Jarru kuljettajan palkkaan ja kehitykseen----akt

Anonyymi

Kuljettajien kehitykselle on akt jarruna.

Ilman akt kuljettaja voi sopia paremman palkan ja reunaehdot.
Silloin kuljettaja voi toimia oikein ja palkka on 25% paree kuin akt.
Tuhoksi aina kuljettajalle akt.

Terveisin
Kova Ajuri

28

134

    Vastaukset

    • Vaikka kirjoituksesi onkin typerä provo, voin silti valaista sinua, että mikään eikä kukaan estä sinua sopimasta vaikka kaksinkertaista tuntipalkkaa itsellesi, kuin mitä Akt:n neuvottelema työehtisopimus vaatii. Tes kertoo vain sen, mikä on MINIMIPALKKA! Lisäksi Tes määrittää miten esim. lomat, ylityökorvaukset ja pekkaset tulee maksaa, mutta koska nimimerkistä päätellen olet niin kova kuski, ettei sinua palkanlisät, lomat ym. kiinnosta.

      • Aivan totta puhut ja hyvissä työpaikoissa palkka voi olla ihan työnantajan toimesta parempi kuin TES sopimus määrittää. Maksetaan parempaa tuntipalkkaa kuin mitä ikälisät edellyttäisi ja on erilaisia palkitsemisjärjestelmiä vuositasolla firman tuloksen mukaan tai ettei työntekijä ole ollut sairaslomalla ja kalusto on pysynyt ehjänä. Koska kuljettaja on kuljetusyrityksen voimavara ja hyvä kuljettaja kullanarvoinen niin fiksu yrittäjä myös tämän huomioi tänä päivänä. Silti useimmat kuljettajat näissä yrityksissä kuuluvat AKT:en miksi ???? siksi,että
        he ymmärtävät ,että jäsenyys on tärkeä asia ajatellen kaikkia suomalaisia kuljettajia,
        On paljon ongelmayrityksiä jotka eivät suostu vapaaehtoisesti noudattamaan edes työehtosopimuksen minimipalkkaa. Silloin AKT kyllä auttaa jos on jäsen !!! Niin pitää olla jäsen. Tässä asiassa on erikoista se ,että ne kuljettajat joilla on hyvä duuni kuuluvat liittoon ja
        ne joilla ei mene hyvin työnantajan kanssa eivät kuulu ja silti haukkuvat liittoa jonka jäseniä he eivät edes ole???? Lopuksi :tiedän kyllä,että aloittaja oli säälittävä vakiotrolli jolla ei ole edes kuorma-autokorttia.

        .


    • Ammattiliitot saa enemmän tuhoa aikaan kun hyvää.

    • Jaa-a. Oulun AKT:n pomo sanoi, että pohjois-pohjanmaalla 85% yrityksistä ei maksa tessin mukaan palkkoja. Millä logiikalla siis minä voisin liittoon kuulumattomana neuvotella itselleni paremman palkan ja reunaehdot? Eikö se sama juttu pitäisi onnistua vaikka kuuluu liittoon? Mitä se edes työnantajalle kuuluu kuulunko liittoon vai en? Olen ollut tällä alalla 13 vuotta ja tasan varmana missään ei neuvotella tessiä parempia palkkoja. Työnantajat vain valittavat, kun kilpailu on kovaa ja samalla palkalla ajetaan, ihan sama mitä ja kuinka paljon ajat ja ei kestä perse maksaa tessin mukaan, niin miten ihmeessä ne yhtäkkiä pystyisivät maksamaan paremmin, jos ei kuulu liittoon? Hämmentävää.. Olin YTK:n jäsen välillä, mutta ei se oikeuttanut minua parempaan ansiotasoon. Hirveä vittuilu ja reuhaaminen, kun vaihtaa mukavampiin hommiin, kun kerta palkka ei parane hiellä, niin sitten tehdään samalla palkalla, vähemmällä hiellä.

      • Tälläkin palstalla vuosia ovat suuret työnsankarit kovat ammattilaiset kehuskelleet kuinka itse neuvottelevat heille parhaan mahdollisen työsopimuksen. Ei siihen kuulemma ammattiliittoa tarvita. Totuus näyttää siis olevan jotain aivan muuta.
        Ytk on työnantajapuolen vastine ammattiliiton jäsenyydelle, eli ansiosidonnainen päiväraha ilman että työntekijä saisi mitään turvaa työsuhteeseensa. Miksi ihmeessä Ytk mahdollistaisi paremman ansiotason? Niitä kiinnostaa vain ja ainoastaan kuukausittainen jäsenmaksu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tälläkin palstalla vuosia ovat suuret työnsankarit kovat ammattilaiset kehuskelleet kuinka itse neuvottelevat heille parhaan mahdollisen työsopimuksen. Ei siihen kuulemma ammattiliittoa tarvita. Totuus näyttää siis olevan jotain aivan muuta.
        Ytk on työnantajapuolen vastine ammattiliiton jäsenyydelle, eli ansiosidonnainen päiväraha ilman että työntekijä saisi mitään turvaa työsuhteeseensa. Miksi ihmeessä Ytk mahdollistaisi paremman ansiotason? Niitä kiinnostaa vain ja ainoastaan kuukausittainen jäsenmaksu.

        Niin YTK on ihan puhdas työttömyyskassa.Sinä maksat jäsenmaksun ja he maksavat
        työttömyyden kohdalle osuessa ansisidonnaista päivärahaa sinulle lakisääteisen ajanjakson.
        Edellinen kirjoittaja puhui täyttä asiaa.
        Mitä ammattiyhdistysliikkeeseen tulee niin he työttömyyskassan lisäksi valvovat,että työehtosopimuksia noudatetaan ja jäsen voi aina pyytää apua tilanteissa joissa on kiista
        työantajan kanssa palkoista tai muista työhön liittyvistä asioista. Työnantajaliittoon kuuluvat kuljetusyritykset maksavat aina vähintään työehtosopimuksen mukaista palkkaa ,koska heidän liitto myös valvoo,että jäsenet noudattavat sovittuja asioita.
        Kun näitä asioita täällä retostellaan niin tulisi muistaa,että kaikki kuljettajat eivät osaa tai uskalla itse ajaa omaa etua kun kyse on palkoista tai työoloista. Monilla työpaikoilla ei ole edes kuljettajilla omaa luottamusmiestä ja silloin on kyse enemmänkin laiskuudesta kun kukaan ei halua ottaa tällaista "ylimääräistä painolastia", Siksi on hyvä,että on myös tällaisilla "hiljaisilla" työntekijöillä on paikka josta voi kysyä neuvoa ja pyytää tarvittaessa apua. Tässä tapauksessa se on AKT ei siis YTK


      • No kertoiko tämä Oulun AKT:n pomo kuinka moni pohjanmaan kuljetusyrityksistä kuluu
        työnantajaliittoon. Se olisi aika olennainen tieto jos puhutaan TES sopimuksen noudattamisesta. Pienet kuljetusliikkeet harvemmin kuuluvat työnantajaliittoon ja siksi
        homma takkuaa juuri näissä palkka- ja työoloja koskevissa asioissa.
        Työnantajaliittoa ei pidä sotkea SKAL:iin joka järjestää koulutuksia ja hupijuttuja siihen
        kyllä kuuluu moni pienyrittäjäkin. SKAL:lla ei ole mitään tekemistä palkka -asioiden kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No kertoiko tämä Oulun AKT:n pomo kuinka moni pohjanmaan kuljetusyrityksistä kuluu
        työnantajaliittoon. Se olisi aika olennainen tieto jos puhutaan TES sopimuksen noudattamisesta. Pienet kuljetusliikkeet harvemmin kuuluvat työnantajaliittoon ja siksi
        homma takkuaa juuri näissä palkka- ja työoloja koskevissa asioissa.
        Työnantajaliittoa ei pidä sotkea SKAL:iin joka järjestää koulutuksia ja hupijuttuja siihen
        kyllä kuuluu moni pienyrittäjäkin. SKAL:lla ei ole mitään tekemistä palkka -asioiden kanssa.

        Ei ole mitään merkitystä kuuluuko työnantaja johonkin liittoon tai ei. Työehtosopimus on nk. yleissitova, ja sitä tulee kaikkien osapuolien noudattaa.
        https://www.finlex.fi/fi/viranomaiset/tyoehto/


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään merkitystä kuuluuko työnantaja johonkin liittoon tai ei. Työehtosopimus on nk. yleissitova, ja sitä tulee kaikkien osapuolien noudattaa.
        https://www.finlex.fi/fi/viranomaiset/tyoehto/

        Nämä suomen kuskit, kun alistuu tunti tuntii sopimuksiin.Ei ole pekkasia.Ei makseta ylitöitä.Saa siinä ajaa kellonympäri kuka haluaa. Niin se kolikon toinen puoli. Se on nimittäin kilpailu. Toinen maksaa tes palkan ja toinen ei. Saa sopimusajoja aina itselleen ku jää jotain maksamatta.Sitä sanotaan hinta polkasuksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nämä suomen kuskit, kun alistuu tunti tuntii sopimuksiin.Ei ole pekkasia.Ei makseta ylitöitä.Saa siinä ajaa kellonympäri kuka haluaa. Niin se kolikon toinen puoli. Se on nimittäin kilpailu. Toinen maksaa tes palkan ja toinen ei. Saa sopimusajoja aina itselleen ku jää jotain maksamatta.Sitä sanotaan hinta polkasuksi.

        Ja kuinka moni maksaa kuljettajalleen nk. takuupalkan, jos kahden viikon periodin tunnit jää vajaaksi? Aika harva. Tätäkään moni kuski ei varmaan edes tiedä, että tes - palkkaan kuuluu 80 tunnin minimipalkka. Se on maksettava aina, vaikkei tunteja tulisi kahteen viikkoon kuin vaikka 50. Ja periodia ei saa täyttää pekkasilla tai vuosilomapäivillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään merkitystä kuuluuko työnantaja johonkin liittoon tai ei. Työehtosopimus on nk. yleissitova, ja sitä tulee kaikkien osapuolien noudattaa.
        https://www.finlex.fi/fi/viranomaiset/tyoehto/

        Nimimerkki Ei ole mitään merkitystä........ ymmärrätkö mitä luet. En mielipiteessäni mitenkään asettanut kyseenalaiseksi sitä etteikö työehtopimusta kuuluisi kaikkien
        kuljetusyrittäjien noudattaa. Kerroin vain sen totuuden,että työnantajaliittoon kuuluvat
        yritykset noudattavat sopimuksia,koska liitto valvoo,että yrittäjät toimivat kuten on sovittu.
        Pienissä kuljetusyrityksissä lipsutaan herkemmin sopimuksista ja on muutenkin ongelmia henkilöstön kanssa myös muista asioista kuin palkka. Pitää kuitenkin muistaa,että pienyrittäjissäkin on paljon hyviä työnantajia jotka hoitavat velvoitteet tosi särmästi.
        Hommat hoidetaan yhdessä työkavereina eikä "isäntä renki pohjalta"


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nimimerkki Ei ole mitään merkitystä........ ymmärrätkö mitä luet. En mielipiteessäni mitenkään asettanut kyseenalaiseksi sitä etteikö työehtopimusta kuuluisi kaikkien
        kuljetusyrittäjien noudattaa. Kerroin vain sen totuuden,että työnantajaliittoon kuuluvat
        yritykset noudattavat sopimuksia,koska liitto valvoo,että yrittäjät toimivat kuten on sovittu.
        Pienissä kuljetusyrityksissä lipsutaan herkemmin sopimuksista ja on muutenkin ongelmia henkilöstön kanssa myös muista asioista kuin palkka. Pitää kuitenkin muistaa,että pienyrittäjissäkin on paljon hyviä työnantajia jotka hoitavat velvoitteet tosi särmästi.
        Hommat hoidetaan yhdessä työkavereina eikä "isäntä renki pohjalta"

        > Kerroin vain sen totuuden,että työnantajaliittoon kuuluvat
        yritykset noudattavat sopimuksia,koska liitto valvoo,että yrittäjät toimivat kuten on sovittu.
        Pienissä kuljetusyrityksissä lipsutaan herkemmin sopimuksista ja on muutenkin ongelmia henkilöstön kanssa myös muista asioista kuin palkka. <

        Kerrotko mistä voi käydä TOTUUTESI lukemassa ihan itse? Se, että SINÄ väität kirjoituksesi olevan totuus, ei muiden mielestä vielä täytä totuuden kriteereitä.
        Laita vaikka linkki tutkimustulokseen, jossa kerrotaan siis, että Skal:n alaiset yritykset noudattavat tessiä paremmin, kuin yritykset jotka eivät kuulu Skal:iin


      • Anonyymi kirjoitti:

        > Kerroin vain sen totuuden,että työnantajaliittoon kuuluvat
        yritykset noudattavat sopimuksia,koska liitto valvoo,että yrittäjät toimivat kuten on sovittu.
        Pienissä kuljetusyrityksissä lipsutaan herkemmin sopimuksista ja on muutenkin ongelmia henkilöstön kanssa myös muista asioista kuin palkka. <

        Kerrotko mistä voi käydä TOTUUTESI lukemassa ihan itse? Se, että SINÄ väität kirjoituksesi olevan totuus, ei muiden mielestä vielä täytä totuuden kriteereitä.
        Laita vaikka linkki tutkimustulokseen, jossa kerrotaan siis, että Skal:n alaiset yritykset noudattavat tessiä paremmin, kuin yritykset jotka eivät kuulu Skal:iin

        No nyt kyllä mennään taas syvään suohon kirjoituksesi tasolla. Tiedätkö mikä
        SKAL on. Se on kuljetusalan yrittäjien järjestö joka neuvoo yrittäjiä ja järjestää seminaareja ja kertoo yrittäjille uusista lainsäätäjän asettamista ehdoista ja lainsäädännön koukeroista mitkä muuttuvat kokoajan kun ympäristönormit tiukkenevat vuosi vuodelta. Sitten tämä SKAL järjestää ammattipätevyyskoulutuksia ja jäsenille kaikenlaista vapaa-ajan toimintaa
        kuten kylpyläreissuja. Se on Yrittäjien vastine henkilöautokuskien autoliitolle. Eli SKAL:in tehtävä on valistaa,kertoa asioista ja kouluttaa. Työnantajia edustaa kuljetusalan työnantajaliitto jonka lyhennettä en ala etsimään (koska sillä ei ole merkitystä) asian kannalta. Siihen kuuluvat isot kuljetusliikkeet ja isot linja-autoliikennöitsijät. Kun AKT julistaa lakon niin ensimmäisessä vaiheessa lakko koskee näitä työnantajaliiton jäsenyrityksiä ja satamia. 37 vuoden urani aika en ole ollut päivääkään lakossa ,koska lakko on aina päättynyt ennen kuin se koskisi pienempiä yrityksiä. Jos kuljetusalalla ollaan töissä niin olisi suotavaa,että nämä perusasiat olisivat kaikille ammattikuskeille päivänselviä asioita ,koska ne nyt vain pitäisi tietää ja olla edes sen verran kiinnostunut omasta alasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No nyt kyllä mennään taas syvään suohon kirjoituksesi tasolla. Tiedätkö mikä
        SKAL on. Se on kuljetusalan yrittäjien järjestö joka neuvoo yrittäjiä ja järjestää seminaareja ja kertoo yrittäjille uusista lainsäätäjän asettamista ehdoista ja lainsäädännön koukeroista mitkä muuttuvat kokoajan kun ympäristönormit tiukkenevat vuosi vuodelta. Sitten tämä SKAL järjestää ammattipätevyyskoulutuksia ja jäsenille kaikenlaista vapaa-ajan toimintaa
        kuten kylpyläreissuja. Se on Yrittäjien vastine henkilöautokuskien autoliitolle. Eli SKAL:in tehtävä on valistaa,kertoa asioista ja kouluttaa. Työnantajia edustaa kuljetusalan työnantajaliitto jonka lyhennettä en ala etsimään (koska sillä ei ole merkitystä) asian kannalta. Siihen kuuluvat isot kuljetusliikkeet ja isot linja-autoliikennöitsijät. Kun AKT julistaa lakon niin ensimmäisessä vaiheessa lakko koskee näitä työnantajaliiton jäsenyrityksiä ja satamia. 37 vuoden urani aika en ole ollut päivääkään lakossa ,koska lakko on aina päättynyt ennen kuin se koskisi pienempiä yrityksiä. Jos kuljetusalalla ollaan töissä niin olisi suotavaa,että nämä perusasiat olisivat kaikille ammattikuskeille päivänselviä asioita ,koska ne nyt vain pitäisi tietää ja olla edes sen verran kiinnostunut omasta alasta.

        Kun luin tämän konkarin vastauksen niin ihan piti pidätellä naurua. Niin osui ja upposi oli kommentti edelliselle kirjoittajalle joka oli ihan pihalla kun puhutaan ammattiasioista.
        Tuskin kukaan järkevä kuljetusalan ammattilainen vaatii edelliseltä kirjoittajalta mitään
        selvitystä tutkimustuloksista koskien SKAL järjestön toimintaa,koska hän ei edes tiennyt mikä on SKAL:n toimenkuva. Niin se on tiedottaminen,koulutus ja virkistystoiminta.
        Ihan hyvä asia sillä se on ainoa tapa pysyä ajantasalla missä kuljetusalalla mennään.
        Jäsenmaksu on vain järjettömän korkea pienyrittäjälle. Ei me pienyrittäjät olla riistäjiä
        vaikka sellaista kuvaa halutaan joidenkin kuljettajien osalta luoda.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No nyt kyllä mennään taas syvään suohon kirjoituksesi tasolla. Tiedätkö mikä
        SKAL on. Se on kuljetusalan yrittäjien järjestö joka neuvoo yrittäjiä ja järjestää seminaareja ja kertoo yrittäjille uusista lainsäätäjän asettamista ehdoista ja lainsäädännön koukeroista mitkä muuttuvat kokoajan kun ympäristönormit tiukkenevat vuosi vuodelta. Sitten tämä SKAL järjestää ammattipätevyyskoulutuksia ja jäsenille kaikenlaista vapaa-ajan toimintaa
        kuten kylpyläreissuja. Se on Yrittäjien vastine henkilöautokuskien autoliitolle. Eli SKAL:in tehtävä on valistaa,kertoa asioista ja kouluttaa. Työnantajia edustaa kuljetusalan työnantajaliitto jonka lyhennettä en ala etsimään (koska sillä ei ole merkitystä) asian kannalta. Siihen kuuluvat isot kuljetusliikkeet ja isot linja-autoliikennöitsijät. Kun AKT julistaa lakon niin ensimmäisessä vaiheessa lakko koskee näitä työnantajaliiton jäsenyrityksiä ja satamia. 37 vuoden urani aika en ole ollut päivääkään lakossa ,koska lakko on aina päättynyt ennen kuin se koskisi pienempiä yrityksiä. Jos kuljetusalalla ollaan töissä niin olisi suotavaa,että nämä perusasiat olisivat kaikille ammattikuskeille päivänselviä asioita ,koska ne nyt vain pitäisi tietää ja olla edes sen verran kiinnostunut omasta alasta.

        Kun kiukkusi vähän helpottaa ja pystyt taas hengittämään, niin kerrotko vielä, että missä voi itse käydä totemassa oikeaksi sen väitteen , että työnantajaliittoon kuuluvat yritykset noudattavat tessiä paremmin kuin liittoon kuulumattomat? Jokin linkki asiaan...?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun kiukkusi vähän helpottaa ja pystyt taas hengittämään, niin kerrotko vielä, että missä voi itse käydä totemassa oikeaksi sen väitteen , että työnantajaliittoon kuuluvat yritykset noudattavat tessiä paremmin kuin liittoon kuulumattomat? Jokin linkki asiaan...?

        No ensinnäkin en ole ollenkaan vihainen tai kiukkua poteva 2 miljoonaa km ajanut konkari
        hyvässä työpaikassa. Minullahan henkilökohtaisesti on asiat varsin mukavasti työasioissa. Minua vain niin naurattaa sinun juttusi ja vaatimuksesi siitä ,että pitäisi antaa jotain tutkimustuloksia asian tiimoilta. Alat muistuttaa legendaarista Turun poikaa Runosmäeltä nimimerkkiä Pankkiautomaatti,Pakettiautomaatti. Kun uuteen työpaikkaan mennään töihin niin jokainen järkevä kuljettaja tekee työsopimuksen kirjallisena. Siis
        aina kirjallisena. Kun kaikki on kirjoitettu paperille. Yksi kappale yrittäjälle ja yksi kappale työntekijälle niin pelisäännöt on selvät. Työnantaja hoitaa oman osuutensa palkanmaksussa ja työntekijä tekee työt 100% tarkkuudella. Silloin ei jää mitään epäselvyyttä ja hommat hoituu mallikkaasti. Ja mitä siihen työnantajaliitoon jäsenyrityksiin liittyy niin jäsenyritykset maksavat palkat takuuvarmasti .


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ensinnäkin en ole ollenkaan vihainen tai kiukkua poteva 2 miljoonaa km ajanut konkari
        hyvässä työpaikassa. Minullahan henkilökohtaisesti on asiat varsin mukavasti työasioissa. Minua vain niin naurattaa sinun juttusi ja vaatimuksesi siitä ,että pitäisi antaa jotain tutkimustuloksia asian tiimoilta. Alat muistuttaa legendaarista Turun poikaa Runosmäeltä nimimerkkiä Pankkiautomaatti,Pakettiautomaatti. Kun uuteen työpaikkaan mennään töihin niin jokainen järkevä kuljettaja tekee työsopimuksen kirjallisena. Siis
        aina kirjallisena. Kun kaikki on kirjoitettu paperille. Yksi kappale yrittäjälle ja yksi kappale työntekijälle niin pelisäännöt on selvät. Työnantaja hoitaa oman osuutensa palkanmaksussa ja työntekijä tekee työt 100% tarkkuudella. Silloin ei jää mitään epäselvyyttä ja hommat hoituu mallikkaasti. Ja mitä siihen työnantajaliitoon jäsenyrityksiin liittyy niin jäsenyritykset maksavat palkat takuuvarmasti .

        Edelliseen liittyen. Ihan hävettää ,että edellisen kirjoittajan motiiveja epäillään.
        Hän varmasti tietää mistä kirjoittaa jos kilometrejä on takana paljon.
        Jokainen on oman elämänsä sankari... näin ainakin toivon asioiden olevan. Jokainen täysijärkinen ihminen tietää mitä elämältä haluaa. Kun tällainen ihminen on henkeen ja vereen kuljetusalan ihminen ja kuljettajan ammatti on jo päiväkodissa ollut se unelmien haaste niin kun hän hakee kuljettajan työtä niin siinä varmasti onnistuu. Kuten edellinen kirjoittaja mainitsi niin kirjallinen työsopimus jossa kaikki asiat on tarkasti kirjattu ja ei muuta kuin hommiin. Näin se asia hoituu. Kun kaikki on paperilla niin ei jää mitään epäselvyyttä. Nimimerkki Peppi-pitkätossu (nainen )


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun kiukkusi vähän helpottaa ja pystyt taas hengittämään, niin kerrotko vielä, että missä voi itse käydä totemassa oikeaksi sen väitteen , että työnantajaliittoon kuuluvat yritykset noudattavat tessiä paremmin kuin liittoon kuulumattomat? Jokin linkki asiaan...?

        Täällä on nyt näitä kirjoituksia paljonkin,mutta voisitko kertoa miksi sekoilit tämän SKAL asian tiimoilta,etkö muka tiennyt mikä rooli tällä SKAL järjestöllä on kuljetusalalla.
        Jää hieman erikoinen kuva sinusta kirjoittajana jos et kerro tarkemmin miksi sotkit koko juttuun SKALlin joka ei liity mitenkään kuljettajien työmarkkkina ratkaisuihin.
        Vaadit kyllä tuolta asialliselta kirjoittajalta lisäselvitystä,mutta et mitenkään kommentoi sitä että olet itse ihan pihalla koko asiassa. Minun mielestä pitäisi itse etsiä faktat internetin ihmeellisestä maailmasta ja vasta sen jälkeen hommentoida asioita jos on aihetta.Se olisi reilua kaikille lukijoille.


    • Miksi Rekka-Penalle maksetaan niin korkeeta palkkaa? en voi ymärtää.

      • Miksi kirjoittelet näitä typeriä trollauksia tänne vuodesta toiseen? En voi ymmärtää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kirjoittelet näitä typeriä trollauksia tänne vuodesta toiseen? En voi ymmärtää.

        Kuljettajan palkkaa on jarrutettava, tienaavat muutenkin liikaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuljettajan palkkaa on jarrutettava, tienaavat muutenkin liikaa.

        Sellaistahan se on kateellisen elämä. Kun oma elämä on silkkaa sontaa ja ainoa huvi on kirjoittaa muiden elämästä ja vielä kertoa,että kuljettajat tienaavat aivan liikaa. Mitä tuohon sanoisi..... Jos oma elämä on pelkkää tyhjyyttä ilman mitään päämäärää niin aivot tuottavat juuri tämänkaltaista aivopierua. Se on sellaista täysin arvotonta potaskaa.
        Mutta sellaista Suomi on täynnä ja siksi duunareilla ei juurikaan mene hyvin kun kukaan ei halua olla ammattiyhdistys aktiivi ja hoitaa muiden asioita. Kaikki haluaa ainoastaan ottaa rennosti ja elää mahdollisimman helppoa elämää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sellaistahan se on kateellisen elämä. Kun oma elämä on silkkaa sontaa ja ainoa huvi on kirjoittaa muiden elämästä ja vielä kertoa,että kuljettajat tienaavat aivan liikaa. Mitä tuohon sanoisi..... Jos oma elämä on pelkkää tyhjyyttä ilman mitään päämäärää niin aivot tuottavat juuri tämänkaltaista aivopierua. Se on sellaista täysin arvotonta potaskaa.
        Mutta sellaista Suomi on täynnä ja siksi duunareilla ei juurikaan mene hyvin kun kukaan ei halua olla ammattiyhdistys aktiivi ja hoitaa muiden asioita. Kaikki haluaa ainoastaan ottaa rennosti ja elää mahdollisimman helppoa elämää.

        Ja sellaista elämää juurikin työnantaja rakastaa...... ikävä kyllä. Mennään työnantajan ehdoilla vaikka sitten suohon kun ei osata valvoa omia etuja..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sellaistahan se on kateellisen elämä. Kun oma elämä on silkkaa sontaa ja ainoa huvi on kirjoittaa muiden elämästä ja vielä kertoa,että kuljettajat tienaavat aivan liikaa. Mitä tuohon sanoisi..... Jos oma elämä on pelkkää tyhjyyttä ilman mitään päämäärää niin aivot tuottavat juuri tämänkaltaista aivopierua. Se on sellaista täysin arvotonta potaskaa.
        Mutta sellaista Suomi on täynnä ja siksi duunareilla ei juurikaan mene hyvin kun kukaan ei halua olla ammattiyhdistys aktiivi ja hoitaa muiden asioita. Kaikki haluaa ainoastaan ottaa rennosti ja elää mahdollisimman helppoa elämää.

        Sinulla ei sitten trollivaroitusvalo syttynyt?? Uskotko kaikki kirjoitukset sinisilmäisesti joita Suoli24:lla näkyy? No, tällä palstalla ainakin trolleja riittää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja sellaista elämää juurikin työnantaja rakastaa...... ikävä kyllä. Mennään työnantajan ehdoilla vaikka sitten suohon kun ei osata valvoa omia etuja..

        Kun usko omaan erinomaisuuteensa on täydellinen, ei siinä tilanteessa muiden apua tarvita. Todellinen työnsankari neuvottelee itselleen aina paremmat palkat ym. kuin yksikään ammattiliitto pystyisi. Ja koska työnantajat on kaikki mukavia ja rehtejä tyyppejä, niin eihän niiden kanssa voi riitaakaan tulla. Eihän? No ei. Kyllä jämpti on niin!

        > Puukengillä taivaaseen <


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun usko omaan erinomaisuuteensa on täydellinen, ei siinä tilanteessa muiden apua tarvita. Todellinen työnsankari neuvottelee itselleen aina paremmat palkat ym. kuin yksikään ammattiliitto pystyisi. Ja koska työnantajat on kaikki mukavia ja rehtejä tyyppejä, niin eihän niiden kanssa voi riitaakaan tulla. Eihän? No ei. Kyllä jämpti on niin!

        > Puukengillä taivaaseen <

        Suhteellisuudentaju on hävinnyt ay-liikkeen puolelta. Alkaa tuntua, että onko nämä menneiden vuosikymmenien juttuja. Ei nykyihmiset ja -nuoret ymmärrä tällaista, kun porukka on vapaa tekemään ja liikkumaan. Fiksut ihmiset katsoo muita hommia


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Loppu tulee

      https://www.iltalehti.fi/talous/a/de4f134c-da1b-45ba-88bd-47c1c70283ec Vihdoinkin Umpilla on tajuttu Jämsän heikon sijainnin merkitys bisnekselle. Vi
      Jämsä
      60
      1308
    2. Stefun sisko ja Sofia parhaat ystävät

      Stefun sisko laittanut ig storyyn videon Sofiasta sydämillä. Sofia laittoi ig storyynsa Stefun siskosta videota, Rapumestari ja pusuhymiö. Stefun sisk
      Kotimaiset julkkisjuorut
      184
      1302