gallup gallup gallup gallup

laatija

1. miten innostuit mangasta/animesta?

2. ensimmäinen anime jota katsoit/manga jota luit?

3. oletko itse tehnyt/yrittänyt tehdä mangasarjakuvaa? mistä se kertoo?

4. onko sinulla sydämentahdistinta tai muuta ylimääräistä kehossasi?

5. ymmärrätkö/puhutko japania? kuinka hyvin? miten opit?

6. oletko käynyt/asunut japanissa? kerro siitä.

7. jos saisit tai jos sinun pitäisi tehdä manga, mistä se kertoisi?

___________________________

omat vastaukseni:

1. miten innostuit mangasta/animesta?
tajusin n. vuosi sitten että se hopeanuoli-sarja jota pienenä töllötin, on animea. sitten halusinkin lisää...

2. ensimmäinen anime jota katsoit/manga jota luit?
naruto, naruto (ennen ku löysin naruton, olin katsonut joitain ekoja jaksoja muista, mutta olivat tylsiä niin jäi...)

3. oletko itse tehnyt/yrittänyt tehdä mangasarjakuvaa? mistä se kertoo?
olen yrittänyt mutta se jäi suunnitteluvaiheeseen

4. onko sinulla sydämentahdistinta tai muuta ylimääräistä kehossasi?
ei vielä ainakaan mitään....

5. ymmärrätkö/puhutko japania? kuinka hyvin? miten opit?
todella vähän, netistä

6. oletko käynyt/asunut japanissa? kerro siitä.
en vielä ole käynyt

7. jos saisit tai jos sinun pitäisi tehdä manga, mistä se kertoisi?
kertoisi pojasta/nuoresta miehestä joka on cool ja jolla on joitan erityisominaisuuksia. en oo suunnitellu tekeväni mitään kyllä...

30

1125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laama.

      1. miten innostuit mangasta/animesta?
      -Veljen kautta.
      2. ensimmäinen anime jota katsoit/manga jota luit?
      -Chobits, Love Hina
      3. oletko itse tehnyt/yrittänyt tehdä mangasarjakuvaa? mistä se kertoo?
      -Olen, mutta en kehtaa sitä tässä paljastaa ^^;;
      4. onko sinulla sydämentahdistinta tai muuta ylimääräistä kehossasi?
      -...Ei? Ainakaan tietääkseni. En mene vannomaan ovatko kierot vanhempani menneet tekemään minulle jotain tietämättäni..
      5. ymmärrätkö/puhutko japania? kuinka hyvin? miten opit?
      -Ymmärrän muutamia sanoja/lausahduksia, animetuijotuksen sivuvaikutuksena.
      6. oletko käynyt/asunut japanissa? kerro siitä.
      -En ole, haluaisin kyllä :P
      7. jos saisit tai jos sinun pitäisi tehdä manga, mistä se kertoisi?
      -Jotain shounen-ai-ihmissuhdelöpinää xD
      Tai synkkä scifimanga olisi siisti.

    • Kyo-kun

      1. 1999 kesäkuussa sivarikeskuksessa kaverini pätti pitää animeillan (vapaa-ajantoiminnan järjestämisestä sai kuntsareita) ja minä autoin häntä. Jäin tietysti itsekin katsomaan, että mistäs on kyse ja sain ensimmäiset todella positiiviset elämykseni animen parissa. Harrastukseni ei kuitenkaan alkanut vielä ennenkuin syksyllä 2002, kun avasin itselleni ADSL-liittymän... :)

      2. Ensimmäinen anime oli 'Dominion tank Police' (siellä sivarikeskuksessa). Huumori iski kuin nyrkki silmään ja ihastuin piirrostyyliin välittömästi. Masamune Shirow onkin lempparini edelleen. Mangaa en ole kuin kokeillut 'Ah! My Goddessin' muodossa. Anime on vain paljon parempaa.

      3. En minä osaa piirtää... :P

      4. Eh? x_X Hmmm....ei kait? Pitää miettiä hetki...(5 min. kuluu) No, hampaiden paikoitusta ja oikomisrautoja (alahampaiden sisäpinnalla) lukuunottamatta ei.

      5. Erittäin minimaalisesti. Olen itse opetellut sekä animen että netin kautta. Lisäksi olin vähän päälle vuosi sitten Oulun aikuisopiston Japaninkielen kurssilla, jota piti Takako Karppinen. Opin hitaasti...:P

      6. En. Suunnitelmissa olisi syksyllä käydä, jos vain pääsen kesätöihin ja saan kerättyä tarpeeksi rahaa matkaa varten. Tokion seudulle suuntaisin varmaan.

      7. En edelleenkään osaa piirtää, eikä manga nappaa muutenkaan. Jos anime pitäisi tehdä niin tekisin jonkun dramaattisen rakkaustarinan jossa olisi tietenkin oikein söpö tyttö. ^^

    • Hmm... En aio tästä nyt mitään hirveetä stooria kirjottamaan, mutta...

      1. miten innostuit mangasta/animesta?
      - Vasta vuonna 2001... Ensimmäinen animesarja, johon ihastuin oli Sailor Moon. Sitä sitten jäin seuraamaan ja se olikin melkein vuoden ajan ainoa sarja jota seurasin, (sen ohella Love Hinan mangaa ja DBZ... ^^; En kylläkään ollut mikään suuri DB-fani.. Se ei iskenyt läheskään samalla tavalla kuin SM... :/ )

      2. ensimmäinen anime jota katsoit/manga jota luit?
      - Ensimmäinen anime oli varmaan Totoro joskus kauan sitten. :) Mutta sellainen josta varsinaisesti kiinnostuin oli SM... Love Hinan manga veti mukaansa heti alusta lähtien.. :)

      3. oletko itse tehnyt/yrittänyt tehdä mangasarjakuvaa? mistä se kertoo?
      - Olenhan minä... Tässä pitäisi saada yksi luku aikaan in two months, koska olen lupautunut tekemään sen verran kuviksen lopputyöksi. Tässä vaiheessa valmiina on n. 4½ sivua... -_-

      4. onko sinulla sydämentahdistinta tai muuta ylimääräistä kehossasi?
      - Ei. Ei ainakaan sydämentahdistinta. ^^;

      5. ymmärrätkö/puhutko japania? kuinka hyvin? miten opit?
      - No, viimeisen vuoden aikana olen (ainakin) yrittänyt opiskella katsomalla animea ja opiskelemalla 'Japanin kieli'- kirjasta. Lauseiden ymmärtäminen on selvästi helpottunut, mutta puhuminen on vielä hataralla pohjalla, niin kuin yleensä kielissä...

      6. oletko käynyt/asunut japanissa? kerro siitä.
      - En ole, mutta olen sopinut vanhempieni kanssa, että saan lähteä lukion toisella luokalla (n. 1½ vuoden päästä) vaihto-oppilaaksi Japaniin.

      7. jos saisit tai jos sinun pitäisi tehdä manga, mistä se kertoisi?
      - No, tekisin jotain komedian ja actionin rajamaastosta. Varmaankin bishôjo senshin (en Sailor Moonia! ^^;;) eli siis kauniin nuoren tytön taistelemassa jotain ihme...
      ...Vähän niinkuin Mahoromaticissa. :P

    • Hotaru

      1. miten innostuit mangasta/animesta?
      Animesta kun näin Sailor Moon kuvia ja mangasta kun luin suomennettua Ranmaa. Oli muuten 5 kirja.

      2. ensimmäinen anime jota katsoit/manga jota luit?
      No siis että tiedostin että se oli animea taisi olla Sailor StarS.

      3. oletko itse tehnyt/yrittänyt tehdä mangasarjakuvaa? mistä se kertoo?
      En. Tai olen pari sivua, mutta sitä ei lasketa, ja oli muutenkin tyhmä sarjakuva.

      4. onko sinulla sydämentahdistinta tai muuta ylimääräistä kehossasi?
      Ei mutta ylimääräisesti ei ainakaan aivoja ole. :P

      5. ymmärrätkö/puhutko japania? kuinka hyvin? miten opit?
      Ehkä vähän... Jotain sanoja ja muutamia lauseita osaa muodostaa.

      6. oletko käynyt/asunut japanissa? kerro siitä.
      En valitettavasti. :'<

      7. jos saisit tai jos sinun pitäisi tehdä manga, mistä se kertoisi?
      Yläastelaisen tytön ja koululääkärin suhteesta(heh, eihän tähän mitään oman elämän intressejä ole... ^^'). Tietty olisi muitakin sivuhahmoja ja juttua heidän elämästään. Sellainen Ranman ja Sailor Moonin väliltä. Paitsi tuo lääkärijuttu. :P

      Nya~

    • astaroth

      1. miten innostuit mangasta/animesta?
      sisko näytti narutoa.
      2. ensimmäinen anime jota katsoit/manga jota luit?
      pokemon, ranma½
      3. oletko itse tehnyt/yrittänyt tehdä mangasarjakuvaa? mistä se kertoo?
      oon, mutten kerro mistä se kertoo.
      4. onko sinulla sydämentahdistinta tai muuta ylimääräistä kehossasi?
      ööh...ei kai.
      5. ymmärrätkö/puhutko japania? kuinka hyvin? miten opit?
      anime kattomalla jotain. aika vähän.
      6. oletko käynyt/asunut japanissa? kerro siitä.
      en ole.
      7. jos saisit tai jos sinun pitäisi tehdä manga, mistä se kertoisi?
      romanttiikkaa ja scifiä.

    • laatija

      tietysti ihka ensimmäinen anime jota katsoin oli hopeanuoli, toisin kuin sitä kysyttäessä väitin^_^

    • Himura Kenshin

      1. Serkkupoika aikoinaan Ruåtsissa käydessäni näytti Sailo Moonia, ja sehän oli jotain ihan uutta ja ihmeellistä. Taisi muistaakseeni olla vuonna -99 loppupuolella. Todellinen harrasteleminen lähti kuitennkin liikkeelle vasta vuoden -00 kesäloman aikoihin kun eräs hyvä tuttu paljastui pesunkestäväksi otakuksi. Hän minulle sitten poltti NGE:n josta kaikki lähti liikkeelle. Kaveri sitten poltteli minulle animea seuraavan vuoden verran, kunnes sain viimein laajakaistan, ja harrastus lähti etenemään "oma-aloitteisesti."

      2. Kuten jo sanottu, Sailor Moon oli kait ensimmäinen minkä tiedostin animeksi (nuita muita animeja, kuten Muskettikoiria ja Alfred Kwakia, tuli katseltua kyllä koko muksu-ikä), ja NGE koukutti lopullisesti.

      3. Ehen, minen osaa piirtää tikku-ukkoakaan kuin korkeintaan mallista.

      4. Mmm, nope.

      5. Puhun japania tasan sen verran kun mitä olen itsenäisellä opiskelulla animesta ja netistä oppinut. Sanavarastoa löytyy _vähän_, mutta kielioppi on lähes nollassa. Ymmärrys on samaa luokkaa. Olen huomannut tosin usein että pystyn arvaamaan lauseen merkityksen jos siinä on tuttu(ja) sanoja joiden merkityksen varmasti tiedän.

      6. En ole, enkä tällä opintorahalla kyllä lähde seuraavaan 50. vuoteen.

      7. Kuten sanottu, en osaa piirtää. Jos osaisin siitä tulisi Maison Ikkokun kaltainen romanttinen komedia, tosin hieman vähemmän jaarittelua ja enemmän tunteiden loimuntaa.

      • Himura Kenshin

        Ensimmäinen manga jota luin oli Ranma ½, joskus -01.


    • murokeksi vastaa

      1. miten innostuit mangasta/animesta?
      Ihan vahingossa päädyin aihetta käsittelevällä sivustolle ja sitten olin, että "Mikäköhän tämä on?"ja sitten menin ja monien toheiloittelun ja mutkien kautta sain ladattua animea koneelle ja suuuni jäi auki ja ihastuin ja sairastuin sitten pysyvsti... nyt ollaan sitten koukussa eikä paluuta ole!
      2. ensimmäinen anime jota katsoit/manga jota luit?
      Eka anime oli pienenä hopeanuoli, mutta tietoinen eka anime oli Fruits basket, joka salakalavasti sitten minut koukutti... Eka manga yllätys yllätys oli sitten Fruits Basket vol 4:)

      3. oletko itse tehnyt/yrittänyt tehdä mangasarjakuvaa? mistä se kertoo?
      Joo olenhan minä... kertoo sellaisesta tytöstä ja kuolemasta ja plaa plaa plaa.. eipä ole kummoinen
      4. onko sinulla sydämentahdistinta tai muuta ylimääräistä kehossasi?
      korvakkorut ja muutama kilo, mutta ei sen enempää;)
      5. ymmärrätkö/puhutko japania? kuinka hyvin? miten opit?
      Ymmärrän jonkin verran(KAUNAssa tajusin niiden puheet! Olin ihan innoissani, mutta jostain syystä kaverit ei yhtynyt ilooni...)ja puhun alkeellisia lauseita vähän.. ne todellakin rajoittuvat tervehdyksiin ja itsensä esittelyyn ja muutamaan ihan tarpeettomaan lauseeseen, mutta opin kokoajan lisää! Animen kautta vähän, itseopiskelulla, laulujen sanoja opettelemalla, sanakirjoilla ja oppikirjalla..
      6. oletko käynyt/asunut japanissa? kerro siitä.
      En nyyh... mutta käyn vielä joskus!
      7. jos saisit tai jos sinun pitäisi tehdä manga, mistä se kertoisi?
      Yliluonnollisista voimista ja örkeistä ja pahasta ja vähän hyvästä ja en tiedä, kun kohta pitää lähteä kouluun!

    • Rei-san

      1. miten innostuit mangasta/animesta?
      -Kamuseni kertoi noin vuos sitten..... No joo... Oon tienny mangast aika vähän mut oon sitäkin kiinnostuneenpi...........

      2. ensimmäinen anime jota katsoit/manga jota luit?
      -anime oli varmaan Taikasturit jota katsoin silloin kun edes tiesin animesta/mangasta tuon taivaallista. Ja ensimmäinen manga tais olla.... Tokyo Mew Mew

      3. oletko itse tehnyt/yrittänyt tehdä mangasarjakuvaa? mistä se kertoo?
      - Noh olen! Moniakin...
      Lapsellisen luonteeni takia ne kaikki (mitä olen YRITTÄNY tehdä) kertoo aina jostain taikaukkeleista ^^'

      4. onko sinulla sydämentahdistinta tai muuta ylimääräistä kehossasi?
      -toivottavasti ei *vilkuilee ympäriinsä*

      5. ymmärrätkö/puhutko japania? kuinka hyvin? miten opit?
      - Osaan joitakin sanoja ja lauseita... En kovin hyvin kylläkään.... Ja osaan laskea kymmeneen ^^'
      Opin kun katson animee....

      6. oletko käynyt/asunut japanissa? kerro siitä.
      -no en ole mutta haluaisin

      7. jos saisit tai jos sinun pitäisi tehdä manga, mistä se kertoisi?
      - Varmaankin taika ukkeleista.....^^' Tai en tiedä.... Mun piirrustus taito on niin perä aukosta että sitä mangaa ei vois ees lukea ^^'

      • vastaukset

        1. miten innostuit mangasta/animesta?
        -Luin juttuja täältä, ja kun lainasin salapoliisi conanin kirjastosta niin siitä se alkoi.

        2. ensimmäinen anime jota katsoit/manga jota luit?
        Salapoliisi Conan (manga), ja animea en ole oikeastaan katsellut paitsi pienenä meillä oli Galaxy Express 999 video ja Candy Candy video :P
        3. oletko itse tehnyt/yrittänyt tehdä mangasarjakuvaa? mistä se kertoo?
        En, suunnitteluvaiheessa olen. Paras venailla, että se piirtäjän opas ilmaantuisi...

        4. onko sinulla sydämentahdistinta tai muuta ylimääräistä kehossasi?
        Ei..
        5. ymmärrätkö/puhutko japania? kuinka hyvin? miten opit?
        En puhu enkä ymmärrä.
        6. oletko käynyt/asunut japanissa? kerro siitä.
        en ole käynyt.
        7. jos saisit tai jos sinun pitäisi tehdä manga, mistä se kertoisi?
        jostain nuoresta miehestä, joka olisi musiikkialalla. Sitten siinä olisi romantiikkaa ja draamaa ja huumoria jne.. mutta ei mtn taikavoimia (kai) :D


    • Radon

      1.Joskus ekalla ja tokalla luokalla minulla oli eräs kaveri, jonka luona selailin japaninkielisiä sarjakuvia. Tykkäsin jopa pokemonista jo muutamia vuosia, ennen kun se rantautui suomeen.

      2.ensimmäistä animea en muista. . . kai se pokemon ^_^' Ensimmäinen manga, jota aloin itse ostaa ja lukea oli Ranma ½. Tietenkin sen jälkeen kun olin maksanut 40 euroa kahdesta kirjasta, se ilmestyi suomeksi.

      3.Itse teen mangasarjakuvaa (en tosin kovin hyvää, 4 sivua VALMIINA). Se kertoo tytöstä, joka joutuu väärinkäsitysten kautta asumaan poikalauman kanssa samaan taloon. Luvassa huumoria, pientä draamaa ja taistelua ^_^ (sekä tökkivä juoni).

      4.Ei ole.

      5.Saatan ymmärtää japania muutaman hassun sanan. Osaan myös sanoa sen samaisen hassun. Olen ostanut oppikirjan opettelua varten, mutta aikaa (energiaa ^_^') ei ole vielä opiskeluun ollut.

      6.En ole käynyt enkä asunut Japanissa. olisi kuitenkin hauskaa joskus käydä.

      7.Katso ylempää.

      Että semmosta.

    • Montana_Hunter

      1. Tyttöjen silmät olivat aika isoja kun olin pieni mutta ne olivat niin kauniita että sitten aloin tykkäämään animea.

      2. En muista mitä animea katsoin ensimmäistä kertaa mutta ne olivat silloin vanhanaikaiset lasten-animet. Mangaa taas oli Sailor Moon.

      3. Kyllä. Montana Adventure nimisestä. Se kertoo 14-vuotiasta poikaa nimeltä Montana jonka tehtävänä on suojella salaperäistä kristallia ja pelastaa koko maailmaa. Mukaan lyöttäytyy 9 sotureita, 2 poikaa ja 7 tyttöä. Eli genrenä romanttinen fantasia-seikkailu.

      4. Huh?

      5. Vähäsen. Mutta lukemalla japanilaisia sanakirjoja.

      6. En ole.

      7. Just se Montana Adventure juttu.

      • Montana_Hunter

        Seitsemäs kysymyksen vastaus. Montanalla menee surkeesti koulussa vaikka tekee parhaansa äitinsä ja opettajansa nalkutuksen vuoksi. Montana Adventure on enimmäkseen ihmissuhde draamaa jossa on viha ja rakkaus juttu. Välillä humoristinen.


    • Jubei-chan

      1. Veli näytti miulle ninja scroll-elokuvan ja sit vaa...

      2. Anime oli ninja scroll ja manga ranma.

      3. Empä oo kehannu. en ossaa piirtää.

      4. Ei oo.

      5. Ihan vähän joo. Netistä..

      6. En oo. Ois tietysti kiva käydä. Asumaan en varmaankaan jäisi...

      7. Pienien ninjapoikien normaalista elämästä :D

    • vegeta-fan

      1. miten innoistuit mangasta/animesta?
      -muistan vielä kun olin sairaalassa kovan yskän takii ja jouiuin olemaa yötäki siellä. taisin olla kuuden vanha silloin. hoitaja kysy ett haluisinko kattoo jotai videoo. valitsin videon jonka kannes oli poika joka piteli sylissään hopeanharmaata koiranpentua. vanhempana tajusin videon olleen Hopeanuolen 3 osa.

      2. ensimmäinen anime jota katsoit/manga jota luit?
      -eka anime oli Hopeanuoli ja manga Dragonballin osa 17 :)

      3. oletko itse tehnyt/yrittänyt tehdä mangasarjakuvaa? mistä se kertoo?
      -omaa mangaa en ole vielä tehnyt. mutt laatikosta löyty 4 Dragonball z:tasta tehtyä mangaa...(kaikki olivat jotai 20 sivuu)
      heitin kaikki pois..kamalia olivat! :)

      4. onko sinulla sydämmentahdistinta tai muuta ylimääräistä kehossasi?
      -ei omasta mielestäni...ainakaan vielä.

      5. ymmärrätkö/puhutko japania?kuinka hyvin? miten opit?
      -joskus tulee jotain sanoja sanottua...
      netistä ja anime sarjoista ja elokuvist...

      6. oletko käynyt/asunut japanissa? kerro siitä.
      -en oo käyny...aattelin ehkä käydä joskus...

      7. jos saisit tai jos sinun pitäisi tehdä manga, mistä se kertoisi?
      - vaikea kysymys... luultavasti nuoresta samurai pojasta joka joutuu eroon perheestään ja kaikista rakkaistaan...

    • MiraMorgan

      1. miten innostuit mangasta/animesta?
      -Pitkä tarina joka ulottuu 10 vuoden päähän, lähinna pelien kautta. En jaksa sepustaa koko historiaa, liian pitkä!!
      2. ensimmäinen anime jota katsoit/manga jota luit?
      - Hmm...töllössä taisi olla Muumit tai mitä näitä vanhoja piirrettyjä sitten olikaan aikoinaan. Manga varmaan oli Turtles lehdessä Usagi Yojimbo tai Akira...Ei voi muistaa!
      3. oletko itse tehnyt/yrittänyt tehdä mangasarjakuvaa? mistä se kertoo?
      -En voi kutsua sitä mangaksi koska vain japsit voi tehdä ihan "mangaa" vaikka nimike tarkoittaa kyllä jotain muuta. Mutta kyllä, piirrän japanilaisee tyyliin sarjakuvia. En kerro mistä kertoo, niitä on vähän useampi kappale :) Doujinsheja, romantiikkaa, shojoa, yaoita ja fantasiaa pääasiassa. Samassa paketissa, sitä voi pohtia itse.
      4. onko sinulla sydämentahdistinta tai muuta ylimääräistä kehossasi?
      - No juu ei
      5. ymmärrätkö/puhutko japania? kuinka hyvin? miten opit?
      -Heikosti mut jotain ymmärrän. Animea katselemalla opin ja siskon kautta
      6. oletko käynyt/asunut japanissa? kerro siitä.
      -Juu, käväisin siellä ja olin n 2 viikkoa. Kivaa oli, tili tyhjeni, aivan uskomaton paikka, tunsin kerrankin olevani kotona :)
      7. jos saisit tai jos sinun pitäisi tehdä manga, mistä se kertoisi?
      - En kerro! :)

    • Mikazuki

      1. miten innostuit mangasta/animesta?
      En muista enää elämää ennen mangaa ja animea, siitä on noin 2 vuotta... törmäsin ensin johonkin sivustoon, sitten täällä a- ja m-yhdistykseen... nyt oun otaku enkä muuksi muutu

      2. ensimmäinen anime jota katsoit/manga jota luit?
      Varmaan alkoi Akira-mangasta ja TV:n Rayearthista, DBZ:sta tai Sailor Moonista, tietoisesti aloitin Ranma-mangasta ja siitä animesta, mitä katottiin ekana ekassa animeaamussa yhistyksen kaa ^^

      3. oletko itse tehnyt/yrittänyt tehdä mangasarjakuvaa? mistä se kertoo?
      Hei haloo? *heiluttelee tassuaan* Mitä muuta mie tekisin kuin piirtäisin mangaa, lukisin sitä tai kattosin animee?? Mulla on useita tarinoita useissa vihkoissa - varmaan satoja!!! Viimeisimmät ovat yaoita ja shounen aita, muutamia tavallisempiakin sarjoja on miun otaku-urani alkuajoilta...

      4. onko sinulla sydämentahdistinta tai muuta ylimääräistä kehossasi?
      e... kissademoni ei tartte *wrn* mie aiheutan muille sellasia vammoja että ne tarttee sellasii

      5. ymmärrätkö/puhutko japania? kuinka hyvin? miten opit?
      Juh, jonki verran. opin lisää jokaisesta animejaksosta, lisäksi opiskelen oppikirjasta itsenäisesti

      6. oletko käynyt/asunut japanissa? kerro siitä.
      en vielä, mutta jos rahat riittää menen sinne 10kk vaihto-oppilaaks

      7. jos saisit tai jos sinun pitäisi tehdä manga, mistä se kertoisi?
      eeh...? tota... siis mie piirrän koko ajan mangaa muutenki... aika varmaan siinä ois joku söpö pari ja aina välillä menis yaoin puolelle, en ou varma sen enemmästä juonesta ellen saisi käyttää jotain aikaisempaa (ehei, en kerro - kukaan, ei kukaan kopioi mun ideoita!!!)

    • harakka

      1. miten innostuit mangasta/animesta?

      Kirjastosta alkoi löytymään mangaa, Totoro tuli telkkarista, lehdissä oli juttua kun mm. Akira ilmestyi videolle niihin aikoihin.

      2. ensimmäinen anime jota katsoit/manga jota luit?

      Kirjaston mangoista Akira tai Maison Ikkoku, telkkarista tuli joiltain silloisilta satelliittikanavilta japanilaisiakin piirrettyjä kun olin lapsi, mutten silloin siitä tyylistä niin tykännyt. Joku avaruusjuttu on jäänyt etäisesti mieleen, mutta nimeä en muista.

      3. oletko itse tehnyt/yrittänyt tehdä mangasarjakuvaa? mistä se kertoo?

      En osaa piirtää, niin en.

      4. onko sinulla sydämentahdistinta tai muuta ylimääräistä kehossasi?

      Ei.

      5. ymmärrätkö/puhutko japania? kuinka hyvin? miten opit?

      Ymmärrän tarpeeksi hyvin, mutten juuri itse puhu. Olen käynyt kursseilla ~3 vuotta, mutten opiskele tällä hetkellä. Mangasta ja animestahan sitä myös tarttuu, kun osaa perusteet.

      6. oletko käynyt/asunut japanissa? kerro siitä.

      En, joskus olisi tietysti kiva käydä.

      7. jos saisit tai jos sinun pitäisi tehdä manga, mistä se kertoisi?

      En kerro. ^^ Kyllähän noita ideoita on, muttei niistä mikään ole niin kaksinen että kannattaisi muille kertoa.

    • Sayo^^

      Että mä rakastan galluppei... No tässä vastauksii:


      1. En tiä... Joskus yheksänvuotiaana näin Sailor Moonii mut en tienny mitään animesta tai ees mangasta. 11-vuotiaana rupesin piirtään erilaisia omia hahmoja ja se oli jo vähän esimakua. Viimenen sinetti oli kuitenkin Inuyasha jota näin saksankielisenä ja rakastuin heti! Nyt oon harrastanu aktiivisesti kaksi vuotta(eikä tahti oo hidastumassa vielä vähään aikaan).

      2. Jahajaha... Sailor Moon varmaan oli se ihan eka. Saatto sitä olla joku muukin mut se tulee ekana mieleen. Eka manga jonka olen lukenut on Inuyasha.

      3. No tekis mieli alottaa.

      4. Ei mitään sellaista.

      5. Jotain sanoja ja pieniä lauseita sieltä täältä.

      6. En ole käynyt(arvaappa haluttaisko).

      7. Jos tietäisin niin varmaan tekisin sitä jo.

    • Umi*

      1. miten innostuit mangasta/animesta?
      *** Yksi kaveri näytti Mkr:ää, kun alotin ylä astetta, sitte se tais alkaa siitä. ^^

      2. ensimmäinen anime jota katsoit/manga jota luit?
      *** Magic Knight Rayearth eka (mielestäni kunnon anime) Unohdetaan Pokemonit ja Digimonit jookos?
      Ranma taisi olla eka manga juu. Sillon en sitä kyllä fanittanut.

      3. oletko itse tehnyt/yrittänyt tehdä mangasarjakuvaa? mistä se kertoo?
      *** Juups se matkii hieman Sailor Moonia. Se kertoo Sailor Moonin siskosta Sailor Sun:ista, (siis Moonin ja Sun:in seikkailuista Kuu planeetalla) mutta se on vielä teko vaiheessa. :)

      4. onko sinulla sydämentahdistinta tai muuta ylimääräistä kehossasi?
      *** Hä?

      5. ymmärrätkö/puhutko japania? kuinka hyvin? miten opit?
      *** En ymmärrä, kuin jotain fraaseja, jotka ovat jääneet päähän. Shimatta taisi ekana jäädä päähän. x)

      6. oletko käynyt/asunut japanissa? kerro siitä.
      *** En, mutta käyn Japanissa vielä.

      7. jos saisit tai jos sinun pitäisi tehdä manga, mistä se kertoisi?
      *** Edelleen Sailor Moonin siskosta Sun:ista ;)

      Kiva gallup!

    • shounen1981

      2. jos jätetään huomiotta ylellä näkyneet animet, niin ensimmäinen katsomani anime on taikasoturit ja ensimmäinen lukemani manga on dragon ball.

      3.en ole

      4. on noita ylimääräsiä kiloja aika lailla.

      5. en ymmärrä kuin muutaman sanan kuten arigato, hentai, usagi ja muita yksittäisiä sanoja.

      6. en ole, mutta olisi kiva käytä.

      7. jos olisi mielikuvitusta ja osaisin piirtää niin voisin tehä jotain sailor mooniin liittyvää.

    • inu-yasha

      1.Mä innostuin niistä tätini takia, koska se antoi mulle lainaksi ranmoja. Mä pidin heti ekasta ja halusin lukee niitä lisää. Pian tuli myös inuyasha mukaan kuvioihin. Siitä se niinku lähti.
      2.Ensimmäinen anime jonka katoin oli oli Hopeanuoli ja eka manga oli Ranma 1/2.
      3.Nop.
      4.En ole vielä huomannut...Ehkä...
      5.Mä ymmärrän vaan yksittäisiä sanoja. Niitä mä opin nettiä selailessani ja animesta sivuvaikutuksena.
      6.En ole, mutta haluaisin...
      7.En osaa kertoa mistä se kertoisi, mutta siinä olisi taistelua, yliluonnollisia juttuja ja romantiikkaa...

    • Tulitassu

      1. No miun sisko niätti Animea ja sitten aloin perehtymään siihen tarkemmin..

      2. Eka Anime jota katoin oli varmaankin Gravitation.. Ja Manga taisi olla Ranma ½.

      3. Olen montakin!!!! Mutta yleensä niissä hilluu elukat.. Oli vain yksi, missä hillu immeiset ja siinä hillui koolutytöt.. Ja nykyään olen tekemässä kaverin kanssa koira-sarjista, jossa joku koira karkaa kotoa taikametsään..

      4. Ei tietääkseni..

      5. Jonkin verran ymmärrän ja jonkin verran puhun.. Netistähän sitä oon ehtiny..

      6. En ole käynyt/asunut Japanissa, mutta haluaisin..

      7. No.. Kaiketi elukoista..

    • ChibiLuna

      1. miten innostuit mangasta/animesta?
      RTL2-kanavan kautta tuli animea katseltua, sitten löysin Kukunorasta Sailor Moon-mangan, ja siitä lähti manga-innostus.

      2. ensimmäinen anime jota katsoit/manga jota luit?
      Lady Oscar oli ensimmäinen (ensimmäisenä koulupäivänä tuli RTL2-kanavalta jokin Lady Oscar-maraton, ja en siksi olisi halunnut mennä kouluun.. =))

      3. oletko itse tehnyt/yrittänyt tehdä mangasarjakuvaa? mistä se kertoo?
      En, koska sarjakuvan teko vaatii kärsivällisyyttä

      4. onko sinulla sydämentahdistinta tai muuta ylimääräistä kehossasi?
      Jaa-a, en ole varma =)

      5. ymmärrätkö/puhutko japania? kuinka hyvin? miten opit?
      Joitakin sanoja sieltä täältä, kaverini isä osaa japania (ja koreaa, hieman kiinaa jne.) Meillä hieman opetti.. =)

      6. oletko käynyt/asunut japanissa? kerro siitä.
      En, mutta haluaisin =)

      7. jos saisit tai jos sinun pitäisi tehdä manga, mistä se kertoisi?
      Varmaan se olisi jokin omista tarinoistani, mitä olen koneelle kirjoittanut (tarinani ovat saaneet vaikutteita anime- ja mangasarjoista, mutta suoranaisesta kopionnista ei ole kyse..)

    • sap

      1. Luin kaverilla Anime-lehteä ja kiinnostus heräsi.
      2. Ensimmäinen anime-elokuva minkä katsoin kokonaan oli Appleseed.
      3. Olen yrittänyt vain piirtää jotain tiettyä hahmoa.
      4. Ei.
      5. En ymmärrä enkä puhu.
      6. En.
      7. Samurai Champloo jaksoissa mitä olen nähnyt on ollut hyvä juoni,joten varmaankin sen tapaisesta.

    • lkjlk

      1. miten innostuit mangasta/animesta?

      2. ensimmäinen anime jota katsoit/manga jota luit?
      Hellsing
      3. oletko itse tehnyt/yrittänyt tehdä mangasarjakuvaa? mistä se kertoo?
      en
      4. onko sinulla sydämentahdistinta tai muuta ylimääräistä kehossasi?
      on
      5. ymmärrätkö/puhutko japania? kuinka hyvin? miten opit?
      en
      6. oletko käynyt/asunut japanissa? kerro siitä.
      joo
      7. jos saisit tai jos sinun pitäisi tehdä manga, mistä se kertoisi?

    • JAU!

          1. miten innostuit mangasta/animesta?
      Hmmm...Kaipa joskus ku kolosel kattelin subbarilt Sailor moonii...

      2. ensimmäinen anime jota katsoit/manga jota luit?
      Sailor moon/Tokyo mew mew (On sitä Pokemoniiki tullu kateltuu, mut sillo ei viel tajunnu sen merkitystä..) ^______^

      3. oletko itse tehnyt/yrittänyt tehdä mangasarjakuvaa? mistä se kertoo?
      Olen, tosi monia. Ei jaks selittää...

      4. onko sinulla sydämentahdistinta tai muuta ylimääräistä kehossasi? Neeee... Olen niinkuin normi people ^__________^

      5. ymmärrätkö/puhutko japania? kuinka hyvin? miten opit? Ihan vähän vaan. Tullu kuunneltuu tota japanii niin pal, et kyl sitä siin ohessa oppii.. Muutama kerta kirjastostaki on tullu lainailtuu jtn "Suomi Japani Suomi" sanakirjoi..^^

      6. oletko käynyt/asunut japanissa? kerro siitä.
      En ole, mutta haluaisin niin kovasti, ja uskon siihen, että jossakin vaiheessa elämääni pääsen käymään siellä..
      7. jos saisit tai jos sinun pitäisi tehdä manga, mistä se kertoisi?
      En kerro^^

      ___________________________

    • rin.okumura

      1. miten innostuit mangasta/animesta?
      -Kun olin isosiskopuoleni kanssa teltassa jonakin kesänä. Hänellä oli mukanaan omia mangoja ja antoi sitten minun lukea niitä myös. Ensin luin hopeanuolta ja rakastuin siihen. Sen jälkeen aloin muistaakseni lukea Fushigi Yuugia. Ja sitten myöhemmin serkku (hänkin otaku) ilmoitti että tätä löytyy myös animena. Ja niin aloin katsomaan/lukemaan vain enemmän ja enemmän mangaa/animea.
      2. ensimmäinen anime jota katsoit/manga jota luit?
      -Hopeanuoli ja pokemon ensimmäiset animet (joskus lapsena) ja Hopeanuoli ensimmäinen manga.
      3. oletko itse tehnyt/yrittänyt tehdä mangasarjakuvaa? mistä se kertoo?
      -Onhan niitä omia mangasarjakuvia ollut paljon. Moni niistä on jo unohtunut, mutta kaksi jotka on mieleeni painunut, ovat "Sobetsu" ja "Yukue fumei no"
      4. onko sinulla sydämentahdistinta tai muuta ylimääräistä kehossasi?
      -Ei
      5. ymmärrätkö/puhutko japania? kuinka hyvin? miten opit?
      -Melko hyvin. Olen sitä jo kauan aikaa opiskellut.
      6. oletko käynyt/asunut japanissa? kerro siitä.
      -En, mutta ensi vuonna lähden sinne kielikurssille ja lukion kolmannella olisi aikomus vaihto-oppilaaksi pyrkiä.
      7. jos saisit tai jos sinun pitäisi tehdä manga, mistä se kertoisi?
      -Hmm. Olisi kai jokin fantasia/yaoi-sarja.

    • KoukkuunJäin

      1. miten innostuit mangasta/animesta?
      Jouduin kesken seitsemännen luokan täysin uuteen kouluun, jossa tutustuin ensimmäiseen tyttöön kenen tiesin katsovan animea/lukevan mangaa. Hän näytti minkälaista se on ja kiinnostuin heti.

      2. ensimmäinen anime jota katsoit/manga jota luit?
      Ensimmäinen anime jota katsoin oli Inuyasha. Kaverini seurasi sitä, joten aloin seuraamaan sitä hänen kanssaan.
      Ensimmäinen manga jota luin oli Ranma1/2. Hänellä oli melkein koko sarja, joten siitäpä oli hyvä alkaa lukemaan.

      3. oletko itse tehnyt/yrittänyt tehdä mangasarjakuvaa? mistä se kertoo?
      En ole. Ja en aio kokeillakaan.

      4. onko sinulla sydämentahdistinta tai muuta ylimääräistä kehossasi?
      No joo, kuusi korvakorua.

      5. ymmärrätkö/puhutko japania? kuinka hyvin? miten opit?
      Kuuntelemalla japania jo kymmenen vuotta, kuuntelen sitä suhteellisen hyvin ja jonkin verran puhunkin. Koskaan en ole opettelemaan lähtenyt, tarttunut vaan.

      6. oletko käynyt/asunut japanissa? kerro siitä.
      En ole. Haluaisin kyllä.

      7. jos saisit tai jos sinun pitäisi tehdä manga, mistä se kertoisi?
      Mahdollisimman lähellä tavallista elämää oleva tarina, mutta silti mielenkiintoisella tavalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1887
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1574
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1296
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1222
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1186
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1150
    Aihe