Saako lykkäystä jos yliopisto-opinnot on kesken?

Anonyymi

Aloitin nyt syksyllä yliopiston. Minulla oli vuonna 2018 marraskuussa kutsunnat, mutta sain 2 vuotta lykkäystä terveyssyistä. Olen nyt terve, ja kutsunnat olisivat tämän vuoden marraskuussa, mutta saanko lykkäystä nyt kun minulla on opinnot kesken? Valmistuisin vuonna 2025 jolloin olen 25-vuotias, ja silloin olisi suunnitelmissa mennä armeijaan/sivariin.

Ei kyllä yhtään vaikuta järkevältä hommalta keskeyttää enää siinä vaiheessa opintoja puoleksi vuodeksi/vuodeksi. Kaikki asiat unohtuu

6

255

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Toivottavasti laittavat sinut vässykän johonkin kurikomppaniaan kun et osaa asioita selvittää muualta kuin suoli24 palstalta.

• Anonyymi

Jäikö peruskoulutukset kesken?

• Anonyymi

Asiaakin: saat lykkäystä tarpeeseen aina 29-vuotispäivääsi asti, ota yhteys asuinalueesi puolustusvoimien aluetoimistoon, löytyy netistä mil.fi- portaalista.

• Anonyymi

Hanki vaan C-paperit. Muuten joudut piccoloksi tai marjanpoimijaksi 5 euron päiväpalkalla.

• Anonyymi

Varmasti saa.

Monesti intissä on tietysti helpompaa nuorempana. Tuskin täysikäisenä on helpompaa heittää aivot narikkaan yhdessä samanikäisten poikasten ja joskus henkisesti jopa nuorempien henkilökunnan jäsenten kanssa. Hehhee.

Mutta jotkut ehkä onnekkaat selviävät tuosta rääkistä vähän varttuneempinakin.

Sivari on tietysti hyvä vaihtoehto, varsinkin jos löytää mielekkään paikan.

• Anonyymi

...Onhan niitäkin tapauksia paljon, jotka ovat aloittaneet yo-opinnot ja käyneet sitten välillä armeijaa vaikka sen puoli vuotta. Ei siinä ajassa ainakaan välttämättä niin pahasti vielä opintosisällöt unohtumaan pääse, kyllä niistä uudestaankin saa taas kiinni. Riippuu tietty myös vähän alasta. Jos on oikein ahkera ja aloitteellinen, niin armeijankin lähes määrättömiä tyhjiä luppoaikoja voi ehkä käyttää jotenkin opintojen miettimiseen.

Opiskelun sosiaaliset kuviot saattavat myös ainakin tilapäisesti kärsiä, kun niistä ja vuosiryhmistä jää pois. Toki eivät ne niin pysyviä ole aina muutenkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2447
    2. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1333
    3. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1313
    4. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1201
    5. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      939
    6. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      122
      828
    7. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      761
    8. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      23
      616
    9. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      58
      586
    10. Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa

76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68
      70 plus
      20
      529
    Aihe