Missä on tuhkakupit

Anonyymi

Mitä ihmettä on autoille käynyt? Ostin uuden auton ja on kyllä hieno peli. Kaikki härpäkkeet löytyy mutta ei tuhkakuppia missään eikä tupakansytytintä. En kaupantekohetkellä ei tullut mieleenkään että nämä puuttuisi. Ne härpäkkeet kai sokaisivat.
Kyllä ennen oli keskikonsolissa ja jokaisessa ovessa ja takapenkilläisillekin keskellä.
Miten on mahdollista että näin ilmeinen varuste puuttuu?

16

245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tupakointi on leimallisesti alempien sosiaaliluokkien harrastus, joten ani harva, jolla on varaa uuteen autoon, tupakoi.

      Niipä tupakansytyttimet ja tuhkakupit ovat jääneet pois vakiovarustelusta jo vuosikymmen sitten. Lisävarusteena ne saattaa silti saada, mutta taisi rahat loppua kesken?

      • Anonyymi

        Mulla on vanha, yli 30-vuotias iso Fiat, siinä takaovissa tuhkakupit, edessä tupakansytytin ja tuhkakuppi jossa kaksi koloakin johon savukkeet voi välillä laskea. On siinä muutenkin hyvät varusteet, sähköikkunat, sähköpeilit lämmityksellä, keskuslukko (johon kaukosäädin lisätty myöhemmin), ratin kork.säätö, usea sisävalo, keskikyynärnoja edessä ja takana, hienoa verhoilua katossakin jne.


    • Anonyymi

      Eihän nykyään enää polteta. Jos joku sattuu polttamaan, tekee sen ulkona.

    • Anonyymi

      Tyhjä ärtsäripurkki mukitelineeseen niin siinä sulla on oiva tuhkakuppi.

    • Anonyymi

      Mahtaako kuulua lisävarusteisiin :D

      • Anonyymi

        Nimenomaan lisävarusteena myydään. Tulee esim. mukitelineen paikalle.


    • Anonyymi

      aauton arvo tipuu jos haisee tupakalle venäjällä vain tupakoidaan ei suomessa.

    • Anonyymi

      esim e-ville myy kympillä tuhkakuppia autoon

    • Anonyymi

      kyllähän autossa pitää tuhkakuppi olla! poltti omistaja tupakkaa taikka ei!
      minä säilyttelen tuhkiksessa kolikoita ja muuta pikkusälää, taitaa joku sulakekkin olla.
      tupakin sytyttimestä latailen puhelimen ja otan työ lamppuun virran.

      • Anonyymi

        Kunnon autossa on kolikkolokero, ei siihen tarvitse käyttää tuhkakuppia. Löytyy myös kaikenlaisia pikkulokeroita muidenkin tavaroiden säilytykseen. Olen jokaisesta vanhemmasta autostanikin hävittänyt tupakansytyttimet, sytyttimen lokerosta otan aina sähkön lisälaitteisiin.

        Jos vaihtoautossa on ollut pieninkin tupakankatku tai esimerkiksi sisäkaton värjäytyminen, en edes harkitse mokoman ostamista.


    • Anonyymi

      Irwin Goodman tumppasi Ford Granadassaan suoraan kojelaudan pehmusteeseen. Toimii!!
      Kannattaa koettaa jo koeajolla.

    • Anonyymi

      Tuhkakuppeja ja sytyttimiä ei ole ollut vakiona vuosikymmeniin. On se kuitenkin hienoa, että ole saanut ostettua ensimmäisen uuden auton, onnittelen.
      Kukaan ei polta autossa nykyään, se on moukkamaista ja tyhmää.

      • Anonyymi

        Tupakointi on alempiin sosiaaliluokkiin jämähtänyt ongelma josta koko yhteiskunta joutuu maksamaan. Ei kovinkaan oikeudenmukaista!


    • Anonyymi

      Mitä minä oon kattellu, niin vaikka autossa olisi tuhkakupit ja muut roskikset, niin sinne katuojaan ne natsat ja tumpit kuiteskin aina heitetään. Liikennevaloristeyksissä niitä on oikein kasapäin.

      • Anonyymi

        Autosta saa paremman vaihtohinnan kun tuhkakuppi on puhdas ja käyttämätön, eli luullaan ettei autossa ole tupakoitu.


    • Anonyymi

      Eipä taida olla enää edes 12v tupakansytyttimiäkään. Pelkkä 12v pistoke löytyy mutta ei sytytintä ? Ennen oli autoissa -90 luvulla vakiovarusteena ponnahtava sytkäri. Nykyään sen joutuu hankkimaan motonetistä tai biltemasta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1635
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1499
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      66
      1398
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      34
      1363
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1314
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe