CR-V 2.0 bensa automatti vm.2011 160tkm.
Noin 40kmh nopeudessa, kierroksien ollessa 1500-2000 paikkeilla tuntuu nypyttämistä ja kierrokset heijaavat joskus samalla. Voisi olla turbiiniongelma mutta ainakaan toistaiseksi ei ole huomattu muissa nopeuksissa.
Ongelma ilmenee vain tasakaasulla tai aivan kevyellä kiihdytyksellä, heti jos kaasua vähänkään nostaa tai painaa lisää niin ongelma poistuu. Automaattivaihteistoöljy (Liqui Moly ATF 1200) vaihdettiin huuhtelemalla 2018 syksyllä ja ongelma alkoi 2019 kesällä.
Jenkkilästä löytyy aiheeseen sopiva huoltotiedote, mutta alkaen vm.2012, en tiedä onko vuosimallirajaus siellä sama kuin täällä. https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2016/SB-10085226-2280.pdf
Kyselin paikalliselta merkkihuollolta, mutta heidän mielestään mitään ohjelmistopäivitystä ei ole vaihteistoon saatavilla. Onko muut törmänneet vastaavaan ja jos ovat niin tuliko laatikko/turbiiniremonttia vai löytyikö lääkkeet päivityksestä tai Hondan omasta laatikkoöljystä?
CR-V automaatti nypyttää
11
4880
Vastaukset
- Anonyymi
Vaihteiston huuhteluhan on kielletty toimenpide Hondan puolesta. Toki itsellä kanta hieman neutraalimpi. Huolto-ohjelmassa tehdään vain valuttamalla. Honda ei myöskään ilmoita mitään speksejä vaihteistoöljyistään. Yleisesti erittäin suositeltavaa olisi käyttää Hondan omaa öljyä. Sekun ei ole erityisen kallistakaan, varsinkin jos sen tilaa briteistä. Hondan laatikkohan ei ole planeettapyörästöllä kuten perinteiset momentinmuunnin automaattilaatikot. Siinä on kytkinpakat. Patenttisyistä Honda kehitti omat automaattilaatikot aikoinaan. Minun mielestä tehty virhe öljyssä ja vaihto tavassa. Onko se sitte syyllinen ongelmaan, niin tuskin sitä kukaan varmuudella voi sanoa. Olen joskus kuullut samasta ongelmasta, mutta syytä en tiedä. Harvinaista käsitykseni mukaan.
- Anonyymi
Ameriikan foorumeita lueskelin ja siellä ainakin tuntui olevan hyvinkin yleistä. Oli tehty ohjelmistopäivityksiä ja vaihdeltu öljyjä, mutta laihoin tuloksin. En tiedä pitäiskö tuo tulkita ominaisuudeksi, toivottavasti pysyy ennallaan eikä pahene.
- Anonyymi
tämän talven kelit ja lämmönvaihtelut voivat tehdä kondenssivettä polttoainetankkiin josta voi aiheutua moottorin käynnin ja sitä kautta myös automaattivaihteiston pykimistä. pelkkää arvailua tämä..
- Anonyymi
Lainaan itseäni: "ongelma alkoi 2019 kesällä. "
Ei välttämättä tämän talven kelit aiheuta viime kesän ongelmia 😊
- Anonyymi
eikös honda ole tarkka öljyistä, ainaki lukenut että kannattaa käyttää merkkiliikkeen hondan öljyjä
itellä oli - 08 bensa cr-v.. laskin öljyt automaatista ulos ja mittasin paljonko tuli 3.2l, ohjekirjan mukaan tais olla 2.7L vaihtotilavuus, laitoin uudet öljyt myös 3,2l.. tikussa pinta oli ylärajassa ja laatikko toimi hyvin.. merkkiliikkeellä ei ollu tästä asiasta mitään hajua- Anonyymi
Täytyy vielä kokeilla Hondan omilla öljyillä. Tilavuushan tossa laatikossa on 7-8L muistaakseni, sen takia vaihdoin viimeksikin huuhtelemalla. Muuten saa vain sen 2,5-3L vaihdettua.
- Anonyymi
Saitko vian korjaantumaan? Mielenkiinnosta kyselen kun meillä ilmenee samanlaista ongelmaa. CR-V 2.0 bensa automaatti vm2011 270tkm.
- Anonyymi
Terve, mulla myös täysin samaa ongelmaa kuin keskustelun aloittajalla. Auto siis crv 2008 2.0 bensa automaatti. Vika ollut reilun vuoden ajan. Vielä en tiedä syytä...
- Anonyymi
Omassa Hondassa oli samaa vikaa vaikka vaihteistossa Hondan omat öljyt. Tilalle Teboil Fluid S, täyttää Hondan luokitukset ja ongelma poistui.
- Anonyymi
Minulla Honda crv 2009 automaatti alkoi täristää hitaassa nopeudessa n. 1300-1500 kierrosten kohdalla. Vaihteiston öljyn vaihtoväli oli venähtänyt liian pitkäksi n. 80 000 km. Vaihdettiin teboilin öljy vaihteistoon, jonka piti myös sopia Hondaan, mutta ei vika korjaantunut. Sitten olin yhteydessä Hondan asentajaan, joka suositteli Hondan omaa öljyä. Öljyn vaihdon jälkeen tärinä loppui ja vaihtaa hyvin vaihteita.
- Anonyymi
Mitään öljyä Hondien periin tai vaihteistoihin ei pidä laittaa, jos purkin kyljessä ei erikseen lue ja osoiteta Hondan mallia, mihin se sopii. Kaikissa muissa tapauksissa aina Honda omaa öljyä. Vikojen syy käytännössä aina väärä öljy tai tekemättä jätetyt öljynvaihdot. Honda on sikäli tympeä näissä, että se ei kerro voimansiirtojensa öljyjen luokituksia, että harva niitä sitten tietää.
Eihän Honda öljyjä tee, eli jonkin valmistajan litkuja ne on. Ongelma vaan on siinä, että me ei sitä tiedetä. Perinteisestä automaatista vielä sen verran, että se ei ole planeettapyörästöillä vaan kitkapakoilla. Omaa Hondan suunnittelua, että rakennekin on erilainen mitä monella muulla merkillä. Samoin Hondan nelivetojen perät, joissa hydraulinen monilevykytkimen ohjaus käyttää samaa öljyä takatasauspyörästön kanssa. Vanhaa tekniikka jo, mutta näkee vielä paljon liikenteessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2744694Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1343040Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit442867Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k292851Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761801Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061654Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281521- 601429
- 951292
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2151180