Tarkoitan harkkoja, jotka toimivat eristeenä itsessään. Nehän eivät vaadi omakotitalossakaan lisäeristeitä.
Päälle sitten rappaus.
Kuinka tiiliharkot kestävät satunnaista lämmönvaihtelua, kun lämpötila vaihtelee kovistakin pakkasista nopeasti plussan puolelle?
https://www.google.com/search?q=porotherm tiiliharkot&sxsrf=ACYBGNQe1DU-eHl2rRwJYiShkXQ8xHCVKg:1579004711823&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiAncn3ioPnAhUDrosKHaRkBAsQ_AUoAXoECCAQAw&biw=1920&bih=937
Voiko kylmän mökin rakentaa tiiliharkoista?
4
87
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä voi. Kylmähän siitä tulee, ja ruma, mutta voi.
- Anonyymi
Voihan tuon paneloida nätiks, kevyesti.
- Anonyymi
Miksi siitä tulisi sen rumempi kuin rapatusta omakotitalostakaan?
Ja miksi se olisi sen kylmempi kuin hirsi? Paljon parempi eristehän tiiliharkko on kuin paksuinkaan hirsiseinä. Eikö tilanne pikemminkin olisi se, että tiiliharkkomökki lämpiäisi nopeasti?- Anonyymi
Luutuneet asenteet ja essonbaarin faktat lie suurin este. Periaatteessa tuollainen kennoharkko (tämä lie kyseessä) voisi olla ihan hyvä ratkaisu kylmilleen jäävään rakennukseen. Sama periaate kuin hirsiseinässäkin - 1-aineinen rakenne, joka ei ole herkkä kosteuden kulkusuunnalle.
Joo, tiili "varaa kylmää", muttei se hirsikään mikään taivas ole. Alkaen siitä, että ohuen hirsiseinän lämmöneristys on surkea. Oma mökkini on 13 cm pyöröhirrestä, mikä vastaa n. 10 cm höylähirttä. U-arvo noin 1. Eli seinän umpiosa eristää lämpöä yhtä hyvin kuin kerrostaloasuntoni ikkunat!
Mökkejä tehdään 70 mm höylähirrestäkin. Sen lämmöneristys on vanhan 3-lasisen ikkunan tasoa. Hirsimökistä saa paremmin eristetyn, kun laittaa siihen mahdollisimman isot ikkunat!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821289Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021088Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä611060Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais12999Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ161978Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103963Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68876Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119791- 77725
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121724