Kelit meni ihan p-kaksi

Anonyymi

Ei pääse oikein kunnolla hiihtämään, eikä pilkille. Lähimmät kunnolliset talvikelit löytyy useita satoja kilometrejä pohjoisempaa. Tämä kurjuuden tyyssija on entistäkin kurjempi.
Taidan hakea töitä Inarista tai Sodankylästä.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pilkkimiestä kestää vajaan kahden sentin jää, mutta ihmistä vasta viiden sentin jää.

      • Anonyymi

        Onko se aina pakko hiihtää? Miksei voi nyt luistella kun on liukasta.


    • Onko vielä ilmastonmuutoksen kieltäjiä? En eläissäni muista tällaista tammikuuta, ja lauhemmaksi ja vähälumisemmaksi ovat menneet talvet koko ajan. Etelä-Suomessa jo uudenvuoden päivänä joku nosti uutta perunaa maasta.

      • Anonyymi

        Onhan näitä ollut tämmöisiä kelejä ennenkin, ja sitten on taas tosi kylmiä talvia ja kuumia kesiäkin? Sitten on runsalumisia talvia ja sateisia kesiä, tai kuivia kesiä? Ei tämä mitenkään poikkeuksellista ole, enkä usko koko ilmastnmuutos hömpötykseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan näitä ollut tämmöisiä kelejä ennenkin, ja sitten on taas tosi kylmiä talvia ja kuumia kesiäkin? Sitten on runsalumisia talvia ja sateisia kesiä, tai kuivia kesiä? Ei tämä mitenkään poikkeuksellista ole, enkä usko koko ilmastnmuutos hömpötykseen.

        Päivystävä meteorologi Pauli Jokinen Ilmatieteen laitokselta sanoo, että kyllä on ilmastonmuutoksesta kyse. 2000-luvun ajan on jatkuvasti tehty uusia lämpöennätyksiä.


    • Tutkijat tylyttävät nyt kovin sanoin Jussi Halla-Ahoa, joka väittää, että Australian maastopalot eivät johdu ilmastonmuutoksesta. Tutkijoiden mukaan Halla-Aho jolla on itselläkin tutkijataustaa tietää kyllä totuuden, mutta valehtelee tahallaan, koska se on politiikkaa.

      • Anonyymi

        Pitäiskö meillä nostaa bensan ja dieselipolttoaineen hintaa kun muualla maailmassa palaa ja kaikki kuivuu ja toisaalla tulvat pittää suuria alueita ja pohjoisnavalla on kylmää? Myös valtamerissä on paljon vettä kuten ennenkin! Paljonkohan tuo vaatisi litrahintaan lisää että tilanne korjaantuisi?


      • Anonyymi

        Uskokaa pankkoa joka asiassa vaikka sekin valehtele välillä.


      • Anonyymi

        Höpö höpöä koko ilmastohömppä! Onko muka Persujen ja nimenomaan Halla-ahon syytä tämäkin. On se vaan niiiin mahtava puolue, että vaikuttaa oikein ilmastoonkin! Luulen kyllä muutoksen, jos sellaista yleensä on, olevan kokonaan Afrikan hulvattoman väestönkasvun syytä.


    • Anonyymi

      Ilmaston joopa joo. Mites se oli ilmasto lämpimämpi ennen ?
      Nythän on on ollut pikku viileä jakso historiassa.

      • Anonyymi

        Tosiaankin Suomessa on kasvanut tammimetsiä ja Grönlannissa on asuttu turvemajoissa. Joten miksi ennen vielä lämpimämpää?


    • Mielestäni oleellista tässä ilmastokeskustelussa on ymmärtää se, että mistä ilmaston lämpeneminen johtuu. Tuskin Halla-aho yksiselitteisesti kieltää ilmaston lämpenemisen. Jos hän kieltäisi, hän olisi tyhmä, jota hän ei ole, saavutuksistaan päätellen. Australian metsäpalot ovat vain yksi asia, jolla media ja hysteerikot haluavat tyylinsä mukaan mässäillä.

      Kaksi pääkoulukuntaahan tässä asiassa on. Se, jota valtamedia kannattaa, että ilmastonmuutos on pääosin ihmisen aiheuttama. Toinen koulukunta on taas sitä mieltä, että auringon aktiivisuuden ja merien pintavesien lämpötila ja suuresta luonnosta, muusta kuin ihmisestä johtuvat, seikat aiheuttavat tätä lämpenemistä. Tätä jälkimmäistä vaihtoehtoa en ole usein huomannut valtamedian objektiivisesti pohdiskelevan. Jälkimmäisen leirin tieteellisiä tutkielmiakin harvoin olen nähnyt valtamediassa. Eli tältä osin ainakin, valtamediaa voisi syyttää todellisen tiedon peittelemisestä ja hyvien journalistisien tapojen unohtamisesta.
      Henkilökohtaisesti olen tuolla jälkimmäisellä, eli suuren luonnon kannalla. Ihmisen vaikutus on toki jonkinmoinen, mutta ei mitenkään merkittävä. Eikä varsinkaan nykyisen hysterian ja nuorisoahdistuksen luokkaa. Ihminen ei ole ennenkään suurille luonnonvoimille mahtanut yhtikäs mitään. Ja, minua saa nyt tämän mielipiteenilmaukseni johdosta kutsua arvonimellä, setämies;)

      Ymmärrän hyvin erään em. poliitikon huolen tässä ilmastohysteriassa. Hysteriassa joka alkaa aika ajoin saavuttaa fobiamaisia piirteitä. Seuraava vaihe voi olla se, että ei puhuta enää ahdistuksesta. Puhutaan suu vihreässä vaahdossa kammosta ja kauhusta. Naurattavaa, sanon minä.
      Ymmärtämätön vastapuoli (SDP, vasemmisto ja vihreät etupäässä) ovat ajamassa kaikenlaista kuritusta ja kapulaa pienen kansakunnan rattaisiin. Samalla työllisyystavoitteet ja huoli talouden tilasta on hallitusohjelmassa etusijalla. Mitenkähän siinä käy, jos käärme alkaa syödä häntäpuoleltaan itseään, niin häviääkö se lopulta kokonaan olemasta?

      Mutta ei maar, nyt alkaa päivä valjeta. On tosi mahtava ja kuiva keli nyt, suorastaan ihanteellinen. Pitää lähteä tuohon lähikoivikkooni ja päräyttää Stihli käyntiin. Teräketjukin tuli eilen viilattua tikkikuntoon. Näin minä huolehdin omista hiilistäni ja kunnostani. Kyllä on mukava tulevassa niitähi klapeja sitten poltella kolmessa eri uunissa. Siinä ei Carunat ja sähkönsiirrot sitten paljo hetkauta.

      Hyvää päivänjatkoa toivotan teillekin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kivitippu: Avajaiset suunnitteilla jo syksyn aikana

      Kivitipulle uudet omistajat https://ilkkapohjalainen.fi/talous/kivitipulle-uudet-omistajat-avajaiset-suunnitteilla-jo-s
      Lappajärvi
      80
      3609
    2. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      45
      2579
    3. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      46
      2005
    4. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      118
      1502
    5. Sehän on vain kymppi kuussa

      Ministeri Mykkäsen mukaan sähköautojen ajoneuvovero nousee vain alle10 eur/kk. Samaanaikaan muut ministeröt ovat veronma
      Maailman menoa
      111
      1429
    6. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1393
    7. Onko kukaan koskaan sanonut

      Sinulle nainen että olet vaikea luonne? Minusta sinä olet vähän vaikea mutta ehkä elämä on opettanut sinua varautumaan j
      Ikävä
      101
      1172
    8. Juontaja Roope Salminen lataa rajua tekstiä juopottelustaan: "Ei mulla oikeastaan ollut..."

      Roope Salminen on elänyt viime vuodet päihteetöntä elämää ja puhunut päihteettömyydestä avoimesti. Voimaa ja iloa Roopel
      18
      1078
    9. Miten tämän kaipuun saa loppumaan?

      En jaksaisi enää kaivata, on mennyt liiankin pitkä aika kaipaamiseen. Olen elänyt vain puolittain ja se harmittaa. Ei a
      Ikävä
      81
      1039
    10. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      997
    Aihe