Olen sairas ja oksettava ihmispaska ja olen ylpeä siitä

Anonyymi

Hei.

Olen 17-vuotias poika, jolla on diagnosoitu Asperger-piirteet syksyllä 2015.

Olen pohtinut jo pitkään, että minkä vitun takia autismiin pyritään etsimään parantavaa lääkehoitoa? Ketä ihmettä se oikein hyödyttää? Ehkä lapsen vanhempia, jotka voivat sairaalla tavalla muovata omasta lapsestaan omien ihanteidensa ja unelmiensa näköisen desingihmisen. Hyi saatana. Tiedän, on olemassa niitä hankaliakin tapauksia, joita lääkkeet voisi auttaa, mutta todennäköisesti lääkkeillä yritettäisiin eliminoida minun kaltaiseni lievemmät tapaukset.

Omassa autismissani on enemmän hyviä kuin huonoja piirteitä; minulla on ilmiömäinen muisti, lahjakkuuksia sekä omalaatuinen persoonallisuus. Toki minulta löytyy myös huonoja puolia; aistiyliherkkyyksiä, sanattomien viestien ymmärtämättömyyttä sekä motorista kömpelyyttä. Olen käynyt peruskoulun tavallisessa luokassa ilman mitään erityisempiä ongelmia. Tällä hetkellä opiskelen lukiossa. En kuitenkaan saa painettua kaaliini, että millä tavalla minä olen niin vaarallinen ihminen itseäni ja toisia ihmisiä kohtaan, että minun oma persoonani ja hyvät puoleni pitäisi tuhota lääkkeillä. Minulla ei ole ollut suurempia ongelmia elämässäni autismistani huolimatta.

Nykyään suomalaisessa terveydenhuollossa ihmisille kirjoitetaan ja syötetään lääkkeitä kaikenlaisiin "ongelmiin", joista osa ei välttämättä edes ole minkäänlaisia ongelmia. Uskon, että tulevaisuudessa esimerkiksi ujouteen, "vääränlaiseen" huumorintajuun sekä "kieroituneisiin" mielenkiinnon kohteisiin tullaan syöttämään valtavat kasat lääkkeitä, jotta ihmisistä saadaan osa yhtä valtavaa lammaslaumaa. Älypuhelinkaupan kautta merkkivaateliikkeeseen ja miljoonan asukkaan metropolin keskustaan pyörimään. Jos et toimi näin, sinut kärrätään valtion toimesta pakkohoitoon, jossa oksettava ja sairas persoonallisuutesi korjataan aivopesulla ja lääkkeillä. Näin se tulee olemaan, valitettavasti. Mutta mua se ei paljon liikuta. Ei vain jaksa kiinnostaa. Välillä se kuitenkin vituttaa.

Kyllä, lanttuni leikkaa erinomaisesti ja pystyn itse päättämään kaikista omista asioistani. Olen kiitollinen siitä, että minusta ei ole tullut vanhempieni mielenkiinnon kohteiden mukaan muovattua jaloa, ylisosiaalista someihmistä. Jos autismiin olisi olemassa parantava lääkitys, minusta olisi tullut sellainen. Pelkkä ajatuskin kuvottaa. En aio ottaa minkäänlaista lääkitystä vastaan, sillä sellaista en ole koskaan tarvinnut ja ihan hyvin olenkin pärjännyt aina tähän hetkeen saakka. Ampukaa minut vaikka jos ärsyttää niin paljon kun kieltäydyn muuttumasta "normaaliksi". Mua ei pelota eikä arvelluta. Ei vitun vertaa.

Massan mukana menevien apinoiden "mee hoitoon" -märinästä saan aina makeat naurut. Kiitos siitä. Suomalainen komiikka on muutenkin niin kyseenalaista paskaa, että teidän ulinanne lyö maikkarin Onnelat ja Rantabaarit 6-0.

Viikonloppuja kaikille! :3

7

254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yleensä merkittävimmät lahjakkuudet löytyy jostain ääripäistä. Eli siis voidaan ajatella gaussin käyrässä keskivaiheilla kaikilta ominaisuuksiltaan olevien lisääntyvän nuorena ja elävän normaalia elämää kaikkine pienine ja isoine murheineen, mutta ne jotka on ääripäissä joiltakin ominaisuuksiltaan, näkevät vähän erilaisen maailman. Heillä on usein erityisominaisuuksia, jotka ympäristöstä riippuen joko tulevat esille tai eivät tule. Taitojen hyödyntäminen tai niiden löytäminen voi olla myös ajasta kiinni. Joillakin elämä tuntuu alkavan kunnolla vasta 30 vuotiaana, joillakin vasta 50 vuotiaana, mutta monet myös kuolevat nuorena. Siitä että suuret massat lisääntyy voi päätellä, että pariutuakseen ei tarvitse olla mitenkään täydellinen. Pitää vain hyväksyä itsessään ne asiat joita neuroottisesti pitää "vajavaisina". Omilla ajatuksillaan voi vaikuttaa paljon elämäänsä. Voit esim. päättää nyt että tästälähtien ajattelen vain hyviä asioita itsestäni. Ei sen kokeilu ainakaan haittaa!

    • Anonyymi

      Tsemppiä ja ole ylpeä itsestäsi! Muistutat poikaani, joka myös on pärjännyt normikoulussa. Aistiyliherkkyyttä ym. esiintyy, mutta kaikesta on selvitty. Pienempänä oli vaikeampaa.
      Tunnistan myös itsestäni asperger piirteitä. En kestä esim. kovia ääniä. Pitää vaan muistaa, ettei anna sen intohimon viedä liikaa. Minä annoin liian paljon työlle, josta olin innostunut ja paloin parissa kymmenessä vuodessa loppuun.

    • Anonyymi

      Pelkkä turha nenänkaivaja olet. ketään ei kiinnosta sun hörinät.

      • "Pelkkä turha nenänkaivaja olet. ketään ei kiinnosta sun hörinät."

        - Valehtelet tuossa minunkin puolestani niin, että korvat heiluvat, väittäessäsi, ettei ketään muka kiinnostanut hyvin kirjoitettu sisällökäs juttu aloitusviestissä, jonka itsekin luin, koska se nimenomaan oli kiinnostava.

        Eikö vain, että tuo "ketään ei kiinnosta sun hörinät" on vähän samaa sarjaa kuin "kukaan ei sun kirjoituksiasi kaipaa", jonka itse sain kuulla niin kuin olen https://tinyurl.com/r9wl5xg tuolla kertonut.

        Jo tuollaisella tyylillä, että "pelkkä turha nenänkaivaja olet", pyritään vain mitätöimään toisen ihmisarvoa asiattomasti, johon ei ole mitään oikeutta, johon ynnättynä tuulesta temmattu väite "ketään ei kiinnosta sun hörinät" ilman, että osaisi käyttää virkkeen alussa edes isoa kirjainta, kertoo vain arviointikyvyn puutteesta.

        Kun on kerran syntynyt tähän maailmaan, jokaisella on oikeus ilmaista itseään niin kauan kuin siihen pystyy eikä tarvitse anella keneltäkään siihen lupaa tai odottaa kenenkään hyväksyntää ajatuksilleen... Että pitäisi muka kävellä kuin jotain seinänviertä pitkin mahdollisimman huomaamattomasti, ettei olemassaolollaan vaan ärsytä ketään, kun toinenkin vaihtoehto https://tinyurl.com/srnvmet on olemassa, että on vaan sitä, mitä on, sopii se sitten muille tahi ei.


    • Anonyymi

      Totta puhut. Money autistiset ja aspergerit ovat eläneet edellisen elämänsä muilla planeetoille, joissa on ihan erilainen elämänmeno, säteilytaso, jne, minkä vuoksi täällä on vaikeaa sopeutua. Heillä saattaa olla myös hyvin erikoisia kykyjä ja tapoja toimia. Itsekin arvelen tulleeni toiselta planeetalta. Elämä maapallolla tuntuu kyllä aika rankalta ja typerältäkin, kun katselee ihmisen shoppailua ja kiintymystä materiaan.

    • Anonyymi

      Hyvä kirjoitus ja sopisi moneen muuhun sairauteen tai elämässä eteen tulevaan ongelmaan.

      lajijasuris

    • Anonyymi

      Aloituksessa on oleellisinta se, että hän on tyytyväinen elämäänsä ja tulee toimeen elämässään ilman itseään häiritseviä ongelmia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1555
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1384
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1285
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1248
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1166
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1106
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe