Jos sahasi käynti aaltoilee, pyörii laihalla, kiertää liikaa, säätö ei pysy, sekä joudut vetelemään käyntiin esim 4 kertaa kylmällä ja paikallaan on alkuperäinen kaasutin niin se saa ylimääräistä ilmaa ns kiihdytyspumpun kautta.
Tuossa on jonkun lataama video oireista. Ei kaasuta työkierroksilla josta huomaisi että neilistys puuttuu = laihalla.
https://www.youtube.com/watch?v=CQd-d3vjBDI&feature=youtu.be
Se on pieni messinkinen mäntä jossa O rengas ja se liikkuu omassa porauksessa, kaasuläpän akselin toisessa päässä on ura joka liikuttaa sitä kun kaasua painat, sieltä on kanava polttoaineelle. On tämän tulpan alla
https://i.ibb.co/34rrrvk/Kaasutin-kiihdytyspumppu.jpg
Vasemmalla on 10€ uusi merkitön kaasuton jossa ei kiihdytyspumppua.
Männän/ O-renkaan vaihto saattaa joskus korjata vian, mutta joudut tilamaan sen stihl myyjältä ja odottelemaan. Paras ja helpoin ja halvin korjaus on tulpata se mäntä epoksilla että ei vuoda ilmaa. Ei koskaan enää ilmaa sitä kautta
Ei kannata ostaa tai vaihdattaa uutta Stihl alkuperäistä kaasutinta. Koska se maksaa 75-100€ pelkkä kaasutin ja vaihto on aivan turhaa, jossakin vaiheessa edessä riippuen sahan käytössä.
Juuri tänään korjasin yhden sahan, onneksi käyttäjä oli lopettanut käytön ajoissa eikä sahannut viallisella kaasuttimella joka johtaisi männän kuumenemiseen.
Sulkutulppa pois ja mäntä tulee ulos kun siellä on pieni jousi, jb weld epoksia jota oli sisällä ja mäntään tulppa paikalleen. Lähtee nyt aina hitaallakin vedolla käyntiin ensimmäisellä lämpimänä, täysin tasainen säätö pysyy kokoajan juuri siinä mihin säädetty.
Stihl MS 200 kaasutin, korjaus
6
1915
Vastaukset
- Anonyymi
Tuossa vielä yksi kuva kiihdytyspumpusta
https://i.ibb.co/K6QTznH/Kiihdytyspumppu-MS-200.jpg
Ei kannata kiihtyspumpun vuotamisen takia missään nimessä kaasutinta laittaa romuihin. - Anonyymi
Turha osa. Sen vuoksi kiinanpojat on sen tarvikekaasuttimissa jättäneet pois. Saha pitää säätää pumpun tulppaamisen jälkeen uudestaan. Pikkujuttu enää.
- Anonyymi
Onhan noita kiihytyspumppuja tullut vaihdettua, on muistaakseni myös ainakin ms250 mallissa, jossa on Zaman kaasari. En tiiä ottaako tuo tulppaamisen jälkeen niin hyvin kierroksia, kun silloinhan kiihytyspumppu ei ole käytössä. Walbron kaasarissahan tuota ei ole ja varmaankin merkkinäkin parempi.
- Anonyymi
Yleinen harha tuo ettei kiihtyisi ilman. Sahassa kiihdytyspumpun ainoa tarkoitus on vähentää tyhjäkäynti päästöjä. Eli voidaan vetää l ruuvia 25prosenttia laihemmalle kiihtyvyyden kärsimättä koska kiihdytyspumppu avaa kaasuttaessa lisäkanavan.
- Anonyymi
Kun jättää ostamatta stiilin niin säästyy paljolta.
- Anonyymi
-hyvältä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1192596Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J681078Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2091030- 39982
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38921- 47894
- 36866
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke122842Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35812- 3746