Nuoruuden ajan parasta musiikkia

Jaakko_Guld

Oman aikakauden hitit meistä jokaiikka taatusti muistaa, vaikka kuinka kalkkipaakkuja päässä olisi. Mutta mikäpäs oli oikein se hittien hitti omasta mielestäsi?

64

91

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

Voi ei. Po. discoilun.

Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi ei. Po. discoilun.

Beng

Sä oot turhan herkkä katumaan pikku virheitä. Ei tämä elämä niin mene että kaikki rypyt oikaistava. Riisuunnu ja relaa. Vaatteetkin saattaa ahdistaa. Alaston totuus on parempi.
        Mutta noin muuten, ei paha biisi sen ajaksi vanhan.

• Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

Metallia.

Mä kuuntelin roketinrollia aika skidistä, siskon singlejä. Niissä oli sekä rollareita, että piitlesejä. Siis tollasta kuuskytrokin kamaa. Ja sitten oli kaikenlaista muuta musaa, soundseja, tippavaaran isäntääkin, annikki tähteä, aika kaikenlaista popularimusaa.

Mutta mun musamaku veti sitten aikanaan omaan suuntaansa. Tässäpä sitä saatanallista ja syntistä heavyä, mun ekana ite ekana ostamaltani C- kasetilta:

Black Sabbath; Changes:

https://www.youtube.com/watch?v=b69CF630Rxc

=DW=

• Anonyymi

Minulla samalta bändiltä mutta Technical Ecstasyltä biisi "You wont chance me"
        Viimeksi kuin sattuman oikusta tänään kuuntelin.
        Muita ikisuosikkeja Deep Purple yms.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla samalta bändiltä mutta Technical Ecstasyltä biisi "You wont chance me"
        Viimeksi kuin sattuman oikusta tänään kuuntelin.
        Muita ikisuosikkeja Deep Purple yms.

Tulee myös ajoittain palattua Wigwam yhtyeen ehkä hienoimman live taltioinnin pariin..
        "Grass for blades" Yle:n taltioimana ehkä suomalaista progea parhaimmillaan.

Löytyy youtubesta sekin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tulee myös ajoittain palattua Wigwam yhtyeen ehkä hienoimman live taltioinnin pariin..
        "Grass for blades" Yle:n taltioimana ehkä suomalaista progea parhaimmillaan.

Löytyy youtubesta sekin.

Yhtä hienosti puree myös Piirpauke: "Sweet is my sorrow" on kitaransoiton harrastajalle mannaa korville.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yhtä hienosti puree myös Piirpauke: "Sweet is my sorrow" on kitaransoiton harrastajalle mannaa korville.

Konevitsan kirkonkellot on Piirpauken paras soitto. Mielestäni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Konevitsan kirkonkellot on Piirpauken paras soitto. Mielestäni.

Joka konevitsaa säästää, se lastaan vihaa ja sitä kirkonkellolla päähän.

Hiljattain oli muuten juttu kun jossain päin maailmaa läimivät kirkollisia päähän raamatuilla niin että asiakkaat kuolivat.

• Katsoin 70-luvun hittilistaa ja siitä ei löytynyt ainuttakaan meikäläistä miellyttävää hittiä. Olin sellainen vähän erilainen nuori, nyt erilainen "vanhus".

Ei ollut mitään hittien hittiä, oli vain paljon hyvää musaa kuten Zappaa, Pink Floydia, Led Zeppeliniä, Camelia, Renaissancea, Deep Purplea ym. ym., joista osaa kuuntelen tänä päivänäkin.

Tuolta hittilistalta kyllä löytyy muutama bändi, joiden varsinaisia hittibiisejä ei kauaa jaksa kuunnella, mutta joilla on muutama hyvä biisi. Esim. tätä voisi fiilistellä loputtomasti:

https://www.youtube.com/watch?v=xeXqtzusIU0

• Anonyymi

Noinkin.

Mä kyllä diggasin CCR.stä paljon. Sopeva sekoitus vanhaa r&b:tä et rokettia. Mulla kuitenniin iso iso sytytys tuli heavyn jälkeen tästä pändistä, tavallaan punkista. Jotenkin alkoi heavi ja proge kuullostaan nyssymusalta. Noh, eka piisi oli tottakai "Tragedy", mutta tää oli lopullinen sinetti kai mun musamaulle. Klassista ja rokettia kunnolla sekaisin. Jaa, se roketti-osasto, noh, CCR. Aiemmin olin kuvitellut, tollanen musa oli mun mielestä kun Purple soittaa filhormoniapändin kans, tai Jethro Tulliulla on viulu.

Hanoi Rocks - Up Around The Bend :

https://www.youtube.com/watch?v=RsS7i4cENpE

Vaan, musamaku on musamaku, Kaikki musa, mistä diggaa on ok.

=DW=

• Anonyymi kirjoitti:

Noinkin.

Mä kyllä diggasin CCR.stä paljon. Sopeva sekoitus vanhaa r&b:tä et rokettia. Mulla kuitenniin iso iso sytytys tuli heavyn jälkeen tästä pändistä, tavallaan punkista. Jotenkin alkoi heavi ja proge kuullostaan nyssymusalta. Noh, eka piisi oli tottakai "Tragedy", mutta tää oli lopullinen sinetti kai mun musamaulle. Klassista ja rokettia kunnolla sekaisin. Jaa, se roketti-osasto, noh, CCR. Aiemmin olin kuvitellut, tollanen musa oli mun mielestä kun Purple soittaa filhormoniapändin kans, tai Jethro Tulliulla on viulu.

Hanoi Rocks - Up Around The Bend :

https://www.youtube.com/watch?v=RsS7i4cENpE

Vaan, musamaku on musamaku, Kaikki musa, mistä diggaa on ok.

=DW=

Niinhän se menee ja onneksi ei ole pakko kuunnella sellaista musaa, mistä ei diggaa.

Hauskanpitoversio yhdestä CCR:n hittibiisistä. No, ei tätäkään niin usein jaksa kuunnella, mieluummin COB:n omia juttuja.

https://www.youtube.com/watch?v=cRbKc32i09c

• Anonyymi

Ensin on The Beatles. Muut sitten vasta.

• Anonyymi

Kyllä Olavi Virta ja Annikki Tähti olivat ennen Biitlessejä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä Olavi Virta ja Annikki Tähti olivat ennen Biitlessejä.

Ontuva vertaus, sillä Beatles sävelsi itse lähes kaiken mitä teki ja valloitti koko maailman.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Tälläisiin ketjuihin toivoisin jotakin sanallista selitystä esim. Linkissä olevan biisin nimi ja esittäjä...ettei tule vahingossa Cheekkiä...

• Anonyymi

Cheekissä ei ole mitään vikaa. - Nm. Timantti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Cheekissä ei ole mitään vikaa. - Nm. Timantti

SUlla on taas "puurot ja vellit" sekaisin, ei ketjussa ollut aikomuskaan soitella "Keekkiä" joka ei ole syntynytkään kun sitä oikeata musiikkia tehtiin. Räkänokkien chettonekkujen jumputus ei ole musiikkia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

SUlla on taas "puurot ja vellit" sekaisin, ei ketjussa ollut aikomuskaan soitella "Keekkiä" joka ei ole syntynytkään kun sitä oikeata musiikkia tehtiin. Räkänokkien chettonekkujen jumputus ei ole musiikkia.

Miksi et kerro sitä anonyymille 18.1. klo 10:50 ? - Nm. Väärä 'osoite'

• Anonyymi
      • Anonyymi

Määki.

Beng

• Anonyymi

Omituinen juttu.

Moody Bluesilla hitosti hyvää kamaa, just toikin piisi. Mun mielestä vähän omituista, piisit ,musa, net ei jotenkin ole jääneet elämään. Siis tosi coolia kamaa, mutta eip näy oikein nykyaikana missään musajutuissa, ei kuulu radiosta.

Noh, olin itekki kokolailla unohtanut po. pändin. Jostain syystä. Vaan innoissani kattelin tubea. Löytyi loistava veto yhdestä vanhasta piisistä, siis uudempana livenä. Oiskohan niin, pändi teki musansa aikanaan ja jumittui siihen?

Noh, ainakin olivat saaneet ostetuksi komeat hiustupeet vanhemmiten......

Moody Blues - Question - Royal Albert Hall:

https://www.youtube.com/watch?v=tmOZFAYeurY

=DW=

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Omituinen juttu.

Moody Bluesilla hitosti hyvää kamaa, just toikin piisi. Mun mielestä vähän omituista, piisit ,musa, net ei jotenkin ole jääneet elämään. Siis tosi coolia kamaa, mutta eip näy oikein nykyaikana missään musajutuissa, ei kuulu radiosta.

Noh, olin itekki kokolailla unohtanut po. pändin. Jostain syystä. Vaan innoissani kattelin tubea. Löytyi loistava veto yhdestä vanhasta piisistä, siis uudempana livenä. Oiskohan niin, pändi teki musansa aikanaan ja jumittui siihen?

Noh, ainakin olivat saaneet ostetuksi komeat hiustupeet vanhemmiten......

Moody Blues - Question - Royal Albert Hall:

https://www.youtube.com/watch?v=tmOZFAYeurY

=DW=

Ehkä MB:n musiikki oli soinnillisesti liian kesyä. Nättiä.
        Luulisi, ettäpä suomalaisiin olisi tarttunut.
        Sitäpä voi toivoa soitettavaksi jossain ohjelmassa.

Beng

• Anonyymi

Eikös aloittajan kuuluisikin vetää .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös aloittajan kuuluisikin vetää .

Eikös tämä ole aloittaja...

Jaakko_Guld
        Eilen 12:38
        UUSI

Osallistun minäkin Presleyn Jailhouse rokilla.

https://youtu.be/gj0Rz-uP4Mk

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös tämä ole aloittaja...

Jaakko_Guld
        Eilen 12:38
        UUSI

Osallistun minäkin Presleyn Jailhouse rokilla.

https://youtu.be/gj0Rz-uP4Mk

Peräti toinen kommentti omassa ket´jussa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Peräti toinen kommentti omassa ket´jussa!

Kaikki ei pidä mölyä itsestään, vaan kuuntelevat mitä toisilla on annettavana.

• Anonyymi

Voi jukra, silloinhan oli aivan kerta kaikkisesti liikaa hyvän musiikin tarjontaa.
      Santana oli suosikkini ja Hair-musikaalin sävelmät.
      Suomalaisista Kirka.
      Hytinäx1

• Anonyymi

Kyllä he olivat Fredi ja Markku Aro sekä heidän monet laulunsa.

• Anonyymi

Tämä musiikki soi nuoruudessani usein,
      eräs nuori minunki ystävätär, kaunotar lauloi myös tätä eräässä nuorten tapahtumassa,
      hän oli myös ihastunu samaan nuoreen mieheen kuin minä,
      tunsin mustasukkaisen pistoksen sielussani,
      sydän syrjällään pelkäsin poikaystäväni ihastuvan ystävääni nuoreen kaunottareen, pelkäsin hän vie mun rakkauden kohteeni,
      no toisin kävi, hnestä tuli aviopuolisoni,
      ---- vuosien jälkeen surukseni kuulin tämä silloin ystävättäreni
      todellakin kaunotar,
      oli omalla tahollaan avioitunu,
      mutta myöhemmin löydettiin hukkuneena kesämökkinsä rannasta,
      edelleenikin tunne surua koska liian moni kaverini on jo nukkunu ijäiseen uneen,

hassua, en pidä tästä laulusta,
      mutta otsikko kysyy nuoruuden musiikkia, joten tässä yksi niistä,
      nauttikaa kuulemastanne,,,,

https://www.youtube.com/watch?v=WeqIo0_woIM

• Anonyymi

Tämä musiikki soi nuoruudessani usein,
      eräs nuori minunki ystävätär, kaunotar lauloi myös tätä eräässä nuorten tapahtumassa,
      hän oli myös ihastunu samaan nuoreen mieheen kuin minä,
      tunsin mustasukkaisen pistoksen sielussani,
      sydän syrjällään pelkäsin poikaystäväni ihastuvan ystävääni nuoreen kaunottareen, pelkäsin hän vie mun rakkauden kohteeni,
      no toisin kävi, hnestä tuli aviopuolisoni,
      ---- vuosien jälkeen surukseni kuulin tämä silloin ystävättäreni
      todellakin kaunotar,
      oli omalla tahollaan avioitunu,
      mutta myöhemmin löydettiin hukkuneena kesämökkinsä rannasta,
      edelleenikin tunne surua koska liian moni kaverini on jo nukkunu ijäiseen uneen,

hassua, en pidä tästä laulusta,
      mutta otsikko kysyy nuoruuden musiikkia, joten tässä yksi niistä,
      nauttikaa kuulemastanne,,,,

https://www.youtube.com/watch?v=WeqIo0_woIM

• Anonyymi

Tämän kappaleen koulukaveri ystäväni esitti paljon räväkämmin
        kuin kuuluisa Tamara Lund,
        mielestäni laulu pitääki esittää tulisemmin , räväkästi,

Tamara oli tuossa vielä nuori,
        ilmeisesti hyvin ujoki,
        esitti laulun ujosti arastellen, harmi,
        Tamara kehittyi taiteilijana myös loistavaksi ooppera laulajaksi,
        Tamara omasi kauniin laaja-alaisen äänen,
        Tamara Lund oli yksi suomen kirkkaimpia laulaja tähtiä ,
        suuri taiteilija

https://www.youtube.com/watch?v=mG4ggM23YQQ

• Anonyymi

ilmeisesti hyvin ujoki,
        suuri taiteilija

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ilmeisesti hyvin ujoki,
        suuri taiteilija

Lauloin tuon kerran karaokessa. Keittiön väkikin tuli lavan reunalle ... - Nm. Woih

• Anonyymi

Miten voi olla joku "hittien hitti", kun hyvää musaa on niiin paljon? Joka aikakaudella. Kaikki, kunhan on vain hyvin ja puhtaasti esitettyä. Jazz saa mennä nuotista 'penkin alle', muu musa ei.

Uutisissa tuli Nightwishistä, se on yksi niistä yhtyeistä, jotka sanan mukaisesti ovat pysäyttäneet askeleen kesken. Muut ovat Apocalyptica ja Semmarit (Seminaarinmäen mieslaulajat). Niissä on joku juttu, mitä muissa ei. Tai sitten ne ovat vain tarpeeksi erilaisia kuin se tyyli, jota pystyy ja kykenee itse tuottamaan. - Nm. Rkstn musaa

• Anonyymi
      • Anonyymi

No eivät kaikki, mutta moni. - Nm. Jopa Agents-kama

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No eivät kaikki, mutta moni. - Nm. Jopa Agents-kama

Minäkin kännissä karaokea :) Mää tarkoitin Suomalaista rautalankaa ennen Beatleksiä .-
        Ja mun musa kiinnostus loppus Pink Floydiin, CCR:ään ja Fear of the dark: iin :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkin kännissä karaokea :) Mää tarkoitin Suomalaista rautalankaa ennen Beatleksiä .-
        Ja mun musa kiinnostus loppus Pink Floydiin, CCR:ään ja Fear of the dark: iin :)

Olen laulanut karaokea aika paljon, mutten koskaan kännissä. Osaan homman, en tartte apuaineita uskaltaakseni. - Nm. Rohkea ja reilu, ei horju, ei heilu

• Kyllä tätä vieläkin kuuntelee, Uriah Heepiä.
      Tuli vaan ensimmäsenä mieleen, on niitä muitakin, osa vaan niin vanhanaikaisia, että täällä niille naurettaisiin Kyllä se Easy living oli hyvä.

• Anonyymi

Se oli prätkäaikaa :)

• Anonyymi kirjoitti:

Se oli prätkäaikaa :)

Onneksi ei silloin ollut rahaa siihen Prätkään, olisi se muuten ollut. On siitä vähästä rahasta silloin ollut hyötyäkin. Myöhemmin, kun olis rahaakin ollut, niin järkeäkin tullut sen verran, ettei prätkät ole juuri kiinnostaneet. Suomen oloihin täysin soveltumaton ajopeli.

• Anonyymi
        k-kotton kirjoitti:

Epähuomiossa kappale jäi pois, Lady in black.
        https://www.youtube.com/watch?v=6jj_UeP9W48

Heh.

No siis piisihän on loistava, mutta toi löytämäsi video on yks paskimpia musavideoita, mitä ikinä olen nähnyt ;DDDD

=DW=

• Anonyymi
        k-kotton kirjoitti:

Onneksi ei silloin ollut rahaa siihen Prätkään, olisi se muuten ollut. On siitä vähästä rahasta silloin ollut hyötyäkin. Myöhemmin, kun olis rahaakin ollut, niin järkeäkin tullut sen verran, ettei prätkät ole juuri kiinnostaneet. Suomen oloihin täysin soveltumaton ajopeli.

Niinkö arvelet että järjestä kiinni prätkän hankinta sinulla? Tais enemmänkin olla arkajalan ja mammanpojan päätös, onhan se miesten peli eikä maitopartojen. Vai kielsikö äiti?

Yhden tuollaisen tapauksen tiedänkin, ajoi ostoksellaan 5km ja nurin,,kosmeettisia vaurioita pyörään ja henkisiä kuskiin, joka siihen lopetti.

• Anonyymi

Pieni nukke mun. Ja tuleva aviomies piti niin lähellä. Se liitto kesti alle vuoden.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Tuota olisi mukava laulaa. - Nm. Toukokuun lapsi

• Anonyymi

Tai ehkä tragikoominen näin vuosikymmenten jälkeen ajatellen. Silloin kovaa kamaa - tai ainakin suosittu. - Nm. Delilah

• Anonyymi kirjoitti:

Tai ehkä tragikoominen näin vuosikymmenten jälkeen ajatellen. Silloin kovaa kamaa - tai ainakin suosittu. - Nm. Delilah

Ehkä tosiaan enempi niin, kyllähän tuota kappaletta paljon kuunneltiin.
        Melkein tekisi mieleni laittaa Iltatuulen viesti, kuinka kauan olikaan Listan kärkipaikalla.

• Anonyymi
        pinewood kirjoitti:

Ehkä tosiaan enempi niin, kyllähän tuota kappaletta paljon kuunneltiin.
        Melkein tekisi mieleni laittaa Iltatuulen viesti, kuinka kauan olikaan Listan kärkipaikalla.

Taisi olla yli vuoden lista ykkösenä Aikamiehet.

• Anonyymi kirjoitti:

Taisi olla yli vuoden lista ykkösenä Aikamiehet.

Tosi pitkään, siihen ehti jo kyllästyä.
        Tuollaista kappaletta ei voi nykynuorten suosioon kuvitella.

• Anonyymi

Onkoos tää Jaakkokulta uusi vai vanha palstalainen?

• Anonyymi

• Uusi ihan uusi. Minulta pääsi luppoaika loppumaan ja nytkin istun lentokentällä odottamassa pääsyä lentokoneeseen, niin itse en ole ennättänyt osallistumaan valitettavasti aloittamaani ketjuunkaan!

Kappaleita olen kuunnellut ja kuuntelen parhaimmat monta kertaa uudestaankin matkani aikana. Osallistujilla on mainio maku, kiitos linkityksistänne!! :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      61
      1149
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      881
    3. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      641
    4. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      319
      639
    5. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      114
      614
    6. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      608
    7. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      595
    8. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      93
      590
    9. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56