Näin Timppa.

Anonyymi

Aste asteelta edettiin hiilihydraatteja (vhh) rajoittavaan ravitsemusmuotoon. Rajoitus asettui energiatasoon 5 - 15 E%. Kun elämiseen kuitenkin tarvitaan tietty energiamäärä, rasvojen osuudeksi tuli n. 50 - 70 E%. Valkuaisen osalta entinen käytäntö on säilynyt eli n. 20 E% (lihaa, kalaa ja harvoin kanaa - tuskin koskaan teho-broileria).
Rasvoissa pääpaino on ollut priima-oliiviöljyssä ja eläinrasvoissa (ml maitorasvat). Tämän päivän tieto ja osaaminen vahvistavat käytännön vaikka ”osaajat” jo sukupolven mittaisen aivopesuun jälkeen (ainakin Suomessa) edelleen puhuvat ”kovista eläinrasvoista” jotka tukkivat suonet. Enemmän tietävät puhuvat jo eräiden ”kovien rasvojen” osien, rasvahappojen erinomaisesta energiavaikutuksesta mitokondrioissa (palmitiini- ja steariinihapot). Ne suorastaan boostaavat ATP tuotantoa 20 - 30 % sokeriin (glukoosi ) verrattuna.

9

238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitäköhän tällä on tekemistä diabeteteksen kanssa?

      Ihminen tekee oikein näppärästi tyydyttynyttä rasvaa joten sitä ei tarvita ravinnosta "buustaamaan aineenvaihduntaa".

      • Anonyymi

        Onhan noita juttuja notta missä omega kutosta käytetään niin siellä sydärit korjaa satoa. Eli miksi ihmisen kroppa pitäis yrittää nikkaroida niistä jotakin.

        Mutta Timppa jatkaa: "Virallisessa Suomessa eletään edelleen päreen valaisemassa savutuvassa. Köyhyyden merkit aiheutuvat terveydenhuollon kyvyttömyydestä hoitaa elintapasairauksia ja hoitokustannusten kriisiytymisestä. On myös mielenkiintoista, kuinka harvat ”vaikuttajayksilöt” ovat tilanteen tällaiseksi saattaneet ”tinkimättömällä tieteellä” perustellen.
        On muutoksen aika."


      • Anonyymi

        hpv27

        Ymmärrän oikein hyvin että et ymmärrä mitä tekemistä aloituksella on diabeteksen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hpv27

        Ymmärrän oikein hyvin että et ymmärrä mitä tekemistä aloituksella on diabeteksen kanssa.

        Aloituksella ei todellakaan ole mitään tekemistä diabeteksen kanssa. Aloittajan kertomus omasta ruokavaliostaan viittaa enemmänkin sydän- ja verenkierto-oireiseen henkilöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hpv27

        Ymmärrän oikein hyvin että et ymmärrä mitä tekemistä aloituksella on diabeteksen kanssa.

        Ei aloituksessa viitata sanallakaan diabetekseen. Sen enempää kuin mihinkään muuhunkaan sairauteen. Onpahan vain huvin vuoksi ruvettu muuttamaan syömistapoja. Jos sen kertomisesta tulee onnelliseksi niin ei kai kenelläkään ole mitään huomauttamista. Ei siitä kyllä ole mitään hyötyäkään (vertaistukea tms).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan noita juttuja notta missä omega kutosta käytetään niin siellä sydärit korjaa satoa. Eli miksi ihmisen kroppa pitäis yrittää nikkaroida niistä jotakin.

        Mutta Timppa jatkaa: "Virallisessa Suomessa eletään edelleen päreen valaisemassa savutuvassa. Köyhyyden merkit aiheutuvat terveydenhuollon kyvyttömyydestä hoitaa elintapasairauksia ja hoitokustannusten kriisiytymisestä. On myös mielenkiintoista, kuinka harvat ”vaikuttajayksilöt” ovat tilanteen tällaiseksi saattaneet ”tinkimättömällä tieteellä” perustellen.
        On muutoksen aika."

        Suomessa vuonna 1970 ei käytetty laisinkaan kasviöljyjä mutta maitorasvaa meni yli 30 kiloa vuodessa. Sydäntautikuolleisuus oli maailman korkein.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Suomessa vuonna 1970 ei käytetty laisinkaan kasviöljyjä mutta maitorasvaa meni yli 30 kiloa vuodessa. Sydäntautikuolleisuus oli maailman korkein.

        Kaipa oliiviöljyä oli, mutta eihän sitä käytetty kotioloissa kuin ehkä "hienommissa huusholleissa".


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Suomessa vuonna 1970 ei käytetty laisinkaan kasviöljyjä mutta maitorasvaa meni yli 30 kiloa vuodessa. Sydäntautikuolleisuus oli maailman korkein.

        Viis.-kuus kyt luvulla oli majesteetti margariinia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Viis.-kuus kyt luvulla oli majesteetti margariinia.

        Nuo olivat eläinrasvaa. Ensimmäinen kasviöljypohjainen margariinia oli floora 1969.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe