Sekarotuinen koira

Juuri noin kun ihmiset kirjoittavat.

Miksi itse hain pienen rodun pennun (Havannankoira/jokumuu) ja miksi en saanut sitä kotmaastani.

Olisin saanut kyllä jotain sinne päin mutta hinta olisi ollut huikea. Maksoin itse sakuista joiden emä ja isä olivat paikalla niin heidän rekiströimättömistä pennuistaan 500 euroa. Mielestäni ison koiran kohdalla se oli hyvä, maksoin sen mielelläni. Eikä jälkeenpäinkään pitänyt katua.

Meni vuosia ja viimeisen sakumme lopetuksesta oli aikaa siihen milloin meillä oli ensmmäinen, noin 40 vuotta. Olimme vanhentuneet mekin.

Viimeisen sakun lopetuksen jälkeen en enää pärjännyt. Surin sitä niin ja tiesin että uutta sakupentua ei voida enää ottaa. Omat ikämme tulevat vastaan. Niin piti olla hyvä.

Ei ollut. En käynyt Röllin kuoleman jälkeen missään paitsi olin mieheni kanssa kaupassa kaksi kertaa. Lähes neljä kuukautta olin kotona ja en halunnut mitään. En halunnut. Minulta puuttui koira. Nuorina ihmisinä (s.53 ja 54) meillä oli aina ollut koira. Sakuja ne olivat kaikki ja parhaimpina vuosina niitä oli aina kaksi.

Yksi meille jääneistä oli edesmenneen poikani jere-koira, heillä ei ollut enää aikaa ja mitä sitten lie. Ensin Jere tuli meille hoitoon , en enää muista oliko viikko vai kaksi kyseessä. Meillehän Jere sitten jäi ja eli suht vanhaksikin, melkein 13.

Lehdestä tänään luin Kalle Palanderin ja vaimonsa jutun.
Siinä Kalle avautui nyt uudemmasta kriisisistä. Vaimo asettaa eläimet ihmisten edelle.

Niin minäkin teen. ehdottomasti. Se ei tarkoita etteikö kaikki olisi ok muuten nutta eläin (meidän nykyinen koira) on se jonka kanssa puhun kaiken aikaa. Mieheni kertoi kerran että luuli oleven minun puhelimessa. En ollut vaan puhuin koiralleni. Nyt toivon vaan että saan elää niin kauan että koirani elämä päättyy.

Eläimet ovat olleet rakkaus pienestä pitäen. Samontein voisin ajatella Kallen tunneköyhäksi noissa asioissa mutta en oikein usko sitäkään.

En tiedä kuin heillä on mutta olen vaimonsa kanssa samaa mieltä.

0

73

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
        Maailman menoa
        55
        11579
      2. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
        Maailman menoa
        95
        8779
      3. Kovan viikon ilta pitäisi lakkauttaa

Käytännössä pelkkää SDP:lle ilkkumista koko ohjelma veronmaksajien kustannuksella.
        Maailman menoa
        9
        4352
      4. Pakoputkipörisijä syttyi tuleen kesken ajon

Kyydissä oli 7 henkilöä, mutta hyvä onni matkassa epäonnistuneesta käyttövoimavalinnasta huolimatta, eikä kukaan loukka
        Maailman menoa
        20
        3931
      5. Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen

Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti
        Maailman menoa
        5
        3851
      6. Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta

Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j
        Maailman menoa
        7
        3626
      7. Tänään torille

Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
        Hyrynsalmi
        89
        3560
      8. Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA

, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle
        Perussuomalaiset
        13
        3419
      9. Perussuomalaisiin minä luotan

Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.
        Maailman menoa
        34
        3202
      10. Koulu-uhkaus.

Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.
        Hyrynsalmi
        45
        2375
      Aihe