Äkkilähdön hinta 3 kertainen

Anonyymi

Vilkaisin Aurinkomatkojen äkkilähtöjä. Miten on mahdollista että hinta onkin 3 - 5 kertainen miltä aluksi näyttää? 350 euron hinta onkin lähes 1000 euroa kun ryhtyy varaamaan

11

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Annatko esimerkkikohteen, niin on helpompi asiaa tarkastella.

      Yksi iso tekijä on se, että yleensä hinnat ilmoitetaan niin, että kaksi henkilöä majoittuu kahden hengen huoneessa (ja hinta on henkilöä kohden).
      Jos otat huoneen yksin, niin hinta nousee monasti huomattavastikkin.
      Ja sitten tietysti, lisänä mahdolliset lentokenttäkuljetukset yms.

      Mutta helpottaa kommentointia jos annat esimerkit missä näin on käynyt, että 350€/hlö matka muuttuukin lähes 1000€/hlö matkaksi.

    • Ja sitten mikäli olet hakemassa äkkilähtöjä jonkun hakusivuston (Napsu, Rantapallo yms.) kautta, niin niiden hakutiedot saattavat olla useita tunteja vanhoja, eli sitä matkaa/hintaa/hotellia joka hakusivustolla löytyy, ei välttämättä enään vaikkapa Aurinmatkojen sivustolla enään ole myynnissä, vaan saattaa tarjota tilalle jotain kalliimpaa hotellia yms.

      • Anonyymi

        Olin juurikin katsonut hakusivuston kautta. Aurinkomatkojen omilta sivuilta löytyi lähes ilmoitetun hintaluokan matkoja. Kiitos vinkistäsi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin juurikin katsonut hakusivuston kautta. Aurinkomatkojen omilta sivuilta löytyi lähes ilmoitetun hintaluokan matkoja. Kiitos vinkistäsi!

        Lisään vielä että kysymyksessä oli hieman uteliaisuutta miten halvalla pääsee etelän lämpöön. Emme yleensä osta valmismatkoja. Poikkeuksena jotkut erikoisjutut, mutta ne otetaankin aivan muuta kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä että kysymyksessä oli hieman uteliaisuutta miten halvalla pääsee etelän lämpöön. Emme yleensä osta valmismatkoja. Poikkeuksena jotkut erikoisjutut, mutta ne otetaankin aivan muuta kautta.

        Mikä niissä valmismatkoissa on niin hävettävää että anonyyminäkin täytyy painottaa että "-Emme yleensä osta valmismatkoja."
        Mikä sen helpompaa? Maksu yhteen paikkaan ja lennot, kuljetukset, hotellit on kerralla varattu. Vaihtoehtoja kohteista lienee riittävästi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä niissä valmismatkoissa on niin hävettävää että anonyyminäkin täytyy painottaa että "-Emme yleensä osta valmismatkoja."
        Mikä sen helpompaa? Maksu yhteen paikkaan ja lennot, kuljetukset, hotellit on kerralla varattu. Vaihtoehtoja kohteista lienee riittävästi?

        Samaa mieltä, olen ollut omatoimimatkoilla vuosia, mutta ikävä valmismatkoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä, olen ollut omatoimimatkoilla vuosia, mutta ikävä valmismatkoille.

        Miten se omatoimimatka eroaa valmismatkasta? Varaat siis lennot ja yöt netistä, kuten valmismatkallakin. Tietysti nyt kyse ns.normi kesälomasta tms. Jos aikoo jonnekin ulkohybrideille niin itsekin on hyvä tietää aikataulut, mutta ei nyt kuulu tähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se omatoimimatka eroaa valmismatkasta? Varaat siis lennot ja yöt netistä, kuten valmismatkallakin. Tietysti nyt kyse ns.normi kesälomasta tms. Jos aikoo jonnekin ulkohybrideille niin itsekin on hyvä tietää aikataulut, mutta ei nyt kuulu tähän.

        Esimerkiksi omatoimimatka euroopan kaupunkeihin on yleensä n. 50% halvempi, kuin valmismatka. Ja aikataulu on vapaasti valittavissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkiksi omatoimimatka euroopan kaupunkeihin on yleensä n. 50% halvempi, kuin valmismatka. Ja aikataulu on vapaasti valittavissa.

        Olen aloittaja. Kokemuksemme perusteella ns omatoimimatkan ajoittaminen ja ostaminen ovat paljon helpompia kuin "seiväsmatkan". Ostat lennot ja varaat majoituspaikan ja se on siinä. Olemme sen verran iäkkäitä että haluamme ottaa mieleisiin kohteisiin aamupäivällä alkavat lennot. Jatkolentojen suunnitteleminen on myös helpompaa. Silloin on virkeänä matkalla. Mikään ei ole niin tympeää kuin lähteä lennolle puoliltaöin. Ja se hinta todella on puolet, joskus jopa sen alle valmismatkan hinnasta. Yhteydet lentokentiltä kaupunkeihin ainakin Euroopassa ovat todella hyvät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aloittaja. Kokemuksemme perusteella ns omatoimimatkan ajoittaminen ja ostaminen ovat paljon helpompia kuin "seiväsmatkan". Ostat lennot ja varaat majoituspaikan ja se on siinä. Olemme sen verran iäkkäitä että haluamme ottaa mieleisiin kohteisiin aamupäivällä alkavat lennot. Jatkolentojen suunnitteleminen on myös helpompaa. Silloin on virkeänä matkalla. Mikään ei ole niin tympeää kuin lähteä lennolle puoliltaöin. Ja se hinta todella on puolet, joskus jopa sen alle valmismatkan hinnasta. Yhteydet lentokentiltä kaupunkeihin ainakin Euroopassa ovat todella hyvät.

        Aurinkomatkoistahan tuossa alyssa oli kyse, joten suurin osa mitä myyvät valmismatkatoimistot ovat ns.rantalomia. Esim. monille saarille on jo paljon hankalampaa, kun suoria lentoja ei ole, joten lentojen ja ferryjen aikataulut eivät osu noin vain yksiin, sitäpaitsi esim. Kreikassa lipuista kertyy iso kuluerä. Laivat lähtevät aamupäivisin, eikä niihin ehdi. Seiväsmatkojen kaltaisilla lennoilla en ole koskaan ollut, minkälaisilla oikein lentelette, kun kokemusta kerran on?


    • Anonyymi

      Vuorolentojen ratkaiseva etu on siinä ettei laskeuduttaessa tarvitse taputtaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe