Asuntoni on ongelma!

Anonyymi

Minualla on asunto-osake Salon kesksutassa. Asunto on lähes uusi, rakennusvuosi 2010 jälkeen. Olen kaupitellut asuntoani. Asunnonvälittäjä sanoi ettei asunnosta makseta sitä mitä minä maksoin. Hinnat ovat siis pudonneet. Ja nyt minulla ei näinollen ole varaa sellaiseen asuntoon, joka tahtopisin. Miski Salossa asuntohinnat ovat pudonneet juuri valmistuneissa? Kun taas uusissa asunnoissa hinnat ovat nousseet.

Välittäjä sanoi että asuntoni arvo putoaa koska siitä ei näe joelle ja ihmiset tahtovat nähdä joen ja maksaa siitä. Tämöähän on aivan typerää. Salojoki ei ole mikään Tonava, vaikka joku salolainen niin uskookij n. Onko totta että Salossa ihmiset eivät enää pysty ostamaan asuntoja sillä hinnalla mitä niistä on alle kymmen vuotta sittene uutena maksettu? Miksi tällaisia tilanteita varten ei myydä vakuuutusta? Kansalaisisen on tiedettävä asuntoa ostaessa että siitä saa omansa pois kun sen asunnon myy.

Eikö poliitikoilla ole mitään vastuuta? Saako rakennusyhtiö ottaa ensiostajalta löysät poiis ja sitten ilmoittaa välittäjä ettei kukaan maksa sitä hintaa, jonak ostaja on alkujaan maksanut itse?

Eikö kukaan ota vastuuta? Onko syy minun, joka ostin asunnon hyvässä uskossa ja uskoin että sen hinta ei alene?

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näin se nyt tällä hetkellä on. On vanhemmissakin asunnoissa hinnat laskeneet, ei pelkästään uusissa. Sitten kun naapuri myy olosuhteiden pakosta omansa halvalla, laskee muidenkin asuntojen arvo.

    • Anonyymi

      Juu, onhan tuo kamalaa, kun ei tuottoa tule. Salo kuihtui ja kuihtuu lisää, kun iso lypsylehmä vaikutuksineen häipyi. Ajattele positiivisesti ja nauti asunnostasi. Mieti, mitä olisi kädessä nyt, jos olisit vuokralla asunut...

    • Anonyymi

      Onneks asun vuokralla, ei ole huolia asunnon arvosta.

      • Anonyymi

        Jos vuokralla asumisessa on jotain onnea, niin voih!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos vuokralla asumisessa on jotain onnea, niin voih!

        Eipä ole tarvinnut korjauksia tai huoltoja maksaa kuten omassa luukussa.


    • Anonyymi

      Minusta tuo on ihan normaalia, markkinat eli ostajat päättävät mitä maksavat asunnoista niin Salossa kuin muuallakin.
      Ei rakennusfirmat, ei välittäjät, ei myyjät.
      Jos asunto ei mene kaupaksi niin hinta on liian korkea.
      Ei vika ole siinä että Salolaisilla ei olisi varaa maksaa asumisesta, kukaan vain ei halua maksaa pyytämääsi hintaa tai rahoittaja (yleensä se pankki) ei rahoita markkinatilanteeseen nähden liian kallista asuntoa.
      Edelleen Suomessa halutaan uskoa että ihan sama mistä ja milloin ostan asunnon / talon / kesämökin niin hinta nousee. Niin on voinut joskus olla mutta ei enään.
      Itse olen ostanut vajaan vuoden aikana kaksi kaksiota Salosta ja syynä se että hinnat ovat hyvät, näen että kannattaa sijoittaa niihin.
      Pari vielä ostan lähiaikoina ja sitten eläkkeelle jäädessäni myyn nykyisen talon ja muutan Saloon ainakin kesäajaksi.
      Ja aika monella on tilanne että eivät voi asua niin kuin haluaisivat, en minäkään......

      • Anonyymi

        Minusta salolaisten asunnonvälittäjien pitisi enämpi mainostaa Helsingin Sanomissa, aina on sielläkin paluumuuttajia jotka innostuvat siitä kun myyvät kaksion hesassa ja salosta saavatkin sillä hinnalla uudehkon omakotitalon tai ison rivarin.

        Nyt on hesasta suunta Porvooseen, mutta liikkeen voisi kääntää saloonkin päin mainostamalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta salolaisten asunnonvälittäjien pitisi enämpi mainostaa Helsingin Sanomissa, aina on sielläkin paluumuuttajia jotka innostuvat siitä kun myyvät kaksion hesassa ja salosta saavatkin sillä hinnalla uudehkon omakotitalon tai ison rivarin.

        Nyt on hesasta suunta Porvooseen, mutta liikkeen voisi kääntää saloonkin päin mainostamalla.

        Mainostaminen on pk-seudulla kallista ja ne joille Saloon muuttaminen / asunnon hankinta on mahdollista, löytävät Salon itse.
        Itse olen ollut pienyrittäjä ikäni ja eläkettä ei ole juurikaan tullut kerättyä (maksettua siis kunnon eläkemaksuja) eli siinä syy.
        Asun yksin ja sidon nyt kaikki varani Salon asuntomarkkinoihin, kun päätän lopettaa hommat niin myyn nykyisen pienen taloni pois ja muutan sinne.
        Pieni eläke vuokratulot 3-4 asunnosta= eiköhän niillä elä mukavasti.
        Mutta kun katsoo vaikka tätäkin ketjua, sitä kuinka ihimiset haukkuu Saloa, joitakin kaupungin osia jne niin saattaa se Saloon muuttamista pohtiva alkaa miettiä asioita toisin.
        Yksi asunto minulla on Ollikkalassa ja olen siellä ajoittain ollutkin ennen kuin löytyi vuokralainen, kaikki haukkuu aluetta mutta talo on todella rauhallinen ja siisti.
        Asukkaat hoitavat asiat niinkuin pitää, piha-alueet ovat siistejä ja pikku hommia tehdään jatkuvasti. Näin ei todellakaan ole joka paikassa.
        Ja JOS Ollikkala on se Salon pahamaineisin paikka niin mitään hätää ei ole......


    • Anonyymi

      Aina kun ostat..otat silloin myös itse vastuun ostamastasi eli et voi siirtää ulkoisten asioiden aiheuttamaa hinnan alenemaa muiden vastuuksi..Sitä voivat tehdä vain jotkut isot maat että pistävät muut maat maksamaan omia ongelmiaan eli Eu ei oikeaataan ole kuin eräänlainen huijausjärjestelmä jossa muutamat maat pääsevät ilmaiseen pöytään ja siitäkin niille syydetystä rahasta nauttivat joidenkin kolmansien maiden pankit joten rahalla on tapa hävitä joka tapauksessa...jonnekin mystisiin paikkoihin joka ei ole yleensä sinun taskusi kuitenkaan..

    • Anonyymi

      Nokia trokasi asuntohinnat ylös ja nyt kukaan ei osta sillä hinnalla minkä maksoi Nokia-kuplassa!

      Asunnonomistajalla on kupla enää otsassa.

    • Anonyymi

      Miksi yleensä käytettyn asunnon hinta pitäis pysyä ennallaan tai nousta, ei minkään käytetyn kuulu pitää arvoa tai kallistua, vai onko autonkin laita kun on paljon ajettu ja rempattavaa niin hinta nousee.

      • Anonyymi

        Hyvä kommentti, ihmiset luulevat, että kun ostaa asunnon/kiinteistön niin rahantuloa ja tuottoa tulee automaattisesti...voi voi. Asunnonosto on pääasiassa itselleen säästämistä, ei bisnestä. Varsinkaan täällä Salossa, jossa viisarit näyttävät kamaluudessaan sen, mitä pienillä kaupunkiseuduilla on edessä. Itse ostin vanhan ison kiinteistön maalta ja tiesin, että ei varmaankaan tule arvonnousua ko.tilasta. kerran täällä vaan ollaan, joten nautitaan ja ....


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1357
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1304
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe