Onko järkee vai ei?

Anonyymi

Mitähän järkee oikein nastarenkaissa on? Täällä etelässä nastapellet ovat jauhaneet
maanteitä paskaksi kohta neljä kuukauttaa. Parina päivänä on ollut hiukkasen liukasta, mutta jos ei kitkarenkailla pärjää, joutaa kyllä kävelläkkin. 99% ajasta tiet ovat olleet täysin sulia ja lumettomia.
Lapissa tilanne on lehtitietojen mukaan ollut vaikeampi.
Hämeenlinnan eteläpuolelle nastoille kunnon käyttömaksu, ei näytä muu näihin
raastinrautoihin tehoavan.

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä yhden talven perusteella kannattaa taas intoilla.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä, ei yksi talvi kesää tee, ja toisaalta ne nastarenkaat on sallittuja koko suomessa, ei voida tehdä aluejakoa, missä niitä saa käyttää ja missä ei.
        Nastarengasvero voisi olla yksi mahdollisuus vähentää niitten käyttöä, siellä missä niitä vähiten tarvitsee, mutta kuka on se, joka määrittelee niitten käyttötarpeen?, koska suomessa on kuitenkin talvi joka puolella, vaikkakin nyt on ollut länsi/eteläsuomessa lähes lumetonta.

        Menisikö "nastaverolla" kerätyt varat teitten ylläpitoon esim. auraus/hiekoitus/suolaus, vai johonkin muuhun, sitäkin sopii miettiä.

        Ajan itse kitkarenkailla, mutta en lähde tuomitsemaan/haukkumaan nastarenkailla ajavia.


    • Anonyymi

      Koko liikennemerkissäkin on kun jää-speedway -moottoriajoneuvoilla ajo kielletty

    • Anonyymi

      Nastarenkaat sopeutuu muuttuviin olosuhteisiin paremmin kuin kitkarenkaat, tutkituisti.

      • Anonyymi

        Kyllä! Juhannuksenakin niillä on kiva rouhia uutta asfalttia ruvelle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä! Juhannuksenakin niillä on kiva rouhia uutta asfalttia ruvelle!

        Kesäaikana nastarenkailla ajaminen on kielletty, joten se, että niillä ajetaan, on syynä valvonnan puute ja ihmisten välinpitämättömyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä! Juhannuksenakin niillä on kiva rouhia uutta asfalttia ruvelle!

        Miten juhannus liittyy asiaan, oletko tyhmä.


      • Anonyymi

        Niin tutkittua taas vedetään omiin itsekkäisiin perusteluihin mukaan, vai miten sen nyt luet senkin tutkimuksen ja uskallat aja paljaalla märällä asfaltilla nastarenkailla ja onhan sinulla oikeus ja turvallisuuden nimissä tehdä niin kuten ajaa 80 km/ h aluella sitä perus 74 km/h jota valta osa toyotillaan ajaa.

        Valtaosa autoilijoista pystyisi ja pitäisi ajaa kitkarenkailla erikseen vanhat autot ja huonot poistuu liikenteestä ja huonot kuskit vaikka suurin osa on hyviä, omasta mielestään, niin sitten kuka selittää milläkin tutkimuksella sen että nämä hyvät ajavat nastarenkailla.
        Suuri este on asenne se vain on niin syvässä kun naapurin pentti on kerran sanonut 1990 ettei kitkarenkailla tee mitään
        toinen on hinta miksi hemmetissä pitää vaikka 225/50 17 "continentaleista maksa 780 e kun nastat saisi halvemmalla no saksasta tilasi alle 500 e ko, renkaat.


      • Anonyymi

        Siitähän tässä ei ollut kysymys pitääkö vai pitääkö, tai sopeutuuko kelimuutoksiin (paljaalla asfaltilla nastahan on kamala ajaa)vaan että siirtyisimme kitkarenkaisiin ihan terveydellisistä ja taloudellisista syistä siinä turvallisuuskaan ei kyllä heikkene , kun asenne olisi pikkaisen parempi kun ei olisi niin kova luotto renkaisiin kun tämän hetken kolarin ajajilla usealla on.


    • Anonyymi

      Samat levyt soi aloittajalla. Eikö sinulla muita murheita ole?

    • Anonyymi

      Lämmmintä on ollut 6-8 astetta mutta suolaa on kylvetty kuiville teille, ei eläintarhasta paljoa poikkea meno.

      • Anonyymi

        Yöllä on ollut pakkasta ja maa on pakkasen puolella vaikka ilma plussalla, siksi jäinen tie vaatii suolaa viranomaisen mielestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yöllä on ollut pakkasta ja maa on pakkasen puolella vaikka ilma plussalla, siksi jäinen tie vaatii suolaa viranomaisen mielestä.

        Viranomainen ajattelee niin, että maa alkaa puhumaan sille ja ja viranomainen alkaa kuulla vaatimuksia


    • Anonyymi

      Minä ajan nastarenkailla koska pelkään että meteoriitti tulee taivaalta ja osuu päähäni ja auto lentää katolleen ja räjähtää

    • Anonyymi

      Enää pari kuukautta, niin nastepellet alkaa itkeä maanteiden heikosta kunnosta ja kulumisurista. Ai niin, kuorma-autothan ne tekevät, vaikka ovatkin henkilöauton levyisiä. Kunnon vero vaan nastille, että loppuu teiden rouhiminen.

      • Anonyymi

        Tai jospa se yletön tien suolas lopetetaan, miksi muuten sivuteillä voi ajaa 80 km/h ilman suolaa ja kaupungissa ei edes 30 km/h jos ei suolata? Ja mihin tarvitaan sitä hiekkaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai jospa se yletön tien suolas lopetetaan, miksi muuten sivuteillä voi ajaa 80 km/h ilman suolaa ja kaupungissa ei edes 30 km/h jos ei suolata? Ja mihin tarvitaan sitä hiekkaa?

        Ylen uutisissa oli et 4 kertainen määrä on tarvittu suolaa kun ilmat vaihtelee, no suola kuuluu ruokaan ei tiestöön.


      • Anonyymi

        Teiden keinotekoinen kesäkelin teko lopetettava. Suolan takia tiet jäätyy ja sulaa vuoronperään. Sitten tiet halkeaa ja reikiintyy. Hiekoitushiekka myös pois, keväällä valtava pölly.


    • Anonyymi

      Köyhät ajavat nastarenkailla ja vanhoilla autoilla. Nastarenkailla ajellaan yli 5 vuotta eli niin kauan kun muutama nasta on vielä tallella vaikka pito on mitä on.

      • Anonyymi

        Eli juuri sinä.


      • Anonyymi

        On muuten näin ja sitten ollaan niin nastarenkailijaa moittimassa muita vaikka itsellä on alla todennäköisesti kuusikin vuotta vanhat nastarenkaat joilla pito on aivan loista omasta mielestä vaikka niillä ei teee mitään, enään,


    • Anonyymi

      http://www.greendiamond.info/index.html
      Olen 4- vuotta ajanut ko. kitkoilla. Hiljaiset, ja aivan asialliset.
      Meillä on kadunpätkä, joka nousee jyrkkänä mäkenä pääkadulle, ja tulen kolmiontakaa.
      Liukkaalla ei kitkoilla pääse, mutta noilla pääsee, ja ei ole ns. nastoja.
      Sen tietää mäkinyppylästä, että tähän on jäänyt roska-auto ja hinuri otti ylös.
      Myös tiekarhu jäi kerran kiinni. Ja kitkoilla liukkaalla yrittäisi- niin pitäs ottaa vauhtia, mutta kun nyppylänpäällä on heti jalkakäytävä ja katu, ei liukkaalla pysähdy.
      http://www.greendiamond.info/tutkimukset.html

      En tiedä, pitääkö asia paikkaansa, mutta Nokia oli irtisanonut porukkaa ja he ovat sitten kehittäneet tuon kitkan, jossa aina on esissä tuota karheutta kuonasta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pilasit mun

      Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      121
      1881
    2. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      148
      1837
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      56
      1572
    4. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

      Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      169
      1410
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

      Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      177
      1385
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      153
      1353
    7. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

      18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1228
    8. Olet tärkeä

      mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      76
      1183
    9. Syntymäpäivä

      Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1168
    10. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1065
    Aihe