Nyt minä ymmärrän teitä

Anonyymi

Luin tuota lieksalaisista perinneruoista kertovaa ketjua. Nyt ymmärrän lieksalaisia paljon paremmin. En sääli, mutta ymmärrän tuon väkeä kohdanneen tragedian ja ne traumat.

25

115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Meilläpä ei olekkaan mäkkäriä mistä saada vinkuintialaisa etana burgereita ja pakko on tulla toimeen omilla eväskeksinnöillä.

• Anonyymi

Jos aloittaja on tottunut syömään mäkkärissä,pizzapaikkoissa ja juoksukebat paikoissa. Onhan se varmaan kamalaa. Eikä ymmärrä 40-50 ruokia. Silloin oli syötävä mitä lautaselle eteen tuotiin. Nyt voi fiilistellä mitä pikaruokaa kävinauttimassa. Itse en pidä edes hampurilaisia kunnon ruokana. Enkä juo colajuomia.

• Anonyymi

" Itse en pidä edes hampurilaisia kunnon ruokana. Enkä juo colajuomia."
        ... ja kirjoitustaitokin on vähän niin ja näin.
        Kuten sanoin; en sääli, mutta ymmärrän.

• Anonyymi

Mikäs hampurilaisissa vikana? Sämpylä, pihvi, muna, salaattia, kurkkua, tomaattia, sipulia.. Eikö nuo kaikki ole ihan kelpo ruoka-aineita?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikäs hampurilaisissa vikana? Sämpylä, pihvi, muna, salaattia, kurkkua, tomaattia, sipulia.. Eikö nuo kaikki ole ihan kelpo ruoka-aineita?

Hampurilaisen kaikki ruoka-aineet ovat ihan kelvollista ravintoa, kun ne ovat vierekkäin lautasella. Mutta kun ne ovat päällekkäin sämpylän puolikkaiden välissä, ne kaikki muuttuvat Suomessa roskaruuaksi.

• Anonyymi

Pidetäänkö muualla maailmassakin perinneruokana sitä mikä on hädin tuskin saatu kurjuudessa pöytään hengen pitimiksi?

• Anonyymi

Pidetään nimenomaan. Ruoka on ollut tiukassa kaikkialla ja todellakin on syöty mitä juoksemalla on kiinni saatu ja esiin maasta tonkimalla. Pizzakin on sitä, että on lätkäisty taikinalätyn päälle kaikkia jämiä mitä talosta on löydetty ja mikä ei ole vielä kuumassa ilmassa ehtinyt pilaantumaan.

• Anonyymi

Suomessa on ollut kautta aikojen syömäkelpoiset ruuat. Maailman huonoimmat pitsat olen nauttinut juuri Italiassa. Pitsapohjan päällä ei ole muuta kuin ketsuppia. Kaikkein huonoimmat ruuat ovat kuitenkin Engalnnissa. Siellä osataan pilata hyvätkin raaka-aineet hotellien keittiöissä. Maittavimmat ruuat Suomen lisäksi olen nauttinut Euroopassa Turkissa, Kreikassa ja Bulgariassa.

• Anonyymi

Muunmuassa pettuleipä on perinneruoka kun muuta ei ole ollut, ja nykyinenkin hallitus yrittää saada köyhimmät sen perinneruuan piirin! Seuraava vaihe leipäjonoissa on pettuleivän jako! Orpo ja Sipilä teki hommassa hyvän alun ja Marin jatkaa.

• Anonyymi

…..Maailman huonoimmat pitsat olen nauttinut juuri Italiassa...…

SAMAA KOKEMUS, tapahtui Riminillä, surkea kova ja mauton lätyskä. Turisteille syötetään mitä vaan.

• Anonyymi kirjoitti:

SAMAA KOKEMUS, tapahtui Riminillä, surkea kova ja mauton lätyskä. Turisteille syötetään mitä vaan.

Oliko kaikki ruoka yhtä surkeaa? Italiahan pitäisi olla hyvien ruokien maa.

• Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

Paskapuhetta. Olen käynyt työmatkoilla ja harrastuksen vuoksi. Milanossa nauttinut huonoimman pizzan. Oli hovimestari ja valkoiset liinat pöydissä. Muutenkin tosi huonot pöperöt. Harvassa paikassa hyvää.

• Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

Italian keittiö on Euroopan huonoimpia. Juuri Riminillä hotellissa tarjoiltiin huonojen pitsojen lisäksi vain broileria monissa eri muodoissaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paskapuhetta. Olen käynyt työmatkoilla ja harrastuksen vuoksi. Milanossa nauttinut huonoimman pizzan. Oli hovimestari ja valkoiset liinat pöydissä. Muutenkin tosi huonot pöperöt. Harvassa paikassa hyvää.

Se muuan makaroni Berlusconihan oli kiletämässä jotain Suomalaisa ruokia aikoinaan eu:n mukana, mutta ei tainnut mennä läpi! Mikähän älämölö tulisi jos vaadittaisiin kiellettäväksi pizza, oliviöljy, parmesani ja se imakuivattu kinkku jota makaronit mielellään pureskelee.
        Oliviöljy on ainakin niin pahaa että ennen laittaisin sitää maamoottoriin ennekuin ruokiini, ja samoin olivit on erittäin pahanmakusia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan totta? Minä kun en ole havainnut sitä, että turistille syötetään ihan mitä vaan - missään. Olen käynyt Italiassa monesti ja kyllä minä ne parhaat pizzat olen syönyt juuri siellä. Turistikohteissa, joita on paljon, ravintolatarjonta on ihan huippua. On pakko olla jos aikoo kestää mukana kisassa. Italiassa ravintolaruokailu ei ole hätäisen hommaa.
        Budapestissa oli muuten kieltämättä aika kehno taso.
        Huonojakin paikkoja on, myös Italiassa, mutta ne ovat niille jotka vinkuvat joka sentistä ja ravaavat halvimman perässä. Turistialueilla (ja usein muuallakin) ruokalista on ulkona, eikä läskisoosia ja ihrapuuroa ole ollut yhdenkään listoilla.
        Minä käyn sellaisissa joissa tyyli ja laatu näkyy jo ulospäin. Maksaahan se, mutta maksakoon, kerran täällä vain hillutaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan totta? Minä kun en ole havainnut sitä, että turistille syötetään ihan mitä vaan - missään. Olen käynyt Italiassa monesti ja kyllä minä ne parhaat pizzat olen syönyt juuri siellä. Turistikohteissa, joita on paljon, ravintolatarjonta on ihan huippua. On pakko olla jos aikoo kestää mukana kisassa. Italiassa ravintolaruokailu ei ole hätäisen hommaa.
        Huonojakin paikkoja on, myös Italiassa, mutta ne ovat niille jotka vinkuvat joka sentistä ja ravaavat halvimman perässä. Turistialueilla (ja usein muuallakin) ruokalista on ulkona, eikä läskisoosia ja ihrapuuroa ole ollut yhdenkään listoilla.
        Minä käyn sellaisissa joissa tyyli ja laatu näkyy jo ulospäin. Maksaahan se, mutta maksakoon, kerran täällä vain hillutaan.

Pitsat ovat olleet Italiassa kaikilla matkoillani kelvottomia, mutta jotain hyvääkin on sieltä löytynyt. Se on jäätelö. Gelateriat ovat mukavia levähdyspaikkoja päiväkävelyjen välillä. Italialaiset tulevat ulos iltaisin vasta kymmenen tienoilla ja kadut täyttyvät iloisesta puheensorinasta ja ravintoloista kantautuvasta musiikista sekä ruokien tuoksusta. Kun pitsat ovat huonoja, muitakin aterioita on tarjolla. Hyviäkin makuelämyksiä löytyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitsat ovat olleet Italiassa kaikilla matkoillani kelvottomia, mutta jotain hyvääkin on sieltä löytynyt. Se on jäätelö. Gelateriat ovat mukavia levähdyspaikkoja päiväkävelyjen välillä. Italialaiset tulevat ulos iltaisin vasta kymmenen tienoilla ja kadut täyttyvät iloisesta puheensorinasta ja ravintoloista kantautuvasta musiikista sekä ruokien tuoksusta. Kun pitsat ovat huonoja, muitakin aterioita on tarjolla. Hyviäkin makuelämyksiä löytyy.

Sinä se et ole Italiassa ikinä käynytkään. Kauanko piti selata nettiä, että löysit tuon "gelaterian"?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luuletko jotta muut ei paremmissa paikoissa? Kuitenkin suurinosa hienoistapaikosta saa vain paskaa. On kokemusta yli 30 v kokemuksella Puhun.

• Anonyymi

Ranskan presidentti Jacques Chirac kuin Italian pääministeri Silvio Berlusconi olivat aikoinaan vakaasti sitä mieltä, että suomalainen ruoka on kehnoa, jopa kehnointa maailmassa. Makuasioista ei voi kiistellä, eli kun edellä mainitut herrat ovat tottuneet ala-arvoisiin sapuskoihin, se on vain heidän oma vikansa - ei suomalaisten.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä on suomalainen keittiö? Kertoisitko minulle?

En ruppee merkkii julukasemmaan, vain iha hyviä keittiöitä Suomessaa tehhään. Oikeesta puustaki vielä, eikä vaen lastulevyhöttöö.

• Venäläiset ruuat ovat todella hyviä niin ravintoloissa kuin kotioloissakin. Venäläiset paneutuvat rakkaudella ruuanlaittoon ja vieraanvaraisina isäntinä ruokapöydästä ei mitään puutu. Vaikka ruokatarvikkeista saattaa olla joskus puutettakin, vieraanvaraisuudesta ei koskaan tingitä.

• Anonyymi

Tämä on tosi olen vieraillut usinkin venäläisten luona liityen harrastuksien vuoksi. Tosin olen saanut Pietarista hepatiitön ruuan vuoksi. Tämä hotellissa. Ei ikinä kiertäessäni Eurooppa n30v. Ja pahinta ruokaa Italiassa. Esim saslikik parasta Puolassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on tosi olen vieraillut usinkin venäläisten luona liityen harrastuksien vuoksi. Tosin olen saanut Pietarista hepatiitön ruuan vuoksi. Tämä hotellissa. Ei ikinä kiertäessäni Eurooppa n30v. Ja pahinta ruokaa Italiassa. Esim saslikik parasta Puolassa.

Värmälä tai huolimatta siitä Vöyri-Maksamaa seuraa mitä täällä kirjoitellaan olemme sitä nyt myös Euroopassa suurella todennäköisyydellä se oli yrittänyt ja aiheena sekä monipuolinen että muiden komissio Komu tai Komu tai pienille lapsille ja hissanmaikk

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      233
      2172
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1808
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      60
      1436
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1215
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      61
      1075
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1068
    7. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      994
    8. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      990
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      834
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      832
    Aihe