Suunnitelmissa hankkia 76-tonnin kokonaismassalla oleva yhdistelmä. Puutavara tai koukkulaitteella oleva 4-akselinen kuorma auto. Mistä siis vakituisia ajoja ja mielellään pidempi soppari. Tarkoitys olisi siis että auto liikkuu koko ajan 2 vuorossa. Minkälaista hintaa puupuolella maksetaan 1 tai 2 auton yrittäjille. Entä, jonkun jätefirman ajot koukkuautolle. Kokemusta ajamisesta on vuosia, ja menisi hyvin maatalouden lisäelinkeinona, kun ammattipätevyyden omavaa työvoimaa on jo omasta talosta.
Puuautoilu tai Vaihtolavakonttikuljetukset
11
104
Vastaukset
- Anonyymi
Torpparin paikkoja on aina auki, hinnat määrää isäntä, ajua on paljon.
- Anonyymi
Haluat alkaa polttamaan kynttilää molemmista päistä? Maajussin hommat polttaa kynttilän toisen pään ja rekkapenan hommat toisen. Suosittelen lämpimästi että teet vain jompaa kumpaa. Kun edes rekkakuskinhommista ei juuri kukaan pääse terveenä eläkkeelle, niin miten ihmeessä se voisi onnistua kun ottaa hoitaakseen vielä maajussin hommat? Kai ymmärrät sen, ettei kukaan pystytä sinulle mitään työnsankari-patsasta kaupungin torille ja kai senkin tiedostat, ettei sinne hautaan saa mitään omaisuuttasi mukaan? Käärinliinoissa kun ei ole taskuja. Vaikka kuinka paljon reuhot ja hikoilet, hankkimasi omaisuus jää tänne muiden tuhlattavaksi kun sinusta aika jättää. Pyöritä kuule vaan sitä maanviljelystä ja menet palkolliseksi johonkin kuljetusfirmaan. Saat lisätuloja, mutta saat myös pitää vuosilomat ja muut vapaat, sekä voit myös sairastaa, mitkä muuten ovat yrittäjälle vain kauniita unia.
- Anonyymi
Neljä euroa per km.
Se on sopiva hinta. Kova neuvottelija saa kyllä 5-5.5 euroa per km.
Ei se kultakaivos ole mutta selviää.- Anonyymi
On todella surullista ,että pro-ammattilaiset lähtevät tällaisen viestiketjun aloittajan (trollin)
tarinointiin mukaan. Luin jo eilen tämän jutun ja ajattelin,että olisikohan vihdoin viimein
särmät kuljetusalan ammattilaiset niin fiksuja ettei kukaan kommentoi yhtään mitään.
Jokainen ammattilainen tietää ettei mihinkään hommaan varsinkaan tällaisiin 76 tonnin kokonaispainoluokassa mennä noin vain ja kysellä Suomi 24 sivustolta hintoja.Paras vitsi oli se
,että se olisi oiva lisä maatalouden lisäelinkeinona. Maatilayrittäjillä menee niin huonosti nyky-Suomessa,että edes ajatus maanviljelyn ohella tehtävästä 76 t 1 tai 2 auton yrittämisestä on ikävä kyllä todella velkaantuneen isännän märkä päiväuni. Ja kun siitä unesta herää niin pyyhkii hiet otsalta ja miettii miten selviää edes nykyisistä lainoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On todella surullista ,että pro-ammattilaiset lähtevät tällaisen viestiketjun aloittajan (trollin)
tarinointiin mukaan. Luin jo eilen tämän jutun ja ajattelin,että olisikohan vihdoin viimein
särmät kuljetusalan ammattilaiset niin fiksuja ettei kukaan kommentoi yhtään mitään.
Jokainen ammattilainen tietää ettei mihinkään hommaan varsinkaan tällaisiin 76 tonnin kokonaispainoluokassa mennä noin vain ja kysellä Suomi 24 sivustolta hintoja.Paras vitsi oli se
,että se olisi oiva lisä maatalouden lisäelinkeinona. Maatilayrittäjillä menee niin huonosti nyky-Suomessa,että edes ajatus maanviljelyn ohella tehtävästä 76 t 1 tai 2 auton yrittämisestä on ikävä kyllä todella velkaantuneen isännän märkä päiväuni. Ja kun siitä unesta herää niin pyyhkii hiet otsalta ja miettii miten selviää edes nykyisistä lainoista.On todella surullista, että jotkut kuvittelevat tietävänsä pelkän kirjoituksen sisällöstä, että onko aloittaka tosissaan vai vaan pelkkä trolli. Lisäksi on perin outoa, että nämä samaiset kommentoijat kuvittelevat tietävänsä kuka on pro-ammattilinen. Mitähän sekin sana itseasiassa tarkoittaa... Pro-ammattilainen?? Ammattilainen-ammattilainen?...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On todella surullista ,että pro-ammattilaiset lähtevät tällaisen viestiketjun aloittajan (trollin)
tarinointiin mukaan. Luin jo eilen tämän jutun ja ajattelin,että olisikohan vihdoin viimein
särmät kuljetusalan ammattilaiset niin fiksuja ettei kukaan kommentoi yhtään mitään.
Jokainen ammattilainen tietää ettei mihinkään hommaan varsinkaan tällaisiin 76 tonnin kokonaispainoluokassa mennä noin vain ja kysellä Suomi 24 sivustolta hintoja.Paras vitsi oli se
,että se olisi oiva lisä maatalouden lisäelinkeinona. Maatilayrittäjillä menee niin huonosti nyky-Suomessa,että edes ajatus maanviljelyn ohella tehtävästä 76 t 1 tai 2 auton yrittämisestä on ikävä kyllä todella velkaantuneen isännän märkä päiväuni. Ja kun siitä unesta herää niin pyyhkii hiet otsalta ja miettii miten selviää edes nykyisistä lainoista."Jokainen ammattilainen tietää ettei mihinkään hommaan varsinkaan tällaisiin 76 tonnin kokonaispainoluokassa mennä noin"
?????
76 tonninen on ihan peruslaite nykyään, senkus vain hakee auton liisarilla ja lähtee ajamaan.
Heti vaikka ensi viikolla voi aloittaa, omasta puhelimesta löytyy ainakin viisi yhteystietoa mihin voi soittaa ja kertoa rakastuneensa lajiin, ja tarttee vain ilmoittaa tilinumero mihin rahat haluaa. Tekemisen iloksi kaikkien kulujen jälkeen jää jotain. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jokainen ammattilainen tietää ettei mihinkään hommaan varsinkaan tällaisiin 76 tonnin kokonaispainoluokassa mennä noin"
?????
76 tonninen on ihan peruslaite nykyään, senkus vain hakee auton liisarilla ja lähtee ajamaan.
Heti vaikka ensi viikolla voi aloittaa, omasta puhelimesta löytyy ainakin viisi yhteystietoa mihin voi soittaa ja kertoa rakastuneensa lajiin, ja tarttee vain ilmoittaa tilinumero mihin rahat haluaa. Tekemisen iloksi kaikkien kulujen jälkeen jää jotain.Kuljetusala on todella hyvä ala, kannataa lähteä mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jokainen ammattilainen tietää ettei mihinkään hommaan varsinkaan tällaisiin 76 tonnin kokonaispainoluokassa mennä noin"
?????
76 tonninen on ihan peruslaite nykyään, senkus vain hakee auton liisarilla ja lähtee ajamaan.
Heti vaikka ensi viikolla voi aloittaa, omasta puhelimesta löytyy ainakin viisi yhteystietoa mihin voi soittaa ja kertoa rakastuneensa lajiin, ja tarttee vain ilmoittaa tilinumero mihin rahat haluaa. Tekemisen iloksi kaikkien kulujen jälkeen jää jotain.Arvoisa pullamössö sukupolvi eläkää iki-ihanassa saippua kuplassa ihan rauhassa.Sukupolvi jolle avainsana on mulle heti kaikki ja syy on se,että luodaan mielikuvaa ,että kaiken saa ihan tuosta noin vain. lainaa saa vaikka kuinka paljon ,mutta kukaan ei kerro,että se pitää myös maksaa takaisin. Leasing auton saa ihan sellaisen kun haluaa mitään ei kysellä vaikka 76 tonnisen tilaat ja ihan helposti netistä. joopa joo ja mitä tulee pro-ammattilaisiin niin sellaisia henkilöitä on yli 30 vuotta alalla olleet (eli suurin osa kuljettajista) He ovat nähneet 90-luvun lama-ajan ja monet todella vaikeat ajat ja vain huonommaksi menee kokoajan.
Jokainen täysijärkinen ihminen ymmärtää ettei kuljetusyrittämisen tärkeimpiä kysymyksiä todellakaan kysellä suomi 24 foorumilla. Kyllä perusasiat pitää olla jo ammattiopintojen kautta täysin selviä. Pitää olla asiakkaiden kanssa tehtyjä sopimuksia valmiina ja vasta tämän jälkeen voi aloittaa kalustohankinnat joko omaksi tai leasing-sopimuksilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On todella surullista, että jotkut kuvittelevat tietävänsä pelkän kirjoituksen sisällöstä, että onko aloittaka tosissaan vai vaan pelkkä trolli. Lisäksi on perin outoa, että nämä samaiset kommentoijat kuvittelevat tietävänsä kuka on pro-ammattilinen. Mitähän sekin sana itseasiassa tarkoittaa... Pro-ammattilainen?? Ammattilainen-ammattilainen?...
Onko viestiketjun aloittaja tosissaan vai on pelleilijä (trolli). Jos tällaisissa asioissa
jotka ovat tavallisen ihmisen mittakaavassa valtavia. Rahallisesti todella mittavia ei talouspuolen asioiden osalta kysellä yhtään mitään suomi 24 keskustelufoorumilta jos kyseessä on näin suuri investointi. Pankit eivät edes myönnä lainaa jos ei ole tarkkaa suunnitelmaa ja takeita siitä,että hanke onnistuu. Vuosi vuodelta pankit vaativat yhä tarkemman vision siitä miten yrittäjä aikoo pärjätä. Ei leasing yhtiöt anna uusia autoja yhtään sen helpommalla. Ei ole leasing yrityksen etu jos joku haluaa olla innokas yrittäjä ,mutta homma ei toimi. Kyllä he haluavat,että koko sopimuskauden kuukausimaksut tulevat ajallaan. Siksi jokainen fiksu ihminen ymmärtää,että kyseessä on trollin kirjoittama aloitus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arvoisa pullamössö sukupolvi eläkää iki-ihanassa saippua kuplassa ihan rauhassa.Sukupolvi jolle avainsana on mulle heti kaikki ja syy on se,että luodaan mielikuvaa ,että kaiken saa ihan tuosta noin vain. lainaa saa vaikka kuinka paljon ,mutta kukaan ei kerro,että se pitää myös maksaa takaisin. Leasing auton saa ihan sellaisen kun haluaa mitään ei kysellä vaikka 76 tonnisen tilaat ja ihan helposti netistä. joopa joo ja mitä tulee pro-ammattilaisiin niin sellaisia henkilöitä on yli 30 vuotta alalla olleet (eli suurin osa kuljettajista) He ovat nähneet 90-luvun lama-ajan ja monet todella vaikeat ajat ja vain huonommaksi menee kokoajan.
Jokainen täysijärkinen ihminen ymmärtää ettei kuljetusyrittämisen tärkeimpiä kysymyksiä todellakaan kysellä suomi 24 foorumilla. Kyllä perusasiat pitää olla jo ammattiopintojen kautta täysin selviä. Pitää olla asiakkaiden kanssa tehtyjä sopimuksia valmiina ja vasta tämän jälkeen voi aloittaa kalustohankinnat joko omaksi tai leasing-sopimuksilla.>.. yli 30 vuotta alalla olleet (eli suurin osa kuljettajista... <
Ohhoh. Täytyy sanoa että on kyllä vanhaa porukkaa raskaankaluston ratin takana, jos suurin osa on ollut alalla yli 30 vuotta. Kuljettajien keski-iän on siis oltava 50 - 60 v. olettaen että ovat aloittaneet uransa armeijan jälkeen parikymppisinä.
Pro - ammattilainen??! Kannattaa rekkapenan jättää ulkomaankieliset lainasanat käyttämättä, jos niiden ymmärtäminen on noin vaikaa. ' pro ' on lyhennys sanasta professional, eli ' ammattilainen '. Eli pro ammattilainen on siis ammattilainen ammattilainen. Kuulostaa todella typerältä.
- Anonyymi
Puutavararekan kuljettajan työ on kilpajuoksua kellon kanssa – yrittäjä kustantaa myöhästymiset itse
https://www.aarrelehti.fi/jutut/artikkeli-1.321140?_ga=2.28590332.1146865270.1579329656-1261458490.1576931582
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä913020Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3001717Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461597IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4051417- 871411
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4031323Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21149Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381077Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun337923Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden264895