Koiran eroahdistus

Auttakaa! Mun koiralla on eroahdistusta đŸ˜« se on melkein 9 kk ja on ollu jo jonkin aikaa ongelmia mutta musta tuntuu ettĂ€ on mennyt pahemmaksi. Yksin ollessaan ulvoo ja vinkuu ja jos on saatavilla niin puree huonekaluja. Se ollaan yritetty saada yhteen huoneeseen portin taakse ettei tekis tuhoja mutta ahdistuu siellĂ€. MeillĂ€ on 2 muuta koiraa ja kun on niiden kanssa koko talossa niin menee ilmeisesti ihan hyvin. Mutta tosiaan tuhoaa huonekaluja joten pitĂ€is sulkea tuonne portin taakse. Neuvoja?!

2

<50

    Vastaukset

    5000
    • Anonyymi

      Eikö koiria voi rajata portein alueelle, jossa ei ole huonekaluja?
      LenkitÀ koirat ennen yksinjÀttÀmistÀ hyvissÀs ajoin, ettÀ kerkii tasaantua ennen lÀhtöÀsi.
      Millaisia koirat on, voiko niille jÀttÀÀ puruluita, vai tappelevatko sitten niistÀ?
      Yhdelle, voi jÀrjestÀÀ jÀÀdytettyjÀ kongeja, vessarullia tÀytteellÀ, ja maitopurkkeja joissa sisÀllÀ herkkua.Mutta kun koiria on useampi, ei ole jÀrkevÀÀ jÀttÀÀ syötÀvÀÀ mikÀli siitÀ riitelevÀt.

      EhkÀ ahdistunut pÀrjÀÀ paremmin muiden kanssa.En erottais, se ainakin ahdistaa, jos muista erotetaan.

      Ennen lÀhtöÀsi, ÀlÀ huomioi mitenkÀÀn , ÀlÀkÀ katso koiraa.Oven kohdalla voit sanoa ettÀ meet töihin/ kauppaan, et katso kuitenkaan pÀin .Et silitÀ yms.
      Kun tuut takas, ÀlÀ huomioi ensimmÀiseen varttiin, ÀlÀ katso, ÀlÀ silitÀ.

      Harjoittelu auttaa, eli lÀhtöjÀ pitÀÀ olla.Heti ei pidÀ mennÀ takaisin, voi luulla ettÀ vinkumalla sai sinut palaamaan.

      Vaatii työtÀ, ja harjoitusta.
      Pahinta on sÀÀliÀ, silitellÀ , huomioida, ja paijata ahdistunutta koiraa.Siten tilanne vaan pahenee ja pitkittyy.

      Muutenkaan, jos koira pelÀstyy jotain, ei pidÀ itse huomioida, eikÀ sÀÀliÀ, se vain pahentaa tilannetta.Kun omistaja on niinkuin ei huomaiskaan, ei koirakaan turhaan hÀtÀÀnny.

      • Anonyymi

        ...ja jos koirat on ollu pitkÀÀn yksin.Laitat tullessas rauhassa hihnoihin,ja viet pissalenkille, etkÀ huomioi muuten niitÀ mitenkÀÀn.


    Ketjusta on poistettu 0 sÀÀntöjenvastaista viestiÀ.

    Luetuimmat keskustelut

    1. MitÀ hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      MikÀ on saanut heidÀn pÀÀnsÀ sekaisin ja kadottamaan jÀrjellisyytensÀ normaalista elÀmÀstÀ ja ryhtymÀÀn hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      298
      3325
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiÀ seuraa. TÀmÀ on aivan naurettavaa pelleilyÀ. Jos e
      IkÀvÀ
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      ettÀ palelen..? Myös nyt on kylmÀ. Tahtoisin peittosi alle.
      IkÀvÀ
      43
      1480
    4. Martina jÀttÀÀ triathlonin: "Aika kÀÀntÀÀ sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen kÀÀnnetyssÀ tunteikkaassa tekstissÀ Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1349
    5. En vain ole riittÀvÀ

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      IkÀvÀ
      27
      1250
    6. Kuka sinÀ oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa tÀÀllÀ? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitÀÀn vinkkej
      IkÀvÀ
      47
      1230
    7. Hei, vain sinÀ voit tehdÀ sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      IkÀvÀ
      6
      1180
    8. Oon pahoillani ettÀ

      Tapasit nÀin hyödyttömÀn, arvottoman, ruman ja tylsÀn ihmisen niinku minÀ :(
      IkÀvÀ
      45
      1151
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltÀÀn
      IkÀvÀ
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietÀmÀttömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttÀnyt Suomen ka
      Maailman menoa
      157
      1044
    Aihe