Kertokaa nuoret jotka täällä joskus käytte

Anonyymi

Onko esikoislslestadiolaisuus ainoa OIKEA usko?
Ja mitä tiedätte siitä.?

26

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tiedän entisenä esikoislestadiolaisena että en tiedä yhtään mitään. Mitä muuta haluat tietää?


      Jeesus on Herra aamen.!

    • Anonyymi

      Täällä on niin monta mielipidettä kuin on miestäkin. Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. Se vaatii vaan sen että kuljettaa itsensä Sanan kuuloon. Sana on ainoa joka näyttää tien taivaaseen, elävä Jumalan Sana. Leivän murtamisesta opetuslapsetkin aikanaan tunsivat Herran.

    • Anonyymi

      Tääl käy vanhoja yksinkertaisia

    • Anonyymi

      Esikoislestadiolaisuus on semmonen salaseura..ja niil on kyltti mis lukee tervetulooo..sisäänkäynti pääovesta...naiset on kauniita...takahuoneessa on keittiö....siel tehää ruokaa....ei muuta. Ja ahdistava ilmapiiri. Ei aina. Yleensä. Ihmiset kyylää. Pienet piirit.


      Usko taas on haudassa. Se kuoli vuonna 1738. Sisällissodassa....rauha hänelle... OIKEA...elämässä on oikeita ja vääriä päätöksiä...välillä valitsemme niistä jälkimmäisen....mitä tiedän siitä.....tiedän kaikkee...hesan rukasalla ei kannata käydä alakerran miesten vessassa haisee lehmän lanta... naiset käy päälle ku ollu selibaatissa koko ikänsä pahassa puutteessa....miehet taas runkkaa salaa peiton alla ja ei ole puutteessa....sinkuista puhutaan....ja kristillisyys on yleisellä tasolla ihan lämmin....yksilötasolla yksittäisiä ihmisiä on laidasta laitaan separista ihan fiksuunkin ihmiseen.....separit on on oikeesti vajakkeja ja fiksut oikeesti fiksuja että laidasta laitaan....uskon oikeellis on jokaisen itse koeteltava omakohtaisesti....itse olen entinen esikoislesta.......nykyään sitoutumaton....sanoisinko puolueeton....politiikkahan nuo lahkot pitkälti on.......ehkä joku niistä oikea.....ehkä ei.....kuka tietää....helinä keiju varmaan.....kysy siltä....

    • Anonyymi

      Minä oon jo 20 vuotta ja käyn mielelläni rukkoushuoneelle kuuntelemassa seuroja.
      Siellä opetetaan pelkästään kaikkeen hyvvyyteen ihmistä.
      Monenlaiset hyvät käytöstavat iskostuvat jo näin nuorena, alkaen vanhempien immeisten kunnioittamisesta, tervehtimistavoista jne.

      Täällä palstoilla nuista vainolaisten ja muiden ahdistavista sananjulistuksista en oikein taho saada mitään hyvää irti. Varmaan monessa kohdin ovat oikiassakin.

      • Anonyymi

        Se on harhaoppia


      • Anonyymi

        Minä oon jo yli 60 vuotta. Kävin mielelläni rukoushuoneella 1970 -1980 luvulla. Mutta nyt ymmärrän mistä lahkossa on kyse.. Kannataisi kaikkien jotka vain pystyvät tutustua siihen, miten tämä lahkouskonto on syntynyt kehittinyt JA MISTÄ SIINÄ ON KYSYMYS.

        Täyttä kristinuskoon perustuvaa huijausta on "tämä siunattu kristillisyys", johon pitää uskoa tullakseen autuaaksi. Vain Jos esikoislestadiolainen suostuu antamaan katuvaiselle syntiselle Jumalan puolesta synnit anteeksi.

        Esikoislestadiolainen ihminen on se välimies jota ehdottomasti esikoislestadiolaisuuden mukaan tarvitaan, vaikkapa Etelä-Amerikassa tai Taka-Aasiassa ja täällä Suomessakin siihen, että joku voi taivaaseen päästä.

        Hyvyyteenkö opetetaan jos sanotaan, kaikki muut helvettiin kuin esikoislestadiolaiset. Pahempaa tuo on kuin Jehovan Todistajilla?


      • Anonyymi

        Fiksuja on nuoret.
        Ajattelen samoin yli 70 vuotiaana.


    • Anonyymi

      Vastaus avauksen kysymykseen: Ei ole.

      Ja vastaus toiseen kysymykseen: 65 vuodessa oppii todella paljon.

      Liikkeeseen kuuluu ihan kaikenlaisia ihmisiä, ei se mikään robottiarmeija ole.

      Ja kun puhutaan ihmisistä, silloin puhutaan aina erehtyvistä, heikoista, yksin Jeesuksen Kristuksen uskon kautta pelastuvista.

      Soisin jokaiselle esikoislestadiolaiselle, että he Jumalan armosta Jeesuksen Kristuksen tähden pelastusivat, jaksaisivat uskoa tämän evankeliumin, kuten me kaikki muutkin yksin Jeesukseen Kristukseen turvautuvat kristityt, myös minä itse. 🧡

      • Anonyymi

        Sinäkinkö uskot Laestradiolaisuuteen?


    • Anonyymi

      Meillä kenelläkään ei ole ITSELLÄMME mitään, mihin voisimme turvautua kun lähtöhetkemme koittaa. On vain yksi tie pelastukseen, Jeesus Kristus Jumalan Poika Vapahtaja. Jotka häneen uskovat syntivelkansa sovittajana, he pelastuvat.

      On valitettavaa että vain harvat tarttuvat evankeliumin ilosanomaan USKOLLA.

      Osa uskoo olevansa riittävän hyviä, eivätkä siksi tarvitse pelastusta.

      Osa synnintuntoon tulleista on lähtenyt itse eri tavoin askaroimaan omien syntiesä sovitusta. Ja mitä itse ei ole kyennyt täyttämään, se on sitten paikattu armolla. Jeesuksesta on tullut "matkasauva", eli kävelykeppi johon kulkija tarvitessaan nojaa, tukien itseään.

      Jeesus tarjoaa evankeliumissa koko paketin, Syntien sovituksen ja Jumalan vaatiman vanhurskauden, vieläpä aivan ilmaiseksi. Mutta armo ilman ansioyrityksiä ei maistu ylpeiden mielestä hyvälle, koska heidän syntinsä eivät maistu vielä riittävän pahalle.

      • Anonyymi

        Oletko joskus lähtenyt täältä? Miksi luulet tietäväsi mitä silloin tapahtuu?
        Esimerkiksi minä en tunne mitään syntejä, mistä olisin huolissani.

        Toki en ole mitään tehnyt täysin oikein. En ole hyvä.

        Osaan varmasti uskoa Jeesukseen ilman Laestadilaisuutta, jossa varmasti on tehty aika pahaa työtä. Esikoislestadiolaisuusei ole mikään poikkeus. Voi heitä.
        Varsinkin saarnahiehiä.
        Mielensä tyhmyydessä. Sydämensä kovuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko joskus lähtenyt täältä? Miksi luulet tietäväsi mitä silloin tapahtuu?
        Esimerkiksi minä en tunne mitään syntejä, mistä olisin huolissani.

        Toki en ole mitään tehnyt täysin oikein. En ole hyvä.

        Osaan varmasti uskoa Jeesukseen ilman Laestadilaisuutta, jossa varmasti on tehty aika pahaa työtä. Esikoislestadiolaisuusei ole mikään poikkeus. Voi heitä.
        Varsinkin saarnahiehiä.
        Mielensä tyhmyydessä. Sydämensä kovuudessa.

        Koska sinulle on syyteoikeus myönnetty? Luuletko välttäbäsi Jumalan tuomion kun syyttäjäksi olet muille ryhtynyt? 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska sinulle on syyteoikeus myönnetty? Luuletko välttäbäsi Jumalan tuomion kun syyttäjäksi olet muille ryhtynyt? 🤔

        En luule välttäväni Jumalan tuomiota. En ole ryhtynyt syyttäjäksi. sellainen on esikoislestadiolaisuus ja koko laestadiolaisuus. On ollut jo Leevi Laesadiuksen kuoleman jälkeen. Tutustu siihen mitten liike sai alkunsa. Ymmärrät sitten ehkä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        En luule välttäväni Jumalan tuomiota. En ole ryhtynyt syyttäjäksi. sellainen on esikoislestadiolaisuus ja koko laestadiolaisuus. On ollut jo Leevi Laesadiuksen kuoleman jälkeen. Tutustu siihen mitten liike sai alkunsa. Ymmärrät sitten ehkä?

        Kyllä syyttäjä on silloin umpisokea on, jos hän syyttäessään ei tajua syyttävänsä. Eihän tuo mitään vaadi, jonkun ryhmän sormellaosoittelu. Sormella osoittelu on sitäpaitsi Raamatussa kielletty. Otappa selvää. Äläkä kirjoittele asioista joista sinulla ei ole mitään tietoa. Roskalehtien "tiedoilla" on turha tulla revittelemään.

        Ja toden totta, erehtyviä ihmisiä lestadiolaisetkin ovat, kuten sinäkin. Turha sinun on ryhtyä mustamaalaamaan netissä ketään. Raamattu tuntee vain velvollisuuden antaa anteeksi. Syyteoikeutta ei ole yhdelläkään ihmisellä Kristuksen tuomioistuimessa.


      • Anonyymi
        yksikristitty kirjoitti:

        Kyllä syyttäjä on silloin umpisokea on, jos hän syyttäessään ei tajua syyttävänsä. Eihän tuo mitään vaadi, jonkun ryhmän sormellaosoittelu. Sormella osoittelu on sitäpaitsi Raamatussa kielletty. Otappa selvää. Äläkä kirjoittele asioista joista sinulla ei ole mitään tietoa. Roskalehtien "tiedoilla" on turha tulla revittelemään.

        Ja toden totta, erehtyviä ihmisiä lestadiolaisetkin ovat, kuten sinäkin. Turha sinun on ryhtyä mustamaalaamaan netissä ketään. Raamattu tuntee vain velvollisuuden antaa anteeksi. Syyteoikeutta ei ole yhdelläkään ihmisellä Kristuksen tuomioistuimessa.

        Ovatko lestatkin erehtyviä !!??

        se oli uusi tieto, en ole ikinä kuullut että kukaan lestalainen olisi erehtynyt ei edes vaito !


      • Anonyymi
        yksikristitty kirjoitti:

        Kyllä syyttäjä on silloin umpisokea on, jos hän syyttäessään ei tajua syyttävänsä. Eihän tuo mitään vaadi, jonkun ryhmän sormellaosoittelu. Sormella osoittelu on sitäpaitsi Raamatussa kielletty. Otappa selvää. Äläkä kirjoittele asioista joista sinulla ei ole mitään tietoa. Roskalehtien "tiedoilla" on turha tulla revittelemään.

        Ja toden totta, erehtyviä ihmisiä lestadiolaisetkin ovat, kuten sinäkin. Turha sinun on ryhtyä mustamaalaamaan netissä ketään. Raamattu tuntee vain velvollisuuden antaa anteeksi. Syyteoikeutta ei ole yhdelläkään ihmisellä Kristuksen tuomioistuimessa.

        Mistä on löydettävissä enempi hajaannusta kuin tästä ikiainoasta laumasta, kerro vaito jos tiedät.

        Jos nimen alla olevat joukot ovat hajaantuneet yli kolmeenkymmeneen keskenään riitelevään laumaan, eikä silloin mahda olla siitä syyttämisestä kysmys ennen kaikkea.

        miksi vaito sinulla on niin suurta tuo sokeus, etkö näe selviä asioita!?


    • Anonyymi

      Kysy vanhollislestadiolaisilta.

    • Anonyymi

      Kysy vanhollislestadiolaisilta.

      • Anonyymi

        Onko esikoislestadiolainen ainoa oikea usko. Mitä siitä sanoo vanhollislestadiolaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko esikoislestadiolainen ainoa oikea usko. Mitä siitä sanoo vanhollislestadiolaiset.

        Kuka on vaito?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on vaito?

        Se on nainen,vaitonainen!


    • Anonyymi

      Ainoa oikea usko on ELÄVÄ usko!

      • Anonyymi

        Kun ei edes tiedä mihin uskoo, niin sellaisella uskolla ei ole mitään merkitystä.

        On vain YKSI joka pelastaa, se on Jeesuksen usko. Jeesuksen usko tekee syntisestä kokonaan Kristuksesta riippuvaisen, vapaan, kiitollisen, rauhassa ja turvallisena elävän. Ei lapsen tarvitse kysellä vanhemmiltaan jatkuvasti olenko teidän lapsenne. Lapsi on lapsi eikä epäile vanhempansa rakkautta ja huolenpitoa itseään kohtaan.

        Sen sijaan renki tekee työtä palkkansa eteen, mutta hän ei peri isäntää, vaikka kuinka hyvin ja ahkerasti työnsä tekisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ei edes tiedä mihin uskoo, niin sellaisella uskolla ei ole mitään merkitystä.

        On vain YKSI joka pelastaa, se on Jeesuksen usko. Jeesuksen usko tekee syntisestä kokonaan Kristuksesta riippuvaisen, vapaan, kiitollisen, rauhassa ja turvallisena elävän. Ei lapsen tarvitse kysellä vanhemmiltaan jatkuvasti olenko teidän lapsenne. Lapsi on lapsi eikä epäile vanhempansa rakkautta ja huolenpitoa itseään kohtaan.

        Sen sijaan renki tekee työtä palkkansa eteen, mutta hän ei peri isäntää, vaikka kuinka hyvin ja ahkerasti työnsä tekisi.

        Voi periä jos isäntä tekee testamentin...kännissä....rengille... tosin Jumala ei kuole....turhaan siis lesta rengit odottaa testamenttia....ei sitä näy eikä kuulu.....vai kuuluuko?.....minunko se pitäisi tietää..miksi?....en ole opettajasi........

        En mäkää kysy Jeesukseltanolenkonsen opetuslapsi...
        Itse se tuli mun sydämeen....
        Tosin en tiedä...
        Onko se Jeesus...
        Sen nimen olen sille antanu....
        Koska uskon Jeesukseen...
        usko on mun sydämessä....
        Kai siellä Jeesuskin on...
        Jos ei....usko ainakin.....
        Jeesus on Herra aamen!


    • Anonyymi

      Ootte vähän tylsiä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2861
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2031
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe