Rescuekoira ulkomailta

Anonyymi

Olen seurannut Youtuben sivuja ja tehnyt päätöksen, että seuraava koirani on jostain hyvästä ja luotettavasta koirasairaalasta. ON OLLUT RASKASTA SEURATA NÄIDEN KOIRIEN hoitoa, mutta omalta osaltani voin auttaa vain yhtä koiraa.
Toiveenani on paljon kärsinyt koira, jolle lupaan paljon rakkautta ja hyvää hoitoa.

45

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onnea vain. Sieltä ulkomailta ongelmia hakemaan. Ei pidä seurata, jos psyyke ei kestä. Tarjoa ennemmin katto päänpäälle, kellä sellaista ei ole.

      • Anonyymi

        Ihmisiä, heistä raakalaisista, joita on paljon,, mutta kuten youtubesta voi lukea ja nähdä, niin viattomat eläimet ovat kuin natsileiriltä tulleita.EN välitä ihmisistä, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, mutta eläinten puolesta haluan tehdä jotain.
        t. Minelan


      • Anonyymi

        Olen mielestäni, mutta voi olla vain minun mielestäni, ollut tarkka koirien suhteen, mutta tiedän, että en kaikkien mielestä. Mutta minusta he, jotka ovat vierailleet ulkomaisten koirien oloissa, puhukoot. Itse en usko huhuihin, vaan tahdon todisteita.


    • Anonyymi

      Juuri siksi homma pyörii, koska lässynläävideot, -kuvat ja -tarinat vetoavat heikkoihin, jotka eivät ymmärrä tulleensa pelatuiksi. Koira kuin koira arvostaa hyvää kotia, olipa se sitten rajan toiselta puolelta roudattu kulkukoira tai kotimainen kodinvaihtaja.

      Ero piilee siinä, että noita rajan takaa roudattuja koiria ei edes ruokaviraston ja valvontaa tekevien eläinlääkäreiden mukaan pitäisi Suomeen tuoda, vaan apua pitäisi järjestää paikan päällä. Niiden mukana tulee kaiken maailman hyppykuppia, joita ei Suomessa muutoin tavata, kuten rabiesta ja ekinokokkoosia. Siitä on eläinrakkaus kaukana, jos haluaa riskeerata kaikkien muiden suomalaisten koirien ja ihmistenkin terveyden tautiriskivaroituksista huolimatta. Yksi "pelastettu" koira ei anna oikeutta riskeerata kaikkien muiden lemmikkejä.

      • Anonyymi

        Etkö lainkaan tunne sääliä näitä kaltoinkohdeltuja eläimiä kohtaan. Minäkin säälinhuonosti kohdeltuja Suomalaisia eläimiä kohtaan, mutta Suomessa laki on sellainen, että asioihin puututaan, jos me kanssaihmiset autamme hätää kärsiviä, mutta tunnetusti suomalaiset eivät
        puutu eläinrääkkäyksiin. Tuo rescuekoirien taudin levitys koskee vain epämääräisiä tarhoja. jotka tekevät tai oikeastaan haalivat koiria rahan vuoksi,, mutta kaikki eivät tee niin. Luotettavi mimmisa tarhoissa eläimet hoidetaan kuntoon, rokotenuneet monet tarhoissa pahastikin vaurioituneet eläimet ovat puhtait ja hyvin hoidettuja.
        Ps. MINUA on erittäin vaikea pistää linssiin.
        t. Minelan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö lainkaan tunne sääliä näitä kaltoinkohdeltuja eläimiä kohtaan. Minäkin säälinhuonosti kohdeltuja Suomalaisia eläimiä kohtaan, mutta Suomessa laki on sellainen, että asioihin puututaan, jos me kanssaihmiset autamme hätää kärsiviä, mutta tunnetusti suomalaiset eivät
        puutu eläinrääkkäyksiin. Tuo rescuekoirien taudin levitys koskee vain epämääräisiä tarhoja. jotka tekevät tai oikeastaan haalivat koiria rahan vuoksi,, mutta kaikki eivät tee niin. Luotettavi mimmisa tarhoissa eläimet hoidetaan kuntoon, rokotenuneet monet tarhoissa pahastikin vaurioituneet eläimet ovat puhtait ja hyvin hoidettuja.
        Ps. MINUA on erittäin vaikea pistää linssiin.
        t. Minelan

        Säälit ulkomaan reckuja, ja sen vuoksi olisit valmis riskeeramaan suomen ihmiset ja koirat reckujen tarttuville taudeille, haloo???
        Tekopyhyyttä, ja typeryyttä!

        Lue Eviran suositus, ja ota opiksi.
        Auta paikanpäällä, mutta älä raahaa niitä tänne tartuttamaan muita ihmisiä ja koiria!Se ei vähennä niiden määrää, bisnestähän sekin jo nykyään.Kannattaa säälin sijaan ottaa asioista selkoa.Ja toimia eviran ohjeiden mukaan, eli auttaa siellä missä ongelma, eikä tuoda ongelmaa tänne!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö lainkaan tunne sääliä näitä kaltoinkohdeltuja eläimiä kohtaan. Minäkin säälinhuonosti kohdeltuja Suomalaisia eläimiä kohtaan, mutta Suomessa laki on sellainen, että asioihin puututaan, jos me kanssaihmiset autamme hätää kärsiviä, mutta tunnetusti suomalaiset eivät
        puutu eläinrääkkäyksiin. Tuo rescuekoirien taudin levitys koskee vain epämääräisiä tarhoja. jotka tekevät tai oikeastaan haalivat koiria rahan vuoksi,, mutta kaikki eivät tee niin. Luotettavi mimmisa tarhoissa eläimet hoidetaan kuntoon, rokotenuneet monet tarhoissa pahastikin vaurioituneet eläimet ovat puhtait ja hyvin hoidettuja.
        Ps. MINUA on erittäin vaikea pistää linssiin.
        t. Minelan

        Mitä ihmettä oikein höpiset? Oletko vaivautunut ottamaan yhtään selvää siitä, mistä taudeista nyt puhutaan?

        Tosiasiassa tartuntatautiriskit liittyvät ihan kaikkiin rescueisiin ja halpatuonteihin riippumatta siitä, millaiselta tarhalta tautipesäkkeesi roudaat. Niistä kadulla olleista koirista ei meinaan kukaan saa hoidettua kaikkea pois, sillä osaan nyt kyseessä olevista taudeista ei ole edes testejä olemassa tai niitä ei vaadita Suomeen tulevilta koirilta.

        Tämän lisäksi ristiriitaisuutesi on käsittämätöntä. Jos olisit roudaamassa rescuen vain "hyvältä" tarhalta, jossa koirat voivat hyvin, niin sittenhän sitä hyvinvoivaa rescueta ei tarvitse "pelastaa" samalla riskeeraten suomalaisten koirien ja ihmistenkin terveys. Voit lahjoittaa niin paljon rahaa ja tarvikkeita kuin haluat, mutta rescueiden roudaaminen ei mitään eläinrakkautta ole kokonaisuus huomioiden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säälit ulkomaan reckuja, ja sen vuoksi olisit valmis riskeeramaan suomen ihmiset ja koirat reckujen tarttuville taudeille, haloo???
        Tekopyhyyttä, ja typeryyttä!

        Lue Eviran suositus, ja ota opiksi.
        Auta paikanpäällä, mutta älä raahaa niitä tänne tartuttamaan muita ihmisiä ja koiria!Se ei vähennä niiden määrää, bisnestähän sekin jo nykyään.Kannattaa säälin sijaan ottaa asioista selkoa.Ja toimia eviran ohjeiden mukaan, eli auttaa siellä missä ongelma, eikä tuoda ongelmaa tänne!

        Olen samaa mieltä edellä kirjoittajan kanssa. Eläimiä pitäisi auttaa paikan päällä, mutta kun asiat ei mene niin. Ensinnäkin on monia tahcoja, joiden käsien kautta avustukset menevät ja jokainen ottaa siivun avustuksesta ja itse avustettavalle jää muutama roponen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä oikein höpiset? Oletko vaivautunut ottamaan yhtään selvää siitä, mistä taudeista nyt puhutaan?

        Tosiasiassa tartuntatautiriskit liittyvät ihan kaikkiin rescueisiin ja halpatuonteihin riippumatta siitä, millaiselta tarhalta tautipesäkkeesi roudaat. Niistä kadulla olleista koirista ei meinaan kukaan saa hoidettua kaikkea pois, sillä osaan nyt kyseessä olevista taudeista ei ole edes testejä olemassa tai niitä ei vaadita Suomeen tulevilta koirilta.

        Tämän lisäksi ristiriitaisuutesi on käsittämätöntä. Jos olisit roudaamassa rescuen vain "hyvältä" tarhalta, jossa koirat voivat hyvin, niin sittenhän sitä hyvinvoivaa rescueta ei tarvitse "pelastaa" samalla riskeeraten suomalaisten koirien ja ihmistenkin terveys. Voit lahjoittaa niin paljon rahaa ja tarvikkeita kuin haluat, mutta rescueiden roudaaminen ei mitään eläinrakkautta ole kokonaisuus huomioiden.

        Olen erittäin tietoinen ulkomailta ostettujen koirien tarttuvista riskeistä. Suomeen ostetaan ja tuodaan paljon koiria, käydään näyttelyissä suomalaisten koirien kanssa jne.
        t. Minelan karkkarit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen erittäin tietoinen ulkomailta ostettujen koirien tarttuvista riskeistä. Suomeen ostetaan ja tuodaan paljon koiria, käydään näyttelyissä suomalaisten koirien kanssa jne.
        t. Minelan karkkarit

        On ihan pikkaisen iso ero tuoda ja viedä rotukoiria, jotka on varmasti esim. rokotettu ajallaan kuten niiden vanhemmatkin. Katukoirat ja muut vastaavat sen sijaan nimenomaan eivät ole todistettavasti saaneet mitään ajoissa. Eikö hävetä olla noin pihalla, vaikka olet muka tietävinäsi paljonkin koirista ja tautiriskeistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö lainkaan tunne sääliä näitä kaltoinkohdeltuja eläimiä kohtaan. Minäkin säälinhuonosti kohdeltuja Suomalaisia eläimiä kohtaan, mutta Suomessa laki on sellainen, että asioihin puututaan, jos me kanssaihmiset autamme hätää kärsiviä, mutta tunnetusti suomalaiset eivät
        puutu eläinrääkkäyksiin. Tuo rescuekoirien taudin levitys koskee vain epämääräisiä tarhoja. jotka tekevät tai oikeastaan haalivat koiria rahan vuoksi,, mutta kaikki eivät tee niin. Luotettavi mimmisa tarhoissa eläimet hoidetaan kuntoon, rokotenuneet monet tarhoissa pahastikin vaurioituneet eläimet ovat puhtait ja hyvin hoidettuja.
        Ps. MINUA on erittäin vaikea pistää linssiin.
        t. Minelan

        Näköjään onnistuivat, etkä edes tajunnut😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen erittäin tietoinen ulkomailta ostettujen koirien tarttuvista riskeistä. Suomeen ostetaan ja tuodaan paljon koiria, käydään näyttelyissä suomalaisten koirien kanssa jne.
        t. Minelan karkkarit

        Etkö lukenut evirasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen erittäin tietoinen ulkomailta ostettujen koirien tarttuvista riskeistä. Suomeen ostetaan ja tuodaan paljon koiria, käydään näyttelyissä suomalaisten koirien kanssa jne.
        t. Minelan karkkarit

        Etkö lukenut evirasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen erittäin tietoinen ulkomailta ostettujen koirien tarttuvista riskeistä. Suomeen ostetaan ja tuodaan paljon koiria, käydään näyttelyissä suomalaisten koirien kanssa jne.
        t. Minelan karkkarit

        Etkö lukenut evirasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ihan pikkaisen iso ero tuoda ja viedä rotukoiria, jotka on varmasti esim. rokotettu ajallaan kuten niiden vanhemmatkin. Katukoirat ja muut vastaavat sen sijaan nimenomaan eivät ole todistettavasti saaneet mitään ajoissa. Eikö hävetä olla noin pihalla, vaikka olet muka tietävinäsi paljonkin koirista ja tautiriskeistä?

        Yleensä ottamalla yhteyttä OIKEISIIN viranomaisiin, saa luotettavaa tietoa kuntoutuneista koirista. Oikean tiedon hankkiminen on ollut työtäni 39 vuotta, joten kriitisyys on vain kasvanut. Ja tiedoksi, eivät läheskään kaikki Suomeen kotiutuneet koirat ole miltään pienkasvattajalta, vaan pentutehtaasta. Itsellänikin on Italian tuonti, olen nähnyt sen äidin, isää en, mutta kasvattaja valitettavasti on hyviä koiria kasvattava, mutta samalla ammattitehtailija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä oikein höpiset? Oletko vaivautunut ottamaan yhtään selvää siitä, mistä taudeista nyt puhutaan?

        Tosiasiassa tartuntatautiriskit liittyvät ihan kaikkiin rescueisiin ja halpatuonteihin riippumatta siitä, millaiselta tarhalta tautipesäkkeesi roudaat. Niistä kadulla olleista koirista ei meinaan kukaan saa hoidettua kaikkea pois, sillä osaan nyt kyseessä olevista taudeista ei ole edes testejä olemassa tai niitä ei vaadita Suomeen tulevilta koirilta.

        Tämän lisäksi ristiriitaisuutesi on käsittämätöntä. Jos olisit roudaamassa rescuen vain "hyvältä" tarhalta, jossa koirat voivat hyvin, niin sittenhän sitä hyvinvoivaa rescueta ei tarvitse "pelastaa" samalla riskeeraten suomalaisten koirien ja ihmistenkin terveys. Voit lahjoittaa niin paljon rahaa ja tarvikkeita kuin haluat, mutta rescueiden roudaaminen ei mitään eläinrakkautta ole kokonaisuus huomioiden.

        Toki koiramäärät vaihtelevat. Hyvissä eläinsairaaloissa nämä erittäinkin huonokuntoiset koirat kuntoutetaan ja rokotetaan, Tulin pahasti purruksi, jouduin maailman kauheanpaan paikkaan ambulansin viemänä. purrut koira oli kaukaasian paimenkoira.Mutta kaikesta huolimatta koiria pidettiin hyvin ja takuuvarmasti rokotettiin.

        t. Minelan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen erittäin tietoinen ulkomailta ostettujen koirien tarttuvista riskeistä. Suomeen ostetaan ja tuodaan paljon koiria, käydään näyttelyissä suomalaisten koirien kanssa jne.
        t. Minelan karkkarit

        Jatkoa edelliseen...

        Olen itsekin käynyt koiranäyttelyissä monissa maissa. mutta on aivan ihmisestä kiinni, missä kunnossa he koiransa esittävät. Totta on, että näillä reissuilla näkee myös huonosti hoidettuja koiria, mutta niin on omassa rakkaassa Suomessakin.
        t. MINELAN


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä oikein höpiset? Oletko vaivautunut ottamaan yhtään selvää siitä, mistä taudeista nyt puhutaan?

        Tosiasiassa tartuntatautiriskit liittyvät ihan kaikkiin rescueisiin ja halpatuonteihin riippumatta siitä, millaiselta tarhalta tautipesäkkeesi roudaat. Niistä kadulla olleista koirista ei meinaan kukaan saa hoidettua kaikkea pois, sillä osaan nyt kyseessä olevista taudeista ei ole edes testejä olemassa tai niitä ei vaadita Suomeen tulevilta koirilta.

        Tämän lisäksi ristiriitaisuutesi on käsittämätöntä. Jos olisit roudaamassa rescuen vain "hyvältä" tarhalta, jossa koirat voivat hyvin, niin sittenhän sitä hyvinvoivaa rescueta ei tarvitse "pelastaa" samalla riskeeraten suomalaisten koirien ja ihmistenkin terveys. Voit lahjoittaa niin paljon rahaa ja tarvikkeita kuin haluat, mutta rescueiden roudaaminen ei mitään eläinrakkautta ole kokonaisuus huomioiden.

        Kehottaisin sinua ensinnäkin ottamaan asioista selvää ja vasta sen jälkeen kirjoitat. OSITTAIN VOIT olla oikeassakin, mutta selvästikään sinulla ei ole todistetusti oikeaa tietoa ja kokemusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehottaisin sinua ensinnäkin ottamaan asioista selvää ja vasta sen jälkeen kirjoitat. OSITTAIN VOIT olla oikeassakin, mutta selvästikään sinulla ei ole todistetusti oikeaa tietoa ja kokemusta.

        Oletko ihan tolkuissasi? Tuo on kaikki aivan helposti tarkistettavissa olevaa tietoa, joten mistä kohtaa sinulle jäi asia epäselväksi? Sano oikein kohta, jota vielä epäilet, niin ta-va-taan se sinulle kuin kakaralle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säälit ulkomaan reckuja, ja sen vuoksi olisit valmis riskeeramaan suomen ihmiset ja koirat reckujen tarttuville taudeille, haloo???
        Tekopyhyyttä, ja typeryyttä!

        Lue Eviran suositus, ja ota opiksi.
        Auta paikanpäällä, mutta älä raahaa niitä tänne tartuttamaan muita ihmisiä ja koiria!Se ei vähennä niiden määrää, bisnestähän sekin jo nykyään.Kannattaa säälin sijaan ottaa asioista selkoa.Ja toimia eviran ohjeiden mukaan, eli auttaa siellä missä ongelma, eikä tuoda ongelmaa tänne!

        En ole tekopyhä, eikä varmaan kukaan ole niin väittänytkään.Päin vastoin, oleb ehkä liiankin surasanainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ihan tolkuissasi? Tuo on kaikki aivan helposti tarkistettavissa olevaa tietoa, joten mistä kohtaa sinulle jäi asia epäselväksi? Sano oikein kohta, jota vielä epäilet, niin ta-va-taan se sinulle kuin kakaralle.

        KAIKKI kirjojoituksesi ovat epäuskottavia ja et edes kerro kuka olet. vailla todisteitahan voi huudella mitä tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KAIKKI kirjojoituksesi ovat epäuskottavia ja et edes kerro kuka olet. vailla todisteitahan voi huudella mitä tahansa.

        Ne todisteet on sinulle kerrottu, mutta jos sisälukutaito on saappaan tasolla, niin sille ei kukaan voi mitään. Mm. Ruokaviraston sivuilla on rescueista juttua, samoin muissakin uskottavissa lähteissä vaikka millä mitalla. Mutta jos suuri ja mahtava minelan on päättänyt, ettei rescueisiin liity tartuntatautiriskejä, niin sitten jopa Ruokavirasto ja eläinlääkärit ovat väärässä. 😂


    • Anonyymi

      Tuosta et pisteitä saa.Ulkomailta tuodut reckut on tartuntariski suomen koirille, ja ihmisille.
      Mitä hyvää siinä on?
      Evira, ei suosittele tuomaan niitä reckuja, tartuntariskin vuoksi.
      Itsekeskeinen, ja huomionhakuinen ihminen, joka vaarantaa muut koirat ja ihmiset jonkun reckun vuoksi.
      Niitä reckuja on jo kodinvaihtajissa, kun huomion kerääjät ottavat ja kyllästyvät.Kannattaisi palauttaa tai lopettaa, eikä muiden riesoiksi tyrkyttää.Koira otetaan sen iäksi.Mutta reckuja, ei pidä tuoda, vaan auttaa kotimaassaan.

      Suomessa on omasta takaa paljon kodinvaihtajia.Itse valitsin niistä.Terve, suomikoira, rekisterissäkin.400€, 2 vuotias .Luonne oli nähtävissä.Kolmesti sovin tapaamisen, kolmannella kerralla otin itselle.

      • Anonyymi

        Jos sinulle recu, kuten kirjoitit, on vain koira, niin ajatusmaailmamme ovat aivan eri planeetalta. Minulle eläin on elävä ja tunteva perheenjäsen...Hieman olen varmaan itsekeskeinen, mutta en huomionhakuinen, siitä sain jo tarpeeksi työaikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinulle recu, kuten kirjoitit, on vain koira, niin ajatusmaailmamme ovat aivan eri planeetalta. Minulle eläin on elävä ja tunteva perheenjäsen...Hieman olen varmaan itsekeskeinen, mutta en huomionhakuinen, siitä sain jo tarpeeksi työaikana.

        Tekopyhältä kirjoituksesi tosiasn vaikuttaa.Koira, on koira, ei se ihminen ole.Ajatusmallisi ei tee sinusta parempaa koiranpitäjää kuin muutkaan.
        Reckuet= tautiriski


      • Anonyymi

        Ensinmäinen mäyräkoirani Razzia Gruff eli 18,4 vuotiaaksi. Toivotaan, että teidänkin koiranne elää yhtä vanhaksi. Niin että edellisenä päivänä ei näkynyt mitään merkkejä, että se nukkuu pois. Se todella nukkui rauhallisesti pois, eläinlääkäri oli jo eteisessäni, kun mussu vetäisi viimeisen henkäyksensä.


    • Anonyymi

      Itse en ottaisi rescueta, koska tuntuvat lähes aina olevan niin arkoja, ettei normaali elämä niiden kanssa onnistu. Ei ole koirallekaan kivaa, jos vähän kaikki pelottaa.

      Lisäksi on ne kaikki taudit ja bakteerit, joita sieltä saattaa tulla extrana. Ymmärrän täysin, miksi viranomaiset kehottaa ottamaan mieluummin suomalaista alkuperää olevia koiria.

      Viimeisenä, vaan ei vähäisimpänä: rescue-koirien ympärillä hääräävät yhdistykset tuntuu olevan kuin jotain sairaita kultteja, joista ei pääse eroon kuin kuoleman kautta. Esim. Jonkun yhdistyksen sopimuksessa on kohta, missä koiran heiltä ostanutta velvoitetaan ilmoittamaan muuttuneet yhteystiedot yhdistykselle. Jaiks! Yhdistysten Fb-sivuilla kun käy vähän lukemassa keskusteluja, ymmärtää, että tosi monella mukana olevalla ei hissi nouse ihan ylös asti.

      • Anonyymi

        Olen kuullut useiden ostajien tarinoita, surullista miten ihmiset on niin huijattavissa.Ja miten ongelmissa jotkut on käytösongelmaisen koiransa kanssa.
        Ja kun kysyy tarttuvista taudeista, jopa ovat muka niin tietämättömiä.
        Yksinkertsisuudesta se johtunee , ja nuoruuden tietämättömyydestä.
        Virontuonti ja reskue piski, kertoo paljon omistajan järjenjuoksusta .Kyllä aikuisten pitäisi lapsiaan valistaa noista, se kuuluu perussivistykseen ettei kaikkeen sotkeuduta😂🤭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kuullut useiden ostajien tarinoita, surullista miten ihmiset on niin huijattavissa.Ja miten ongelmissa jotkut on käytösongelmaisen koiransa kanssa.
        Ja kun kysyy tarttuvista taudeista, jopa ovat muka niin tietämättömiä.
        Yksinkertsisuudesta se johtunee , ja nuoruuden tietämättömyydestä.
        Virontuonti ja reskue piski, kertoo paljon omistajan järjenjuoksusta .Kyllä aikuisten pitäisi lapsiaan valistaa noista, se kuuluu perussivistykseen ettei kaikkeen sotkeuduta😂🤭

        Jos minua tarkoitat, niin en todellakaan ole helposti huijattavissa. Olin ammatiltani toimittaja yle, tv1 a-studiossa 39 vuotta ja sieltä opin varmistamaan ja taas varmistamaan pienetkin yksityiskohdat. Et sinäkään pysty sanomaan, että a-studio ei olisi luotettava tiedonlähde.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos minua tarkoitat, niin en todellakaan ole helposti huijattavissa. Olin ammatiltani toimittaja yle, tv1 a-studiossa 39 vuotta ja sieltä opin varmistamaan ja taas varmistamaan pienetkin yksityiskohdat. Et sinäkään pysty sanomaan, että a-studio ei olisi luotettava tiedonlähde.

        Selvästikin OLET helposti höynäytettävissä, jos omasta mielestäsi nyt tiedät paremmin kuin rajaeläinlääkärit ja Ruokavirasto (ent. Evira) sekä monen monta muuta asiantuntijaa. Kaikki nämä ohjeistavat jättämään rescuet tuomatta nimenomaan tautiriskien takia, mutta kun sinäsinäsinä tiedät paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos minua tarkoitat, niin en todellakaan ole helposti huijattavissa. Olin ammatiltani toimittaja yle, tv1 a-studiossa 39 vuotta ja sieltä opin varmistamaan ja taas varmistamaan pienetkin yksityiskohdat. Et sinäkään pysty sanomaan, että a-studio ei olisi luotettava tiedonlähde.

        Vanhuksiahan huijataan kaikista eniten.Heille myydään paljon lehtiä, remontteja jne.joita he eivät tarvitse.Omalle kohdalle kun osuu, huomaa vasta myöhemmin tulleensa huijatuksi.Sen verran kovia ovat myyntipuheet, ja hehkutukset pelastamisen tärkeydestä Siinä unohtuu riskit, ja muiden riskeeramiset.
        Voi sitä häpeän määrää, kun se sitten valkenee.Kun joku naapuri, sukulainen tai vastaantuleva kertoo, että itseään pelastajana pitävä, onkin tartuttavan tautiturren on ulkomailta ottanut.
        Parempi tosiaan lähettää ne rahat paikanpäälle koirien auttamiseen, se on suomalaisten ja suomen koirien etu.


      • Anonyymi

        OLIN yksityinen pienkasvattaja, silti halusin tietää aina, missä mennään. Haluan vieläkin kuulla kasvateistani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvästikin OLET helposti höynäytettävissä, jos omasta mielestäsi nyt tiedät paremmin kuin rajaeläinlääkärit ja Ruokavirasto (ent. Evira) sekä monen monta muuta asiantuntijaa. Kaikki nämä ohjeistavat jättämään rescuet tuomatta nimenomaan tautiriskien takia, mutta kun sinäsinäsinä tiedät paremmin.

        Onneksi jokaisella on oikeus mielipiteisiinsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvästikin OLET helposti höynäytettävissä, jos omasta mielestäsi nyt tiedät paremmin kuin rajaeläinlääkärit ja Ruokavirasto (ent. Evira) sekä monen monta muuta asiantuntijaa. Kaikki nämä ohjeistavat jättämään rescuet tuomatta nimenomaan tautiriskien takia, mutta kun sinäsinäsinä tiedät paremmin.

        Saattaa olla. Mutta työssäni olin tekemisissä KOKO maata koskevissa asioissa ja niistä päättävien ihmisten kanssa.
        t. Minelan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos minua tarkoitat, niin en todellakaan ole helposti huijattavissa. Olin ammatiltani toimittaja yle, tv1 a-studiossa 39 vuotta ja sieltä opin varmistamaan ja taas varmistamaan pienetkin yksityiskohdat. Et sinäkään pysty sanomaan, että a-studio ei olisi luotettava tiedonlähde.

        lisäys
        Tunnen Eviran säännöt erittäin hyvin, ehkä paremmin kuin teistä kukaan, mutta se on ammattiini liittyvää tietoa.. Tunnen Eviran suositukset, ehkä paremmin, kuin teistä kukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kuullut useiden ostajien tarinoita, surullista miten ihmiset on niin huijattavissa.Ja miten ongelmissa jotkut on käytösongelmaisen koiransa kanssa.
        Ja kun kysyy tarttuvista taudeista, jopa ovat muka niin tietämättömiä.
        Yksinkertsisuudesta se johtunee , ja nuoruuden tietämättömyydestä.
        Virontuonti ja reskue piski, kertoo paljon omistajan järjenjuoksusta .Kyllä aikuisten pitäisi lapsiaan valistaa noista, se kuuluu perussivistykseen ettei kaikkeen sotkeuduta😂🤭

        Koskeeko viestisi myös sinua.


    • Anonyymi

      Eviran mukaan, ne ovat tartuntariski suomen koirille ja ihmisille.

      Onko sinusta viisasta tuoda tänne koira, joka vaarantaa muiden koirat ja ihmiset?

      Mikä on niin suuri hyöty asiassa, että se menee eviran mainitsemien tartuntariskien edelle?

      Onko sinusta ihan ok, että kun sinä, haluat sieltä koiran .Niin se voi vaarantaa muiden koirat ja ihmiset, ja olet siitä etukäteen tietoinen ?

      Minusta, ihmisen joka tarkoituksella riskeeraa muiden ihmisten ja koirien terveyden ei kannata ottaa itselleen mitään eläintä.

      • Anonyymi

        Eviran suositukset on otettava vakavasti, mutta todellisuudessa, jonka he itsekin myöntävät, joissain asioissa ylireagoidaan. Ja jos oikein tarkasti lukee Eviran suosituksia, niin siellä ei ole mainittu mitään maata erityisesti, mutta kehotetaan olemaan tarkkana Balttian maiden tuontikoirien kanssa.


      • Anonyymi

        No, ihmisistä viisveisaan, ihmisiä on jo liikaakin ja heidän, tai oikeastaan meidän ongelmamme on, miten selvitä tästä. Afrikan ja aasian maissa on pahin , mutta me kaikki olemme o tämän ajattelutavan mukaan ongelma. jokainen jättää hiilijalanjälkensä historiaan..


      • Anonyymi

        En missään vaiheessa ole kirjoittanut, että hankkisin koiran mistään Balttian maasta.
        kIITÄN KESKUSTE LUISTA KANSSANNE, MUTTA NYT KYLLÄSTYN mielipiteisiine.
        Toivotan kaikille menestystä ja iloista mieltä koiraharrastusten myötä . Kaikkea hyvää teille.
        toivoo Minelan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En missään vaiheessa ole kirjoittanut, että hankkisin koiran mistään Balttian maasta.
        kIITÄN KESKUSTE LUISTA KANSSANNE, MUTTA NYT KYLLÄSTYN mielipiteisiine.
        Toivotan kaikille menestystä ja iloista mieltä koiraharrastusten myötä . Kaikkea hyvää teille.
        toivoo Minelan.

        Jos ottaa katukoiran jne...kannattaa hyvissäajoin ilmoittaa vastaantulevalle alkuperä.Monet ei halua niitä koiransa lähelle, tartuntariskien vuoksi.
        Siivoa tarkkaan ulosteet, niissä on erillaiset loiset kun suomen koirissa .Älä päästä lasten lähelle ainakaan.
        Parasta, on olla ottamatta


    • Anonyymi

      Todella huono päätös.

    • Anonyymi

      Helposti huijattavissa= jokainen joka ottaa reskue koiran tai virontuonnnin
      Niistä on varoiteltu uutisissa jo vuoskymmeniä, eikä kaikki muka vielläkään ymmärrä miksi🙈🙈🙈

      • Anonyymi

        No joo, itse olen työskennllyt uutis-ja ajankohtaistoimituksessaa 39 vuotta, joten on miellyttävää saada tällaista palautetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo, itse olen työskennllyt uutis-ja ajankohtaistoimituksessaa 39 vuotta, joten on miellyttävää saada tällaista palautetta.

        Näköjään työpaikat ei vaikuta ajatusmailmaan, ei yllätä.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4672
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe