Autoilupolitiikka menossa metsään

Anonyymi

Bensan nopea verotuksen korotus on turhaa ja vähäistä ilmastopelastusta mutta iskee köyhimpiin ja vähävaraisimpiin kovasti. Jos Marin sitä aikoo ja tekee se näkyy äänestyskäyttäytymisessä välittömästi.Tyhmyydestä sakotetaan. Olen aina äänestänyt käytännössä sosdem puoluetta mutta suunta vaihtuu.Tiedätte minne. Ilmastouskonto ontotta vain osaksi, nämä käytännön teot ovat hölmöjä ja niinkuin ampuisimme itseämme jalkaan.

30

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuossa hieman peesaan, minä lähtisin, jos siis olisin päättäjän paikalla, suuntaamaan hybrideihin koska niissä polttoaineen kulutus laskee huomattavasti ja varsinkin lataushybridillä voi ajaa kauppamatkan monesti pelkällä sähköllä mutta koska on polttomoottorikin niin pitkillä matkoilla ei tule pahaa töpselinpuutostautia. Kuitenkin moottorijarrutukset menevät akkuun ja sieltä saa mäkiin ja kiihdytyksiin lisää pontta ilman pensaa tai tiiseliä!

      • Anonyymi

        Pääasia on se, et polttomoottoriautoja pitää vähentää, se on tärkeintä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pääasia on se, et polttomoottoriautoja pitää vähentää, se on tärkeintä.

        Ei välttämättä noin, paremminkin fossiilisten polttoaineiden käyttöä pitää vähentää!

        Tuon sanoo järkikin!

        Meillä on iso maa, jos leikkaat sen irti pallokartasta ja laitat Utsjoen Hampuriin niin Hesalaiset joutuvat uimasilleen Välimereen! Jos aikoo liikkua niin ajopelit on oltava sopivat joten fossiiliset pannaan ja uusien polttoaineiden käyttöä vähennetään hybrideillä! Näin maailma pelastuu ilman isompaa murhetta!


      • Anonyymi
        varakaanari kirjoitti:

        Ei välttämättä noin, paremminkin fossiilisten polttoaineiden käyttöä pitää vähentää!

        Tuon sanoo järkikin!

        Meillä on iso maa, jos leikkaat sen irti pallokartasta ja laitat Utsjoen Hampuriin niin Hesalaiset joutuvat uimasilleen Välimereen! Jos aikoo liikkua niin ajopelit on oltava sopivat joten fossiiliset pannaan ja uusien polttoaineiden käyttöä vähennetään hybrideillä! Näin maailma pelastuu ilman isompaa murhetta!

        Älä saivartele, tietenkin tarkoitin öljyperäisten aineiden polttoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä saivartele, tietenkin tarkoitin öljyperäisten aineiden polttoa.

        Sinä tarkoitit mitä tarkoitit mutta kirjoitit polttomoottori!

        Polttomoottorit taas polttavat monen sortin palavia kaasuja sekä nesteitä.Se mistä halutaan luopua tai mistä suunnitellaan luovuttavan ovat fossiiliset polttoaineet. Nykyisikin on muutakin saatavissa ja sen muun määrä tulee kasvamaan helpottaen elämäämme tavalla johon olemme jo muutoin sopeutuneet.

        Jos esität asian epätäydellisesti ja joku korjaa niin hän ei saivartele eli pitää esittää asiansa tarkemmin! Ota opiksi!


      • Anonyymi
        varakaanari kirjoitti:

        Sinä tarkoitit mitä tarkoitit mutta kirjoitit polttomoottori!

        Polttomoottorit taas polttavat monen sortin palavia kaasuja sekä nesteitä.Se mistä halutaan luopua tai mistä suunnitellaan luovuttavan ovat fossiiliset polttoaineet. Nykyisikin on muutakin saatavissa ja sen muun määrä tulee kasvamaan helpottaen elämäämme tavalla johon olemme jo muutoin sopeutuneet.

        Jos esität asian epätäydellisesti ja joku korjaa niin hän ei saivartele eli pitää esittää asiansa tarkemmin! Ota opiksi!

        Älä tärise.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä tärise.

        Sinä siis luovutit koska et kykene vastaamaan!

        Mene iltakouluun niin ehkä opit ymmärtämään tärisemättä, onhan se tärisyttävän innostavaa kun ensimmäisen kerran jotain ymmärtää!


    • Anonyymi

      Liikenne- ja viestintäministeriön päällikkö möläytti televisiossa, että päästövähennykset tulevat koskemaan vain henkilöautoja. Siis mmitä hittoa?? Henkilöautojen päästöt Suomessa ovat kuin hyttysen pissa verrattuna muihin päästöihin. Ja jos otetaan mukaan koko Eurooppa, niin siellähän sähköntuotannossa kivihiilen osuus vain lisääntyy, ja sillä sähköllä ladataan myös ne töpseliautot. Hullua.

      • Anonyymi

        Laivat polttaa jalostsmojätettä ja pesevät paskat ja raskasmerallit Itämereen verovapaasti. Kivihiilen poltto maissa on ympäristöteko verrattuna raskaan polttoöljyn käyttöön laivoissa . Hiilenpoltto kielletään lailla ja raskasöljyn polttoa tuetaan sadoilla miljoonilla vuodessa.


    • Anonyymi

      Osaako joku kertoa miksi hallitus ei tue verotusta alentamalla autoja jotka on konvertoitu E85-polttoaineelle.
      Se olisi ainoa, nopea ja tehokas keino vähentää lähes kaikkien vanhojen bensiinikäyttöisten autojenhiilipäästöjä n. 80%

    • Anonyymi

      Yksi Helenin hiilivoimala saastuttaa suunnilleen saman verrann kuin miljoona henkilöautoa.

      • Anonyymi

        Eikö meidän sitten tarvitse tehdä mitään, vain muitten pitää?


      • Anonyymi

        Suomessa on reilut 2 miljoonaa henkilöautoa. Siis kahden hiilivoimalan päästöt. Onko hallituksen yksityisautoiluvihassa mitään järkeä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on reilut 2 miljoonaa henkilöautoa. Siis kahden hiilivoimalan päästöt. Onko hallituksen yksityisautoiluvihassa mitään järkeä?

        Autoja on liikaa, ja nastarenkaat kuluttavat paljaita asvalttiteitä niin, ettei ole varaa korjauksiin, jo senkin takia pitää henkilöautoja vähentää, säästyy todella paljon tiemäärärahoja ilmaston ohella.


    • Anonyymi

      Kohta nähdään millä köyhät ajelee!
      Hallitus köyhän asialla.

      • Polkuautot muotiin niin pelkkää hikeä pukkaa muiden saasteiden sijaan!


      • Anonyymi

        Huulipunahallitus riemut vain rikkahille suo


    • Anonyymi

      Jos ei kunnianhimoisen huulipunahallituksen vouhotussuunnitelma toteudu niin mitä sitten?Suomi ei ole enää puheenjohtajamaa ja kunnianhimosta voidaan tinkiä.

    • Anonyymi

      Vouhotus ja todellisuus Saksanmaalla:

      Samaan aikaan, kun EU:n suurin kansantalous pyrkii hampaat irvessä mahdollisimman nopeasti hiilineutraaliksi, se sallii 1100 megawatin hiilivoimalan avaamisen. Toimiessaan täydellä teholla, se puksuttaa ilmaan vuosittain 8,4 miljoonaa tonnia hiilidioksidia. Kauppalehti 13.1.2020

      • Anonyymi

        Samaa Norjassa...
        Avasivat juuri hiljattain Norjan kaikkien aikojen 3. suurimman öljykentän, josta laskevat saavansa valtion rahastoon n. 100 miljardia euroa. Mainostavat tuon öljykentän kaiken lisäksi olevan osa ilmastonmuutoksen vastaista taistelua :)

        Suomessa pitäisi ostaa vain tuota norjalaista öljyä, kun se kerran on ratkaisemassa ilmastonmuutosongelmia... Varmaankin kun ajaa enemmän, niin ilmasto parantuu enemmän.


    • Anonyymi

      Tuo voimala on vielä suomalaisten veronmaksajien osaksi omistama. Käytännössä Sanna Marinin voimala.

    • Anonyymi

      Nyt ei pidä kuunnella äijiä. Autoilua on saatava rajusti vähennettyä. Kunnon verotus ajaa miehetkin busseihin. Ai että minä nautin. Hyvä Sanna!

    • Anonyymi

      Nyt ei pidä käyttää järkeä. Kaikki vaan busseihin niin maailma pelastuu. Mitään uusia teollisia työpaikkoja ei saa enää luoda. Hyvä Sanna.

    • Anonyymi

      Miten tuo nopea veronkorotus toteutetaan?

    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kyllä Sanna Marin tuon tietää, hän ei ole mikään hihhuli, vaan maalaisjärkeä löytyy.


    • Anonyymi

      Sanna voisi määrätä polttonesteisiin 10 sentin korotuksen aina puolen vuoden välein.

      • Anonyymi

        Riittääkö vain 10 sentin korotus kovapäisille suomalaisille? Eivät muuten ymmärrä et autoilua on pakko saada vähemmäksi.


    • Anonyymi

      Jospa Sanna tekee kuoppakorotuksen heti aluksi. Vaikka 50 senttiä litra.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe