Otavamedian vene lehden peruutus

Anonyymi

Epämääräistä toimintaa Otavamedialla. Tilasin Venemessuilla Kippari-lehden ja nyt yritin lopettaa lehden tilaamisen netissä Otavamedian sivuilla, muuta vastausviessä kerrottiin lehden päättyvän vasta vuoden päästä 2021. Yritin ottaa yhteyttä, mutta asiakaspalveluun ei pääse puhelimella vaikka soittaa heti klo 8 kun asiakaspalvelu aukeaa sillä automatti ilmoittaa ruuhkautuneesta asiakaspalvelusta ja jonottaa saa odottaa vaikka koko päivän. Peruutusehdoissa kerrotaan, että tilauksen voi peruuttaa 14p lehden tai laskun saapumisesta, mutta käytännössä sekään ei tunnu pitävän paikkaansa vaan yrittävät väkisin laskuttaa asiakasta härslisti vielä seuraavankin vuoden. Outoa on myös heidän laskutus, koska sain Otavamedialta laskun eilen 15.1.2020, jonka päivämäärä oli 27.12.2019 eli viime vuoden puolella, joten 14p peruutusoikeus oli kulunut jo ennen laskun saapumista. Sen verran harmittaa tälläinen toiminta, että peruutin kaikki tilaukseni Kipparin sekä Venelehden Otavamedialta enkä varmasti tilaa sieltä mitään, koska tilauksista ei pääse millään eroon. Otavamedian asiakaspalvelu on myöskin täysin ala-arvoista tai oikeastaan sitä ei ole kun eivät edes vastaa asiakkaiden puheluihin. Tosin en varmasti jätä asiaa tähän vaan vien asian kuluttajaviranomaisille niin eiköhän lehtitilaus saada loppumaan. Miten tälläistä helppoheikkien toimintaa voi vielä olla vuonna 2020 ?

15

1669

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ota yhteyttä kuluttajaviranomaiseen. Kuulostaa ksetukselta.

    • Anonyymi

      Kirjoitit itse "lehden tai laskun saapumisesta". Jos lasku saapui sinulle eilen, se 14 pv alkaa juosta eilisestä, ei laskun päivämäärästä. (Saapumispäivän todistaminen on tietysti haasteellista, jos alkavat jupista vastaan.)

    • Anonyymi

      Kokeile chatiä tai sähköpostia. Itse ainakin olen saanut homman hoidettua niillä Vene-lehden osalta. Usein peruutus onnistuu jollain verkkopalvelulla, mutta siellä tietysti vain oikeaan aikaan tehtynä.

    • Anonyymi

      Kaupan peruutusoikeus on pelkästään myyjän hyvän tahdon varassa, koska kyseessä ei ole etämyynti eikä kotimyynti.

    • Anonyymi

      Kuullostaa oudolta. Olen itse ollut heidän kanssaan tekemisissä vuosia, eikä mitään tuon kaltaista ole tullut esiin.
      Vaihde on kiireinen, mutta sinne pääsee tekstiviestillä tai sähköpostilla.
      Ota asia nyt rauhallisesti käsittelyyn, niin saat varmasti sen lehden peruutettua.
      Jos sinulle tulee muitakin konsernin lehtiä, niin kyllä tämä asia varmasti selviää.

      Satunnainen tarkkailija

      • Anonyymi

        Sähköposti on paras konsti peruutuksiin, koska siitä jää jälki. Joskus on kyllä spostiosoite piilotettu niin hyvin, että löytäminen käy hermoon, kokemusta on.

        Yksi syy vuodenvaihteen sählinkeihin on taannoinen postilakko. Sain itse vastikään erään lehden "maksamattomasta" laskusta perintätoimiston kautta karhulaskun . Kun syynäsin perusteena olevan laskunumeron, niin totesin että sellaista en ole edes saanut ao lehdeltä....lienee hukkunut postissa. Asiaa selvitellään.


    • Anonyymi

      Miksi muuten haluat perua? Nousseen hinnan takia? Minulle on käynyt noin ja otin yhteyttä ihmetellen, että tarjouksista saa vuoden 3 kk alle puoleen hintaan siitä, mitä mun laskussa lukee 12 kk. Sanoivat, että jätä lasku maksamatta, saat uuden laskun tarjoushintaan. Nyt taas on lasku hiukan noussut, mutta en jakasanut vielä tehdä asialle mitään. Ensi vuonna mennään ehkä taas yli kipurajan.

      • Anonyymi

        Aloittaja aloitaa aiheesta . Ensinnäkin on epäreilua vakiotilaajaa kohtaan tehdä halpoja markkinointitarjouksia esim venemessuilla. Jos niihin tarttuu niin ne tarjoukset muuttuvat jatkuviksi. Laskutus tapahtuu kierosti hieman jälkikäteen. Joulukuulle 2019 päivätty lasku saapui tammikuussa 2020 eräpäivän jälkeen postilaatikkoon. 2vrk yli 20 puhelua/vrk a 5-6 min kuuntelin automaatin kehoitusta ottaa ruuhkan vuoksi yhteys myöhemmin tai lähettää sähköpostia. Lopulta puhelimessa selvisi, että laskun saatuani olin jo saanut joulu- ja tammikuun numerot meneillään olevasta tilauskaudesta, mistä olin päättänyt päästä eroon. Kevään kuluessa kuitenkin tilaus loppuu enkä enää tule uusimaan. Sisältöä en pidä korvaamattomana, die Yacht on parempi. Mutta hieman kannatumielessä voisi kotimaisia lehtiä tilata ellei tilaussysteemi olisi niin vastemielinen.
        seppomartti


    • Anonyymi

      Minulla samanlainen kokemus - netistä tilauksen peruutus vahvistettiin kestävän muka reilun puoli vuotta. Asiakaspalvelun puhelimesta ei päässyt läpi, mutta laitoin sähköpostilla ilmoituksen ja viestin, että haluan kestotilaukseni päättyvän välittömästi.

      Otavamedia vastasi sähköpostiini reilun viikon kuluttua ja vahvisti peruutuksen onnistumisen välittömästi. Tarjosivat samalla alle puoleen hintaan 12 3kk tilausta. Melko härskiä toimintaa yrittää pakottaa asiakkaitaan jatkamaan tilausta pitkää aikaa.

      • Anonyymi

        Samoja kokemuksia, vakiotilaajilta laskutetaan täysihinta, mutta muille myydään puoleen hintaan ja vielä tilaajalahjat kaupanpäälle,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoja kokemuksia, vakiotilaajilta laskutetaan täysihinta, mutta muille myydään puoleen hintaan ja vielä tilaajalahjat kaupanpäälle,

        Tarjoukset ovat sitä "uusasiakashankintaa" , jollaiseen törmää monen tuotteen myynnissä. Sitä tämä markkinatalous teettää kun pitää myyntiä kasvattaa ja tuottoja, eipä siinä mitään sinänsä filunkia mutta.....


    • Anonyymi

      Tekniikan Maailma-lehden kohdalla minulla tismalleen Vene-lehden tapainen juttu. Jatkuisi vuoteen 2021. Olen kolme kertaa perunut sähköpostilla ja nyt sain viestin josta saattaa päätellä että tilaus voi päättyä mutta toisinkin, oli se verran epäselvä vastaus. Olin pyytänyt myyntitapahtuman äänitystallennetta, sitä ei ole tullut. Ja muistaakseni ensimmäinen lasku oli tilausvahvistus ja lasku, ja luottaen vanhaan tuttuun firmaan en tullut lukeneeksi laskun kääntöpuolen tilausvahvistustekstiä. Ponnistelen kyllä yhä tilauksen päättämiseksi. Tulen laittamaan myös sinne tänne telemarkkinointikieltoja. Ja jos satun vastaamaan puhelinmyyjän soittoon keron nauhoittavani keskustelun ja kysyn myykö Otavamedian lehtiä ja silloin totean että jos haluaa myydä laittaa kirjeenä tarjouksensa, muuhun en enää luota Otavamedian huijauksessa.

    • Anonyymi

      Aivan samanlainen kokemus vuoden loppupuolelta
      Pari viikkoa yritin puhelimella tavoitella mutta turhaan
      Netissä ei tilausta pysty päättämään välittömästi vaikka laskun eräpäivä ei ole mennyt varmaan kun yksi numero tullut jo siitä jaksosta
      Sähköpostiin tuli ilmeisesti automaattinen vastaus kun oli niin epäselvä kun ilmoitin lopetuksesta
      No lopulta puheluun vastattiin ja lehden tulo loppui tosin kaksi numeroa kerkesi tulla
      Koitat jatkossa välttää otavamedian lehtiä tämän huonon kokemuksen jälkeen

    • Anonyymi

      Epämääräistä toimintaa sinulta.

      Kyllä sä pääset soittamaan otavamediaan. Jos perut netissä (=koneelle) se päättyy sen jakson jälkeen joka sulla on menossa. Ihan kuten vakuutuskausi tai joku netflixin tilauskausi. Ei kone ymmärrä jos jotain pitää katkaista heti. Sen takia firmoille on asiakaspalvelu jossa saadaan fiksattua. Luuri käteen tai laita sähköpostia ja esitä selkeästi asiasi. Saat selkeän vastauksen

      • Anonyymi

        Sinulla se taitaa luetun ymmärtäminen olla kateissa
        Vai oletko ko yrityksen trolli


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      273
      4405
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2438
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2161
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2126
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      118
      1775
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1442
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1412
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      335
      1367
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1327
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe