Linna vai hirsikoto?

japanitar

Saat kotiisi maksutta sisustussuunnittelijan, ja voit valita kotiisi materiaalit. Miten teet kodistasi viihtyisän ja sinua palvelevan? Onko se kalliolla vai metsän siimeksessä?

39

1345

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hirsikoto,sijainti synnyinkodista kilometri.
      Kosken alajuoksun varrella,kesäisin ilmaista rauhoittavaa kosken kohinaa.Lisäksi törmän suuuret kuuset pitävät tuulet loitolla,vaikkakin roskaavat tienoon joskus.

Mikä parasta,asun tällaisessa yli 100-vuotiaassa
      hirsitalossa,joka peruskorjattiin kadeksankymmen luvun loppupuolella.

Jos nyt saisin uuden tilaisuuden tehdä täydellinen remontti,niin jättäisin huonekorkeuden alkuperäiseen 3,1 metrin korkuisiksi ja tulisijoja useamman.Nykyisin on vain yksi varaava takka.
      Muutoin olen paikkaan ja rakennukseen tyytyväinen tällaisenaan.

• japanitar

Mikä vika huonekorkeudessa? Kuinka monta huonetta tuossa talossa on? Yksikö kerros?

• japanitar kirjoitti:

Mikä vika huonekorkeudessa? Kuinka monta huonetta tuossa talossa on? Yksikö kerros?

ns.rempattua yli.Eli nämä nyky kriteerit lämpöeristeistä,asumismukavuus,kattolämmitys,yms.

Talo on yksikerroksinen,mutta ullakolle saisi korkeuden puolesta kyllä huoneita tehdyksi.
        Se vain vaatisi erilaisen ratkaisun kattorakenteille ja enää ei ole huoneiden lukumäärässä tarvetta lisäykseen.
        Olohuone on 30m2.kolme makuuhuonetta ja keittiö.
        sauna/pesutilat on entisen sisäänkäynin kohdalle rakennettu.Asuin ala n.130m2.

Huonekorkeus olisi vähintään olohuoneen osalta mukavampi olla myös korkeussuunnassa avarampi ja
        olisi vanhaa rakennustapaa kunnioittavampi.
        Nykyinen huonekorkeus on 2,55m.

• emw34 kirjoitti:

ns.rempattua yli.Eli nämä nyky kriteerit lämpöeristeistä,asumismukavuus,kattolämmitys,yms.

Talo on yksikerroksinen,mutta ullakolle saisi korkeuden puolesta kyllä huoneita tehdyksi.
        Se vain vaatisi erilaisen ratkaisun kattorakenteille ja enää ei ole huoneiden lukumäärässä tarvetta lisäykseen.

Huonekorkeus olisi vähintään olohuoneen osalta mukavampi olla myös korkeussuunnassa avarampi ja

olohuone L-mallinen ja sen kokonaisala on,38m2.
        Tarkastin kuvista.
        Keitiön vieressa on ruokailutila,joten keitiössä ei ole ruoka pöytää,menisi liian ahtaaksi.

• japanitar
        emw34 kirjoitti:

käynyt noissa uusissa "vanhaan" muottiin valmistuneissa taloissa..mitenkähän niissä otetaan huomioon nämä samat asiat? MInulla on vain sellainen kuva, että yleinen käytäntö suosisi avaruutta..tupakeittiö-tyyliin..? Ennenhän huoneet olivat korkeita..ja kaapit korkealla katonrajassa..Nyt on kaappitilaa uusissa ainakin runsaasti. Itse suosin sellaista lokerikkomaista tyyliä:) Luostarimainen kuvaa sitä ehkä parhaiten..

• lillasyster

Koskapa kalliolta olisi upeat näkymät...
      Mutta metsän siimeksessä ihanan rauhaisaa...

Laittaisin kotini metsäiselle kalliolle!

Ja sisustussuunnittelija olisi ihmeissään!
      Oikeastaan en tarvitse sisustussuunnittelijaa lainkaan, mutta ne ilmaset mööpelit, verhot, matot, jotka itse saan valita! Niihin menee rahaa, PALJON!
      Takka joka huoneeseen, keittiöön myös, sauna-uimakeidas-osasto, tilava kodinhoitohuone...
      Jokaiselle perheenjäsenelle oma veski! Suuri olohuone, tilavat makuukammarit, pari-kolmesataa neliötä... Onneksi ei varmaan koskaan toteudu!
      Kun ajattelen kaikkea siivoamista, lämmitystä ym.
      Mutta onhan kivaa haaveilla!

• japanitar

jokaiselle...ja takka joka huoneessa..mielenkiintoista! Laittaisitko tapetteja? Vai panelointia? Tiedätkös nyt voi haaveilla ihan rauhassa...eikä maksa..siinä syntyy samalla ehkä oikeitakin unelmia:))

• lillasyster
        japanitar kirjoitti:

jokaiselle...ja takka joka huoneessa..mielenkiintoista! Laittaisitko tapetteja? Vai panelointia? Tiedätkös nyt voi haaveilla ihan rauhassa...eikä maksa..siinä syntyy samalla ehkä oikeitakin unelmia:))

sekä tapettia, että panelia.
        Sellaisen ison, ison maalaistalon, pohjalaismallisen, jossa on lääniä, kaikki ihanat mukavuudet kuitenkin, mutta vanhanaikaiseen kuoreen piilotettuna. Varmaan ymmärrät.
        Missä ei törmäisi joka hetki johonkin mööpeliin.
        Saisi lapsenlapset ajaa kolmipyöräisillään salissa..
        Materiaalit olisi sitten lapsen- ja koirankestäviä, kalleimmasta, laadukkaimmasta ja kauneimmasta päästä. Ja niin! Silloin pitäisin pääni, enkä päästäisi muita "sisustamaan".

• japanitar
        lillasyster kirjoitti:

sekä tapettia, että panelia.
        Sellaisen ison, ison maalaistalon, pohjalaismallisen, jossa on lääniä, kaikki ihanat mukavuudet kuitenkin, mutta vanhanaikaiseen kuoreen piilotettuna. Varmaan ymmärrät.
        Missä ei törmäisi joka hetki johonkin mööpeliin.
        Saisi lapsenlapset ajaa kolmipyöräisillään salissa..
        Materiaalit olisi sitten lapsen- ja koirankestäviä, kalleimmasta, laadukkaimmasta ja kauneimmasta päästä. Ja niin! Silloin pitäisin pääni, enkä päästäisi muita "sisustamaan".

täällä, kun kirjoitit kolmipyöräisistä..niin, niille pitää olla tilaa:) Tykkäät tilasta...minä itse taas jostain kellarimaisesta..voisin verrata luostariin...apua:))

• Sekä, että. Linnastani olen jo kertonutkin.

• Olen jonkin verran seurannut noitakin hörhöjä,
        jotka uskovat pystyvänsä parempaan kuin taval-
        linen Raimo Rakentaja.

Sisustajalle sanon kuitenkin varauksella
        kiitos ei.

• japanitar
        Pojongg kirjoitti:

Olen jonkin verran seurannut noitakin hörhöjä,
        jotka uskovat pystyvänsä parempaan kuin taval-
        linen Raimo Rakentaja.

Sisustajalle sanon kuitenkin varauksella
        kiitos ei.

sisustaisit itse? Mutta kyllä sisustaja tietää vähän enemmän hinnoista, materiaaleista jne...Onko sinulla hyvä värisilmä? Katsos kyllä siinä pitäisi tai toivoisi, että värit sopivat toisiinsa:)

• japanitar kirjoitti:

sisustaisit itse? Mutta kyllä sisustaja tietää vähän enemmän hinnoista, materiaaleista jne...Onko sinulla hyvä värisilmä? Katsos kyllä siinä pitäisi tai toivoisi, että värit sopivat toisiinsa:)

Kontakteja on ja värisilmääkin löytyy hieman.. :)

• japanitar
        Pojongg kirjoitti:

Kontakteja on ja värisilmääkin löytyy hieman.. :)

sinäkin sisustajaa nyt, kun olisi tarjolla.. mitä sitä "rantuksi"..:) Tykkäätkö muuten enemmän tummasta vai vaaleasta sisustuksesta...hm vai, oliko se sitä petomaisuutta..:))

• lillasyster
        japanitar kirjoitti:

sinäkin sisustajaa nyt, kun olisi tarjolla.. mitä sitä "rantuksi"..:) Tykkäätkö muuten enemmän tummasta vai vaaleasta sisustuksesta...hm vai, oliko se sitä petomaisuutta..:))

Sehän ei maksa mitään! Se on tosi kiva kun saa sanoa sille sisustajalle, että sen ratkaisut ei oikein miellytä, laitetaan mieluummin jotain muuta, ja sitten otat omat mallikirjapinkkasi esille, ja kerrot sisustajalle miten isä sisustaa..
        Ja onhan miespuolisia sisustajiakin.. niin kuin se teeveen poika, se vaalea. En muista nimeä..

• japanitar
        lillasyster kirjoitti:

Sehän ei maksa mitään! Se on tosi kiva kun saa sanoa sille sisustajalle, että sen ratkaisut ei oikein miellytä, laitetaan mieluummin jotain muuta, ja sitten otat omat mallikirjapinkkasi esille, ja kerrot sisustajalle miten isä sisustaa..
        Ja onhan miespuolisia sisustajiakin.. niin kuin se teeveen poika, se vaalea. En muista nimeä..

vain turhan "kranttu"..:)))

• (.)Y(.)
        lillasyster kirjoitti:

ja lahjakas sisustaja on..
        Marko Paananen.. ;))

• lillasyster
        (.)Y(.) kirjoitti:

Marko Paananen.. ;))

Kiitos! Alkaa muisti heiketä...

• japanitar kirjoitti:

vain turhan "kranttu"..:)))

Nii oonki. Kyl mä katon ett mun pitää saada
        sanotuks miss mä viihdyn...

Vaalea on pääsäänöisesti minun omaani. Tummat
        sävyt vain imevät valoa (elämää) ja sellaiseen
        väsyy.
        Art Deco, funkis, retro - ei, kyllä viihtyminen
        on ensisijaista. Pehmeitä houkuttelevia, mieltä
        rauhoittavia sävyjä.

Lopuksi nyanssi: Luettua kolmannen käden tietoa
        (ei vahvistettu): Raskaasti ja tummasävyisesti
        kalustettu kertoo asukkaastaan, että hän voi olla
        seksuaalisesti poikkeava. :)))

• japanitar
        Pojongg kirjoitti:

Nii oonki. Kyl mä katon ett mun pitää saada
        sanotuks miss mä viihdyn...

Vaalea on pääsäänöisesti minun omaani. Tummat
        sävyt vain imevät valoa (elämää) ja sellaiseen
        väsyy.
        Art Deco, funkis, retro - ei, kyllä viihtyminen
        on ensisijaista. Pehmeitä houkuttelevia, mieltä
        rauhoittavia sävyjä.

Lopuksi nyanssi: Luettua kolmannen käden tietoa
        (ei vahvistettu): Raskaasti ja tummasävyisesti
        kalustettu kertoo asukkaastaan, että hän voi olla
        seksuaalisesti poikkeava. :)))

olen aivan normaali, vaikka tykkään tummasta sisustuksesta...tykkään, että on puuta ja panelia seinissä ja katoissa..Niin, ja sitten tykkään itse sellaisesta luostarimaisesta talosta...sokkelosta, missä pikkuisia ikkunoita ja hämyisiä käytäviä...Ei kai se nyt ole mitään poikkeavaa...apua...:))))Luontoihminen, kun olen...

• japanitar
        (.)Y(.) kirjoitti:

Marko Paananen.. ;))

Vai, mistä tiesit...

• (.)Y(.)
        japanitar kirjoitti:

Vai, mistä tiesit...

suosikki- ohjelmani..
        Katson aina.. ;))
        Hyviä ideoita ja välillä vähällä rahalla toteutettu..

• japanitar
        (.)Y(.) kirjoitti:

suosikki- ohjelmani..
        Katson aina.. ;))
        Hyviä ideoita ja välillä vähällä rahalla toteutettu..

sanoa, milloin se aina tulee..*topakkana*..:))))

• (.)Y(.)
        japanitar kirjoitti:

sanoa, milloin se aina tulee..*topakkana*..:))))

keskiviikkoisin klo 19.30..
        ja
        uusinta lauantaisin.. ;))

• japanitar
        (.)Y(.) kirjoitti:

keskiviikkoisin klo 19.30..
        ja
        uusinta lauantaisin.. ;))

saa sitä sitten ihmetellä ettei tiedä koko ohjelmasta mitään:)))

• (.)Y(.)
        japanitar kirjoitti:

saa sitä sitten ihmetellä ettei tiedä koko ohjelmasta mitään:)))

mutta lohdutukseksi..
        niillä on nettisivut.. ;))
        Käy siellä kurkkaamassa..
        esim. googlen kautta:
        Nelonen /Inno..

• japanitar
        (.)Y(.) kirjoitti:

mutta lohdutukseksi..
        niillä on nettisivut.. ;))
        Käy siellä kurkkaamassa..
        esim. googlen kautta:
        Nelonen /Inno..

ilman sinua:))))) Kiitos!

• (.)Y(.)
        japanitar kirjoitti:

ilman sinua:))))) Kiitos!

Ihan hyvin.. ;)) Ole hyvä..

• japanitar

on ihana..hm..tyyris, mutta eihän tässä onneksi ollutkaan rahasta kysymys..:)) Aivan tarpeeksi saa venyttää penniä muutenkin:)

• japanitar kirjoitti:

olen aivan normaali, vaikka tykkään tummasta sisustuksesta...tykkään, että on puuta ja panelia seinissä ja katoissa..Niin, ja sitten tykkään itse sellaisesta luostarimaisesta talosta...sokkelosta, missä pikkuisia ikkunoita ja hämyisiä käytäviä...Ei kai se nyt ole mitään poikkeavaa...apua...:))))Luontoihminen, kun olen...

Ei puussa mitään vikaa ole, sehän on lämmin
        materiaali.

Luostari - no, nyt ymmärrät minunkin ajatuksiani
        seikkailusta kotona.

Mutta musta on mustaa...

• MystikkoNainen

niinku lillasyrrakin jo sanoi, mutta kuten totesin jo 4 milj. voitossa olisi se hirsihuvila (mökki muuttuikin jo huvilaksi…) kalliolla järvenrannalla.

Avaraa ja korkeaa tilaa, vaaleita sävyjä - mutta voisin kyllä sisustaa itse jos saisin vaihtaa sisustajan siihen siivoojaan??? Voisinko??

• lillasyster

kuvia avarista ja korkeista tiloista..
        Mutta sitten tulee semmonen olo että jos kaikki on vaaleaa, niin jotenkin kolkkoa siitä tulee.
        Värejä vähän lisää..
        Mä ottaisin siivoojan kanssa ihan mielelläni.

• japanitar

ellei sisustaja kelpaa, saat olla ilman:)) Sinäkinkö tykkäät vaaleista sävyistä...mikä lienee, kun tykkään itse tummista ja puusta..männystä. ? Liittyyköhän se johonkin turvanhakuun..*huokaus*...Rottinkia...ja meriaiheisia tauluja pitää olla...

• MystikkoNainen
        lillasyster kirjoitti:

kuvia avarista ja korkeista tiloista..
        Mutta sitten tulee semmonen olo että jos kaikki on vaaleaa, niin jotenkin kolkkoa siitä tulee.
        Värejä vähän lisää..
        Mä ottaisin siivoojan kanssa ihan mielelläni.

juu pitääkin olla - päävärinä vaalea, mutta sitten kirkas väri tai muutama sen sävy väriläiskinä esim. tyynyissä tai jotain .. eller hur?

• MystikkoNainen
        japanitar kirjoitti:

ellei sisustaja kelpaa, saat olla ilman:)) Sinäkinkö tykkäät vaaleista sävyistä...mikä lienee, kun tykkään itse tummista ja puusta..männystä. ? Liittyyköhän se johonkin turvanhakuun..*huokaus*...Rottinkia...ja meriaiheisia tauluja pitää olla...

eli siivoushommat jatkuu....kun noin armoton olet :))
        No ok, tulkoon sitten suunnittelemaan niitä väriläiskiä vaaleaan sisustukseen. Ja takalle saa sitten myös suunnitella hyvän paikan ja siihen kyökin puolelle leivinuuni.
        Niin tykkään vaaleasta, vaikka siis.....ei tällähetkellä kodossani kovin vaaleaa ole, mutta nythän puhuttiinkin unelmakodista :))) Ehkä sitten joskus? Puustakin pidän materiaalina, mutta sekin hieman vaaleampana :))) Vaikka olen kyllä nähnyt todella hienon parketin joka oli kirsikkapuuta ja melko tumma, sellaisen voisin ottaa :)

• japanitar
        MystikkoNainen kirjoitti:

eli siivoushommat jatkuu....kun noin armoton olet :))
        No ok, tulkoon sitten suunnittelemaan niitä väriläiskiä vaaleaan sisustukseen. Ja takalle saa sitten myös suunnitella hyvän paikan ja siihen kyökin puolelle leivinuuni.
        Niin tykkään vaaleasta, vaikka siis.....ei tällähetkellä kodossani kovin vaaleaa ole, mutta nythän puhuttiinkin unelmakodista :))) Ehkä sitten joskus? Puustakin pidän materiaalina, mutta sekin hieman vaaleampana :))) Vaikka olen kyllä nähnyt todella hienon parketin joka oli kirsikkapuuta ja melko tumma, sellaisen voisin ottaa :)

kuulostaa ihan eikä melkein minulta...:)))))Tumma kirsikkapuu....*näkee unta varmaan siitä...*...

• MystikkoNainen
        japanitar kirjoitti:

kuulostaa ihan eikä melkein minulta...:)))))Tumma kirsikkapuu....*näkee unta varmaan siitä...*...

sellainen kuin merbau - mutta se on jo melkein musta, tosin erittäin kestävä. Kauniita parkettiunia Sinulle :)))

• lillasyster
        MystikkoNainen kirjoitti:

juu pitääkin olla - päävärinä vaalea, mutta sitten kirkas väri tai muutama sen sävy väriläiskinä esim. tyynyissä tai jotain .. eller hur?

Tällä hetkellä on sellanen limetinvihreä mun lempipiristeväri. Se on niin keväinen ja raikas!

• japanitar
        lillasyster kirjoitti:

Tällä hetkellä on sellanen limetinvihreä mun lempipiristeväri. Se on niin keväinen ja raikas!

mieleen sen vihreän Kesäjäätelön..onko sitä vielä olemassa? Vihreää käytetään myös näissä hoitoalan hommeleissa..tasapainottamaan, ja luomaan rauhallisuutta:))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      74
      5578
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3111
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2694
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2062
    5. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      27
      2055
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      1869
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      99
      1839
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      1772
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1478
    10. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      17
      1248
    Aihe