Vuonna 2019 - ja tämä on ollut erittäin mielenkiintoista - American Diabetes Association (ADA) on vihdoin muuttanut sekä hoitostandardejaan että ravitsemusta koskevaa yksimielisyyttä koskevaa lausuntoaan sisällyttämällä erittäin vähähiilihydraattiset ravinnot vakiintuneeksi syömismalleksi tyypin 2 diabeteksen hoidossa. . Myös vuonna 2019, Euroopan diabeteksen yhdistys (EASD) on päivittänyt standardinsa tehdäkseen saman. Näitä muutoksia edelsi veteraanien hallintoelimen ja puolustusministeriön lausunto vuonna 2017 - muutettiin myös heidän hoitostandardejaan sisällyttämään matalan hiilihydraatin omaava ravinto diabeteksen hoitoon.
ADAn touhuja?
7
235
Vastaukset
ADA kirjoittaa vuoden 2019 diabeetikoiden ravitsemussuosituksissa an että yksikään dieettiä ei ole ylivoimainen diabeetikoille.
ADA myöskin suosittaa kasviöljyjä ja vaaleaa lihaa diabeetikoille eli jos uskoo ADA:aan niin rasvainen sianliha ja voi pannaan.- Anonyymi
Vaihtamaan lääke V alkuinen tämä on kyllä kallis eli todella vaikea saada.Kannattaa sanoa tästä ja vaatia tätä.Mielellään tätä ei kirjoiteta.Tämä on biabeetes lääke.Kysykää apteekista mikä lääke tämä on.
- Anonyymi
Lääkäriltähän reseptejä pyydetään, ei apteekista.
Miten viestisi liittyy tämän ketjun aiheeseen?
- Anonyymi
Virran tutkimuksessa lähes kaikki niistäkin, jotka eivät saaneet keto-ruokavaliolla tyypin 2 diabetestaan remissioon, saavuttivat sillä paremmat verensokeriarvot ja saattoivat vähentää lääkitystään. Mikään tutkimustulos ei viittaa siihen, että he saavuttaisivat paremmat tulokset jollakin muulla ruokavaliolla, eikä Virta ohjeista heitä kokeilemaan muita ruokavalioita.
Keto-ruokavalion ohella ainoa ruokavalio, jolla on tutkimusnäyttöä tyypin 2 diabeteksen saamisesta remissioon, on erittäin niukkaenergiainen laihdutusdieetti.
ADA:n suosituksissa suositellaan keto-ruokavalion ohella lukuisia virallisterveellisiä ruokavaliota DASH:ia myöten. Jos ei niin olisi tehty, olisi myönnetty, että tähän asti on oltu ihan väärässä. Ja kun ne kaikki ovat mukana, niihin leimautuneet vanhan liiton henkilöt ovat näennäisesti säilyttäneet kasvonsa. Ja kun keto-ruokavalio on ADA:n listalla vain yksi monien joukossa ja sitä suositellaan tehokkuutensa vuoksi aloitettavaksi vain lääkärin valvonnassa, eivät ADA:n uudet suositukset romahduttaneet insuliinimarkkinoita, mikä oli ADA:n sponsoreille mieleen.Virran potilaiden piti myös laihtua jotta pääsivät remissioon. Kyseessä on siis vain erittäin kallis laihdutuskuuri.
- Anonyymi
hvp27 kirjoitti:
Virran potilaiden piti myös laihtua jotta pääsivät remissioon. Kyseessä on siis vain erittäin kallis laihdutuskuuri.
Olen kanssa laihtunut, -7 kg. Eilen vetäsin vuoden ensimmäiset kännit, aamulla sokeri 5.1.
Anonyymi kirjoitti:
Olen kanssa laihtunut, -7 kg. Eilen vetäsin vuoden ensimmäiset kännit, aamulla sokeri 5.1.
No alkoholi tunnetusti laskee verensokeria. Huonona puolena se että alkoholi on tehokas lihottaja.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351402
- 1041103
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede26983Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat310845- 99813
- 38702
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56648Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144624