeä ja lämmintä halausta, mutta onneksi on radio.
      On ihana huomata, että joku minulle vieras ihminen rupattelee muutaman ystävällisen sanan. Pelkkä hymykin tässä hetkessä on ihana lahja toiselta.

      Työt loppuvat tämän kuun viimeinen päivä koronan vuoksi. Välillä mietin jatkoja, mutta uskon ovien avautuvan johonkin muutokseen.

      Pitää yrittää olla positiivisin mielin. Välillä tulee kyllä kyyneleitä, mutta se auttaa siihen hetkeen. Tämän jälkeen taas kummasti porskuttaa eteenpäin.

      Tsemppiä kaikille!

    • Anonyymi

      Kyllä tämä nyt tästä vielä.

      • Anonyymi

        En malta olla kommentoimatta tätä "sohvalla makaavaa".

        Tää korona on täynnä mahdollisuuksia!
        Päivät pitkät aikaa tehdä ihan mitä vaan. Minulla hujahtaa päivät iltaan, kun on niin paljon puuhaa.
        Netiltä saa tietoa ihan mistä asiasta vaan, voi seurata eri ohjelmia.
        Kotitöissä riittää tekemistä ja kerrankin on aikaa laittaa nurkat kuntoon rauhassa.
        Musiikkia kuuntelen ja eri radio-ohjelmia ja keskusteluja siinä siivotessani.

        Se hyvä puolikin, että kun kotona olen ollut, niin olen saanut viininkin juomisen loppumaan, kun en lähde alkoihin! Niin helppoa kuin mikä! Kahvia olen ruvennut juomaan enemmän.
        Varsinkin kylmä kahvi on hyvää, laitan jääkaappiin mukit. Sitten kaardemummaa joukkoon.
        Olo parantunut ja olen piristynyt sen jälkeen kun lopetin tiputtelun. Viimeksi kävin kuukausi sitten sen viimeisimmän putelin hakemassa. Rahaa säästyy myös.
        Suosittelen!
        Seuraava projektini on ruveta opettelemaan uutta kieltä netiltä.
        Mikä tilaisuus! On myös vanhoja kasetteja joita kuuntelen.

        Kyllä on Suomessa hyvin, kun on oma kämppä ja lämmintä.
        Kannattaa ottaa hyvällä asenteella tää korona ja karanteeni.

        On kaksi tapaa: 1) voivotella, valittaa ja olla "ahdistunut" ja "masentunut" tai
        2) tälläinen myönteinen tapa: puuhastella ja olla iloisella mielellä.

        Valinta riippuu jokaisesta itsestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En malta olla kommentoimatta tätä "sohvalla makaavaa".

        Tää korona on täynnä mahdollisuuksia!
        Päivät pitkät aikaa tehdä ihan mitä vaan. Minulla hujahtaa päivät iltaan, kun on niin paljon puuhaa.
        Netiltä saa tietoa ihan mistä asiasta vaan, voi seurata eri ohjelmia.
        Kotitöissä riittää tekemistä ja kerrankin on aikaa laittaa nurkat kuntoon rauhassa.
        Musiikkia kuuntelen ja eri radio-ohjelmia ja keskusteluja siinä siivotessani.

        Se hyvä puolikin, että kun kotona olen ollut, niin olen saanut viininkin juomisen loppumaan, kun en lähde alkoihin! Niin helppoa kuin mikä! Kahvia olen ruvennut juomaan enemmän.
        Varsinkin kylmä kahvi on hyvää, laitan jääkaappiin mukit. Sitten kaardemummaa joukkoon.
        Olo parantunut ja olen piristynyt sen jälkeen kun lopetin tiputtelun. Viimeksi kävin kuukausi sitten sen viimeisimmän putelin hakemassa. Rahaa säästyy myös.
        Suosittelen!
        Seuraava projektini on ruveta opettelemaan uutta kieltä netiltä.
        Mikä tilaisuus! On myös vanhoja kasetteja joita kuuntelen.

        Kyllä on Suomessa hyvin, kun on oma kämppä ja lämmintä.
        Kannattaa ottaa hyvällä asenteella tää korona ja karanteeni.

        On kaksi tapaa: 1) voivotella, valittaa ja olla "ahdistunut" ja "masentunut" tai
        2) tälläinen myönteinen tapa: puuhastella ja olla iloisella mielellä.

        Valinta riippuu jokaisesta itsestään.

        Siitä kahvinjuonnista: Kylmä kahvi kaunistaa, mutta maha ei millään kestä niin paljoa kuin tuo naamavärkki vaatisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En malta olla kommentoimatta tätä "sohvalla makaavaa".

        Tää korona on täynnä mahdollisuuksia!
        Päivät pitkät aikaa tehdä ihan mitä vaan. Minulla hujahtaa päivät iltaan, kun on niin paljon puuhaa.
        Netiltä saa tietoa ihan mistä asiasta vaan, voi seurata eri ohjelmia.
        Kotitöissä riittää tekemistä ja kerrankin on aikaa laittaa nurkat kuntoon rauhassa.
        Musiikkia kuuntelen ja eri radio-ohjelmia ja keskusteluja siinä siivotessani.

        Se hyvä puolikin, että kun kotona olen ollut, niin olen saanut viininkin juomisen loppumaan, kun en lähde alkoihin! Niin helppoa kuin mikä! Kahvia olen ruvennut juomaan enemmän.
        Varsinkin kylmä kahvi on hyvää, laitan jääkaappiin mukit. Sitten kaardemummaa joukkoon.
        Olo parantunut ja olen piristynyt sen jälkeen kun lopetin tiputtelun. Viimeksi kävin kuukausi sitten sen viimeisimmän putelin hakemassa. Rahaa säästyy myös.
        Suosittelen!
        Seuraava projektini on ruveta opettelemaan uutta kieltä netiltä.
        Mikä tilaisuus! On myös vanhoja kasetteja joita kuuntelen.

        Kyllä on Suomessa hyvin, kun on oma kämppä ja lämmintä.
        Kannattaa ottaa hyvällä asenteella tää korona ja karanteeni.

        On kaksi tapaa: 1) voivotella, valittaa ja olla "ahdistunut" ja "masentunut" tai
        2) tälläinen myönteinen tapa: puuhastella ja olla iloisella mielellä.

        Valinta riippuu jokaisesta itsestään.

        Ihana kommentti!

        Juuri noinhan se menee: Oma asenne ratkaisee.


    • Anonyymi

      Hain eilen Plantagenista kevätkukkia ja yrttejä, joita istutin parvekkeelle. Mukavaa puuhailua, joka vei hetkeksi ajatukset pois yksinäisyydestä. Tänään olenkin sitten vain istunut parvekkeella ja nauttinut auringosta, tosin mieli meinaa vetää apeaksi, mutta yritän olla positiivinen.

      • Anonyymi

        Olen tässä siemeniä kylvämässä pikkupurkkeihin.
        Maito- ja mehutölkeistä saa hyviä, puhkoo vain reiät. Kun tomaatteja istuttaa niihin, niin saa paljon tilaa juurille. Sain siemenet itse tomaatista, ei niitä tartte erikseen ostella.
        Valkosipulin kynsiä voi laittaa multaan ja vedessä yön yli liotettuja herneitä, tulee versoja.

        Ihan kivasti kaikki!


    • Anonyymi

      Huonosti menee ja surullinen mieli tänäänkin. Voisin kuvailla tilannettani "mustimmasta mustinpaan" onneksi Pääsiäinen nyt ohi. Itkeskelin joka päivä, kiskoin ulkoilemaan itseni kuitenkin väkisin. Aikaisemminkin kovin yksinäistä elämää olen viettänyt. Tiedättekö sen sydämen syvyydessä asti tuntuvan toisen ihmisen kaipuun? Tai kun eräänlainen kylmä koura puristaa sielusta saakka, kun näkee perheitä ja pariskuntia yhdessä liikkumassa ulkona. Tai se tunne, kun päätät reipastua ja soitat tuttavalle niin hän ei ehdi jutella. Soitat seuraavalle, mutta hänellä juuri perhe siinä, syömään alkamassa tai saunomaan menossa. Eikä puhelua takaisin tule, vaikka ehkä toivonkin. Lähetin pääsiäisviestejä, niihin vastattiin. Puhelin soi pyhinä yhden kerran, mutta harhasoitto...Harhasoitto?!?! Sitten vajoan itsesääliin. Kuinka ihmeessä tässä ainokaisessa elämässäni näin kävi?

      • Anonyymi

        Pääsiäinen meni enkä puhunut kenenkään kanssa juurikaan mitään.
        1 puhelinsoitto ja 2 viestiä sentään tuli.
        Tämä on yksinäistä erakkoelämää.
        Ikävä kyllä tähän alkaa jo tottua.
        Jos vain terveys on kunnossa suurempaa ongelmaa ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääsiäinen meni enkä puhunut kenenkään kanssa juurikaan mitään.
        1 puhelinsoitto ja 2 viestiä sentään tuli.
        Tämä on yksinäistä erakkoelämää.
        Ikävä kyllä tähän alkaa jo tottua.
        Jos vain terveys on kunnossa suurempaa ongelmaa ei ole.

        Miten tuo tottuminen etenee? Suritko paljon ensin vai masennuitko? Olen tuon edellisen kirjoittaja, näköpiirissä ei omasta yrityksestäni huolimatta ole parempaa, joten psyykeen kannalta näkisin sopeutumisen paremmaksi jotenkin niin että jaksaisi päivästä toiseen. Pelkoni on jaksamisen loppuminen kokonaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuo tottuminen etenee? Suritko paljon ensin vai masennuitko? Olen tuon edellisen kirjoittaja, näköpiirissä ei omasta yrityksestäni huolimatta ole parempaa, joten psyykeen kannalta näkisin sopeutumisen paremmaksi jotenkin niin että jaksaisi päivästä toiseen. Pelkoni on jaksamisen loppuminen kokonaan.

        Kaikki mukavasti edelleenkin!

        Näin mukavia unia, kun heräsin, niin aattelin että "joo, kyllä tässä taas jatketaan", rutiinilla aamuhommat. Niihin kuuluu aina päivän työlistan kirjoittaminen. - Kuulostaa monista ehkä joutavalta, mutta itselläni toimii. Illalla hämmästyn aina että niinkin paljon sain aikaiseksi.

        Olen ottanut tavakseni napsia vitamiinejä (jotka oli jäänyt purkkeihin): verenpainelääkkeet, D-vitamiini, C sinkki, omega ja magnesium tabletit 1 -2 rkl pakastemustikoita = pitää silmät kunnossa. Sitten kahvi ja eikun hommiin!
        On pyykinpesua, silitystä, kaappien järjestämistä ja pitää seurata kaikkea jännää: maailmanpolitiikkaa, kulttuuria, eri lehtiä, tulee uutiskirjettä jos jonkinmoista, yritänpä tehdä voimisteluliikkeitä. Pitäis kävellä kuulemma myös ½ tuntia päivässä.

        Aurinko paistaa ja taidankin istua auringossa, on sellainen loikoilutuoli oikein.
        20 minuuttia pitäisi pitää silmiä kiinni auringonvalossa päivittäin, niin olis hyvä näölle.

        Kun on yksin, ja pitää yksin pärjätä, niin tulee vahvaksi ja oppii paljon uusia asioita. Googelta saa neuvoja!

        Koettakaahan pärjäillä ja toivon että sain tartutettua teihin kaikkiin iloista mieltä ja puhtia!


    • Anonyymi

      Mukavaa päivää kaikille teille yksinäiset.

    • Anonyymi

      Mukavaa päivää kaikille teille yksinäiset.

      • Anonyymi

        Kiitos paljon :)


      • Anonyymi

        Samoin sinne!


    • Anonyymi

      Tässä pitäisi mennä ensikuussa parturiin.
      Toivottavasti parturi ei vaan ole tautinen.

    • Anonyymi

      Tässä pitäisi mennä ensikuussa parturiin.
      Toivottavasti parturi ei vaan ole tautinen.

    • Anonyymi

      Taloudellinen tilanne huolestuttaa yhä.

      • Anonyymi

        Entäs jos itse leikkaisit?

        Oma apu, paras apu!

        Itse en menisi, kuka sinua siellä yksinäisyydessä katselee?
        Voithan keksiä luovaa, laita vaikka rusetti tai joku huonekasvin lehti koristukseksi.
        Entä sattuuko olemaan punaista tussia, vähän iloisen punaista väriä, piristää näinkorona-aikoina!- Entäs jos toisen puolen leikkaisit kaljuksi ja toisen pulen annat kasvaa, eikös se ole muotia? Pieni tupsu korvan taakse?
        Tai siksak-leikkaus, ruutu-asetelma?

        Ehkä sinusta sukeutuu uusi tukkamuodin luoja?


    • Anonyymi

      Tämä korona tilanne on pian ohi.
      Kestää vain 2022 asti ei sen pidempään.

      • Anonyymi

        Ei valittamista!
        Otollinen ja hyvä aika kaikkeen!
        Kun on karanteenissa niin ei tartu pöpöt.

        Olen tänä aikana keksinyt ihan uusia asioita, uutta tietoa on tullut, olen reipastunut ja touhuan koko ajan. 50 tomaatin tainta oon istuttanut, jaan niitä tuttaville keväämmällä. Ei oo puutetta tomaateista tänä kesänä! Laitoin salaatin siemeniäkin purkkiin, miksipä ei voisi niitäkin esikasvattaa? Taimien kasvattaminen on kivaa puuhaa! Olen ruvennut myös laulamaan.

        Tää on niin hyvää aikaa tutustua omaan itseensä kun elelee yksinään karanteenissa ja on aikaa.

        Tämän päivän Positiivarit-kirjeessä oli tää juttu, ja on kyllä hyvä!
        Kun eihän se surkuttelu ja itsesääli auta mitään kuiteskaan.
        Tässä se:
        "Jätä turhat marinat.
        Opi tekemään se mitä pitää tehdä ruikuttamatta ja itsesäälissä kieriskelemättä. Muu maailma ei ole kovinkaan kiinnostunut kivuistasi, säryistäsi ja huolistasi. Kohtaa maailma kasvoista kasvoihin sen omilla ehdoilla kaaoksineen, hulluuksineen, monimutkaisuuksineen ja ihanuuksineen.
        Nouse mitättömien pikkuhuoliesi yläpuolelle ja syleile maailmaa kiitollisena ja iloisena.
        Miksikö? Älä edes ajattele muuta vaihtoehtoa!" -Eric Jensen

        Hyvää päivän jatkoa kaikille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei valittamista!
        Otollinen ja hyvä aika kaikkeen!
        Kun on karanteenissa niin ei tartu pöpöt.

        Olen tänä aikana keksinyt ihan uusia asioita, uutta tietoa on tullut, olen reipastunut ja touhuan koko ajan. 50 tomaatin tainta oon istuttanut, jaan niitä tuttaville keväämmällä. Ei oo puutetta tomaateista tänä kesänä! Laitoin salaatin siemeniäkin purkkiin, miksipä ei voisi niitäkin esikasvattaa? Taimien kasvattaminen on kivaa puuhaa! Olen ruvennut myös laulamaan.

        Tää on niin hyvää aikaa tutustua omaan itseensä kun elelee yksinään karanteenissa ja on aikaa.

        Tämän päivän Positiivarit-kirjeessä oli tää juttu, ja on kyllä hyvä!
        Kun eihän se surkuttelu ja itsesääli auta mitään kuiteskaan.
        Tässä se:
        "Jätä turhat marinat.
        Opi tekemään se mitä pitää tehdä ruikuttamatta ja itsesäälissä kieriskelemättä. Muu maailma ei ole kovinkaan kiinnostunut kivuistasi, säryistäsi ja huolistasi. Kohtaa maailma kasvoista kasvoihin sen omilla ehdoilla kaaoksineen, hulluuksineen, monimutkaisuuksineen ja ihanuuksineen.
        Nouse mitättömien pikkuhuoliesi yläpuolelle ja syleile maailmaa kiitollisena ja iloisena.
        Miksikö? Älä edes ajattele muuta vaihtoehtoa!" -Eric Jensen

        Hyvää päivän jatkoa kaikille!

        Viisaita sanoja :)


    • Anonyymi

      Aurinkoinen kevätaamu tänään ollut.

      • Anonyymi

        Niin on!
        Keittelin tuossa kahvia ja paistoin vohveliraudalla lettuja, niitä ulkona söin.
        Saa muuten kätevästi letut paistettua vohveliraudalla. Olin ostanut sellaisen ainakin 10 vuotta sitten, nyt löytyi käyttöä.

        Tuli mieleen Suviserenadi.
        Se on minun lempilaulu, voi että tulee kesä mieleen!

        https://www.youtube.com/watch?v=CUCuyJXGdmY


    • Anonyymi

      En ole puhunut sanaakaan kenenkään kanssa koko viikonloppuna.
      Yhtään viestiä tai puhelua ei ole tullut.

    • Anonyymi

      Totaalinen hiljaisuus, olen out.

      • Anonyymi

        Ihan sama täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama täällä.

        Paljon oli puuhaa, mutta sainpa tehtyä.
        Aamusta iltaan.

        Tein kotikaljaa, saa korvata vappusiman.
        Kauppoihin en lähde. Paitsi kävin hakemassa postista paketin, kun voitin käsivoidetta yhdestä kilpailuista.
        Soitin serkulle.

        Nyt on kyllä aika painua pehkuihin!
        Puhtaisiin lakanoihin ja kauniita unia!


    • Anonyymi

      Mitä sinulee nyt kuuluu? Tarviiko avioliitossa pitkään elänyt näitä utelutietoja? Entä suhteesi omaan eukkoosi? Mitä lapsiesi perheet lapsineen ajattelevat harrastuksistasi? Minulee kuuluu arkista menoa.

    • Anonyymi

      1.5.20 yksinäistä erakkoelämää tasan 10-vuotta.

    • Anonyymi

      Syntymäpäivä tänään.
      1 kortti.1 puhelu.2 viestiä.
      Joku sentään vielä muistaa yksinäistä erakkoa.

    • Anonyymi

      Trollikalastelijan mittatilausketju. Sillähän ei ole ollut muuta elämää kun opettajatittelillä jäi eläkkeelle 15v. sitten.

    • Anonyymi

      me ainakin ryyppäämme jatkuvasti.

      Yle

    • Anonyymi

      Tosi huonosti menee ja tuntuu että voiko enää parantuakkaan

    • Anonyymi

      Aurinkoinen kevätpäivä tänään.

    • Anonyymi

      No miten sen nyt ottaa ainakin ostosreissut on suunniteltava sen mukaan missä on seuraava vessa ettei mene ulosteet housuun. Nythän niitäkin on suljettu kuten kirjaston jos lenkille lähtee täytyy olla syömättä kun ei voi pyllistellä kuten koirat tteiden ja katujen viereen mutta sitä se on. Kuuluvuus on liiankin hyvä.

      • Anonyymi

        Onhan niitä puistoissa pensaita. Sinne vaan sekaan päästelemään fanfaareja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan niitä puistoissa pensaita. Sinne vaan sekaan päästelemään fanfaareja.

        Oma seura, paras seura!
        Ohjelmaa, hommaa ja mielenkiintoa kaikkeen riittää kun ite keksii.

        Terveys on hyvä, vielä parempi kun olen napsinut vitamiinejä.
        Jumppaohjelmia tulee netiltä.
        Raittiina oon ollut kohta kaksi kuukautta, kun en oo viittinyt lähteä ihteeni koronalle altistuttamaan. Kyllä ehtii sitten kun pahin on ohi.
        Ihan hyvä kun maksa puhdistuu. Kahvia on kyllä mennyt.
        Terveellistä ruokaa oon syönyt. Yöt nukun kunnolla ja aamulla pirteänä herään.
        Netiltä luen kaikkea jännää.

        Olo on kaikinpuolin mukava!


    • Anonyymi

      Siinähä tuo o tuassii männynnä.
      Suattaa sitä männä paremminnii tai suattaaa männä huonommi.
      Jos männöö hyvin ei mää huonosti.
      Päevä vuan ja hetki kerraallaa tässä nyt männään.

    • Anonyymi

      Viikonloppu tuli ja viikonloppu meni.
      En puhunut viikonlopun aikana kenekään kanssa mitään.
      Yhtään puhelua tai viestiä ei tullut.

      • Anonyymi

        Soititko itse kenellekään tai viestasit?

        Ite soitin kahdelle ja laitoin viestiä kahdelle.
        Sunnuntaisin oon vain, viikot touhuan mutta sunnuntaina en tee mitään tarpeellista.

        Tänään pitäisi lukea yks kirja, kun pitää palauttaa huomenna kirjastoon. Jatkolainaukset oon käyttänyt jo.
        Periaatteellisesti ainakin selaan kirjan läpi, tuntuu että ei oo silloin tullut turhaan sitä kotiin kannettua. Pitäis pestä pyykkiä. Hyvä kun on oma pesukone. Astianpesukonetta ei oo, käsin pesen saavissa, ei mee niin paljon vettä.
        On muuten kauhea tapa suomalaisilla kun vettä lorutetaan niin mahdottomasti.

        Uusi viikko alkaa.
        Hyvä viikko tulee, paljon touhua taas!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soititko itse kenellekään tai viestasit?

        Ite soitin kahdelle ja laitoin viestiä kahdelle.
        Sunnuntaisin oon vain, viikot touhuan mutta sunnuntaina en tee mitään tarpeellista.

        Tänään pitäisi lukea yks kirja, kun pitää palauttaa huomenna kirjastoon. Jatkolainaukset oon käyttänyt jo.
        Periaatteellisesti ainakin selaan kirjan läpi, tuntuu että ei oo silloin tullut turhaan sitä kotiin kannettua. Pitäis pestä pyykkiä. Hyvä kun on oma pesukone. Astianpesukonetta ei oo, käsin pesen saavissa, ei mee niin paljon vettä.
        On muuten kauhea tapa suomalaisilla kun vettä lorutetaan niin mahdottomasti.

        Uusi viikko alkaa.
        Hyvä viikko tulee, paljon touhua taas!

        No sen verran uutta tapahtumaa, että yks henkilö soitti ja uhkasi tappaa minut.

        Laitan yöksi varmuuden vuoksi oven eteen vanhan rautajalkaisen ompelukoneen ja poliisien puhelinnumerot valmiiksi jos yrittäisi yön aikana joku tunkeutua.

        Yritti soittaa 7 kertaa, mutta en vastannut.

        Aika inhottavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sen verran uutta tapahtumaa, että yks henkilö soitti ja uhkasi tappaa minut.

        Laitan yöksi varmuuden vuoksi oven eteen vanhan rautajalkaisen ompelukoneen ja poliisien puhelinnumerot valmiiksi jos yrittäisi yön aikana joku tunkeutua.

        Yritti soittaa 7 kertaa, mutta en vastannut.

        Aika inhottavaa.

        Uusi päivä.
        Aamulla heräsin tosi huonoissa tunnelmissa.
        Sitten aattelin rutiinilla että on se vaan jaksettava.
        Rutiinit auttaa! Järkeilen että kaikkeen löytyy ratkaisu ja että välillä on vain keljua.
        Sitten taas mennään eteenpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi päivä.
        Aamulla heräsin tosi huonoissa tunnelmissa.
        Sitten aattelin rutiinilla että on se vaan jaksettava.
        Rutiinit auttaa! Järkeilen että kaikkeen löytyy ratkaisu ja että välillä on vain keljua.
        Sitten taas mennään eteenpäin.

        Lauantai.

        Oon huomannut että maanantaina on aina virkeämpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lauantai.

        Oon huomannut että maanantaina on aina virkeämpi.

        Joo, aina kun on keljua, se tekee sulle hyvää, tulevaisuutta ajatellen. Se on kestettävä, parempaa oloa tulossa.

        Pienin askelin, tulevaisuus on huominen, ei kauemmaksi.


    • Anonyymi
    • Prinssi_J

      Ei kovin vahvasti mene...

    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7937
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      177
      1755
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      62
      1031
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      193
      945
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      823
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe