Jos sahasi käynti aaltoilee, pyörii laihalla, kiertää liikaa, säätö ei pysy, sekä joudut vetelemään käyntiin esim 4 kertaa kylmällä ja paikallaan on alkuperäinen kaasutin niin se saa ylimääräistä ilmaa ns kiihdytyspumpun kautta.
Tuossa on jonkun lataama video oireista. Ei kaasuta työkierroksilla josta huomaisi että neilistys puuttuu = laihalla.
https://www.youtube.com/watch?v=CQd-d3vjBDI&feature=youtu.be
Se on pieni messinkinen mäntä jossa O rengas ja se liikkuu omassa porauksessa, kaasuläpän akselin toisessa päässä on ura joka liikuttaa sitä kun kaasua painat, sieltä on kanava polttoaineelle. On tämän tulpan alla
https://i.ibb.co/34rrrvk/Kaasutin-kiihdytyspumppu.jpg
Vasemmalla on 10€ uusi merkitön kaasuton jossa ei kiihdytyspumppua.
Männän/ O-renkaan vaihto saattaa joskus korjata vian, mutta joudut tilamaan sen stihl myyjältä ja odottelemaan. Paras ja helpoin ja halvin korjaus on tulpata se mäntä epoksilla että ei vuoda ilmaa. Ei koskaan enää ilmaa sitä kautta
Ei kannata ostaa tai vaihdattaa uutta Stihl alkuperäistä kaasutinta. Koska se maksaa 75-100€ pelkkä kaasutin ja vaihto on aivan turhaa, jossakin vaiheessa edessä riippuen sahan käytössä.
Juuri tänään korjasin yhden sahan, onneksi käyttäjä oli lopettanut käytön ajoissa eikä sahannut viallisella kaasuttimella joka johtaisi männän kuumenemiseen.
Sulkutulppa pois ja mäntä tulee ulos kun siellä on pieni jousi, jb weld epoksia jota oli sisällä ja mäntään tulppa paikalleen. Lähtee nyt aina hitaallakin vedolla käyntiin ensimmäisellä lämpimänä, täysin tasainen säätö pysyy kokoajan juuri siinä mihin säädetty.
Stihl MS 200 kaasutin, korjaus
6
1283
Vastaukset
- Anonyymi
Tuossa vielä yksi kuva kiihdytyspumpusta
https://i.ibb.co/K6QTznH/Kiihdytyspumppu-MS-200.jpg
Ei kannata kiihtyspumpun vuotamisen takia missään nimessä kaasutinta laittaa romuihin. - Anonyymi
Turha osa. Sen vuoksi kiinanpojat on sen tarvikekaasuttimissa jättäneet pois. Saha pitää säätää pumpun tulppaamisen jälkeen uudestaan. Pikkujuttu enää.
- Anonyymi
Onhan noita kiihytyspumppuja tullut vaihdettua, on muistaakseni myös ainakin ms250 mallissa, jossa on Zaman kaasari. En tiiä ottaako tuo tulppaamisen jälkeen niin hyvin kierroksia, kun silloinhan kiihytyspumppu ei ole käytössä. Walbron kaasarissahan tuota ei ole ja varmaankin merkkinäkin parempi.
- Anonyymi
Yleinen harha tuo ettei kiihtyisi ilman. Sahassa kiihdytyspumpun ainoa tarkoitus on vähentää tyhjäkäynti päästöjä. Eli voidaan vetää l ruuvia 25prosenttia laihemmalle kiihtyvyyden kärsimättä koska kiihdytyspumppu avaa kaasuttaessa lisäkanavan.
- Anonyymi
Kun jättää ostamatta stiilin niin säästyy paljolta.
- Anonyymi
-hyvältä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617790- 1334494
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323737- 213098
- 232642
- 282576
- 502276
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322049