Ylellä oli paljon puhuva artikkeli pääsyprosenteista: "Katso, mihin korkeakouluihin oli vaikeinta päästä ja mille alalle pääsi helpoiten – taidealalla tiukkaa, tekniikkaan vähiten tungosta"
https://yle.fi/uutiset/3-10852916
Tuon perusteella alin osuus hyväksytyistä on taidealalla (4%) ja korkein tekniikan ja liikenteen alalla (38%). Tiedättekö korkeampia tai vastaavia aloja mitkä puuttuvat tuosta listasta, todennäköisesti vähän tunnettuja aloja? Kysyn koska olen yksinkertaisesti väsynyt kerta kerran päälle henkisesti ja taloudellisesti panostamaan ja pärjäämään hyvin varasijalla noissa pohjapään aloissa, mutta en sovellu myöskään tuon listan yläpään aloille. Tiedän etten ole ainoa, koska jo lähipiirissäni on monta samalle alalle suuntaavaa, tai ihmisiä ketkä eivät taidosta huolimatta pärjää taidosta hektisissä ja rankoissa valintakokeissa tai esim. haastatteluissa.
Löysin ainakin seuraavat:
-Uefin ortodoksinen teologia: 80%
-Hkin ortodoksinen teologia: 45.5%
-Hkin:n maataloustieteet: 76%
(AMK/YAMK) Vähemmän tunnetut/helpommin pyrittävät koulutusalat?
Anonyymi
0
56
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 19811773
- 585549
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462857Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k152484- 402455
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut342023Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,471949Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131911Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71727- 341670