Toyotan hybrideissä on polttomottorien pienimmät päästöt

Anonyymi

ETSI TUOHON JATKOKSI PIENEMPIÄ POLTTOMOTTORIEN PÄÄSTÖARVOJA JA LAITA LÄHDELINKKI MUKAAN. Pelkkä väite on arvoton.

Toyotan hybrideissä on uskomattoman pienet polttomottorien kulutukset ja päästöarvot, vaikka moottorit ovat suuria ja tehokkaita. En löytänyt noita Toyotan hybridien päästöarvoja pienempiä päästöarvoja muilta valmistajilta. Nuo löytyvät mm. Toyotan hinnastosta ja kaikkialta muualtakin.

Toyotan hybridien pienet WLTP-päästömittausarvot. Vanhat NEDC-arvot vielä alhaisemmat:

Toyota C-HR 109
Toyota Corolla 103-121
Toyota RAV4 158
Toyota Prius 99
Toyota Prius Plug-in 29
Toyota AYGO 113

Saksalaiskonsernin pikkuturboilla päästöarvot ovat todella paljon suuremmat:

https://www.apu.fi/artikkelit/nedc-vs-wltp-pikkuturbot-suurimpia-haviajia

71

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tarkistin nuo edellä olevat väittee ja lehtien koeajojen mukaan pikkuturbot kuluttavat 6-7 l/100 km ja Toyotan hybridit 4-5 l/100 km, joten onhan siinä kahden litran ero. Se on aika paljon.


    • Anonyymi

      Toyotan hybridit voittavat sekä kulutuksessa että suorituskyvyssä:

      1. Toyota Corollan suuri ja painava farmarihybridi, jossa oli suuri 2.0 moottori:

      Tekniikan Maailman 21.8. ilmestyneessä numerossa 15B/2019 suomalaisten suosikkiautojen vertailussa vaihtelevassa maantieajossa keskinopeudella 77 km/h Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Stylen kulutus oli 4,3 l/100 km ja vaihtelevassa taajama-ajossa 4,7 l/100 km.

      2. Toyota Corolla Hatchback Hybrid Active suurella 2,0 moottorilla.

      Moottori-lehden numerossa 1/2020 kulutus maantieajossa keskinopeudella 79 km/h 4,7 l ja kaupunkiajossa keskinopeudella 30 km /h 4,6 l

      3. Camry 2,5-litran moottorilla:

      Teknikkan Maailman 23.10.2019 ilmestyneen TM 20 lehden vertailun mukaan vielä isommalla autolla ja isommalla moottorilla:

      Camry 2,5 Hybridin kulutus on uskomattoman pieni, maantie 4,8 ja kaupunki 5,0 l/100 km.

      4. Prius Hybrid ja C-HR

      Tekniikan Maailman testi.

      Polttoaineen kulutus vaihtelevassa maantieajossa, keskinopeudella 78 km/h ja vaihtelevassa taajama-ajossa keskinopeudella 40 km/h:

      Toyota Prius maantie 4,3 l / taajama 4,4 l
      Toyota C-HR maantie 4,9 l / taajama5,1 l

      5. RAV4

      TM testasi RAV4:ää ja sai kulutukseksi kaupungissa 5,3 l/100km, maantiellä 5,3 l/100km ja moottoritiellä 6,9 l/100km sekä kiihtyvyydeksi 0-100km/h 8,2 s.

      • Anonyymi

        > Toyota Corollan suuri ja painava farmarihybridi, jossa oli vanhanaikainen ja laiska 2.0 moottori

        ^korjasin ilmiselvän kirjoitusvirheen.

        Modernilla 2,0 l turbomoottorilla on toistaiseksi mennyt bensaa 2 l/100 km. Niinpä päästötkin ovat reilusti latauskelvottoman hypetyksen päästöjä pienemmät.


    • Anonyymi

      Skoda Octavia 121
      Mitäs einari tähän?

      • Anonyymi

        Niin näkyy olevan. Surkea ritsa:

        1.0 TSI Style


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin näkyy olevan. Surkea ritsa:

        1.0 TSI Style

        Pienehkö kulutus yksistään ei vielä autoa tee pitää olla muutakin hyvää jota tojossa ei ole..kova sisämelu on pahinta antia tojossa joka pilaa auton..ulkonäöstäkin voi olla montaa mieltä..kallis kilpailijoihin verraten hintaero niin suuri että ei säästyneellä polttoaineella tuo kalliimpaa hintaa takaisin koskaan..perusmalleissa huono suorituskyky..ym..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pienehkö kulutus yksistään ei vielä autoa tee pitää olla muutakin hyvää jota tojossa ei ole..kova sisämelu on pahinta antia tojossa joka pilaa auton..ulkonäöstäkin voi olla montaa mieltä..kallis kilpailijoihin verraten hintaero niin suuri että ei säästyneellä polttoaineella tuo kalliimpaa hintaa takaisin koskaan..perusmalleissa huono suorituskyky..ym..

        Näissä koeajojen teksteissä Toyota tarjoaa kuitenkin hiljaisuutta, mukavuutta vaivattomuutta, hyvää suorituskykyä, upeaa voimalinjaa, jne...

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16148029/muutama-poiminta-toyotien-koeajoista


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tm ja monet muut lehdet ja oma kokemus vahvistaa että meluinen on Toyota kaikki mallit..ei puolustelemalla hiljaiseksi muutu.

        Koeajakaa sekä Corolla että Golf. Aivan varmasti valitsette Corollan. Koeajakaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koeajakaa sekä Corolla että Golf. Aivan varmasti valitsette Corollan. Koeajakaa.

        Koeajakaa Octavia tai Corolla valitset Octavian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koeajakaa Octavia tai Corolla valitset Octavian.

        Tai koeaja Corolla tai Scala valitset Scalan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koeajakaa Octavia tai Corolla valitset Octavian.

        Kukapa tällaisen syöpön valitsisi. Kun ei mene missän koeajossa alle 6 litran niin ei vaan mene.

        Skoda Octavia Combi 1.0 TSI Style DSG:

        " Koeajolenkillä kulutus vaihteli 6,3–6,8 litran rajoissa."

        https://www.aamulehti.fi/a/23935219


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukapa tällaisen syöpön valitsisi. Kun ei mene missän koeajossa alle 6 litran niin ei vaan mene.

        Skoda Octavia Combi 1.0 TSI Style DSG:

        " Koeajolenkillä kulutus vaihteli 6,3–6,8 litran rajoissa."

        https://www.aamulehti.fi/a/23935219

        Koeajaja kommentoi että kulutus riippuu vauhdista..kovaa on ajettu kun tuolla samalla koneella pääsee 5 litralla satasen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin näkyy olevan. Surkea ritsa:

        1.0 TSI Style

        Mitä surkeaa siinä muka on? Toki teinipelle, jolla aivojen etulohko ei ole vielä kehittynyt, keksii varmaan kaikenlaista, mutta oikeesti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koeajaja kommentoi että kulutus riippuu vauhdista..kovaa on ajettu kun tuolla samalla koneella pääsee 5 litralla satasen.

        Eikä pääse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä surkeaa siinä muka on? Toki teinipelle, jolla aivojen etulohko ei ole vielä kehittynyt, keksii varmaan kaikenlaista, mutta oikeesti?

        Aja 120 km tuntinopeutta moottoritiellä niin kuulet ja tiedät mitä surkeaa siinä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koeajaja kommentoi että kulutus riippuu vauhdista..kovaa on ajettu kun tuolla samalla koneella pääsee 5 litralla satasen.

        Tehtävä: kuljettaa kaksi ihmistä ja 200 kiloa tavaraa Tallinnasta Suomeen 1 300 kiloa painavalla farmariautolla, jossa on iskutilavuudeltaan vain litran kokoinen ja 3-sylinterinen bensiinimoottori.

        Yhdistelmän normikulutus on 4,6 litraa satasella. Koeajolenkillä kulutus vaihteli 6,3–6,8 litran rajoissa. Ajotapa ja -ympäristö ratkaisevat yhä eniten, oli pata kuinka pieni tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koeajakaa sekä Corolla että Golf. Aivan varmasti valitsette Corollan. Koeajakaa.

        Jos Corollan valitsee ennen Golfia niin on idiootti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pienehkö kulutus yksistään ei vielä autoa tee pitää olla muutakin hyvää jota tojossa ei ole..kova sisämelu on pahinta antia tojossa joka pilaa auton..ulkonäöstäkin voi olla montaa mieltä..kallis kilpailijoihin verraten hintaero niin suuri että ei säästyneellä polttoaineella tuo kalliimpaa hintaa takaisin koskaan..perusmalleissa huono suorituskyky..ym..

        Toyotat ovat poikkeuksellisen hiljaisia autoja. Niissä on vähemmän melua sisällä kuin Mersun SL:ssä. Toyotat ovat pieni kulutuksellisia, tosi hyviä ajaa, ergonomisia ja Mukavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehtävä: kuljettaa kaksi ihmistä ja 200 kiloa tavaraa Tallinnasta Suomeen 1 300 kiloa painavalla farmariautolla, jossa on iskutilavuudeltaan vain litran kokoinen ja 3-sylinterinen bensiinimoottori.

        Yhdistelmän normikulutus on 4,6 litraa satasella. Koeajolenkillä kulutus vaihteli 6,3–6,8 litran rajoissa. Ajotapa ja -ympäristö ratkaisevat yhä eniten, oli pata kuinka pieni tahansa.

        Olet naurettava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Corollan valitsee ennen Golfia niin on idiootti.

        Corolla ja Toyota on käytännössä järkevää valita, kun saat merkkiliikkeessä siitä 2000-3000 enemmän hyvitystä, kun vaihdat toiseen Toyotaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aja 120 km tuntinopeutta moottoritiellä niin kuulet ja tiedät mitä surkeaa siinä on.

        Kulkeekos se Kiina toyot nii kovaa hui hai henki lähtee pellit irtoo


    • Anonyymi

      Kuules Terppa, mun vanha Opel Ampera kuluttaa todella paljon vähemmän kuin sun itselataava hybridi.

      • Anonyymi

        Niinhän e sinun lerppa kulutti. Mutta kun ei vaan testeissä satu kuluttamaan. On se kumma. Ja niinhän se minunkin Toyota Prius Plug in hybritkin kuluttaa. Nytkin viimeiseelä 50.000 kilomertillä 1.6 l/100 km.

        Vertaa vielä jonkun täyssähköauton kulutusta Toyotan hybridin kulutukseen. Näyttää vielä paremmalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän e sinun lerppa kulutti. Mutta kun ei vaan testeissä satu kuluttamaan. On se kumma. Ja niinhän se minunkin Toyota Prius Plug in hybritkin kuluttaa. Nytkin viimeiseelä 50.000 kilomertillä 1.6 l/100 km.

        Vertaa vielä jonkun täyssähköauton kulutusta Toyotan hybridin kulutukseen. Näyttää vielä paremmalta.

        Kuules Terppa, ilmastonmuutoksen kannalta on merkitystä vain todellisille päästöillä. Ajan käytännössä päivittäiset matkat sähköllä, joka tarkoittaa reitin pientä CO2 päästöjä. Terpan itselataava tuottaa päästää koko ajan. Mietippäs Terppa onko itselatasva ratkaisu ilmaston lämpenemisen. Se on kuule Terppa päästöjen valkopesua tuollainen itselatasvien valheellinen mainonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuules Terppa, ilmastonmuutoksen kannalta on merkitystä vain todellisille päästöillä. Ajan käytännössä päivittäiset matkat sähköllä, joka tarkoittaa reitin pientä CO2 päästöjä. Terpan itselataava tuottaa päästää koko ajan. Mietippäs Terppa onko itselatasva ratkaisu ilmaston lämpenemisen. Se on kuule Terppa päästöjen valkopesua tuollainen itselatasvien valheellinen mainonta.

        Tulepas lerppa järkiisi. Kun se Prius plug in on ladattava hybridi.


    • Anonyymi

      Ja se on ilmaston kannalta ihan sama kuinka paljon Suomessa on liikenteen päästöt. Herätkää todellisuuteen sieltä kuplastanne.

      • Anonyymi

        Terppojen sukulinjalla on vielä haasteita selvitä kahdella jalalla kävelemisestä, savannilla puusta laskeutuminen ollut niin kova ponnistus. Älykkyys alkanee kehittyä pikkuhiljaa kun käveltiin alkaa sujua. On hyvin ymmärrettävää, että he uskovat ison brändin valheellisia julistuksia ympäristön pelastamisesta sillä että patteriin menee sähköä kun pidetään moottoria käynnissä. Ei ehkä olisi kaikkien kannattanut kauan tulla sieltä puusta alas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terppojen sukulinjalla on vielä haasteita selvitä kahdella jalalla kävelemisestä, savannilla puusta laskeutuminen ollut niin kova ponnistus. Älykkyys alkanee kehittyä pikkuhiljaa kun käveltiin alkaa sujua. On hyvin ymmärrettävää, että he uskovat ison brändin valheellisia julistuksia ympäristön pelastamisesta sillä että patteriin menee sähköä kun pidetään moottoria käynnissä. Ei ehkä olisi kaikkien kannattanut kauan tulla sieltä puusta alas.

        Itsetunnoton autojobbarin poika luulee, että väheksymällä kunnon ihmisiä voi saavuttaa jotakin, mutta asia on päinvastoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsetunnoton autojobbarin poika luulee, että väheksymällä kunnon ihmisiä voi saavuttaa jotakin, mutta asia on päinvastoin.

        Kyllä nyt Terppaa harmittaa kun kukaan ei uskokaan hybridisatua. Terppa pahoitti mielensä.


    • Anonyymi

      Peigeot 2008 1,6 e Hdi 2015. Päästöt 98 g. Etsi itse linkki tähän.

      • Anonyymi

        Etsi itse linkki. Sellaista linkkiä ei ole. Ladattava hybridi ja noin suuret päästöt. Toyotan ladattava hybridi 29 g/km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etsi itse linkki. Sellaista linkkiä ei ole. Ladattava hybridi ja noin suuret päästöt. Toyotan ladattava hybridi 29 g/km.

        Prius on eri kuin Toyota.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etsi itse linkki. Sellaista linkkiä ei ole. Ladattava hybridi ja noin suuret päästöt. Toyotan ladattava hybridi 29 g/km.

        Tuo Pösöni ei ole hybridi vaan diisel, vaikka se kaupunki liikenteessä lataakin jarrutettessa akkua.


    • Anonyymi

      Onhan se hurjaa kun saksalaiskonsernin yhden litran vinkujassakin ja ulisijassa on suuremmat päästöt kuin Toyotan suurissa moottoreissa. Eikä pienempiä löydy.

      • Anonyymi

        Hurjaahan se on, kun vain muutamassa Tohjoloorassa on pienemmät päästöt kuin siinä yksilitraisessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hurjaahan se on, kun vain muutamassa Tohjoloorassa on pienemmät päästöt kuin siinä yksilitraisessa.

        Väärin. Vain yhdessä Toyotassa on isommat päästöt kuin 1.0 litran sireenissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin. Vain yhdessä Toyotassa on isommat päästöt kuin 1.0 litran sireenissä.

        Näin näköjään on:

        Toyota C-HR 109
        Toyota Corolla 103-121
        Toyota RAV4 158
        Toyota Prius 99
        Toyota Prius Plug-in 29
        Toyota AYGO 113


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin näköjään on:

        Toyota C-HR 109
        Toyota Corolla 103-121
        Toyota RAV4 158
        Toyota Prius 99
        Toyota Prius Plug-in 29
        Toyota AYGO 113

        Vain yhdessä noista Tojoista on pienemmät päästöt, kuin diisel pösössäni.


    • Anonyymi

      En löytänyt pienempiä. Kuunnelkaa kuinka minä rääkäisenn tuskissani.

      • Anonyymi

        ...ja kädetkin niin vapisee.


    • Anonyymi

      ....ja tärisee kun pienempiä päästöjaä ei löydy.

      • Anonyymi

        Tesla, röhhöö!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tesla, röhhöö!

        Aloituksessa ei puhuta sähköautoista.


    • Anonyymi

      Kaikkia ladattavat ovat päästöiltään pienempiä kuin tojon 90-luvun viritykset. Tojon fossiilipolttimet ovat täysin jäljessä ajastaan.

      • Anonyymi

        Aloituksessa ei puhuta ladattavista autoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksessa ei puhuta ladattavista autoista.

        > Aloituksessa ei puhuta ladattavista autoista

        Ei tietenkään. Tollolootan erinomaisuus on kovin ujoa ja se tulee parhaiten esiin, kun jätetään kilpailijoiden modernimmat ratkaisut pois vertailuista.

        Lisäksi vertailut pitää ehdottomasti tehdä vanhojen normikulutusten pohjalta. Niissähän tojo oli onnistunut kusetuksessaan hienosti - todellisessa elämässä fossiilista polttoainetta kului 30-50 % enemmän. Juuri tämän vuoksi vertailuja ei saa perustaa todellisiin kulutuksiin, vaan ainoastaan tollolootan höpöhöpö kulutuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Aloituksessa ei puhuta ladattavista autoista

        Ei tietenkään. Tollolootan erinomaisuus on kovin ujoa ja se tulee parhaiten esiin, kun jätetään kilpailijoiden modernimmat ratkaisut pois vertailuista.

        Lisäksi vertailut pitää ehdottomasti tehdä vanhojen normikulutusten pohjalta. Niissähän tojo oli onnistunut kusetuksessaan hienosti - todellisessa elämässä fossiilista polttoainetta kului 30-50 % enemmän. Juuri tämän vuoksi vertailuja ei saa perustaa todellisiin kulutuksiin, vaan ainoastaan tollolootan höpöhöpö kulutuksiin.

        "Tollolootan erinomaisuus on kovin ujoa ja se tulee parhaiten esiin, kun jätetään kilpailijoiden modernimmat ratkaisut pois vertailuista."

        Juurikin näin. Tojohönö haluaa keskustella vain pappasarjan pareemmusjärjestyksestä ja unohtaa että nuorisolla on paljon parempia ratkaisuja. Nollapäästöisiä autoja. Biokaasua, ladattavia hybridejä jne.
        Tero ja tojo ovat jääneet 90-luvulle ja vertailevat 100% fossiilipolttimenkulutuksia ja päästöjä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Aloituksessa ei puhuta kaasu- ym. autoista,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksessa ei puhuta kaasu- ym. autoista,

        Puhutaanhan. Siinä mainitaan nimenomaan polttomoottoriautot. Kaasuauto ja ladattava hybridi ovat molemmat polttomoottoriautoja. Kaasuauton polttomoottorissas poltetaan kaasua.

        Jos puhutaan 100% bensalla kulkevista autoista niin silloin tojo pärjää hyvin, mutta tuo ryhmä on se kaikkein huonoin luokka päästöjen suhteen. Kaikki muut ovat etevämpiä CO-kaasujen suhteen ja muilla valmistajilla on parempialkin vaihtoehtoja tarjolla. Tojo on juuttunut 90-luvulle.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Leon TSI 3,74 litraa
        Prius 3,95 litraa
        Siinä näkee miten VW:n TSI tekniikka on käytännössä taloudellisempi kuin tojon höpöhybridit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leon TSI 3,74 litraa
        Prius 3,95 litraa
        Siinä näkee miten VW:n TSI tekniikka on käytännössä taloudellisempi kuin tojon höpöhybridit.

        Tohon Tsi koneen kulutukseen pitää lisätä myös öljynkulutus. Niin ja se oikea Leonin kulutus on lähempänä 7 litraa, eli revi siitä.


    • Anonyymi

      ja vikoja ei edes 200000 käytön jälkeen kertoo autobillulehti

    • Anonyymi

      Jokainen liikkeeseen tuleva asiakas kuulemma aloittaa nykyään autokaupan puhumalla pienistä päästöistä. Näin kertoi TV:ssä haastateltu automyyjä.

    • Anonyymi

      Näin on asiat muuttuneet. Vain pikkupojat, jotka pyörittävät liikennevaloissa ruosteisten kotteroidensa moottoreita kaasua painelle, elävät muussa maailmassa.

    • Anonyymi

      Lue totuus aloituksesa.

    • Anonyymi

      Toyota on etenkin yli 70 vuotiaiden valinta, ei niillä vuotuisilla kilometreillä kulutuksella ole mitään merkitystä.

      • Anonyymi

        Onpas niitä yli seitsemänkyppisiä paljon kun Toyotia ostetaan Suomessa joka kuukausi tuhat autoa enemmän kuin kakkoseksi tulevaa.


    • Anonyymi

      Etsiskelehän polttomottoriautoista pienempiä lukemia! Etsi!

      • Anonyymi

        Oma autoni on toistaiseksi tyytynyt 2 l/100 km kulutukseen. Tankkauksista laskettuna.


    • Anonyymi

      Myöhemmin tulee suuri DIESEL VERO kun ootte ostaneet tyhymät pakkasella
      lämmityslaite syö kulutuksen edun pois - 38 c lapisa ei kannata tohjoa ostoo

    • Anonyymi

      IHAN SAMA MIKÄ KULUTUS ON JOS AUTO ON NIIN HUONO ETTEI PYSTY AJAMAAN. TOHOTA ON HUONOIMPIA.

      • Anonyymi

        Kaksi viimeisintä kommenttia osoittaa minkälaiseen toivottomuuteen Toyotaa pilkkaava trolli on vajonnut.


    • Anonyymi

      Kaikki paitsi Tesla on turhaa.
      Lopettakaa vänkääminen fossiileista, uunot!

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        K-Auto kiiittää kun jaksat pitää esillä sitä että VW:n ripeästi liikkuva GTE on pienempipäästöinen kuin lyllertävä Prius.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3789
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2284
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe