Epämääräistä toimintaa Otavamedialla. Tilasin Venemessuilla Kippari-lehden ja nyt yritin lopettaa lehden tilaamisen netissä Otavamedian sivuilla, muuta vastausviessä kerrottiin lehden päättyvän vasta vuoden päästä 2021. Yritin ottaa yhteyttä, mutta asiakaspalveluun ei pääse puhelimella vaikka soittaa heti klo 8 kun asiakaspalvelu aukeaa sillä automatti ilmoittaa ruuhkautuneesta asiakaspalvelusta ja jonottaa saa odottaa vaikka koko päivän. Peruutusehdoissa kerrotaan, että tilauksen voi peruuttaa 14p lehden tai laskun saapumisesta, mutta käytännössä sekään ei tunnu pitävän paikkaansa vaan yrittävät väkisin laskuttaa asiakasta härslisti vielä seuraavankin vuoden. Outoa on myös heidän laskutus, koska sain Otavamedialta laskun eilen 15.1.2020, jonka päivämäärä oli 27.12.2019 eli viime vuoden puolella, joten 14p peruutusoikeus oli kulunut jo ennen laskun saapumista. Sen verran harmittaa tälläinen toiminta, että peruutin kaikki tilaukseni Kipparin sekä Venelehden Otavamedialta enkä varmasti tilaa sieltä mitään, koska tilauksista ei pääse millään eroon. Otavamedian asiakaspalvelu on myöskin täysin ala-arvoista tai oikeastaan sitä ei ole kun eivät edes vastaa asiakkaiden puheluihin. Tosin en varmasti jätä asiaa tähän vaan vien asian kuluttajaviranomaisille niin eiköhän lehtitilaus saada loppumaan. Miten tälläistä helppoheikkien toimintaa voi vielä olla vuonna 2020 ?
Otavamedian vene lehden peruutus
15
2196
Vastaukset
- Anonyymi
Ota yhteyttä kuluttajaviranomaiseen. Kuulostaa ksetukselta.
- Anonyymi
Kirjoitit itse "lehden tai laskun saapumisesta". Jos lasku saapui sinulle eilen, se 14 pv alkaa juosta eilisestä, ei laskun päivämäärästä. (Saapumispäivän todistaminen on tietysti haasteellista, jos alkavat jupista vastaan.)
- Anonyymi
Kokeile chatiä tai sähköpostia. Itse ainakin olen saanut homman hoidettua niillä Vene-lehden osalta. Usein peruutus onnistuu jollain verkkopalvelulla, mutta siellä tietysti vain oikeaan aikaan tehtynä.
- Anonyymi
Kaupan peruutusoikeus on pelkästään myyjän hyvän tahdon varassa, koska kyseessä ei ole etämyynti eikä kotimyynti.
- Anonyymi
Kuullostaa oudolta. Olen itse ollut heidän kanssaan tekemisissä vuosia, eikä mitään tuon kaltaista ole tullut esiin.
Vaihde on kiireinen, mutta sinne pääsee tekstiviestillä tai sähköpostilla.
Ota asia nyt rauhallisesti käsittelyyn, niin saat varmasti sen lehden peruutettua.
Jos sinulle tulee muitakin konsernin lehtiä, niin kyllä tämä asia varmasti selviää.
Satunnainen tarkkailija- Anonyymi
Sähköposti on paras konsti peruutuksiin, koska siitä jää jälki. Joskus on kyllä spostiosoite piilotettu niin hyvin, että löytäminen käy hermoon, kokemusta on.
Yksi syy vuodenvaihteen sählinkeihin on taannoinen postilakko. Sain itse vastikään erään lehden "maksamattomasta" laskusta perintätoimiston kautta karhulaskun . Kun syynäsin perusteena olevan laskunumeron, niin totesin että sellaista en ole edes saanut ao lehdeltä....lienee hukkunut postissa. Asiaa selvitellään.
- Anonyymi
Miksi muuten haluat perua? Nousseen hinnan takia? Minulle on käynyt noin ja otin yhteyttä ihmetellen, että tarjouksista saa vuoden 3 kk alle puoleen hintaan siitä, mitä mun laskussa lukee 12 kk. Sanoivat, että jätä lasku maksamatta, saat uuden laskun tarjoushintaan. Nyt taas on lasku hiukan noussut, mutta en jakasanut vielä tehdä asialle mitään. Ensi vuonna mennään ehkä taas yli kipurajan.
- Anonyymi
Aloittaja aloitaa aiheesta . Ensinnäkin on epäreilua vakiotilaajaa kohtaan tehdä halpoja markkinointitarjouksia esim venemessuilla. Jos niihin tarttuu niin ne tarjoukset muuttuvat jatkuviksi. Laskutus tapahtuu kierosti hieman jälkikäteen. Joulukuulle 2019 päivätty lasku saapui tammikuussa 2020 eräpäivän jälkeen postilaatikkoon. 2vrk yli 20 puhelua/vrk a 5-6 min kuuntelin automaatin kehoitusta ottaa ruuhkan vuoksi yhteys myöhemmin tai lähettää sähköpostia. Lopulta puhelimessa selvisi, että laskun saatuani olin jo saanut joulu- ja tammikuun numerot meneillään olevasta tilauskaudesta, mistä olin päättänyt päästä eroon. Kevään kuluessa kuitenkin tilaus loppuu enkä enää tule uusimaan. Sisältöä en pidä korvaamattomana, die Yacht on parempi. Mutta hieman kannatumielessä voisi kotimaisia lehtiä tilata ellei tilaussysteemi olisi niin vastemielinen.
seppomartti
- Anonyymi
Minulla samanlainen kokemus - netistä tilauksen peruutus vahvistettiin kestävän muka reilun puoli vuotta. Asiakaspalvelun puhelimesta ei päässyt läpi, mutta laitoin sähköpostilla ilmoituksen ja viestin, että haluan kestotilaukseni päättyvän välittömästi.
Otavamedia vastasi sähköpostiini reilun viikon kuluttua ja vahvisti peruutuksen onnistumisen välittömästi. Tarjosivat samalla alle puoleen hintaan 12 3kk tilausta. Melko härskiä toimintaa yrittää pakottaa asiakkaitaan jatkamaan tilausta pitkää aikaa.- Anonyymi
Samoja kokemuksia, vakiotilaajilta laskutetaan täysihinta, mutta muille myydään puoleen hintaan ja vielä tilaajalahjat kaupanpäälle,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoja kokemuksia, vakiotilaajilta laskutetaan täysihinta, mutta muille myydään puoleen hintaan ja vielä tilaajalahjat kaupanpäälle,
Tarjoukset ovat sitä "uusasiakashankintaa" , jollaiseen törmää monen tuotteen myynnissä. Sitä tämä markkinatalous teettää kun pitää myyntiä kasvattaa ja tuottoja, eipä siinä mitään sinänsä filunkia mutta.....
- Anonyymi
Tekniikan Maailma-lehden kohdalla minulla tismalleen Vene-lehden tapainen juttu. Jatkuisi vuoteen 2021. Olen kolme kertaa perunut sähköpostilla ja nyt sain viestin josta saattaa päätellä että tilaus voi päättyä mutta toisinkin, oli se verran epäselvä vastaus. Olin pyytänyt myyntitapahtuman äänitystallennetta, sitä ei ole tullut. Ja muistaakseni ensimmäinen lasku oli tilausvahvistus ja lasku, ja luottaen vanhaan tuttuun firmaan en tullut lukeneeksi laskun kääntöpuolen tilausvahvistustekstiä. Ponnistelen kyllä yhä tilauksen päättämiseksi. Tulen laittamaan myös sinne tänne telemarkkinointikieltoja. Ja jos satun vastaamaan puhelinmyyjän soittoon keron nauhoittavani keskustelun ja kysyn myykö Otavamedian lehtiä ja silloin totean että jos haluaa myydä laittaa kirjeenä tarjouksensa, muuhun en enää luota Otavamedian huijauksessa.
- Anonyymi
Aivan samanlainen kokemus vuoden loppupuolelta
Pari viikkoa yritin puhelimella tavoitella mutta turhaan
Netissä ei tilausta pysty päättämään välittömästi vaikka laskun eräpäivä ei ole mennyt varmaan kun yksi numero tullut jo siitä jaksosta
Sähköpostiin tuli ilmeisesti automaattinen vastaus kun oli niin epäselvä kun ilmoitin lopetuksesta
No lopulta puheluun vastattiin ja lehden tulo loppui tosin kaksi numeroa kerkesi tulla
Koitat jatkossa välttää otavamedian lehtiä tämän huonon kokemuksen jälkeen - Anonyymi
Epämääräistä toimintaa sinulta.
Kyllä sä pääset soittamaan otavamediaan. Jos perut netissä (=koneelle) se päättyy sen jakson jälkeen joka sulla on menossa. Ihan kuten vakuutuskausi tai joku netflixin tilauskausi. Ei kone ymmärrä jos jotain pitää katkaista heti. Sen takia firmoille on asiakaspalvelu jossa saadaan fiksattua. Luuri käteen tai laita sähköpostia ja esitä selkeästi asiasi. Saat selkeän vastauksen- Anonyymi
Sinulla se taitaa luetun ymmärtäminen olla kateissa
Vai oletko ko yrityksen trolli
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1522545Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131101Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849