moi=)
ajattelin kysellä olisko täällä "muita" lukihäiriöstä (tarkemmin hitaudesta) kärsiviä???
itse olen siis todella hidas, ja esim enkussa menee uskomattoman kauan luetunymmärtämisen lukemiseen, ja sen vuoksi aika ei riitä... =( siispä olisin todella kiitolinen jos joku lukihäiriöinen voisi minulle kertoa onko hänelle kenties lisäaikaa vai oletko ottanut sen nron korottamisen (molempiahan ei saa??? vai).. onko siitä ollut sinulle apua? palionkin? vai koetko tämän järjestelyn aivan turhaksi? itsellä yolakki riippuu enkusta, koska en ehdi tehdä sitä "huolella" koska olen niin kauhian hidas...
ASIALLISIA KOMMETTEJA/VASTAUKSIA V.A.I.N.!!!!!!!!
LUKIHÄIRIÖ JA YO
8
676
Vastaukset
- mereth
Mä olen kanssa lukihäiriöinen. Oon kirjottanu täs tänän keväänä ja vartin sisällä saan vastaukse enkkuun... Hain noita erityisjärjestelyitä ja pidennetty aika oli aivan todella tarpeen. Hain myös oikeuden tehdä kirjotukset koneella ja kuulunymmärtämisiin pidennetyt tauot. TODELLA KANNATTAVAA! Eli hae ihmeessä. Paniikkikerroin laskee noi 50% ja aikaa on lukea! Onnea paljon, hyvin se menee kun kirjoitat.. :)
Mulla huomenna vielä ruotsi (jänskää...) ja sitten se on ohi. Pitäisi kaiken mennä läpi, eli lakki tulossa :)- minttu
vielä sellaista olisin kysynyt, että ehdinkö hakea syksyksi sitä lisäaikaa(ilm kesäkuussa)??
mulla on jo se nron korotus, mutta se ei palion auta jos ei ehdi koetta kunnolla tehdä =( - mereth
minttu kirjoitti:
vielä sellaista olisin kysynyt, että ehdinkö hakea syksyksi sitä lisäaikaa(ilm kesäkuussa)??
mulla on jo se nron korotus, mutta se ei palion auta jos ei ehdi koetta kunnolla tehdä =(Nyt en kyllä ehkä ihan ymmärtänyt. Mutta mee puhumaan koulusi rehtorin/kanslistin/opon kanssa. Ne auttaa..
- häröllinen
moi,
mulla on kanssa lukihäiriö.mä lähetin todistukseni sinne ytl:ään ja saan sen numeron korotuksen. Olis ollu ihana jos olisin saanu siihen kuultuun lisä aikaa vastata,tuntu ettei ehtiny lukee ees kaikkia vastaus vaihtoehtoja.
Mulla kaikki on kiinni huomisesta ruotsista,muut on menny läpi. Pitkät sanat on hankalia ja tuntuu ihan suomenkielisissä kysymyksissäkin välillä paremmalta lukee ääneen että tajuan,ruotsissa siitä olis hyötyä paljon!
Onnee teille molemmille!Pietään peukkuja:)
- Lukihärönen
Niin, mulla todettiin vasta lukiossa, et mulla on lukihäiriö. Kävin sit pari kertaa koulunkäyntiavustajalla ja opolla, jotka teki pari testiä ja sit jouduin käydä lääkärillä varaamassa neurologille ajan, jotta saisin oikein kunnon todistuksen lukihäiriöstäni.
Neurologilta sain sitten todistuksen, jonka avulla sain pidennetyt nauhat yo-kuunteluihin ja kirjallisissa 2 tuntia lisäaikaa jokaiseen aineeseen.
(Todistus, oli aika helppo saada siltä neurologilta, kun ei se muuta kun kysyny, et "Millanen on lukihäiriö" :D ..Ja sit vaan sano et "Joo, tää on selvä tapaus" ..ja kirjotti todistuksen :D- minttu
moi
olisin vain kysellyt sellaista että menikö sulla kauan aikaa siihen että sait sen todistuksen(?)..
ajattelin vain että jos syskyllä yrittäisi vielä viimeisen kerran, niin onko mahdollista saada sitä silloin(?)...eli aikaa olisi n reilu 2kk:tta.. - Lukihärönen
minttu kirjoitti:
moi
olisin vain kysellyt sellaista että menikö sulla kauan aikaa siihen että sait sen todistuksen(?)..
ajattelin vain että jos syskyllä yrittäisi vielä viimeisen kerran, niin onko mahdollista saada sitä silloin(?)...eli aikaa olisi n reilu 2kk:tta..Hmmh..kaivoin tossa juuri esille ton oman kappaleen tosta todistuksesta.. ja siinä näkyy että olen saanut vahvistuksen siitä ytl:ltä kesällä 23.6.2004, ja tossa viitteessä lukee että olen hakenut lupaa 22.4.2004, eli jos aikoisit tulevana syksynä kirjoittaa jotn, niin olisi syytä alkaa hakemaan lupaa todistukseen jo ennen kun koulu nyt keväällä loppuu.. Koska saattaa mennä aika tiukille, jos syksyllä vasta hakisit sitä..
- mereth
Lukihärönen kirjoitti:
Hmmh..kaivoin tossa juuri esille ton oman kappaleen tosta todistuksesta.. ja siinä näkyy että olen saanut vahvistuksen siitä ytl:ltä kesällä 23.6.2004, ja tossa viitteessä lukee että olen hakenut lupaa 22.4.2004, eli jos aikoisit tulevana syksynä kirjoittaa jotn, niin olisi syytä alkaa hakemaan lupaa todistukseen jo ennen kun koulu nyt keväällä loppuu.. Koska saattaa mennä aika tiukille, jos syksyllä vasta hakisit sitä..
Noiden kans ei kyl kannata kauheesti jäädä vitkastelemaan. Byrokratian rattaat on hitaat :)
Ja kyl kyseessä on YTL niin kannattaa olla varuillaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362759Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs122549100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es372258Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201861Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo371547Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511545- 381473
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251353- 271178
- 241114