Stihl MS 200 kaasutin, korjaus

Anonyymi

Jos sahasi käynti aaltoilee, pyörii laihalla, kiertää liikaa, säätö ei pysy, sekä joudut vetelemään käyntiin esim 4 kertaa kylmällä ja paikallaan on alkuperäinen kaasutin niin se saa ylimääräistä ilmaa ns kiihdytyspumpun kautta.

Tuossa on jonkun lataama video oireista. Ei kaasuta työkierroksilla josta huomaisi että neilistys puuttuu = laihalla.
https://www.youtube.com/watch?v=CQd-d3vjBDI&feature=youtu.be

Se on pieni messinkinen mäntä jossa O rengas ja se liikkuu omassa porauksessa, kaasuläpän akselin toisessa päässä on ura joka liikuttaa sitä kun kaasua painat, sieltä on kanava polttoaineelle. On tämän tulpan alla
https://i.ibb.co/34rrrvk/Kaasutin-kiihdytyspumppu.jpg

Vasemmalla on 10€ uusi merkitön kaasuton jossa ei kiihdytyspumppua.

Männän/ O-renkaan vaihto saattaa joskus korjata vian, mutta joudut tilamaan sen stihl myyjältä ja odottelemaan. Paras ja helpoin ja halvin korjaus on tulpata se mäntä epoksilla että ei vuoda ilmaa. Ei koskaan enää ilmaa sitä kautta

Ei kannata ostaa tai vaihdattaa uutta Stihl alkuperäistä kaasutinta. Koska se maksaa 75-100€ pelkkä kaasutin ja vaihto on aivan turhaa, jossakin vaiheessa edessä riippuen sahan käytössä.

Juuri tänään korjasin yhden sahan, onneksi käyttäjä oli lopettanut käytön ajoissa eikä sahannut viallisella kaasuttimella joka johtaisi männän kuumenemiseen.

Sulkutulppa pois ja mäntä tulee ulos kun siellä on pieni jousi, jb weld epoksia jota oli sisällä ja mäntään tulppa paikalleen. Lähtee nyt aina hitaallakin vedolla käyntiin ensimmäisellä lämpimänä, täysin tasainen säätö pysyy kokoajan juuri siinä mihin säädetty.

6

1283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Turha osa. Sen vuoksi kiinanpojat on sen tarvikekaasuttimissa jättäneet pois. Saha pitää säätää pumpun tulppaamisen jälkeen uudestaan. Pikkujuttu enää.

    • Anonyymi

      Onhan noita kiihytyspumppuja tullut vaihdettua, on muistaakseni myös ainakin ms250 mallissa, jossa on Zaman kaasari. En tiiä ottaako tuo tulppaamisen jälkeen niin hyvin kierroksia, kun silloinhan kiihytyspumppu ei ole käytössä. Walbron kaasarissahan tuota ei ole ja varmaankin merkkinäkin parempi.

      • Anonyymi

        Yleinen harha tuo ettei kiihtyisi ilman. Sahassa kiihdytyspumpun ainoa tarkoitus on vähentää tyhjäkäynti päästöjä. Eli voidaan vetää l ruuvia 25prosenttia laihemmalle kiihtyvyyden kärsimättä koska kiihdytyspumppu avaa kaasuttaessa lisäkanavan.


    • Anonyymi

      Kun jättää ostamatta stiilin niin säästyy paljolta.

      • Anonyymi

        -hyvältä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Uskalla lähestyä minua

      Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7790
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

      Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4494
    3. Oulaskankaan päätöksistä

      https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3737
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

      Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3098
    5. On niin ikävä sua

      Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2642
    6. Tiedoksi että

      En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      28
      2576
    7. Vielä me saadaan toisemme

      Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2276
    8. Oikeasti tekisi

      Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2170
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

      Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2123
    10. Miten menee?

      Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2049
    Aihe